Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausibudjetti Fuengirolassa?

Vierailija
03.11.2025 |

Suunnittelen pientä sapattivapaata ensi syksynä. Olen ajatellut Espanjan Fuengirolaa ja sellaista 6 kk pituista oleskelua siellä. Säästöjä on jo nyt, mutta tarkoitus on ryhtyä säästämään vielä lisää vuoden vaihteessa. Minkälainen kuukausibudjetti noin suuntaa-antavasti Fugessa tarvitaan? Ihan normaali kämppä oli tarkoitus vuokrata ja ruokailut lähtökohtaisesti itse kotona kokaten ja välillä ulkona.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonni riittää kyllä puoleksi vuodeksi normaaliin elämiseen.

Vierailija
22/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tiukka budjetti ja haluat nimenomaan merenrannalle, niin suosittelen koillisosaa, Esim. Cadiz tai Huelva. Portugalin puolella on kaupoissa ruoka halvempaa, jos jaksaa autoilla kerran-pari kuukaudessa ostoksille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ja juoma on merkittävästi halvempaa, mutta sitä juomaa tuppaa menemään sitten vastaavasti enemmän.

Fuge on aika pintapaikka, joten halvalla ei hyvää kämppää saa.  Ihan Hesan budjetilla mennään.

Kokeile Murciaa, Almeriaa, Pohjois-Espanjaa (käpyset talvet), väliä Cadizista Portugalin rajalle...

Terveisin kahdeksan vuotta Espanjassa asunut...

Kiitos tiedoista. Olisiko suositella rantakaupunkia Välimeren rannalta. Ei ole tarvetta väkisin tunkea juuri Fugeen. Alicantea olen myös miettinyt, mutta ei taida olla Fugea halvempi.

Noin nyrkkisääntönä sanoisin, että jos iso lentokenttä löytyy alle 70 km päästä niin hinnat karkaa. Turistit "löytää" paikan ja paikalliset tajuavat nostaa hintoja.

Olin itse juuri Alicantessa muutama kuukausi sitten.  Se on täysin turistimesta.  Vieressä brittien kolhoosi Benidorm... Oli toki maukasta meripaellaa, mutta aika plastinen meininki muuten.

Asuttiin joku aika sitten kuukauden päivät Isla Cristinassa.  Ehkä liiankin hiljainen, mutta kaikki peruspalvelut oli OK. Helppo heittää päivän retki Portugalin puolelle.

Siinä vieressä on Islantilla, jossa on off-seasonissa halpoja kämppiä ja hieno hiekkaranta, jolta voi ihailla Huelvan jalostamon liekkiä horisontissa.

Chipionaan vähän Jerezistä merelle päin voisin muuttaa, juuri sellainen mesta josta on "liian pitkä matka" turistille kentältä. 

Kiitos vinkeistä. Chipiona kiinnostelee. T. Eri

Vierailija
24/24 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokra on 600-800€ kk ja päälle sähkö niin ruoka 300€ kk ja muu 100€ kk jos käy oluella . Kuntosali. Autopaikkaa tai vuokra auto. No 1000€ - 1600€ kk pärjää niukasti. Torilta halvin ruoka . Vettä joutuu ostamaan. Liikuntaa saa kävellen ja rannalla. Lämpöilma puhallin vie sähköä. Talvikausi on viileä joten jääkaappi pois päältä niin säästää. Tuplapeitto kylmällä. Villasukat. Kosteus käy luihin asti sillä merellinen ilmasto. Jos ostaa asunnon niin central heating oltava. 

En haluakaan enää tuonne. Höh..

Aika hinnat..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan