Mitä teette mökillä, jos
Sää ei ns suosi, esim.tämä alkava viikko on erittäin sateinen ja tuulinen, tänäänkin sataa monin paikoin aivan kaatamalla.
Mitä silloin mökillä?
Kommentit (15)
Lueskelen peiton alla, nautin viiniä ja helppoa ruokaa.
Aina on sisällä jotain rästihommia. Tykkään piipertää sisällä sisustusjuttuja ja suunnitella uutta. Saunan siivous sopii hyvin samoin lautapelit muksujen kanssa
Kirmailen tietysti ulkona raikkaassa sateessa ja pihasaunassa nautiskelen sateen ropinasta. Saatan mennä myös uimaan. Se on mahtava tunne uida järvessä sateessa kun ulkona salamoi. Tosin ei kovin turvallista mutta koettu on. Hyviä muistoja.
Minun mökilläni on 16 neliötä sisätilaa, joten surffailen vauvapalstalla, luen lehtiä, katson telkkaria ja iltaisin pokuleeraan takkatulen loisteessa. Tosin nyt olen jo toista päivää kaupunkiresidenssissäni.
Panostan ruuanlaittoon/leipomiseen. Samalla kuuntelen äänikirjoja. Esim.tänään aion tehdä raparperisiirappia, raparperipiirakan ja ehkä leivon sämpylöitä.
Saatan lämmittää saunan niin aamulla, kuin illalla. Luen tai teen käsitöitä. Kirjoitan.
Mökillä rakastan tuota järvimaisemaa ja saatan tuijotella sitä pitkäänkin ihan vaan mitään tekemättä.
Ja nykyään kyllä sitten sadepäivinä mökillä roikutaan myös melko paljon ruudun äärellä. Juuri nytkin minä selailen somea ja tätä palstaa, mies puomestaan katsoo elokuvaa Viaplaysta.
Huomenna ollaan menossa museokylään.
Vierailija kirjoitti:
Juopottelet sinä poudallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei se ole laitonta.
Juopottelen. Jos anoppi joutaa niin pyydän kylään ja saunotaan sekä naidaan.
En mene mökille, jos on vain sadetta luvassa. Jos kuitenkin näyttää, että sää olisi vaihtelevaa, niin ei minua ainakaan hetkelliset sadekuurot paljoa pelota.
Mä luen ja lööbailen. Ei haittaa ollenkaan.
Pielistä tässä katselen, kaunis on vaikka sataakin ja laineet komeita.
Myöhemmin tänään rantasaunan lämmitystä, uimassa käydään ja syödään hyvin/hyvää.
Sisällä on hyvin tilaa olla, 170m2 kahdessa kerroksessa ja sähkösauna+tuo rantasauna, aitta, vieras"maja" 60m2 jossa myös sauna.
Ei mitään tekemistä ole. Tässä luvattu 4 päivää sadetta. Käyn kalassa välillä mutta muuten olen netissä aika pitkälti.
Meidän mökille ei ole kotoa kuin 70 km. Ja koti on pääkaupungissa, jossa aina jotain kivaa tekemistä sadesäälläkin.
jätän menemättä