Pitääkö korvat pestä? Neuvokaa, kiltit!
Niin, en oo ikinä erikseen puhdistanut korviani ja nyt siis en nyt puhu korvakäytävistävaan noista nahka-lärpäkkeistä, jotka jokaisella on siinä kallon ulkopuolella.
Minulle on ilmaantunut siihen kauhean paljon hirveitä mustapäitä. Ystäväni huomasi, kun teki mulle juhlakampausta.
Paljon, pikimustia, suuria, tiiviisti kiinni. Yäk!!
kysymys siis kuuluu, että puhdistatteko te jotenkin nuo ulkokorvat? Mitä voin tehdä? En oikeesti hahmota ratkaisuja, olen ihan shokissa. Korvani näyttävät siltä, etten ikinä ole peseytyny. Itehän noita ei peilistä näe, mutta muut näkee.
Nainen 41.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese mitenkään erityisesti erikseen.
miksi. etkö pese erikseen laadukkaasti amusta, s.elimiäs, jos jostain selästä vähän vesi valuu, sekö muka kunnolla pesee nuokin. Harjatko itseäsi, tai karkealla pesusienellä iha al-värrki ja varpaanväli, vai sekin kun vess vähän sinne valluu,kyll se siit. Ei ihan normilta vaikuta tuo tyyppi. Sianpäällä juhlanuttura haha hhaaaaaaaaaaaaaaaaa
No et kyllä sinäkään normaaliudella loista. Tämän käsityksen saa sinun kirjoituksestasi. Pahoittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai korvanlehdet pestään kun käydään suihkussa. Varsinkin korvantaukset alkavat herkästi haisemaan jos niitä ei pese päivittäin.
Joo mutta en puhu nyt korvalehdisrä enkä korvan takaosista, jotka pesen hiustenpesun hteydessä.
Puhun siitä korvan niinku sisätötterö-osaata, mihin ei oo kiva joutua kauheesri vettö
Tarkoitatko korvakäytävää? Ei se haittaa jos sinne menee vettä, jos tärykalvo on ehjä ja vesi pääsee poistumaan takaisin. Pesen koko korvan, korvalehden, sen takaa ja kaikki kiemurat ja kaarulat. Ei ole vaikeaa. Ei ole mustapäitä.
No, tänne on tullut täysin tärähtäneitä ilkeilyjä joltakin, joka todella tarvitsee apua itselleen. En ala kommentoimaan niitä.
Minulla oli lapsena kovia korvatulehduskierteitä ja silloin ohjeena oli välttää veden joutumista korvaan. Se on varmaan jäämyt mulle ikään kuin päälle.
Olen puhdistanut korvia kasvojenpuhdistuspyyhkeillä ja korvantaukset shampolla hiuksia pestessä ja noin muuten ajatellyt ettö hiusten pesun yhteydessä korvatkin puhdistuu.
Olen tietenkin myös saunonut monien ihmisten kanssa koko elämäni enkä ikinä nähnyt kenenkään mitenkään hinkkaavan korviaan, nyt kun mietin.
Korvakäytäviä ja niiden ympäryksiä olen putsannut vanupuikoilla (joo tiedän, et nykyisin kiellettyä, mutta pienen matkan voi sisään työntää), koska vaikkua/vahaa varmaan jokaisen korvasta joskus tulee. Mutta sitä kiemuraisa kohtaa, joka on korvalehden sisällä, sitä en ole erikseen millään metodilla pessyt ja siinä ne mustapäät on.
Joten kiitän asiallisista vastauksista ja nauran äänekkäät naurut tuolle kiihkeälle koulukiusaajalle, joka yrittää loukata ja satuttaa. On hänellä säälittävät harrastukset. Ihan kuin hänen tulikivenkatkuiset likafantasiansa jotenkin muuttuisivat totuudeksi kun hän niitä vouhottaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai korvanlehdet pestään kun käydään suihkussa. Varsinkin korvantaukset alkavat herkästi haisemaan jos niitä ei pese päivittäin.
Joo mutta en puhu nyt korvalehdisrä enkä korvan takaosista, jotka pesen hiustenpesun hteydessä.
Puhun siitä korvan niinku sisätötterö-osaata, mihin ei oo kiva joutua kauheesri vettö
Mene kosmetologin vastaanotolle. Se pystyy putsaamaan ihomadot veks
Ne tulevat aina uudestaan. Sen mustapääraudan voi ostaa marketista ja suihkun jälkeen antaa kaverin painella sillä mustapäitä ulos sen verran kuin irtoaa lämpimässä vedessä pehmenneestä ihosta. Väkisin ei saa painaa, etteivät verisuonet katkeile.
En ole ikinä pessyt niitä mitenkään ja ne ovat puhtaat eikä todellakaan ole mustapäitä. Pumpulipuikolla saatan vetäistä sieltä kierteen välistä joskus. Oletko varma ettei ole ihosyöpä/tulehdus/sieni-infektio?
Itse korvakäytävään ei pitäisi mennä millään topsipuikoilla ronkkimaan, siellä on niin hieno systeemi jossa ylimäärinen vaikkut tulee automaattisestai pois,
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä pessyt niitä mitenkään ja ne ovat puhtaat eikä todellakaan ole mustapäitä. Pumpulipuikolla saatan vetäistä sieltä kierteen välistä joskus. Oletko varma ettei ole ihosyöpä/tulehdus/sieni-infektio?
Mikä ihosyöpä tuottaisi mustapäitä korvien iholle? Siis en tarkoita kettuilla vaan kysyn, että onko joku tällainen yhteys olemassa?
Ei kannata. Voi huuhdella ruiskulla, jos on tukossa.
Puhdistan korvani pumpulipuikoilla korvakäytävän suulta ja korvalehtien poimuissa. Pesen korvien taustat pesuaineella ja kuivaan huolellisesti pyyhkeellä. Samat teen töissä heille, jotka suihkutan.
t. hoitaja
Just tulin suihkusta ja korvatkin pesty.
Korvat suositellaan pestäväksi sisältä päin päivittäin. Kaada vettä vaikkapa teekannulla toiseen korvaan, rassaa pulloharjalla. Kallista päätä, vesi valuu toisesta korvasta ulos. Kun pestyyn korvaan kurkistaa, sen kautta pitäisi näkyä vastapäinen seinä.
Mene kosmetologin vastaanotolle. Se pystyy putsaamaan ihomadot veks