Joulu tulee. Mitä kotimaisia pieniä valmistajia ja verkkokauppoja suosit?
Kerro hyviä vinkkejä mitä pieniä kotimaisia valmistajien verkkokauppoja meiltä Suomesta löytyy?
Kannatetaan tänä vuonna heitä ja ostetaan itselle tai joulupakettiin suomalaista.
Minä voisin ostaa Pandan suklaata ja lapsille lahjaksi Kenkämaakarin tuotteita.
Kommentit (167)
Fazer suklaa ja muita kotimaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei duunarin palkalla suomalaisiin yrittäjiin ole varaa.
Minulla työttömällä on, 600€/kk tuloilla. Varmasti sinullakin.
helppohan se on sossunrahoja levitellä, kun ei ole mitään tehnyt niiden eteen.
Yli 20v töitä painoin niska limassa, nyt työkyvytön. Olen minimitukeni ansainnut. Siitä huolimatta mieli positiivinen ja kannustava ostamaan kotimaista ja työllistämään toisia. Minä kykenen siihen, miksi sinä et? Ei meitä suomalaisia kukaan muu nosta suosta kuin me itse. Tee osasi ja lopeta vinkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain joululahjoja tai muuta jouluun liittyvää ostan, niin ostan paikallisista kivijalkakaupoista joita meidän kaupungissa vielä on. Tervetuloa tunnelmalliseen Vanhaan Raumaan jouluostoksille ja nauttimaan joulun alusajan tunnelmasta.
Kaikki lähellä asuvat sinne ostoksille. Minä asun valitettavasti hurjan kaukana.
Bussit kulkee tännekin ja henkilöjunakin toivottavasti tulevaisuudessa ja täällä on myös hyviä hotelleja ja muuta majoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Temu!
Et sitten lukenut avausta, tollo !
Vierailija kirjoitti:
https://www.kenkamaakari.fi/p/kenkamaakarin-tarra-joulukalenteri-2025-2…
Ihana joulukalenteri!
Aikamoista Kiina-krääsää tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa tukea suomalaisia pienyrittäjiä. Mielellään ostaisin kyllä kotimaista, mutta valitettavasti hallitus on päättänyt, että meidän perheessä ei pidä olla sellaiseen varaa.
mene töihin
Tässä ketjussa ei negailla eikä politikoida. Et edes vastaa kysymykseeni, pysy aiheessa tai poistu!
Ap
Onko Doris avannut uuden ketjun? Chättiemännöintiä ja "pysy poissa"-asennetta ja jos et pysy poissa, sinut hiillostetaan pois...
Minä tilaan Temusta tai ostan Tokmannilta, itselleni, en muille! Täytyykin kohta laittaa taas tilaus menemään, tämän kuun Klarnan maksukiintiö (oman budjetin mukainen) on jo täysi, mutta kohta saan maksut joulukuulle. Pitää myös tilata ajoissa, tullissa voi kohta olla ruuhkaa...
Mitäs tuohon sanot, oi armas chättiemäntäni?
https://minimaailma.fi/collections/kotimaista-kasityota?page=2&srsltid=…
Kaikkea pientä ihanaa vaikka ensin joulukalenteriin ja sitten nukkekotiin.
Art Miriam
Näppärä Vera
ILONA Rantasalmi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kenkamaakari.fi/p/kenkamaakarin-tarra-joulukalenteri-2025-2…
Ihana joulukalenteri!
Aikamoista Kiina-krääsää tuolla.
Suomalainen taiteilija, tekee valtavasti töitä ja upeita töitä. Valitettavasti valmistajia lopettaa jatkuvasti. Jokainen maalattu työ on hänen käsin tekemänsä, ei AI kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa tukea suomalaisia pienyrittäjiä. Mielellään ostaisin kyllä kotimaista, mutta valitettavasti hallitus on päättänyt, että meidän perheessä ei pidä olla sellaiseen varaa.
mene töihin
Tässä ketjussa ei negailla eikä politikoida. Et edes vastaa kysymykseeni, pysy aiheessa tai poistu!
Ap
Onko Doris avannut uuden ketjun? Chättiemännöintiä ja "pysy poissa"-asennetta ja jos et pysy poissa, sinut hiillostetaan pois...
Minä tilaan Temusta tai ostan Tokmannilta, itselleni, en muille! Täytyykin kohta laittaa taas tilaus menemään, tämän kuun Klarnan maksukiintiö (oman budjetin mukainen) on jo täysi, mutta kohta saan maksut joulukuulle. Pitää myös tilata ajoissa, tullissa voi kohta olla ruuhkaa..
Mistä doriksesta sinä höpötät 😄.
Vastaa kysymykseen, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Temu!
Sä siis asut Kiinassa, vai kuinka?
En tiedä pienestä, mutta kotimaiselta Dermosililta tulee usein joululahjat hankittua. Ei ole edes kalliita.
Kalevala korut, Aarikka tontut, Sirkka tontut.
Vierailija kirjoitti:
Käyn itse ostamassa Fiskarista ja Billnäsistä paikallisia herkkuja, Desicon kynttilöitä ym. Läheisestä kukkakaupasta ostan myös paljon kukkia.
Kasvattaako se kukkakauppa ne myymänsä kukat itse, esim. kotimaisista kukkasipuleista?
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin paljon hyviä lahjaideoita.
Hilla- korvakorut näyttää makealta kaikilla mahdollisilla tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pienestä, mutta kotimaiselta Dermosililta tulee usein joululahjat hankittua. Ei ole edes kalliita.
Dermosililla on tosiaan hyvät tuotteet.
helppohan se on sossunrahoja levitellä, kun ei ole mitään tehnyt niiden eteen.