Oletteko kiinnittäneet huomiota ihmisten huonoon ryhtiin?
Hämmentävän usein näkee ihmisiä, joilla kaula on 45 asteen (tai jopa lähempänä 90!) kulmassa vaikka sen kuuluisi olla selkärangan jatkona. Tulee niska kipeäksi jo pelkästä katsomisesta.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla on useampi ihminen, joilla on jatkuvia niska-hartiavaivoja, joiden takia he ovat sitten saikulla ja ramppaavat lääkärissä. Jostain syystä eivät itse hahmota mistä ongelma saattaisi johtua ja mitä sille voisi tehdä.
Ps. Vastaus ei ole lääkkeet, hieronta ja venyttely
Jumppa ja venyttely auttavat pitkällä aikavälillä. Lääkkeet ja hieronta ovat vain oireiden lievitystä akuutissa niskajumissa. Kukaan muu kuin ihminen itse ei voi tehdä toisen puolesta niitä niskan ja hartioiden harjoituksia, joita löytyy Selkäkanavan ohjepankista.
Venyttely hoitaa pelkkää oiretta.
Olin keväällä fyssarilla: sain treeni ohjeet taukojumppaan ja Miten istun paremmin datan ääressä päivät.
Åke Lindmand oli aivan oikeassa; Kaikki lähtee lantiosta ! 🕺🏽😂
Jumppa ja venyttely auttavat pitkällä aikavälillä. Lääkkeet ja hieronta ovat vain oireiden lievitystä akuutissa niskajumissa. Kukaan muu kuin ihminen itse ei voi tehdä toisen puolesta niitä niskan ja hartioiden harjoituksia, joita löytyy Selkäkanavan ohjepankista.