Tulevan anopin raivari sukunimestä.
Tuleva anoppini siis sai perjantaina järkyttävän raivarin siitä etten ota mieheni sukunimeä kun menemme naimisiin. Häät on ensi kuussa ja asia selvisi hänelle ohimennen kun keskustelimme häistä jotakin. En olisi kyllä arvannut odottaa tuollaista reaktiota. 😂 Haukkui minut pystyyn, mieheni pystyyn, itki ja raivosi sekä oli eilen soitellut ilmeisesti koko sukunsa läpi ja koittanut saada ihmisiä painostamaan minua muuttamaan mielipiteeni. No en todellakaan muuta. Minä pidän oman nimeni, eikä se ole millään tavalla neuvoteltavissa tai muutettavissa oleva asia. Perusteluja olisi paljonkin, niitä kun kohta joku kysyy kuitenkin. Mielestäni perusteluksi riittää yksin kertaisesti kuitenkin ihan vain se että MINÄ EN HALUA muuttaa nimeäni. Nyt ilmoitti puolisolle aamusta ettei tule häihin. No, olkoot tulematta, parempikin varmaan ettei tule pilaamaan tunnelmaa, mutta kiinnostaisi tietää onko muut nimensä pitäneet kohdanneet tälläistä vauhkoontumista jonkun suunnalta? Mua tuo hänen reaktionsa ja riehumisensa siis lähinä huvittaa, eikä vaikuta päätöksiini millään tavalla, mutta on kyllä jännä miten normaalisti tasainen ja asiallinen ihminen sekoaa toisten oikeudesta päättää omasta nimestään noin täydellisesti.
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani on jotain perää siinä, että en halunnut vaihtaa nimeä, koska en halua kuulua mieheni sukuun. Samaistun omaan sukuuni huomattavasti enemmän ja haluan olla kirkon kirjoissa oman sukuni nimellä. En mikään katkoviiva sukupuussa sekä miehen, että omassa suvussa.
Isäsi suvussa? Onko se enemmän sukusi kuin äitisi suku?
Minulle äitini suku on ainoa sukuni. Isäni puolen suku on täysin vieraita ihmisiä jota en tunne lainkaan ja jota olen nähnyt tämäm 50 elinvuoteni aikana yhden käden sormilla laskettavan määrän. Edellis kerran 20 vuotta sitten ja viimeksi heti perään 17 vuotta myöhemmin kun isäni hautajaiset järjestin 3 vuotta sitten. En koe kuuluvani heidän sukuunsa millään muulla tavalla kuin puoliksi perimältäni ja se ei tee heistä sukulaisiani kuin paperilla. Joten kyllä, ainakin itselleni äitini suku on huomattavasti enemmän sukuani, AINOAA SUKUANI, kuin ne ventovieraat ihmiset, jotka eivät koskaan ole halunneet olla kanssani tekemisissä, kun eivät ateisti äitiäni sukuunsa hyväksyneet eivätkä näin ollen myöskään meitä isämme lapsia.
Miksi AP ei ole palstalla kommentoimassa miten asia on edennyt?
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on elämässä muutakin tekemistä kun roikkua täällä joka hetki? Itsekkin käyn ehkä kerran viikossa tai kahdessa vilkaisemassa onko ketjuihini tullut mitään uutta. Ei meillä kaikilla ole niin rajoittunut elämä että se pyörisi 247 tämän palstan ympärillä. 😂
No eipä ole kukaan kysennalaistanut päätöstäni pitää oma sukunimeni. Enemmän kysymyksiä herätti tuttavien häissä se, kun nainen otti miehen sukunimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on elämässä muutakin tekemistä kun roikkua täällä joka hetki? Itsekkin käyn ehkä kerran viikossa tai kahdessa vilkaisemassa onko ketjuihini tullut mitään uutta. Ei meillä kaikilla ole niin rajoittunut elämä että se pyörisi 247 tämän palstan ympärillä. 😂
Ohis, mutta mitä järkeä on tehdä ketju ellei voi käydä kuin viikon parin välein vastaamassa kommentteihin?
Kuulutko niihin ihmisiin jotka vastaavat WA-viesteihin monen päivän viiveellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta helvetissä minä määrään kaapinpaikan siitä mitä nimeeni tulee, en ole kenenkään omaisuutta enkä kenenkään määräiltävissä. Ei pienintäkään epäselvää tässä asiassa. Se kun on minun nimeni, niin se on minun päätökseni. Eihän tässä ole kahta sanaa. Se että sun puolesta päätökset tekee miehesi ja anoppisi, ei tarkoita sitä että se olisi normaalia ja muut eläisivät tuollaisessa omistus/holhoussuhteessa jossa jopa nimesi määrätään muiden toimesta. Kiinnostais tietää saatko sä käydä yksin kaupassa? Päättääkö anoppi ja miehesi myös pukeutumisesi, harrastuksesi, ystävyyssuhteesi, raha-asiasi nimesi lisäksi vai miten toi anopin ja miehesi holhoussuhde sun suhteen toimii?
Jotkut meistä ovat justiinoita jotka eivät mistään neuvottele edes miehens
Tässähän jo puhuttiin lapsen nimestä. Miehellä ei mitään sananvaltaa laapsen sukunimeen tai edes lapseen. ( kun äiti sen synnyttää.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mitä järkeä on tehdä ketju ellei voi käydä kuin viikon parin välein vastaamassa kommentteihin?
Kuulutko niihin ihmisiin jotka vastaavat WA-viesteihin monen päivän viiveellä?
Juu, kuulun. Mä vastailen just sillon kun mulla itselläni on siihen aikaa. Pidän myös puhelimeni 247 äänettömällä. Kamalaa että ihmiset elävät kuten itse haluavat, eikö. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta helvetissä minä määrään kaapinpaikan siitä mitä nimeeni tulee, en ole kenenkään omaisuutta enkä kenenkään määräiltävissä. Ei pienintäkään epäselvää tässä asiassa. Se kun on minun nimeni, niin se on minun päätökseni. Eihän tässä ole kahta sanaa. Se että sun puolesta päätökset tekee miehesi ja anoppisi, ei tarkoita sitä että se olisi normaalia ja muut eläisivät tuollaisessa omistus/holhoussuhteessa jossa jopa nimesi määrätään muiden toimesta. Kiinnostais tietää saatko sä käydä yksin kaupassa? Päättääkö anoppi ja miehesi myös pukeutumisesi, harrastuksesi, ystävyyssuhteesi, raha-asiasi nimesi lisäksi vai miten toi anopin ja miehesi holhoussuhde sun suhteen toimii?
Jotkut meistä ovat justii
Olen lukenut koko ketjun eikä kukaan ole yhdessäkään kommentissaan sanonut noin. Mikä sairaus saa sinut vääntelemään toisten sanomisia ja valehtelemaan?
Minusta oli aivan päivänselvää, että otin mieheni sukunimen. Onko tulevalla ukollasi niin karsea nimi ettet siksi ota?
Miehet on tarpeettomia, ei ees heidän sukunimensä kelpaa lasten sukunimeksi. Kas kun on siittiöt kelvanneet vaikkeivat olekaan vaimon hyvää sukua.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli aivan päivänselvää, että otin mieheni sukunimen. Onko tulevalla ukollasi niin karsea nimi ettet siksi ota?
Minulle oli ihan päivänselvää, että pidän oman sukunimeni. Miehen sukunimen laatu ei painanut tuossa pätkääkään. Eri
Miksi edes mies, lapsia voi omalla nimellään tehdä ihan tarpeen mukaan. Muinoin tuntemallani naisella oli 6 omalla nimellään. Eikä siis ollut mikään kouluttamaton ja edes tyhmä, vain hyvin seksuaalisesti aktiivinen. Sanoi ettei hän rupee keskeytyksiä teettämään. En tiiä mitä lapsista on tullut.
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja mutta vastaan tähän että ei, miehelläni on oikein kaunis sukunimi, en ottanut sitä siksi etten en halunnut. Yksinkertaista eikö?
Vierailija kirjoitti:
Miehet on tarpeettomia, ei ees heidän sukunimensä kelpaa lasten sukunimeksi. Kas kun on siittiöt kelvanneet vaikkeivat olekaan vaimon hyvää sukua.
Käsittämättömän säälittävä mies täytyy olla jos lapsen kasvatukseen ja osallistumiseen vaikuttaa lapsen sukunimi. Ei ihme jos nainen ei ole halunnut tuollaisen isän nimeä lapselle laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömän säälittävä mies täytyy olla jos lapsen kasvatukseen ja osallistumiseen vaikuttaa lapsen sukunimi. Ei ihme jos nainen ei ole halunnut tuollaisen isän nimeä lapselle laittaa.
Miksi lapsen äidillä on tarve mitätöidä miehensä ja hänen sukunsa, miehen nimi, miehen mielipiteet, kasvatus? Koko mies. Alunperin voi hankkia lapsen yksin jos mies ei kelpaa kuin siemensyöksyksi.
Mun mielestä tää keskustelu on todistanut ainakin sen, että näitä kaheleista toisten nimi valinnoista ulisevia, anoppien ja miestensä määräysvallan alaisia riittää. Kuten selvästi myös niitä jonkinlaisiksi aatelisiksi itseään luulevia anoppeja ja lapsiaan status symbolina pitäviä miehiä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää keskustelu on todistanut ainakin sen, että näitä kaheleista toisten nimi valinnoista ulisevia, anoppien ja miestensä määräysvallan alaisia riittää. Kuten selvästi myös niitä jonkinlaisiksi aatelisiksi itseään luulevia anoppeja ja lapsiaan status symbolina pitäviä miehiä. 😂
Maailma on naisten. Me muserramme miehet korkokenkiemme alle. Henkiselle ylivallalla teemme impotenttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsen äidillä on tarve mitätöidä miehensä ja hänen sukunsa, miehen nimi, miehen mielipiteet, kasvatus? Koko mies. Alunperin voi hankkia lapsen yksin jos mies ei kelpaa kuin siemensyöksyksi.
Ei kelvannut mies edes siemensyöksyksi. Tai olihan se toki siemenensä purkkiin syöksenyt, minuun ei. Käytin tanskalaista spermanluovuttajaa klinikalla jossa itsellisenä naisena lisäännyin. - Eri
Et sinä saa edes sen vertaa aikaiseksi. Itket ja kiukuttelet vaimolle, kun hän ei suostu hoitamaan asiaa.