Oletteko kiinnittäneet huomiota ihmisten huonoon ryhtiin?
Hämmentävän usein näkee ihmisiä, joilla kaula on 45 asteen (tai jopa lähempänä 90!) kulmassa vaikka sen kuuluisi olla selkärangan jatkona. Tulee niska kipeäksi jo pelkästä katsomisesta.
Kommentit (23)
Oletko kiinnittänyt huomiota typeriin keskustelun aiheiseen, kun tämä sun aloitus.
Johtuu älylaitteista. Kyllä niiden käyttäjien pitää tajuta mitä siitä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kiinnittänyt huomiota typeriin keskustelun aiheiseen, kun tämä sun aloitus.
Terveys on harvinaisen fiksu aihe ottaen huomioon mitä kaikkea muuta paskaa täällä puhutaan.
Nuorilla naisilla ja ns. "miehillä" on emännäkyhmy puhelimen räpläämisestä. Eli kyttyrä selässä. Oma valinta, ei siinä mitään. Näyttäähän se ihan v**un tyhmältä mutta ei se minulta ole pois. Minulla ei sitä kuitenkaan ole.
Olen. Koulussa tulisi nykyään opettaa ihan vain hyvää ryhtiä ja millä lihaksilla se pidetään. Ennen mitään varsinaista liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla naisilla ja ns. "miehillä" on emännäkyhmy puhelimen räpläämisestä. Eli kyttyrä selässä. Oma valinta, ei siinä mitään. Näyttäähän se ihan v**un tyhmältä mutta ei se minulta ole pois. Minulla ei sitä kuitenkaan ole.
Tavallaan se on sinultakin pois mikäli maksat veroja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itselläni työasento on syypää, enkä tee töitä puhelimella eikä ole istumatyö. Siihen lisäksi liian vähäinen liikunta. Ongelma on valmis.
Se on normaalia evoluutiota. Ennen fyysisissä töissä ihmisille oli hyötyä suorasta ryhdistä. Nyt istutaan ja tehdään töitä älylaitteilla, joten ihmiskeho muuntautuu sen mukaan.
Mun työpaikalla on useampi ihminen, joilla on jatkuvia niska-hartiavaivoja, joiden takia he ovat sitten saikulla ja ramppaavat lääkärissä. Jostain syystä eivät itse hahmota mistä ongelma saattaisi johtua ja mitä sille voisi tehdä.
Ps. Vastaus ei ole lääkkeet, hieronta ja venyttely
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ole aika fiksu aloitus täällä kun vertaa useihin muihin aloituksiin.
Kyllä. Ja se on jo lapsilla, teineillä viimeistään. Oman lapseni ryhti oikeni, kun hän alkoi harrastaa miekkailua.
Olen, sen jälkeen kun korjasin oman huonon ryhtini ja ylläpitämään ryhtiä paremmin. :D Sitä ennen en kiinnittänyt mitään huomiota. Sitä ei tosiaan itse välttämättä tiedosta, ellei havahdu siihen kun näkee kuvan/peilistä tai näyteikkunasta itsensä, tai joku sano
Ryhdin korjaaminen on parasta mitä voi itselleen tehdä, ja on itsevarmempi, selkä/niskat ei ole kipeänä jne.
Vierailija kirjoitti:
Se on normaalia evoluutiota. Ennen fyysisissä töissä ihmisille oli hyötyä suorasta ryhdistä. Nyt istutaan ja tehdään töitä älylaitteilla, joten ihmiskeho muuntautuu sen mukaan.
Kumarasta ryhdistä ei ole hyötyä ihmiselle, pelkkää massiivista haittaa vain. Pää painaa monta kiloa ja jos sitä yritetään kannatella pelkän niskan avulla niin seuraa vain ongelmia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla on useampi ihminen, joilla on jatkuvia niska-hartiavaivoja, joiden takia he ovat sitten saikulla ja ramppaavat lääkärissä. Jostain syystä eivät itse hahmota mistä ongelma saattaisi johtua ja mitä sille voisi tehdä.
Ps. Vastaus ei ole lääkkeet, hieronta ja venyttely
Venyttely on kyllä iso helpotus monesti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on skolioosi.
Niin? Se ei työnnä päätä eteenpäin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se kyttyrä syntyy rasvakudoksen ja sidekudoksen liittona. Siihen tarvitaan esimerkiksi tablettimuodossa olevan kortisonin pitkiä kuureja tai tiloja, jotka saavat aikaan samanlaisia muutoksia. Somettamalla emännänkyhmy ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni työasento on syypää, enkä tee töitä puhelimella eikä ole istumatyö. Siihen lisäksi liian vähäinen liikunta. Ongelma on valmis.
No, vedä kaksoiskeuka ja ala vahvistaa syviä kaulan lihaksia.
-et ole uhri. Sinulla on kaikki mahdollisuudet. Ala hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Koulussa tulisi nykyään opettaa ihan vain hyvää ryhtiä ja millä lihaksilla se pidetään. Ennen mitään varsinaista liikuntaa.
Sitä voi opettaa jo kotona. Surullista, että jo lapsilla ovat niin heikot niska- ja hartialihakset etteivät jaksa pitää kunnolla päätään pystyssä. Niiden treenaamiseen ei tarvita kuntosalia. Menee maaten ja nostaa päätä ilmaan kymmenen kerran sarjoissa 3-6 sarjaa päivässä. Oma pää on juuri sopiva paino siihen treeniin.
Someniska.