Minkälainen ikäkriisi sinulla ja missä iässä olet? Itse olen 75+ ja olen päätynyt hirveään kriisiin jossa pelkään tulevia vuosia.
Pelkään sairauksia ja että en pysty huolehtimaan itsestäni ja siitä minne sitten joudun. Minulla on vain itseäni raihnaisempia sukulaisia joista saatan päätyä huolehtimaan. Rahaa ei ole kuin minimaalisesti joten mitään palveluja en voi ostaa mistään/keneltäkään.
Kommentit (59)
Olen N76, ei kannata etukäteen pelätä. Elämä tuo yhtä sun toista eteen itse kullekin.
En ole kärsinyt yhtäkään ikäkriisiä eikä niitä kai enää tässä iässä ole tulossa.
Se otetaan vastaan mitä tulee, muuta ei voi. Paras elää päivä kerrallaan.
olen 33 ja ei tullut kolmenkympin kriisiä vaikka piti tulla
Minulla on ollut kriisi jo pari vuotta, olen nyt 65v.
Aika loppuu ihan kesken!!!!! En tunnista vanhenevaa ja raihnaistuvaa itseäni kun olen aina ollut pystyvä ja aikaansaava. Pelkään yhä että jos pysähdyn se on lopun alkua!
Onneksi minulla on mahdollisuus nauttia elämästä haluamallani tavalla mutta kuinka pitkään?
Ei ole turha pelko. Vanhuus on monelle riepotusta paikasta toiseen, kipua ja särkyä ja järjen menetystä. Pahimmassa tapauksessa vedät palvelukodissa toista turpaan tai toinen vanhus sinua. Sitominenkin on mahdollista.
Joka iässä ollut omia kriisejä. Tai muiden tuomia kriisejä. Terveyskriisejä, talouskriisejä, mieskriisit nuorena, kerrostalokriisi, kaupunkikriisit, asumiskriisi, päättämättömyyskriisejä, kylmyyskriisi, flunssakriisit jne. Lista olisi pitkä. Leikkauksen jälkeen kriisi on nyt, koska menivät useasta kohdasta sisuskaluihin. Löydän silti positiivista. 46n
Ei ole vielä kriisejä tullut, ikää vasta 43. Katsellaan saisko vaikka sen "viidenkympin villityksen" sitten kun tähän asti muuten jäänyt nuo ikäkriisit kokematta.
Helpotusta luvassa. Kaikkien elämä päättyy kuolemaan ennemmin tai myöhemmin.
Olen nainen 56v ja samoja miettinyt jo vuoden pari.
Elämästä en osaa nauttia, pelkään vanhenemista ja raihnaistumista.
Liikun päivittäin; käyn salilla ja pyöräilen työmatkat 20km päivässä.
Pelottaa katsoa peiliin, sieltä katsoo henkilö jota en tunne, juurihan olin hehkeä ja kaunis.
Elämän päättymisen pelko vie ilon elämästä.
Minulla oli niin paljon unelmia, haaveita ja toiveita elämän suhteen. Tähän saakka elämä on ollut selviytymistä, haastetta ja uskoa huomiseen.
Tämä elämä todellakin on lyhyt matka, siitä pitäisi nuoria muistuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Helpotusta luvassa. Kaikkien elämä päättyy kuolemaan ennemmin tai myöhemmin.
Taivasmaapallolla on myös keskustelusivusto. Siellä näpytellään tekstiä. Ja muuten kirjoitetaan kirjoja ja kuvitetaan, vaikka elämänkerta. YouTuben versio helpottaisi myös elämää.
Olen kohta 40v ja ahdistanut jo vuosiase kuinka elämä on liian lyhyt. En ole vielä saanut tehdä sellaisia asioita joita haluaisin tehdä.
Olen kohta 40v ja ahdistanut jo vuosiase kuinka elämä on liian lyhyt. En ole vielä saanut tehdä sellaisia asioita joita haluaisin tehdä.
En tiedä miksi viestini tuli kolme kertaa..
Mulla alkoi ikäkriisi kun omat vanhemmat kuolivat ja nyt on seuraavana vuorossa. Toivottavasti, jos mennään oikeassa järjestyksessä. Omat vanhemmat pääsi molemmat pois saappaat jalassa, heistä ei tarvinnut olla huolissaan.
Jäin eläkkeelle juuri, asun yksin. Teen pihahommia, joka päivä kävelylenkin, opiskelen kieliä työväenopistossa, hoidan lapsenlasta tarvittaessa. Koen vielä olevani kunnossa mutta huomaa kyllä, että pakko liikkua ja koittaa pitää pääkin virkeänä. Matkustan, jos on varaa.
Monta asiaa ja päätöstä harmittaa ja kaduttaa mutta turha niitä on vatvoa kun ei enää mitään voi. Jokainen tekee virheitä.
Jumittaako tämä systeemi muillakin? Plussaa ja miinusta ei voi klikata, oisko paikallaan sulkea koko systeemi?
Vierailija kirjoitti:
Jumittaako tämä systeemi muillakin? Plussaa ja miinusta ei voi klikata, oisko paikallaan sulkea koko systeemi?
Lisään vielä, onkohan tähän lisätty joku lisäkontrolli jolla jokainen viesti kirjataan johonkin?
Vierailija kirjoitti:
Ei jumita. Ihan normaalisti toimii, päivitykset tulee yhtenä ja nuolet ylös ja alas toimii.
Vierailija kirjoitti:
Jumitti pahasti hetki sitten, nyt toimii jo melkein normaalisti.
Olen 69 v. enkä ajattele ollenkaan ikääni enkä aio myöskään enää viettää syntymäpäiviäni paitsi jos 100 v. tulee joskus täyteen. Elän melko saman laista elämää kuin nuorempanakin ja pukeudun niin kuin ennenkin. Se mikä on muuttunut elämässäni on itse asiassa parannus entiseen; olen muuttanut ruokailutottumukseni terveelliseksi ja olen alkanut myös huolehtimaan fyysisestä kunnostani ja taidankin nyt olla paremmassa fyysisessä kunnossa kuin 10-15 v. sitten. Minulla ei ole sairauksia ja terveydentilani on muutenkin hyvä. Tulevaisuutta en mieti vaan elän täysillä tätä päivää.
Sama täällä, olen 59 vuotias nainen, naimisissa. Mutta vanheneminen pelottaa ja tympii. En enää voi juosta, kepin tai kahdenkin kepin kanssa menen. Vain rikkaat pärjää tulevaisuudessa, itsellä laskuja kertynyt monta sataa mutten voi niitä maksaa. Ne menee sitten veronpalautuksesta pikkuhiljaa.