Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena ymmärrän, miksi monet miehet ovat turhautuneita naisiin. Tässä syitä:

Vierailija
01.11.2025 |

1. Naisilla on ollut oikeutettu syy vapautua mutta seuraukset eivät ole yksinkertaisia

Naiset ovat viime vuosikymmeninä saaneet valtavasti lisää vapauksia ja mahdollisuuksia (hyvä niin), mutta samalla moni on omaksunut ei tarvitse miestä mihinkään -mentaliteetin, tai sekoittanut tasa-arvon kilpailuun, jossa miehen kanssa ei olla tiimi, vaan vertailun kohde.

2. Osa naisista on omaksunut epärealistiset odotukset

Monet miehet kokevat, että moderni naisihanne kumppanista on menestyvä, kunnianhimoinen, sosiaalisesti taitava ja emotionaalisesti kypsä, samalla vahva mutta herkkä, ja tietenkin pidempi kuin minä, mutta ei liian dominoiva.

Toisin sanoen: fantasiamies, ei oikea mies.

Deittikulttuuri ja sosiaalinen media ruokkivat tätä. Instagram, TikTok ja dating-sovellukset luovat illuusion, että jossain on aina parempi vaihtoehto. Tämä tekee sitoutumisesta vaikeampaa ja ruokkii valinnan yltäkylläisyyden paradoksia: mitä enemmän valinnanvaraa, sitä vähemmän tyytyväisyyttä.

3. Naisetkin voivat pelata uhriasemalla

Feministinen keskustelu on tuonut esiin tärkeitä epätasa-arvon muotoja, mutta samalla se on joskus muuttunut retoriikaksi, jossa kaikki miesten ongelmat selitetään miesten syyksi, eikä tunnisteta, että myös miehet kärsivät yhteiskunnallisista paineista vain eri tavoin.

Tuloksena on tilanne, jossa nainen voi puhua vapaasti kokemastaan epäoikeudenmukaisuudesta, mutta miehen kokemus torjutuksi tulemisesta, yksinäisyydestä tai riittämättömyydestä leimataan valittamiseksi tai uhriutumiseksi.

4. Naisetkin hyötyvät miesten turhautumisesta

Yhteiskunta rakentuu nyt pitkälti tavalla, joka palkitsee naisia enemmän. Koulutuksessa tytöt menestyvät keskimäärin paremmin. Työelämässä monet alat suosivat pehmeitä arvoja, tunneälyä ja verkostoitumista. Miehille luontaisia vahvuuksia (kuten kurinalaisuus, suoruus, looginen ongelmanratkaisu) ei enää arvosteta yhtä paljon sosiaalisissa suhteissa. 

Tämä luo tilanteen, jossa naisten ääni kuuluu kaikkialla, mutta miesten kokemus jää varjoon.

Kommentit (731)

Vierailija
381/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole velkaa miehille, vaan yhteiskunnalle

Yhteiskunta koostuu meistä jokaisesta, ja omasta puolestani sanon, ettei yksikään nainen ole yhdellekään miehelle seksiä tai parisuhdetta velkaa. Mitä mieltä muut ovat? Haluaisitteko elää yhteiskunnassa, jossa teidät pakotetaan raiskattavaksi ja naimisiin? Hoi, Yhteiskunta, mitä mieltä olet?

Kovin jyrkästi yleistät, ehkä siihen syynsä. Mutta mitä ihmettä kukaan velkaa on kellekään?!

Hei kuule, jos osaa keskustella ja tutustua, ja löytää yhteisiä arvoja jostain, niin silloin voi jotain tullakin, uskotkos ??

Mutta että oltaisi velkaa toisille, joka johtaa siihen että pakotetaan, ja yhdistät naimisiinmenon raiskaukseen??? 

Vastasin kommenttiin, jossa todettiin naisten olevan velkaa ei miehille, vaan yhteiskunnalle. Ketjussa, jossa käsitellään pariutumista. Onko sinun mielestäsi naiset pariutumisen velkaa yhteiskunnalle?

Vierailija
382/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa kuin naiset olisivat jotain velkaa miehille. Mitä pahaa siinä on jos naiset haluavat elää itsenäisesti? Jos kokee että on onnellisempi niin? 

Yhä useampi nainen valitsee itsellisen elämän. Samaan aikaan taas naisten keskuudessa on yleistynyt näkemys siitä, että naiseton mies on säälittävä inkkeli. Hyvin ristiriitaista. Tosin ei feminismin ole koskaan edes ollut tarkoitus olla oikeudenmukainen aate, vaan kyse on naistenoikeuksien lisäämisestä ja miestenoikeuksien vähentämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole velkaa miehille, vaan yhteiskunnalle

Yhteiskunta koostuu meistä jokaisesta, ja omasta puolestani sanon, ettei yksikään nainen ole yhdellekään miehelle seksiä tai parisuhdetta velkaa. Mitä mieltä muut ovat? Haluaisitteko elää yhteiskunnassa, jossa teidät pakotetaan raiskattavaksi ja naimisiin? Hoi, Yhteiskunta, mitä mieltä olet?

Heh

Vierailija
384/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tutkimuksia montako % nuorista naisista myyn itseään (eli seksiä) rahaa vastaan tai tekee OFää.

Jos minun pienessä piirissäni 1/3 alle 25v tekee näin; niin en ihmettele että nämä naiset eivät löydä aikanaan "tasokasta" miestä puolisoksi.

Elät jossakin ihmepiireissä. Aika marginaali-ilmiö. Yleisempää vähemmän koulutettujen kuin koulutettujen parissa. Muttei yleistä heilläkään.

Avaa snappi

laita hakuun "myyn kuvia"

Olen aikuinen nainen, en käytä nuorten suosimaa snap chatia. Sinä keski-ikäinen mies ilmeisesti käytät?

Jos etsit jostakin aiheesta materiaalia, varmasti sitä löydät. Ei ole oikein muuta sanottavaa sinulle ja "perusteluihisi", jolla yrität todistaa: mitä?

Sanon vain ettet tiedä mistä puhut kun väität asiaa marginaali-ilmiöksi.

Vierailija
385/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, joka sanoo pitävänsä huolta naisesta, on ansa. 

Sanoo näin vain oman egonsa takia. Tosiasiassa välittää eniten itsestään. 

Who hurt you? 🥺

Vierailija
386/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa kuin naiset olisivat jotain velkaa miehille. Mitä pahaa siinä on jos naiset haluavat elää itsenäisesti? Jos kokee että on onnellisempi niin? 

Yhä useampi nainen valitsee itsellisen elämän. Samaan aikaan taas naisten keskuudessa on yleistynyt näkemys siitä, että naiseton mies on säälittävä inkkeli. Hyvin ristiriitaista. Tosin ei feminismin ole koskaan edes ollut tarkoitus olla oikeudenmukainen aate, vaan kyse on naistenoikeuksien lisäämisestä ja miestenoikeuksien vähentämisestä.

Logiikka ei koskaan ole ollut naisten vahvuus.

MGTOW = paha ja naurettavaa että miehet tarvitsevat jotain liikettä elääkseen onnellisena yksin

6B4T = kaunein asia maailmassa, on voimaannuttavaa nähdä naisten sinkkuliike jolla he tukevat ja kannustavat toisiaan.

Vierailija
387/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lta oikea havainto. Eihän tähän tilanteeseen ole muuta vaihtoehtoa kuin se, että suomalaisten naisten on syytä ryhdistäytyä ja palata ns. ruotuun. Muutenhan tässä naiset jää ilman miestä ja tottuvatkin vielä tuollaiseen itsenäisyyteen, kuten nyt on käynyt niin.

Haha. Jäi todistelematta, miksi naisten pitäisi luopua vapaudestaan ja "palata ruotuun"  jonkin luuserimiesten takia, jotka eivät yksin pärjää?

Luuserimiehet ovat vähemmistö, vain noin joka neljäs mies. Hyvää matkaa pois geenipoolista!

N60

Miestä yritetään ajaa nyt vuorostaan kotiin lasten kanssa, koska voimaantunut naiskunta haluaa oman vuoronsa mennä töissä ja harrasteissaan. Sori. Yksikään mies ei mene siihen miinaan, jossa he

Hoitais sit 50/50

Yksinkö mies voi sen päättää miten lapsia ja sitä kotia hoidetaan? 

Vierailija
388/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden ap:n nostamien syiden vuoksi yhä useampi mies etsiikin vaimoa ulkomailta maista, joissa naiset ovat vanhakantaisempia eikä feminismi ole päässyt turmelemaan. Erityisesti Aasian maat,utta myös Itä-Euroopan ovat suosittuja kohteita.

= alemman elintason maat, joissa naisilla on rajallisesti mahdollisuuksia vaikuttaa omaan elämään ja vähemmän tietoa omista oikeuksistaan. Tämän vuoksi ovat herkemmin mukautuvaisia länsimaalaisen miehen tahtoon.

Tarkoitat Suomea varmasti, jossa miesten takia jotka väärintehneet kun mukautuneet naisten tahtoon. Ja sitä kautta oppineet olemaan olematta yhtä hyviä, kuin mitä he on tehneet että heidän olisi pitänyt olla toisin kuin mitä heille on sanottu, että he ei olisi tarpeeksi sitä ja tätä vaan tekisi kaiken miehekkäämmin eli mukautuisi siihen että entisajat ei ole yhtä hyviä kuin heidän kuvansa tai jokin mitä peilissä. Ja jos se ei ole niin niin koeta monimutkaisemmin ja väitä että tippaleipä - ajattelu on nykyisin Suomessa Miehisyyden Vaste. 

Vierailija
389/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alieeni kirjoitti:

Naiset eivät ole mitään velkaa miehille. Asia on päinvastoin. Miehet ovat sortaneet naisia vuosituhansia. Takaisinmaksun aika. Itse en uskalla edes ajatella miehen tapailua. Olen jo lähes 30 vuotias ja neitsyt. Minulla on myös autisminkirjon syndrooma ja en pidä siitä että käsketään minkälainen pitäisi olla tai mitä pitäisi tehdä

Naiset ovat aloittaneet tämän nykyisin käytävän sukupuolten välisen sodan. Ei pitäisi ihmetellä sitä että miehet puolustautuvat.

En usko, että naiset tulevat voittamaan tätä sotaa. Jo yksistään siitä syystä, että naisten mm. Lähi-idästä maahan kutsumat äärikonservatiiviset ainekset eivät todellakaan hyväksy matriarkaalista yhteiskuntaa.

Vierailija
390/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tutkimuksia montako % nuorista naisista myyn itseään (eli seksiä) rahaa vastaan tai tekee OFää.

Jos minun pienessä piirissäni 1/3 alle 25v tekee näin; niin en ihmettele että nämä naiset eivät löydä aikanaan "tasokasta" miestä puolisoksi.

Elät jossakin ihmepiireissä. Aika marginaali-ilmiö. Yleisempää vähemmän koulutettujen kuin koulutettujen parissa. Muttei yleistä heilläkään.

Avaa snappi

Olen aikuinen nainen, en käytä nuorten suosimaa snap chatia. Sinä keski-ikäinen mies ilmeisesti käytät?

Jos etsit jostakin aiheesta materiaalia, varmasti sitä löydät. Ei ole oikein muuta sanottavaa sinulle ja "perusteluihisi",

Sanon vain ettet tiedä mistä puhut kun väität asiaa marginaali-ilmiöksi.

Kyllä se on silti marginaali-ilmiö ja herää tietenkin kysymys, miksi etsit kuvia nuorista naisista, snäpissä. Vanha mies. Melko ällöttävää.

Vierailija
391/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alieeni kirjoitti:

Naiset eivät ole mitään velkaa miehille. Asia on päinvastoin. Miehet ovat sortaneet naisia vuosituhansia. Takaisinmaksun aika. Itse en uskalla edes ajatella miehen tapailua. Olen jo lähes 30 vuotias ja neitsyt. Minulla on myös autisminkirjon syndrooma ja en pidä siitä että käsketään minkälainen pitäisi olla tai mitä pitäisi tehdä

Naiset ovat aloittaneet tämän nykyisin käytävän sukupuolten välisen sodan. Ei pitäisi ihmetellä sitä että miehet puolustautuvat.

En usko, että naiset tulevat voittamaan tätä sotaa. Jo yksistään siitä syystä, että naisten mm. Lähi-idästä maahan kutsumat äärikonservatiiviset ainekset eivät todellakaan hyväksy matriarkaalista yhteiskuntaa.

Ei ole kyse sodasta. Kyse on siitä, että naiset haluavat samat oikeudet ja kohtelun, kuin miehet. On jo aika. Ei muuta.

Vierailija
392/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Logiikka ei koskaan ole ollut naisten vahvuus.

MGTOW = paha ja naurettavaa että miehet tarvitsevat jotain liikettä elääkseen onnellisena yksin

6B4T = kaunein asia maailmassa, on voimaannuttavaa nähdä naisten sinkkuliike jolla he tukevat ja kannustavat toisiaan.

No ihmisen perusluonne on itsekäs. Miehet tyypillisesti kannattavat miehille suunnattuja liikkeitä ja väheksyvät naisille suunnattuja, sama toisinpäin. Eikä rajoitu vain sukupuoleen. Etninen tausta, sosioekonominen asema, uskonto tai muu vakaumus, jne. Omia kannatetaan ja muut "liittoumat" on vähintäänkin epäilyttäviä. Turha tätä on pelkästään naisten ominaisuudeksi vääntää.

-eri

Vierailija
393/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole tasa-arvoa parhaimmillaan, kun nyt naisilla ihan yhtä epärealistiset vaatimukset miehille, kuin mitä miehillä on aina ollut fantasianaiselleen?

Tuollakin tavalla sen moni voi tulkita.

Mutta mitä p---ken älyä on tasa-arvossa, että omaksutaan suurin osa niistä huonoimmista puolista toiselta, jotka historian saattaneet vuosisatoja sellaiseksi kuin se on ollut? 

Ollaan silleen seuraavat 2000 vuotta ja sen jälkeen sitten aletaan tasa- arvoiseen tasa- arvoon

Vierailija
394/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alieeni kirjoitti:

Ei ole kyse sodasta. Kyse on siitä, että naiset haluavat samat oikeudet ja kohtelun, kuin miehet. On jo aika. Ei muuta.

Naisilla on jo paljon enemmän oikeuksia, ja lisäksi naiset haluavat säilyttää uhrin statuksensa jonka avulla he ovat pystyneet hankkimaan itselleen oikeuksia. Naisten maailma eli intersektionaalinen feminismi rakentuu uhrihierarkian varaan missä se jolla on korkein uhristatus on myös eniten oikeuksia.

Naisten ja miesten välillä vallitsee nykyisin erittäin raju vastakkainasettelu.

Vierailija
395/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alieeni kirjoitti:

Aloituksessa koettu ongelmanahan on se, että naiset saavat itse valita kumppaninsa. Ei se tee vielä yhteiskunnasta matriarkaalista, että jokaisella on lain edessä samat oikeudet ja kumppanin saa valita itse.

Vierailija
396/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin hän itsevarmasti selittää "yleistyneistä näkemyksistä" naisten keskuudessa :D Voin kertoa, ettei meitä naisia noin yleisesti ottaen kiinnosta tuntemattomat miehet, ei se, ovatko naisellisia vai naisettomia tai mitä ikinä tekevätkään elämällään. Säälittäviä inkkeleitä ovat vain he, jotka sitä saatanan vAsTeNTaHtOiStA selibaattiaan jaksavat julkisesti ulista.

t. säälittävä vanhapiika kissanpissan hajuinen 'expired' rummo, ja mitä näitä nyt onkaan 👍🏻

Vierailija
397/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat miehet kohtelevat naisia huonosti. 

Vierailija
398/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaa snappi

Jos etsit jostakin aiheesta materiaalia, varmasti sitä löydät. Ei ole o

Kyllä se on silti marginaali-ilmiö ja herää tietenkin kysymys, miksi etsit kuvia nuorista naisista, snäpissä. Vanha mies. Melko ällöttävää.

Mistä tiedät ikäni? Vain koska olet itse vanha nainen, ei tarkoita että kaikki täällä ovat.

Ja edelleen sä et tiedä mitään nykynuorten ilmiöiden marginaalisuudesta.

Vierailija
399/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alieeni kirjoitti:

Saman kohtelun? Pitääkö naisia siis alkaa syyttää vihapuheesta jos he arvostelevat miehiä? Pitääkö miehettömät naiset alkaa leimata säälittäviksi surkimuksiksi? Pitääkö joka paikkaan perustaa erilliset miesjärjestöt ajamaan miesten asiaa?

Vierailija
400/731 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Tervon arvostus nousi entisestään. Palstapeikko ei varmaan tiedä edes kuka on ja miksi naisena arvostan häntä juuri nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi