Tavallisten miesten mahdollisuus saada kaunis nainen on olemattoman pieni.
Olen seurannut jo vuosia, miten parisuhdemarkkinat toimivat, ja tulos on aina sama: tavallinen mies jää aina alakynteen. Kaikki tämä johtuu kahdesta asiasta eli tasoteoriasta ja naisten hypergamiasta.
Tasoteorian mukaan ihmiset pariutuvat oman tasoistensa kanssa, mutta tämä pätee vain miehiin koska miehet pariutuvat naisten kanssa jotka ovat maksimissaan samaa tasoa kuin mies. Naiset sen sijaan eivät koskaan tyydy omaan tasoonsa vaan naiset etsivät aina jotain parempaa. Tämä on sitä kuuluisaa hypergamiaa, joka tarkoittaa, että nainen valitsee aina miehen, joka on häntä korkeammalla sosiaalisessa hierarkiassa. Jos mies ei täytä tiettyjä kriteereitä kuten hyvä ulkonäkö, korkea status, paljon rahaa, 190cm pitkä niin mies ei ole edes vaihtoehto.
Ja miten tämä näkyy käytännössä? No, avaa mikä tahansa deittisovellus. Naisten mielestä 80 % miehistä on "keskivertoa huonompia", ja vain harvat miehet saavat kaiken huomion. Samaan aikaan tavalliset miehet eli ne, jotka tekisivät kaikkensa naisen eteen joutuvat tyytymään jämänaisiin eli pyöreihin ja rumiin naisiin, niihin naisiin jotka eivät saa niitä lentäjälääkärimiesmalleja. Heitä ei edes huomata ennen kuin naiset ovat käyttäneet nuoruutensa ja vetovoimansa tavoitellessaan niitä samoja 20 % huippumiehiä.
Ja sitten, kun vuodet vierivät ja ne kunnolliset miehet yhtäkkiä alkavat kiinnostaa, meiltä oletetaan löytyvän ymmärrystä ja valmiutta astua kuvioihin. Mutta arvaas mitä? Me ollaan nähty tämä peli läpi.
Nyky-yhteiskunta tukee tätä ilmiötä täysin. Some, tinder ja feminismi ovat tehneet sen, että naisilla on loputtomasti valinnanvaraa tai niin naiset ainakin kuvittelevat. Samaan aikaan tavallisen miehen pitää nähdä järjetön määrä vaivaa saadakseen edes pienen palan huomiosta. Ennen riitti, että olit kunnollinen ja huolehtiva, mutta nykyään se ei riitä mihinkään.
Tässä maailmassa tavallinen mies on vain pelinappula, ei voittaja. Ja kun tämä tajuaa, vaihtoehtoja on kaksi: joko lopettaa koko pelin pelaaminen tai kehittää itsensä sellaiseksi, että edes saa mahdollisuuden. Mutta kumpikin vaihtoehto vaatii sen, että ensin ymmärtää totuuden: naiset eivät pariudu alaspäin. He etsivät aina parempaa. Ja tavallinen mies on vain varasuunnitelma jos sitäkään.
Kommentit (330)
No elämä on valintoja.
Etsitkö pinnallisuutta vai henkisyyttä? Se on ihan sinun oma valinta.
Kauniilla naisella on aina valinnan varaa. Oli nainen köyhä tai rikas. Tai koulutettu tai kouluttamaton. Näin on aina ollut.
Sen takia maailma on täynnä mies muusikoita ja mies koomikoita. Jotta he saisivat kauniin misukan vierelleen.
Ei sulla ole mitään syntymäoikeutta kauniiseen naiseen, Tai naiseen ylipäänsä. Voit luukuttaa noita teorioitasi vaikka maailman tappiin, se ei muuta asiaa.
Jos miehiä on noin 3-4 tuhatta miljoonaa ja barbie-nukkea muistuttavia naisia miljoona, niitä ei riitä jokaiselle.
Mitä taas naisten mieltymyksiin pelkästä miehen ulkonäöstä, niin toinen tykkää Iso-Arskasta ja toinen Ville Valosta, jotka ovat ulkoisesti toistensa vastakohdat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavalliselle miehelle ei kelpaa tavallinen nainen? Vaan pitää olla kaunis.
En kyllä sääli nyt yhtään.
Jos tavallinen mies eli mies joka on työläinen, tienaa 3400e/kk, on 175cm ja hiukan ylipainoinen lähestyy tavallista naista eli naista joka on työläinen, tienaa saman verran ja on keskinkertaisen näköinen niin mitä luulet kelpaako sille naiselle tasoisensa mies? Vastaus EI KELPAA.
Hauska kun nainen rupeaa kertomaan miehen ominaisuuksia, niin heti ensimmäinen asia on raha ja tienaamisen määrä, kaikki muu tulee vasta perässä.
Tuo on miehen kirjoittama. Miehet mainitsevat palkan, pituuden, painon, ja kuvailee ulkonäköään.
Naiset puhuvat luonteesta. Äly, huumorintaju, luotettavuus, ja toki myös mahdollisesti koulutus, ja kiinnostuksen kohteet. Ne ovat naisille tärkeitä, ja usein puuttuvat noista miesten listoista.
Eikös sen tasoteorian mukaan mies ole sen tasoinen kuin on se nainen jolta hän saa seksiä, ja nainen taas sen tasoinen, jollaisen miehen hän saa parisuhteeseen.
Mistä siis tulee väite, että miehet toimivat tasoteorian mukaan, mutta naiset ovat hypergamisia? Ja kuka on päättänyt kaikkien ihmisten numeroarvot? Ja mitä tapahtuu pitkässä parisuhteessa, kun osapuolet, kauheaa ajatellakin, vanhenevat?
Älkää muuten ikinä tyytykö suhteissanne, inhottava ajatuskin käyttää toista osapuolta vain omaksi hyödykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hyi saatana mitä mä äsken just luin.
Tavallinen mies vinkumassa sitä, kuinka hän ei saa kauniita naisia ja kuinka hänelle ei kelpaa tavalliset naiset. Joutaakin olla yksin. Oksennus.
Parisuhteessa sitä paitsi ulkonäkö on sivuosassa, ei pääosassa.
Eli duunarimies jolla on mahaa voi saada naisen joka on hoikka ja kaunis? Missä tälläisiä pareja on?
Edelleen, miksi sinulla pitäisi olla hoikka ja kaunis puoliso, jos et itsekään ole? Tottakai tuollaisia pareja on, mutta ihan varmasti silloin mies ei ole ruikuttaja, joka kuitenkin haluaa naiselta vain ulkonäköä. Kaunis nainen haluaa, että mies näkee hänet ihmisenä.
Naulan kantaan siellä. On paljon pareja, jossa mies on ulkonäöltään "alempitasoinen", mutta muita avuja löytyy: Ei kieriskellä itsesäälissä ja kuinka kaikki on epistä, ollaan huumorintajuisia, luotettavia ja tehdään yhdessä rouvan kanssa ja kohdellaan sitä naista kuin tasavertaista elämänkumppania, jonka sielunmaisemasta ollaan aidosti kiinnostuneita. Eli sitä kautta nämä miehet ovat itse nostaneet oman tasonsa.
Tän on pakko olla rölläys, mutta siltä varalta että kognitiivinen dissonanssisi on todellista niin mennäänpä nyt vielä perusteisiin: tavallisen miehen paikka on tavallisen naisen rinnalla. Miehistä 60 prosenttia ja naisista 50 prosenttia on ylipainoisia. Tavallinen mies ei ole myöskään komea, ei tienaa merkittävästi, ei ole erityisen hauska tai älykästä puheseuraa. Miehenä sitä paitsi tason nostaminen on ihan naurettavan helppoa, siihen riittää naisten kohteleminen ihmisenä, tavallinen elämänhallinta ja siisti olemus. Toki jos oma ajatusmaailma on noin kieroutunut niin alinta kastia tietty olet naisten silmissä vaikka kuinka salilla käyt. Ne miehet, jotka ymmärtävät perusasiat nauravat partaansa ja valitsevat sopivan elämänkumppanin kun nämä "male loniless epidemicin" uhrit itkevät. Naiselle tuon tason nostaminen ei olekaan lähes niin helppoa, jos on ruma naama niin ei auta laihduttaminen. Työssäkäynti ja vastuullisuus on minimivaatimus eikä mitään tasoa nostattavia asioita, toisin kuin miehillä. Keskimääräinen nainen on paljon paremman tasoinen kuin mies elämänkumppanikriteeristöllä. Siihen ei pienet selluliitit nimittäin vaikuta tervepäisillä.
"9-10 huippumallit ja näyttelijät
7-8 menestyneet, hoikat, komeat ja kauniit tavikset
5-6 keskitaso - näitä on gaussin käyrällä eniten
3-4 keskitason alapuoliset mutta vielä yhteiskunnassa funktionaaliset
1-2 päihdeongelmat ym.
Jostain syystä se perus masu insinöörijuha luulee olevansa 8, vaikka on oikeasti 5-6."
Päin seiniä! Älä kirjoittele vääriä oppeja tasoteoriasta. Asteikko on ensinnäkin 4-10.
Mies pettää vaikka rinnalla olis Jennifer Aniston. Miehet on kauheita pettureita jopa kauniille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavalliselle miehelle ei kelpaa tavallinen nainen? Vaan pitää olla kaunis.
En kyllä sääli nyt yhtään.
Jos tavallinen mies eli mies joka on työläinen, tienaa 3400e/kk, on 175cm ja hiukan ylipainoinen lähestyy tavallista naista eli naista joka on työläinen, tienaa saman verran ja on keskinkertaisen näköinen niin mitä luulet kelpaako sille naiselle tasoisensa mies? Vastaus EI KELPAA.
Kyllä tavalliselle naiselle tavallinen mies kelpaa ja jopa kaunottarellekin tavallinen mies kelpaa kun kauniin ulkokuoren takana tavallinen ihminen sielläkin on.
Sitä en yhtään ihmettele että uhriutuja ja valittajamies ei kelpaa, mutta ei tilanteen tarvitse ikuinen olla. Teet töitä itsesi kanssa, haet tarvittaessa ammattiapua ja suhtaudut naisiin tasavertaisesti ihmisinä etkä katso pelkästään ulkokuorta niin saat varmasti vastakaikua.
T. Tavallinen mies
Vierailija kirjoitti:
Miehet pariutuu tasoistensa kanssa ja naiset ylempien? Onko maailmassasi pelkkiä homoseksuaaleja?
Ahhahahaha😂👌
Naisten mahdollisuus saada täyspäinen mies on myös lähes olematon. Niillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Naiset pariutuvat miesten kanssa jotka ovat vähintään samaa tasoa mitä nainen itse on kun taas miehet pariutuvat naisten kanssa jotka ovat maksimissaan samaa tasoa kuin mitä mies itse on. Miehet joutuvat paritumaan alaspäin tai sitten miehet ovat selibaatissa. Onko tämä teistä tasa-arvoa? Minusta ei ole!
Ei pidä aina paikkaansa. Vaimoni on ulkonäöllisesti helposti 2-3 kouluarvosanaa paremman näköinen ulkoisesti, kuin minä. Ottajia on jatkuvasti.
Vastaus omaan viestiini 168. Taidankin olla väärässä, vaikka tuo minun asteikkoni onkin täältä opittua ja myös tekoälyn viestit vievät tänne ja Suomi24:ään. Asteikko on 1-10, tässä tekoälyn vastaus:
"Tasoteorian mukaan naisia (ja miehiä) arvioidaan usein ulkonäön, sosiaalisen statuksen ja persoonallisuuden perusteella numeroasteikolla 110, mutta tämä ei ole virallinen teoria vaan internetissä syntynyt ilmiö, joka heijastaa pinnallisia ja stereotyyppisiä käsityksiä parisuhdemarkkinoista.
🔢 Mitä tasoteoria tarkoittaa?
Tasoteoria on epävirallinen ja usein humoristinen tai provosoiva tapa kuvata ihmisten "tasoa" parisuhdemarkkinoilla. Se on erityisen yleinen deittikeskusteluissa, keskustelupalstoilla ja sosiaalisessa mediassa, ja sen juuret ovat osin Redditissä, YouTubessa ja Suomi24-keskusteluissa.
👩 Naisten numeroarvostelut tasoteoriassa
Tasoteoriassa naisia arvioidaan usein seuraavien piirteiden perusteella:
ArviointikriteeriSelitys
Ulkonäkö (110)Fyysinen viehätys, vartalo, kasvonpiirteet, tyyli
Sosiaalinen statusKoulutus, työ, somevaikutus, elämäntyyli
PersoonallisuusLuonne, huumorintaju, empaattisuus, älykkyys
IkäNuorempia pidetään usein "korkeamman tason" edustajina
Saatavuus / kiinnostusMiten helposti nainen lähtee mukaan suhteeseen tai deittiin
Esimerkiksi "9/10 nainen" saatetaan kuvata hyvin kauniiksi, sosiaalisesti suosituksi ja vaikeasti tavoitettavaksi, kun taas "5/10" voisi tarkoittaa keskivertoa ulkonäköä ja helposti lähestyttävää luonnetta."
Minut määriteltiin muinoin täällä numero kasiksi, vaikka en edes muistanut kuvauksessa kuvata kasvojani eli arvostelu oli kovin hellämielinen, kun olen jo niin vanhakin.
Minä olen käyttänyt tinderiä jo vuosia. Kokemuksesta voin sanoa, että ne tavalliset miehet haluaa jonkun ms universumin. Olen kauniiksi kehuttu hoikka tiimalasivartaloinen 38 v. nainen. Ne komeat pitkät miehet kohtelee yleensä paremmin kun esim. eronnut 3 lapsen isi keskivartalolla. Se kolmen lapsen isi kuvittelee olevansa joku nuori Brad Pitt. Ihan kamalaa käytöstä osalla. Ap kuulostaa just sellaselle tavalliselle miehelle, joka etsii sitä ms universumia. Itse en ole kauhean pinnallinen ja mulle riittäisi sellanen tavallinenkin mies, mutta mä en niille kelpaa niin tapaillaan sitten niitä nuorempia 190 cm pitkiä uroksia 🤷
Vielä tasoteorian asteikosta, että päinvastoin kuin se on alettu täällä esittää, siihen kuuluvat olennaisesti myös naisen luonne ja muutama muu asia. Kuten 12121212 aina niitä selitti. Hän on vissiin onneksi jo päässyt pois palstalta kuten moni muukin noin viisi vuotta sitten asiasta keskustellut. Tasoteoria on kuin luuranko nykyisin palstalla kuvattuna verrattuna entiseen eli väitetään, että se perustuu vain ulkonäköön, ja kaikki muutkin nyanssit on poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Mies pettää vaikka rinnalla olis Jennifer Aniston. Miehet on kauheita pettureita jopa kauniille naisille.
Miehet on ihan hirveitä sikoja. Vaikka sais maailman kauneimman naisen niin pettävät silti. Minä v i h a a n miehiä.
On myös tavallisia naisia jotka ovat kauniita. Tietysti aloittajan kaltainen silikonimisseistä haaveileva incel ei heitä noteeraa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset pariutuvat miesten kanssa jotka ovat vähintään samaa tasoa mitä nainen itse on kun taas miehet pariutuvat naisten kanssa jotka ovat maksimissaan samaa tasoa kuin mitä mies itse on. Miehet joutuvat paritumaan alaspäin tai sitten miehet ovat selibaatissa. Onko tämä teistä tasa-arvoa? Minusta ei ole!
Ei pidä aina paikkaansa. Vaimoni on ulkonäöllisesti helposti 2-3 kouluarvosanaa paremman näköinen ulkoisesti, kuin minä. Ottajia on jatkuvasti.
Jos mennään tasoteorian mukaan, niin silloin sinulla on kompensoivia ominaisuuksia kuten älyä, menestystä ja vastaavia, joilla mies voi parantaa sijoitustaan. Nainenkin voi, esimerkiksi jos hänellä on miellyttävä, feminiininen luonne. Vastaavasti kauniskaan riivinrauta tai kaunotar, joka on täysin bimbo, ei sijoitu pelkän ulkonäkönsä perusteella.
Hauska kun nainen rupeaa kertomaan miehen ominaisuuksia, niin heti ensimmäinen asia on raha ja tienaamisen määrä, kaikki muu tulee vasta perässä.