Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin hampaat suoriksi kalliilla hoidolla ja nyt en tunnista itseäni - muita, joilla toimenpiteet eivät olleetkaan hyvä idea?

Vierailija
31.10.2025 |

Olen aina inhonnut ristissä olevia hampaitani, mutta nyt, kun olen lopettelemassa kallista Invisalign-oikomishoitoa ja hampaani ovat täydellisessä rivissä, en enää tunnistakaan peilikuvaani! Onko muita, joilla sama kokemus? Hammaslääkäri on tyytyväinen ja minäkin teeskentelen olevani. Mutta ei tuo peilistä katsova ole minä! 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas ei varaa suoristaa alahampaitani:( wituttaa vinot hampaat mut minkäs teet:( 

Miksi?

Minunkin hampaat ovat vänkyrässä, mutta ei se mitään haittaa. Ei ole koskaan tullut mieleenkään lähteä niitä vääntelemään.

Se kai sitten on se "male privilege".

Vierailija
22/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas ei varaa suoristaa alahampaitani:( wituttaa vinot hampaat mut minkäs teet:( 

Miksi?

Minunkin hampaat ovat vänkyrässä, mutta ei se mitään haittaa. Ei ole koskaan tullut mieleenkään lähteä niitä vääntelemään.

Se kai sitten on se "male privilege".

Mulla vastasi hammas huuleen, joten se takia suoristettiin tai hammas poistettiin ja sitten rivi suoraan. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko otti posliinit ja vaikkei ne olekaan tyyliä "Trivago" niin ulkonäkö muuttui, eikä musta parempaan päin. Ok jos itse on tyytyväinen jos on. 

Vierailija
24/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teidän hampaita ei ole hoidetttu kuntoon jo lapsena?

Hoidettiin yhden kerran, mutta kun ne palautuivat. Kuten ystävälläkin. Se ongelma on kun liian aikaisin tehdään

Vierailija
25/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi mennä aikaa totutellessa, toisilla pidempään. Olet todennäköisesti hyvinkin tyytyväinen myöhemmin, kun uusi ulkonäkö ei tunnu enää vieraalta. Anna asialle aikaa.

Vierailija
26/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla vaan 6 laminaattia yläpuolella, sitten kun hymyilee näkee rajan kun takahampaat on tummat omat ja pienemmät. 

Vierailija
27/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tuon takia lähtenyt suoristuttamaan vinksi vonksin -rivistöäni. Koska se olen minä. Purenta on kumminkin hyvä eli ongelma on ainoastaan visuaalinen.

Vierailija
28/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli lapsena liian hyvät hampaat, jotta olisin saanut kunnan sponssaaman oikomishoidon. Kaverillani jäi 1 mm päähän, että olisi saanut. Molemmat olemme suoristaneet hampaamme ja vaikuttanut elämään positiivisesti. 

Huom, hampaat liikkuu myös aikuisena eli voi olla että ainakin minun tapauksessani kehitys on mennyt alaspäin jossain vaiheessa teini-ikää. Omalla miehelläni suoristus tehtiin lapsena mutta hampaat ovat sittemmin liikkuneet vinoon. 

Vierailija
29/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oikomishoidot eivät ole kalliita, omani oli 3000€, tosin siitä on äkkiä 20v aikaa. 

Minulla maksoi joku 6000 tai 6500 oikoessani vuonna 2019. Säästin sitä varten pari vuotta rahaa, että oli varaa käydä. Olen tosi tyytyväinen siihen, että kävin tekemässä vaikka olihan se ihan hemmetin iso raha. Se oli siihenastisen elämäni isoin sijoitus omista rahoista. Taisin olla 28 v. 

Tosin! Taitaa olla helmikuu kun S-bonukset saa tuplana. Maksoin silloin isoimman erän hampaitteni hoitoon liittyen ja sain TODELLA paljon bonusta siltä kuukaudelta. Säästin siinä monta sataa euroa. 

Vierailija
30/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sanon, että jos naisella epäsymmetrinen hammasrivistö niin se on jotenkin todella seksikäs näky. Jos vain hampaat puhtaat niin ei ollenkaan haittaa epätäydelliset hampaat vaan niissä on "luonnetta" mihin ihastun 👍

M38

Vierailija
31/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli raudat 80-luvulla mutta hampaat palautui lähes takaisin. Siihen aikaan tekniikat ei toiminut.

Vierailija
32/32 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa, millaisissa erissä tuollainen ~6500+ maksava hoito maksetaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi