Joulu tulee. Mitä kotimaisia pieniä valmistajia ja verkkokauppoja suosit?
Kerro hyviä vinkkejä mitä pieniä kotimaisia valmistajien verkkokauppoja meiltä Suomesta löytyy?
Kannatetaan tänä vuonna heitä ja ostetaan itselle tai joulupakettiin suomalaista.
Minä voisin ostaa Pandan suklaata ja lapsille lahjaksi Kenkämaakarin tuotteita.
Kommentit (185)
Minun suosikkini on Alpa. Olen ostanut sieltä itselleni ainakin kahdeksan neuletta ja koko ajan vilkuilen, jos sieltä löytyisi jotain itseäni kiinnostavaa.
Mokkamaa on ihana Joensuussa sekä verkkokauppana. Erikoiskahveja, kaakaota, teetä ja hienoja konvehteja. Oma suosikkini oli ainakin mansikkakaakao, joka maistui ihan mansikka-eskimopuikolta. Vihreät teet myös kaikki hyviä.
https://mokkamaa.fi/verkkokauppa/?srsltid=AfmBOopcMC2lm6kag14aPx8hL3h0y…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa tukea suomalaisia pienyrittäjiä. Mielellään ostaisin kyllä kotimaista, mutta valitettavasti hallitus on päättänyt, että meidän perheessä ei pidä olla sellaiseen varaa.
Ei edes vitosta tai kymppiä? Epäilen.
Minä elän 600€:lla kuukaudessa ja pystyn kyllä jotain pientä ostamaan.
Mitä oikeasti järkevää/hyödyllistä/käytännöllistä saa suomalaisesta pienyrityksestä 5-10 eurolla?
Jos ajattelisi vaikka lahjat ostavansa suomalaista tuotantoa, niin eipä tuolla summalla per lahja saa kuin suklaalevyn.
Tarvitseeko lahjan olla aina järkevä/hyödyllinen/käytännöllinen?
Vierailija kirjoitti:
Stockmann
Myykö Stockmann pienten yritysten tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
ei duunarin palkalla suomalaisiin yrittäjiin ole varaa.
Miten työttömänä on varaa? Et vaan osaa hoitaa raha-asioitasi.
Kiinassa kristityt tekevät joulukoristeet vankiloissa. Kun sytytän jouluvalot, rukoilen heidän puolestaan. Sinäkin voit tehdä niin.
Ostan lahjat joulumyyjäisistä, siellä on kotimaisia käsityöyrittäjiä, ja kirjakaupasta. Näin olen aina tehnyt. Mitään Aasian krääsää en toki osta.
Vierailija kirjoitti:
Minun suosikkini on Alpa. Olen ostanut sieltä itselleni ainakin kahdeksan neuletta ja koko ajan vilkuilen, jos sieltä löytyisi jotain itseäni kiinnostavaa.
Kuka tarvitsee noin monta neuletta?
Vierailija kirjoitti:
Ostan lahjat joulumyyjäisistä, siellä on kotimaisia käsityöyrittäjiä, ja kirjakaupasta. Näin olen aina tehnyt. Mitään Aasian krääsää en toki osta.
Markkinoilla myydään just tota krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä rahat suomalaisten yrittäjien tukemiseen, tukekaa te, jotka olette rahoissanne.
Miksi teidän köyhien pitää tulla siitä vinkkumaan kun sitä ei kysytty?
Itse ostan kummitytölle (sisko nro1:en tyttö) Savotan rinkan ja kummipojalle (sisko nro2:en poika) jonkun sepän takoman puukon, ehkä Jp päällikön. M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa tukea suomalaisia pienyrittäjiä. Mielellään ostaisin kyllä kotimaista, mutta valitettavasti hallitus on päättänyt, että meidän perheessä ei pidä olla sellaiseen varaa.
Ei edes vitosta tai kymppiä? Epäilen.
Minä elän 600€:lla kuukaudessa ja pystyn kyllä jotain pientä ostamaan.
Mitä oikeasti järkevää/hyödyllistä/käytännöllistä saa suomalaisesta pienyrityksestä 5-10 eurolla?
Jos ajattelisi vaikka lahjat ostavansa suomalaista tuotantoa, niin eipä tuolla summalla per lahja saa kuin suklaalevyn.
Tarvitseeko lahjan olla aina järkevä/hyödyllinen/käytännöllinen?
Tarvitsee. Turhaa roinaa on syytä välttää.
Paapiin vaatteet.
Minä en ostelen koko ajan. Nää joilla ei ole varaa tuntuu tilailevan jatkuvasti jotain. Mulla onntänä vuonna mennyt vaatteisiin alle 200 ja kaikki kotimaisia, tosin aleista. En osta enää. Ruuan pyrin ostamaan kaikki suomalaisra mitä voi, kaikkea ei tietenkään ole kuten kahvi ja jotkut hedelmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei duunarin palkalla suomalaisiin yrittäjiin ole varaa.
Minulla työttömällä on, 600€/kk tuloilla. Varmasti sinullakin.
helppohan se on sossunrahoja levitellä, kun ei ole mitään tehnyt niiden eteen.
Menehän luu s eri imemään isäsi m u naa.
Vierailija kirjoitti:
Joulunaika alkaa aina Suomessa piirretyllä ja painetulla partiolaisten adventtikalenterilla.
Taitaa nuokin vaan nykyään olla tekoälyllä tehtyjä
Paikallisia yrittäjiä on mukava tukea. Kosmetologille, kampaajalle tai hierojalle lahjakortti. Kotimaisia makeisia, Kouvolan lakritsia, Fazeria tms. Lumenen kosmetiikkaa. XZ:n hiustenhoitotuotteita. Markkinoilta paikallisten pienyrittäjien tuotteita kuten joulukortit, maalaukset, käsityöt, hillot, mehut, leivonnaiset.