Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin hampaat suoriksi kalliilla hoidolla ja nyt en tunnista itseäni - muita, joilla toimenpiteet eivät olleetkaan hyvä idea?

Vierailija
31.10.2025 |

Olen aina inhonnut ristissä olevia hampaitani, mutta nyt, kun olen lopettelemassa kallista Invisalign-oikomishoitoa ja hampaani ovat täydellisessä rivissä, en enää tunnistakaan peilikuvaani! Onko muita, joilla sama kokemus? Hammaslääkäri on tyytyväinen ja minäkin teeskentelen olevani. Mutta ei tuo peilistä katsova ole minä! 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suoristin Invisalignilla ja olin kyllä tyytyväinen. Lopputulos ei ole "liian täydellinen" ja näyttää luonnolliselta. Kuitenkin hampaat ja sitä myötä naama sopusuhtaisempi. Tunnistan kyllä yhä itseni. Sitä paitis hengitän nykyään vähän paremmin kun leuat paremmassa asennossa. 

Vierailija
2/32 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiotutin hampaat kolmekymppisenä, lisäksi yksi implantti ja pari kruunua, suora rivi. Nautin joka päivä suorasta ja siististä hammasrivistä peilissä. Näin sen olisi pitänyt aina olla, nyt vasta tunnen olevani minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan tajunnut tuota oikomisvimmaa. Viivasuorasta hammasrivistä syntyy lähinnä joku tappaja-android -look.

Vierailija
4/32 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ei varaa suoristaa alahampaitani:( wituttaa vinot hampaat mut minkäs teet:( 

Vierailija
5/32 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksoi ap?

Mulla n. 6000 €

Vierailija
6/32 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsek trivako

Vierailija
7/32 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan tajunnut tuota oikomisvimmaa. Viivasuorasta hammasrivistä syntyy lähinnä joku tappaja-android -look.

Minulla se vaikutti migreeniin. Oli kiva saada helpotusta. Olen sairastanut migreeniä 6-vuotiaasta lähtien ja sikin sokin suussa olevat hampaat ja purenta ovat yksi migreenin triggeri. 

Vierailija
8/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viivasuora hammasrivi vaatii yleensä laminaatit. Ne ovat yleistyneet erityisesti julkkiksilla ja huonosti tehtynä voivat näyttää varsin hirveältä. 

Suoristus on kuitenkin aika eri asia. Monella on ihan terveydelliset syyt siihen. Itse kirjoitin aikaisemmin että minulla oikomishoito vaikutti leukojen asentoon ja siten paransi hengitystäni (olen kärsinyt tukkoisesta nenästä käytännössä koko ikäni). Toinen kirjoitti migreenistä. Itsellänikin on ollut kroonista päänsärkyä ja oikomishoito helpotti asiaa vähän, vaikkei poistanut kohdallani ongelmaa kokonaan. 

Tämän lisäksi voisi mainita, että purenta vaikuttaa "kasvojen luustoon". Itselläni on pitkät kasvot ja ne muuttuivat sopusuhtaisemmaksi kun purentaa korjattiin. Invisalign menetelmällä voidaan vähän leventää hammasrivistöä, mikä esim omalla kohdallani korjasi leukojen välistä epäsuhtaa. Ylemmän hammasrivin kuuluisi olla aavistuksen leveämpi kuin alemman, jotta purenta toimii normaalisti. Minulla ja monella muulla huono purenta on käytännössä jonkun asteinen kehityshäiriö, jota pyritään jälkikäteen korjaamaan ja sen avulla saamaan leuat parempaan asentoon. 

Vierailija
9/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas ei varaa suoristaa alahampaitani:( wituttaa vinot hampaat mut minkäs teet:( 

Mullakaan ei ole varaa vaikka oikeasti olisi tarve oikomiselle. Mulla on todella ahtaat hammasvälit, voimakas syväpurenta eikä poskihampaatkaan kohtaa. Päänsäryt on jatkuvia, kun leuat kuormittuu väärällä tavalla.

Vierailija
10/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiotutin hampaani invisalignilla. Hammaskaari muuttui ehkä aavistuksen leveämmäksi, ja meni hetken aikaa tottua. Mutta nyt olen tosi tyytyväinen. Myös hymyillessä hampaan kärjet asettui oikomisen myötä hieman toiseen kohtaan. Itsellä ei tullut millään lailla luonnottoman hampaat, vaan hyvin luonnolliset. Oma hoito oli helppo, oikominen tehtiin noin kolmessa kuukaudessa. Eli muutos oli kohtalaisen pieni, koski vain hampaiden asentoa, eikä purenta muuttunut.

Vierailija
11/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän hampaita ei ole hoidetttu kuntoon jo lapsena?

Vierailija
12/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitäisi kysyä Tervakosken hammashoitolasta.

Vierailija
13/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

You dont check trivago?

Klopp

Vierailija
14/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli perinteiset raudat. Hoidosta on nyt 12 vuotta ja peilikuvan kanssa ei ole mitään ongelmaa, mutta en ole koskaan tottunut retentiokaariin. Poistatin sen alhaalta kun kieli osui siihen inhottavasti ja se möhkäle keräsi hammaskiveä ennätystahtia. Ylhäälle jätin, mutta kohta pitää sitäkin korjata. Katsotaan laitatanko uutta kaarta. Pitäisi varmaan uudestaan pitää rautoja ensin, koska hampaat on liikkuneet.

Vierailija
15/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai pitäisikö sun kysyä ihan vaan vanhemmiltasi? Heitä ei ilmeisesti paljon kiinnostellut.

Vierailija
16/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai pitäisikö sun kysyä ihan vaan vanhemmiltasi? Heitä ei ilmeisesti paljon kiinnostellut.

Vanhempani eivät ole hammaslääkäreitä.

Vierailija
17/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oikomishoidot eivät ole kalliita, omani oli 3000€, tosin siitä on äkkiä 20v aikaa. 

Vierailija
18/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii totuttelua samoin kuin runsaan painonpudotuksen jälkeen pienentyneeseen kroppaan.

Vierailija
19/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, sinulla ei siis ole trivago- hampaita :).

Vierailija
20/32 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla käytiin hammaslääkärissä kouluaikana ja ihan me lapset keskenämme.

-eri kuin kumpikaan ylemmistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme