Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet vetäytyvät parisuhteista ja valitsevat sinkkuuden

Vierailija
01.11.2025 |

Kaksi kolmasosaa alle 35-vuotiaista miehistä elää ilman parisuhdetta. Yllättävää ei ole vain määrä, vaan se, että suurin osa heistä on sinkkuja omasta tahdostaan. Miksi yhä useampi mies on päättänyt, että rakkauden peli ei enää kannata?

1. Deittimarkkinat ovat epäreilut

Sovellukset, kuten Tinder ja Bumble, ovat muuttaneet seurustelun kilpailuksi, jota vain pieni osa miehistä voittaa. Tutkimusten mukaan suurin osa naisista kiinnostuu vain noin 20 %:sta miehistä ja loput jäävät ulkopuolelle. Kun torjutuksi tulee kymmeniä tai satoja kertoja, moni mies päättää yksinkertaisesti lopettaa yrittämisen.

2. Parisuhteen riskit ovat kasvaneet

Monille miehille parisuhde ei enää tunnu järkevältä sijoitukselta. Avioliiton riskit, tunnekuorma ja pelko epäonnistumisesta painavat enemmän kuin aiemmin. Moni kysyy itseltään: Mitä hyötyä minulle on tästä, kun kaikki voi romahtaa hetkessä?

3. Miehet löytävät merkityksen muualla

Nykyään miehet voivat rakentaa identiteettiään ja yhteisöään ilman parisuhdetta. Harrastukset, työ, ystäväporukat ja nettiyhteisöt tarjoavat arvostusta ja merkitystä ilman torjutuksi tulemisen riskiä. Sinkkuus ei tunnu enää yksinäisyydeltä, vaan vapaudelta hallita omaa elämää.

4. Sukupuoliroolit ovat hämärtyneet

Moderni suhdekulttuuri ei enää kerro, mitä naisilta ja miehiltä odotetaan. Nainen ei tarvitse elättäjää, mutta ei toisaalta halua passiivista kumppaniakaan. Mies ei tiedä, pitäisikö hänen olla vahva vai herkkä, johtava vai empaattinen. Kun roolit ovat epäselvät, moni mies astuu pois laudalta.

5. Miehistä on tullut varovaisia

Nykyinen kulttuuri on täynnä puhetta toksisesta maskuliinisuudesta ja miesten virheistä. Monet kokevat, että miehisyys itsessään on syytettyjen penkillä. Tällaisessa ilmapiirissä on helpompi vetäytyä kuin yrittää olla jatkuvasti oikeanlainen.

Miehet eivät pakene rakkautta, vaan pettymyksiä

Miehet eivät enää näe järjestelmää reiluna. He ovat väsyneet pelaamaan peliä, jossa säännöt muuttuvat jatkuvasti ja palkinto tuntuu mitättömältä.

Yhä useampi mies on tehnyt hiljaisen johtopäätöksen:

Yksin olen rauhallisempi, vapaampi jopa onnellisempi.

Yksin oleminen ei tarkoita yksinäisyyttä vaan vapautta olla oma itsensä ilman, että tarvitsee todistaa arvoaan kenellekään.

Kommentit (421)

Vierailija
241/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 vuotias mieshenkilö enkä ole koskaan seurustellut. Itse ajattelen niin että seurustelu ei ole normaali tapa elää vaan yksin eläminen on normaali tapa elää. Mihin minä edes tarvitsen naista kun pärjään ja voin elää myös sinkkuna? Osaan kotityöt, käyn töissä ja makselen asuntolainaani pois joten mihin minä naista tarvitsen? Neulomaan villasukkia mutta kun niitäkin saa kaupasta rahalla. 

Vierailija
242/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Lukiko kukaan tuota aloitusta kunnolla? Esim tämä kohta: Moderni suhdekulttuuri ei enää kerro, mitä naisilta ja miehiltä odotetaan. Nainen ei tarvitse elättäjää, mutta ei toisaalta halua passiivista kumppaniakaan. Mies ei tiedä, pitäisikö hänen olla vahva vai herkkä, johtava vai empaattinen. Kun roolit ovat epäselvät, moni mies astuu pois laudalta.

Astuu pois laudalta? Miltä laudalta? Niinkuin merirosvoleffoissa vai, eli kävellään lautaa pitkin ja pakotetaan hyppäämään mereen?

Ihan vinkkinä jatkoon. Lukaise läpi noi AI-tekstisi ennen kuin julkaiset niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyccatrollien tehtävänä on murentaa suomalaisten perinteiset arvot ja perhekeskeisyys.

Suomalaisten perhekeskeisyys mureni lehtiotsikoiden perusteella jo kauan sitten. Koko ajan joku hehkuttaa julkisesti olevansa vapaaehtoisesti lapseton.

Perheet ovat paskaa ja ajanhukkaa.

Vierailija
244/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35 vuotias mieshenkilö enkä ole koskaan seurustellut. Itse ajattelen niin että seurustelu ei ole normaali tapa elää vaan yksin eläminen on normaali tapa elää. Mihin minä edes tarvitsen naista kun pärjään ja voin elää myös sinkkuna? Osaan kotityöt, käyn töissä ja makselen asuntolainaani pois joten mihin minä naista tarvitsen? Neulomaan villasukkia mutta kun niitäkin saa kaupasta rahalla. 

Itse saan naiseltani rakkautta ja läheisyyttä. Sitä et varmaan saa kaupasta.

Vierailija
245/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://en.wikipedia.org/wiki/Men_Going_Their_Own_Way

Men Going Their Own Way 

MGTOW

En tarvitse naista elämään kun käsirasva ja tekopimppi löytyy ;) Olen ikisinkku.

M31

Vierailija
246/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse rakkautta enkä läheisyyttä. Olen introvertti enkä kaipaa noita sanomiasi asioita elämääni, en ole koskaan kaivannut.

Vierailija
247/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai nyt on sinkkuja kun naiset kelpuuttaa 20% miehistä.

Sillä ei ole merkitystä vaikka kelpuuttaisivat 100%

70% miehistä ei edes etsi kelpuutusta. Sekös naisia harmittaa kun valitavaksi tulee vain vähäinen määrä menestyviä miehiä joita ei parisuhde kiinnosta, ja sitten incelit.

70% miehistä elää tyytyväisenä omaa elämäänsä, yksin, ja naiset näkee vain incelit jotka pitää meteliä itsestään ja pelimiehet. Niiden perusteella ne sit kehtaa selittää mitä miehet ovat...

Sellasta paskaa tällä kertaa. 70% miehistä on jo parisuhteissa.

Vierailija
248/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei menetä teissä katkerissa inceleissä yhtään mitään. Naisille helpotus kun ette ole kerjäämässä helmoissa ja sitten kiukkuamassa pakeista. 

Roska nainen saa jämä miehet, ei siitä kannata olla kaikille katkera.

Tässä on yhteen lyhyeen virkkeeseen saatu mahtumaan niin kirjoitusvirheitä, naisvihaa kuin miesvihaakin, itseinhoa unohtamatta. Hieno suoritus!

Vierailija
249/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät tunnu kestävän sitä faktaa että nykyään mies voi elää sinkkuna.

Vierailija
250/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto sairaalloisen väkivaltaisen ja mustasukkaisen akan kanssa, ja siihen perään vainoharhainen ja nopeasti alkoholisoitunut avohoitoämmä riitti, enää en jaksa akkojen kotkotuksia katsella enkä kuunnella. Miehen kanssa olisi varmasti onnellisempaa, mutta koska en ole homoseksuaali, elelen yksin. Olen nyt paljon onnellisempi kuin parisuhteessa kertaakaan.

Kantsiko valita jännänainen? Miksei kiltti nainen kelvannut?

Vierailija
251/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on onnellisin sinkkuna.

Suomiakka on rasite miehelle. Moderni mies ei tarvitse naista mihinkään. Ja sekös muijia suututtaa.

Joillakin miehillä esiintyy ristiriitaista suhtautumista suomalaisiin naisiin. He sanovat, etteivät kaipaa heidän huomiotaan, mutta viettävät aikaa keskustelupalstoilla puhumassa juuri heistä ja heidän kanssaan. Kun he eivät saa haluamaansa vastakaikua, he saattavat purkaa turhautumistaan haukkumalla tai vähättelemällä suomalaisia naisia. Tämä käyttäytyminen heijastaa usein pettymystä, alemmuudentunnetta tai torjutuksi tulemisen kokemuksia.  Kyse on eräänlaisesta defenssistä, tavasta suojata omaa itsetuntoa. Kun ei saa huomiota sieltä, mistä sitä oikeasti kaipaa, on helpompi väittää, ettei sitä koskaan halunnutkaan, ja kääntää huomionsa toisaalle.

Vierailija
252/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/Men_Going_Their_Own_Way

Men Going Their Own Way 

MGTOW

En tarvitse naista elämään kun käsirasva ja tekopimppi löytyy ;) Olen ikisinkku.

M31

Juujuu, siksi olet vauvapalstalla juttelemassa naisten kanssa 😂👍

Vierailija
253/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät tunnu kestävän sitä faktaa että nykyään mies voi elää sinkkuna.

Mies on aina voinut elää sinkkuna halutessaan. Etkö sä tunne historiaa lainkaan?

Vierailija
254/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan jaksa naisten oikkuja ja ongelmia, pilaavat sillä miehen elämän.

Vierailija
255/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei menetä teissä katkerissa inceleissä yhtään mitään. Naisille helpotus kun ette ole kerjäämässä helmoissa ja sitten kiukkuamassa pakeista. 

Tässä naisella itsellään ikään kuin ne inselimäiset raivot tursuaa pintaan kun ärsyttää niin kovin miesten kertoessa miten eivät tarvitse naista mihinkään. Aika ironista!

Te säälitykset, omista harhoistanne huolimatta, herätä raivoa yhtään kenessäkään. Korkeintaan omissa äideissänne, joka yhä joutuu teitä paapomaan ja passaamaan. 

Ne ei oikein hahmota, missä ovat. Ei täällä päivystä nuoret sinkkunaiset. Tämä palstahan on täynnä parisuhteissa olevia äitejä, nuorempia ja etenkin vanhempia. Jos hassusti sattuu, voipi oma äitinsäkin olla täällä jutskaamassa rauhallisesti, kun poikansa hyökkää naisvihateksteineen päälle.

Vierailija
256/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan jaksa naisten oikkuja ja ongelmia, pilaavat sillä miehen elämän.

Säkin siis oot valkannut niitä jännänaisia. Oma vikasi. Miksei kiltti nainen kelpaa?

Vierailija
257/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse rakkautta enkä läheisyyttä. Olen introvertti enkä kaipaa noita sanomiasi asioita elämääni, en ole koskaan kaivannut.

Oon mäkin introvertti, ei se liity asiaan.

Vierailija
258/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, jotka eivät kaipaa rakkautta elämäänsä ainakaan tietoisesti. Jotkut heistä ovat pettyneet, loukkaantuneet tai väsyneet yrittämään, ja siksi sulkeneet sydämensä. Jollekin rakkaus tuntuu vieraalta, jopa uhkaavalta, jos läheisyys herättää pelkoa. Ja joskus kyse ei ole halusta vaan etäisyydestä tunteisiin: kun yhteys omaan sisimpään on kadonnut, ei kaipaa mitään, ei edes rakkautta. Silti, jossain syvällä, ihminen usein toivoo, että joku näkisi hänet silloinkin, kun hän väittää ettei kaipaa ketään.

Vierailija
259/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyccatrollien tehtävänä on murentaa suomalaisten perinteiset arvot ja perhekeskeisyys.

Suomalaisten perhekeskeisyys mureni lehtiotsikoiden perusteella jo kauan sitten. Koko ajan joku hehkuttaa julkisesti olevansa vapaaehtoisesti lapseton.

Perheet ovat paskaa ja ajanhukkaa.

Sekä hirveä vaiva.

Vierailija
260/421 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyt sitten kanssa sinkkuna! Jos tuut kohta taas palstalle naukumaan naisenpuutteestasi ja tasoteorioista niin oot isompi vellihousu kuin kukaan muu Suomessa...

Joo, kovat on pojilla puheet mutta ei ne oikeasti tuu toimeen ilman. Selibaattilupaukset unohtuu jos vaan on pikkuruinenkin mahdollisuus saada nainen edes yhdeksi illaksi. Naiset taas ei noita kaipaa tippaakaan koska parempia on jonossa odottamassa. Siis ainakin niin meille on lupailtu palstalla vuosikausia.