Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan näin miehenäkin kiinnostaa, voitko määritellä minulle miehisyyden

Vierailija
31.10.2025 |

Oikeasti haluasin keskustella tästä asiasta, joten voitko olla ilmiantamatta tai poistamatta avausta. Eli  Vigelius: "Miehiä ei korjata tekemällä heistä vähemmän miehiä"

Kerrotko nyt ihan omin sanoin, kuinka ollaan miehiä oikeaoppisesti ja oikein?

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueskelimme 90-luvun alussa armeijatuvassamme Jalluja ja Kalleja. Olimme 8kk palvelleita miehiä. Muutamalla oli jo lapsia. Itse tulin isäksi 26v iässä.

Koskaan ei haissut tuvassa sberma eikä kukaan myöskään päästellyt sberman tuoksuisia bieruja. Alikessujen tuvassa oli erilainen tunnelma. Muutama heistä oli luultavasti toisiinsa ihastuneita. Sellaisia 20v rillipää nuorukaisia. Kutittelivat toisiaan yms.

Puhuimme tuvassa paljon naisista. Ihmettelimme niitä hemmoja, 10% saapumiserästä, jotka jättivät leikin kesken. Toisinaan oli kevyttä painia. Katselimme tulevaisuutta valoisasti. Olimme 18-21v. Tupakaverin vaimo sai kesken armeijan kaksoset. Olimme innoissamme siitä, että joskus meilläkin olisi jälkikasvua.

Vierailija
82/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19v kun menin inttiin. Kaipasin kasatmilla metsästyskoiraamme, kalareissuja ja urheiluruutua. Missasin yhdet suurkisat, se söi miestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä sanoisin että vain sinä voit määritellä oman miehisyytesi. Itse tunnen itseni mieheksi tiskatessa ja imuroidessa. Omalta rekkakurssilta paras valmistunut oli nainen ja taittaa olla ainoa joka edelleen tekee niitä hommia. Epämiehisyyttä olisi mielestäni puolison tai lasten vähättely? Oma isä on perinteisen miehisyyden uhriintuma, joka kantaa vaarin sotakokemuksia omanaan ja huutaa kaikesta vaimolleen. Itse osaan siivota ja naida naista, joskus ihan kiva että nainen nai minua. Ehkä miehisyys on että menen rintamalle ja puolison ei tarvitse mennä, sekä lapset on turvassa. Eikö parempi kysymys olisi, mikä olen ihmisenä?

Olet symppis. 

n50

Pahoittelut mutta en ole ressukka ja "symppis" on sana jota en kaipaa. Joku tuollaisissa kommenteissa ahdistaa "voi hellan duuteli kun olet". Olen aikuinen mies jolla on oma tupa, käsissä pysyy niin kitara kuin mootorisaha. Olisi kiva tavata nainen joka ei uhriinnu kaikesta ja tekisi edes jotain. 

Vierailija
84/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syvä hiljaisuus. Helppo laukoa noita populistisia sloganeita, oikea keskustelu onkin sitten jo vaikeampaa.

Kun identifioi itsensä mieheksi ja haluaa olla mies.  Tiedämme ylimalkaisesti stereotypiat mitä se olisi, mutta miten sen tarkasti kenenkin kohdalla määrittelisi.  Voi olla yhtä hyvin miehekäs vaikka olisi ns. pehmeitä piirteitä mutta ei sillekään mitään mahda jos tulee kovin neitimäisiä viboja.  Ei kai siinä, on sitten sellainen.   Ei kannata takertua siihen miten muut näkee  stereolasiensa  kautta vaan millaiseksi tuntee itsensä. 

Vierailija
85/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 19v kun menin inttiin. Kaipasin kasatmilla metsästyskoiraamme, kalareissuja ja urheiluruutua. Missasin yhdet suurkisat, se söi miestä. 

Intin jälkeen kuulin, että ex-tupakaveri oli ampunut siviilissä itsensä. Mietin, että hyvä että oli sen verran fiksu mies ettei kilahtanut meille tupakavereille. Samana syksynä kannoin isäni hautaan ja muutin avoliittoon. Olin 21v nuorukainen. 

Vierailija
86/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö kommenteista ei liity mitenkään aloitukseen, lähinnä homot rasistit riitelee kuka on hulluin?

Vierailija
87/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi olla yhtä hyvin miehekäs vaikka olisi ns. pehmeitä piirteitä mutta ei sillekään mitään mahda jos tulee kovin neitimäisiä viboja." Ammu nyt itsesi,

Vierailija
88/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehisyys ei tarkoita miehistä harrastuksia ja kylmyyttä, vaan miestä, joka käyttäytyy aikuismaisesti. Sellainen joka kantaa vastuun eikä esitä mitään muiden miesten takia, vaan uskaltaa kulkea omaa polkuaan. Siis mies, joka ei anna painostaa itseään olemaan jotain, mikä ei hänelle sovi eikä myöskään käyttäytymään huonosti naisia kohtaan vain ollakseen "mies". Vähän kuin hyvä isäkin olisi: reilu, rehellinen, välittävä, vastuullinen, aikuinen äijä. 

Vierailija
89/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on se ongelma että maskuliinisuus on joillekin kirosana ja tarkoittaa samaa kuin toksinen.

Maskuliinisia piirteitä/ käsitteitä yleisesti ottaen on mm. Itsevarmuus, luonteenlujuus, voimakkuus, johtajuus, kompetenssi etc.

Kellään ei ole sulle ap ainoaa ja oikeaa vastausta että mitä miehisyys tai naiseus on koska sellaisesta meillä ei ole yhteistä sopimusta.

Ei maskuliinisuus ole sama kuin toksisuus. Maskuliininen toksisuus on sitten asia erikseen.

Vierailija
90/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehenä olo muka on niin vaikeaa? Tuttavapiirissä on tusinoittain miehiä eikä he edes tuollaisia mieti vaan elävät elämäänsä ja tekevät omia juttujaan. Hoitavat lapsiaan, lomailevat puolison kanssa, urheilevat, rakastuvat, vaihtavat työpaikkoja, remppaavat kotia, maalaavat tauluja ja rassaavat autoja. Mikä nyt ketäkin sattuu kiinnostamaan. Se kaikki on miehenä oloa. Ei siihen mitään standardia ole.

Vierailija
91/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmistö kommenteista ei liity mitenkään aloitukseen, lähinnä homot rasistit riitelee kuka on hulluin?

Tavallisen 20 v miehen pää kestää intin, seurustelusuhteiden päättymiset, kuolemantapaukset jne. Nuori mies on siinä iässä toimelias optimisti. Hän haluaa työpaikan, kavereita, naisystävän, sksiä ja jälkikasvun. Ja on aktiivinen saadakseen haluamansa. Joskus 30 v iän jälkeen alkaa vähin erin selvitä, kenestä ei tullut miestä.

Vierailija
92/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää kommenttia miehiltä. Noita muutamaa naista nyt ei kannata kuunnella,kovin on myrkyllistä tekstiä.Ikävää jos teitä satutettu.Hyvä ja ihana nainen saa miehen tuntemaan itsensä mahtavallla tavalla miehekkääksi ja halutuksi osaksi yhteisöä. 

Kiitos teille äidit,vaimot,kumppanit ja ihan ystävät naisina jotka ymmärrätte miehiä ja nostatte meidät teidän kaunilla naisellisella hienovaraisella otteella paremmiksi miehiksi.

Luulenpa, että yksi toksinen nainen kirjoittaa. Kuulostaa niin samanlaisilta nuo kommentit. 

Vierailija
93/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on suojeleva, auttava, vahva, ennakoiva, turvallinen, näppärä käsistään, kykenee ratkomaan teknisiä ongelmia.

Tässä lyhyt koonti, mitä minä pidän tavoiteltavana miehisyytenä. Vahvuutta en tarkoita bodattuna kroppana, vaan että näyttää ruumiinmuodoltaan mieheltä ja kykenee nostelemaan raskaampia esineitä kuin nainen.

No en nyt edes voimaa laittais vektoriksi miehuuden määritelmässä. Olen todella vahva nainen, syntymälahjana. Tarkoittais sitä, että minua vähemmän vahvat miehet olis vähemmän miehiä minuun verrattaessa. 

Mies on mies ja nainen on nainen ihan siinä omassa olemisessaan. Ei verrattuna muihin.

Vierailija
94/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehisyys on sitä, että katsoo kaupungilla ihaillen ja himoiten joka toista naista, mutta menee töiden jälkeen kotiin, kokkailee vaimon kanssa, auttaa muksuja läksyjen kanssa, ja illan päätteeksi tyydyttää vaimon.

Vierailija
95/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehisyys ei tarkoita miehistä harrastuksia ja kylmyyttä, vaan miestä, joka käyttäytyy aikuismaisesti. Sellainen joka kantaa vastuun eikä esitä mitään muiden miesten takia, vaan uskaltaa kulkea omaa polkuaan. Siis mies, joka ei anna painostaa itseään olemaan jotain, mikä ei hänelle sovi eikä myöskään käyttäytymään huonosti naisia kohtaan vain ollakseen "mies". Vähän kuin hyvä isäkin olisi: reilu, rehellinen, välittävä, vastuullinen, aikuinen äijä. 

Tässä aika hyvä luonnehdinta.

Vierailija
96/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vauva sivuston miehet ovat määritelleet miehen. Toivottavasti sivuston naiset löytää sivuston kaltaisia todellisia miehiä.

Vierailija
97/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys ja mielenkiintoisia vastauksia. 

Ensimmäisenä mieleeni tuli vakaa, vastuullinen, jämäkkä, luotettava, mutta nuohan ovat myös naisten ominaisuuksia, ja yksinkertaisesti vain aikuisuuteen kuuluvia ominaisuuksia. 

Joten miten ihmeessä määritellään miehekkyys? 

Vierailija
98/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun miehenä pitää kysyä, että mitä miehisyys on, olet homo. 

Vierailija
99/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun miehenä pitää kysyä, että mitä miehisyys on, olet homo. 

Et ymmärrä keskustelusta mitään, menee ohi koska sinulla on erittäin alhainen älykkyys. 

Vierailija
100/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jäi yhdet urheilukisat näkemättä ja ette usko kuinka turhautunut olin", sinulla jäi ne kaikki jäntevät vartalot näkemättä. Hikiset miehet urheilemassa ja se jäi sinulta heterolta näkemättä? Voin kuivitella sinut naisten keskellä miettimässä kisoja ja kuinka hetero olet.