Onko mielestäsi ok, että klubi on vain miehille?
Mielestäni yhteiskunnassa on tilaa myös sukupuolet erottaville yhdistyksille.
Ilmapiiri on erilainen, jos on molempia sukupuolia.
Olen itse nainen ja yleensä kannatan toki tasa-arvoa esim työelämässä, mutta miksipä ei saisi olla erikseen harrastuskerhoja vain toiselle sukupuolelle.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
En voinut vastata, koska on ok, jos kyse on taviksista tai harrastustoiminnasta yms, mutta ei ole ok jos kyse on eliitistä ja vallanpitäjistä, jotka suhmuroivat keskenään hyvävelikerhoissaan meidän kaikkien pään menoksi ja oma hyöty. mielessään.
Ei ole vain yjdenlaisia kerhoja, ja nuo hyvävelikerhot jossa on ihmiaiä joilla on valtaa tai/ja rahaa, ovat korruption kehto, me eletään niiden seurausten kanssa sitten jokainen. Kyse ei ole mistään pappa tunturi kerhosta.
Luuletko, että klubin avaaminen muuttaisi tuota? Suhmuroinnit siirtyisivät vaan "saunakerhoihin", missä onkin taas perustetta sille sukupuolien erottelulle.
Vierailija kirjoitti:
Koko tämä keskustelu Suomalaisen Klubin olemassaolosta ja säännöistä on aivan selvää inhoa ja vihaa ns paremman väestönosan elämäntapaa kohtaan. Puhumattakaan suomalaisten syvällä olevasta peruskateudesta.
Kuinka monta ketjua tästäkin aiheesta tällä palstalla on?
Sitä käsiteltiin mediassa. Sama juttu kun joku köyhä mies tappaa puolisonsa, ketään ei kiinnosta, mutta kun espoolainen lääkäri tappaa homopuolisonsa, niin johan kiinnostaa. Kun köyhä nainen r aiskataan, ketään ei kiinnosta, kun se on influensseri niin kyseessä on kansallinen tragedia ja vääryys. Sellaista se tuntuu olevan, toisilla on enemmän arvoa kuin toisilla.
Siis, miks ihmeessä miehet ei vois pitää keskenään omaa kerhoa?!
Eri asia on, jos kerho on maan huippujohtajien verkostoitumiskerho, jossa epävirallisesti mietitään ja päätetään Suomen valtion ja kuntien ja keskeisten firmojen asioista. Sittenhän sinne pitää valita myös ko. naisjohtajia. Ilmeisesti tästä nyt sitten onkin kyse, kun vähän väliä tää on otsikoissa. Miks ne miehet ei haluis naisia mukaan? Onko joku nainen kolkutellut, muttei o avattu? Kuka hän on? Ketkä miehistä vastustaa? Olisi kiinnostavaa tietää, kun asiasta on siellä äänestettykin.
Vierailija kirjoitti:
Koko tämä keskustelu Suomalaisen Klubin olemassaolosta ja säännöistä on aivan selvää inhoa ja vihaa ns paremman väestönosan elämäntapaa kohtaan. Puhumattakaan suomalaisten syvällä olevasta peruskateudesta.
Jos et ole sattunut huomaamaan, niin juuri nämä paremman väen klubilaiset itse halusivat muuttaa klubinsa sääntöjä ja ottaa naisia mukaan. Toisin sanoen koko mediarumba ja keskustelu aiheesta on täysin lähtöisin heistä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja ystävälläni on maailman harvinaisin kerho: siihen kuulumme vain me kaksi, eikä muita oteta!
Jahas. Mitäs siellä suhmuroidaan?
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta persumiehet voi hyvin pitää klubinsa. Tuskinpa tuonne kukaan nainen haluaisikaan.
Paitsi Ukkolan Sanna. Ai niin, mutta hänkään ei halua.
Jos tuonne ei kukaan nainen edes halua, miksi tämä valtava ulina?
Mua ei kiinnosta tippaakaan jos ukot haluaa keskenään pitää kerhoa
n33
Kuka järkevä nainen edes haluaisi mennä johonkin ukkojen keskelle glubiin??
En minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on ok että miehet ja naiset voivat halutessaan pitää omia klubejaan. Vastustan myös unisex vessoja jotka ovat oksettava ajatus.
Ongelman suomalaisen klubin tapauksessa tekee klubin maine (todellinen tai kuviteltu) paikkana jossa yhteiskunnan ja liike-elämän silmäätekevät kohtaavat. Sellaisen paikan ei pitäisi rajata jäsenistöä sukupuolen perusteella.
Naisilla on omat kohtaamispaikkansa johon ei miehiä huolita. Sanna & kumppanit osoittivat sen viime kaudella.
Silloin ei huutettu mitään muuta kuin ylistäviä sanoja.
Miksi ero?
Ei kai naisia päästetä homojenkaan klubeihin. En tiedä että Kallion perä-kai raajissa olisi yhtään naista.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä haluan viettää aikaani lyhytkasvuisen vihreän puutarhatontun kanssa ja hän minun, miksi meidän pitää väkisin ottaa joulutontutkin mukaan?
Koska kukaan ei kysynyt sun halua, vaan sen toisen, jolla on ainoastaan oikeuksia.
On OK. Olkoot rauhassa omissa porukoissaan.
Lähinnä kai tällaisia herraklubeja on vastustettu sen takia, että pelätään niiden olevan hyväveli-verkoston päämajoja. Ja pääsy niihin on estetty paitsi naisilta, niin myös suurelta osalta miehiä. Ja se jää näissä päivittelyissä usein huomioimatta. Sama kuin aikoinaan esim. äänioikeuden kanssa. Oikeus äänestää evättiin sekä kaikilta naisilta että suurelta osalta miehiä.
Mutta aika mahdoton on tietynlaisia verkostoja hajottaa menemättä jo sitten ihmisten oikeuksien rajottamiseen - kyllä jokaisella on oikeus valita seuransa ja yksityisillä klubeilla myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisissa huipputyyppien klubissa on kuitenkin jotkut sanattomatkin säännöt, keitä sinne hyväksytään.
En usko, että työtöntä amis-Einaria hyväksyttäisiin tuollaiseen.
Ne tekee tuollaisissa paremman väen kesken sopimuksia ja vinkkejä eivätkä halua mukaan tasoaan alempia.
Eipä naisillakaan ole mitään tasa-arvoisia networkeja. Hierarkia on heilläkin. Jo siksikin että asioissa liikutaan eri tasoilla kuten miestenkin kesken. Amis-einari ei ole kiinnostunut finansseista samalla tapaa kuin se pankkisetä vaikka. Einarin klubi on esson baari.
Työtön Amis-Einari ehkä haluaisi liittyä harrainklubiin, koska ajattelisi hyötyvänsä korkeatasoisista ystävistä. Saattaisi jopa saada hyväpalkkaisen työn uusien ystäviensä kautta.
Mutta työtöntä amis-einaria ei haluttaisi mihinkään herrainklubiin, kun eihän tuosta Einarista olisi mitään hyötyä. Vaikka Einari haluaisi liittyä ja pysyä mukana, klubilaiswt katsoisivat, että häntä joutuu vetämään perässä, kun ei osaa puhua yhtä tasokkaista puheenaiheista kuin muut herrainklubilaiset.
Mielestäni on ok ja on ok rajata pois myös ne naiset, jotka ovat mielestään "hyviä jätkiä" ja oikeastaan kuuluvat miesten kanssa samaan kerhoon. Nainen, insinööri, miesvaltaisella alalla, "naismaisia" harrastuksia.
No mielestäni on ok jos on alusta lähtien näin, mutta jos klubissa on jo naisia niin onhan siinä vaiheessa kyllä varsin vittumaista toimintaa jos yhtäkkiä muutetaan sääntöjä.
On ihan ok, että on miesten klubeja ja naisten klubeja ja klubeja lapsille tai näkövammaisille tai vaikka hevosille.
Mutta se ei ole ok, että jossain noista tehtäisiin kaikkia muitakin koskevia päätöksiä muilta kysymättä. Nythän tuota tapahtuu uutisissa olevassa klubissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka järkevä nainen edes haluaisi mennä johonkin ukkojen keskelle glubiin??
En minä ainakaan.
Varmaan aika moni, kun kauhea valitus, kun ei pääse valmiiksi katettuun pöytään
Tästäkin saatiin turha kohu. Eivät naiset liittyisi siihen kuitenkaan vaikka mahdollisuuus olisi. Tai jos liittyisivät niin eroaisivat koska se ei olekaan mitä kuviteltiin. Tylsää vain
En voinut vastata, koska on ok, jos kyse on taviksista tai harrastustoiminnasta yms, mutta ei ole ok jos kyse on eliitistä ja vallanpitäjistä, jotka suhmuroivat keskenään hyvävelikerhoissaan meidän kaikkien pään menoksi ja oma hyöty. mielessään.
Ei ole vain yjdenlaisia kerhoja, ja nuo hyvävelikerhot jossa on ihmiaiä joilla on valtaa tai/ja rahaa, ovat korruption kehto, me eletään niiden seurausten kanssa sitten jokainen. Kyse ei ole mistään pappa tunturi kerhosta.