Te joiden mies muuttui lapsen saamisen jälkeen
Paljon kuulee tarinoita perheistä joissa mies on ensin ollut ihan osallistuva ja vastuuntuntoinen aikuinen, halunnut lasta ja lupaillut osallistumista perhe-elämään, mutta lapsen tultua taantunut ja heittäytynyt kädettömäksi. Mua kiinnostaisi kuulla kokemuksia eikö mitään merkkejä oikeasti ollut nähtävissä? Mistä voisi etukäteen osata väistää luodin?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Nalkuttamalla ja pihtaamalla ainakin saa miehen mielenkiinnon loppumaan kaikkeen
Siis miehen mielenkiinto omasta lapsesta huolehtimiseen loppuu pihtaamisen takia? Ok.
Olen myös kuullut niin ystävieni miehistä ettei ne osallistu vaan tekevät omia juttuja mielummin. Mieheni onneksi, olen maailman onnekkain nainen varmaan koska mieheni tekee kotitöitä ja auttaa arjessa. Miehelläni on myös omia harrastuksia ja juttuja mutta se on todella tehokas Herää usein ennen viittäkin ja alkaa imuroimaan jotta iltapäivällä on aikaa tehdä muuta. Lapsen hoidossa mieheni auttaa aina ja saan menmä itse salille ja saan omaa aikaa.
Minulle kävi noin. Ja vaikka miten mietin näin jälkikäteen, niin ennusmerkkejä ei ollut. Lemmikeistä hän huolehti ennen lasta ja lapsen saamisen jälkeenkin. Lapsesta vain ei. Ja hän halusi lasta enemmän kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi noin. Ja vaikka miten mietin näin jälkikäteen, niin ennusmerkkejä ei ollut. Lemmikeistä hän huolehti ennen lasta ja lapsen saamisen jälkeenkin. Lapsesta vain ei. Ja hän halusi lasta enemmän kuin minä.
Osasiko hän mitenkään selittää tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mies vai? Ei muuten kuin että lapsi vain ahdisti liikaa niin ei pystynyt. Vaikka olisi halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mies vai? Ei muuten kuin että lapsi vain ahdisti liikaa niin ei pystynyt. Vaikka olisi halunnut.
Tämä näissä suututtaa kun mies voi vaan todeta että ei pysty ja nostaa kädet pystyyn. Nainen ei voi. Vaikka ihan yhtälailla vaikeaa voi olla sillä naisellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä näissä suututtaa kun mies voi vaan todeta että ei pysty ja nostaa kädet pystyyn. Nainen ei voi. Vaikka ihan yhtälailla vaikeaa voi olla sillä naisellakin.
Mm. tästä syystä lapsen hankkiminen on naiselle paljon isompi riski kun miehelle. Monessa tilanteessa on paljon parempi vaihtoehto ryhtyä itselliseksi äidiksi.
Merkkejä oli nähtävissä enemmän kuin tarpeeksi ja moni näki ne mutta menivät silti naimisiin äitini ollessa juuri ja juuri täysi-ikäinen ja saivat pian minut. Vuosikymmeniä äitini touhua seuranneena en usko lainkaan mihinkään nuori ja tyhmä selityksiin vaan äitini rakastaa uhriutumista ja sääliä ja niitäkin enemmän paksua lompakkoa.