Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan näin miehenäkin kiinnostaa, voitko määritellä minulle miehisyyden

Vierailija
31.10.2025 |

Oikeasti haluasin keskustella tästä asiasta, joten voitko olla ilmiantamatta tai poistamatta avausta. Eli  Vigelius: "Miehiä ei korjata tekemällä heistä vähemmän miehiä"

Kerrotko nyt ihan omin sanoin, kuinka ollaan miehiä oikeaoppisesti ja oikein?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vingutte siitä että teitä eläimellistetään: newsflash, mieheys ja naiseus ovat nisäkäsominaisuuksia eli erot ovat pääasiallisesti samat kuin muillakin nisäkkäillä. On koiraita ja naaraita, nisäkkäillä on tietyt ominaisuudet ja esim. kaloilla toisenlaiset

Ihmisellä on lisäksi inhimilliset ominaisuudet joita ovat esimerkiksi rationaalisuus, taiteellisuus, jne. Näitä sukupuoli sävyttää mutta jotka eivät ole sukupuolisidonnaisia, toisin kuin sukuelinhormonien aiheuttama käytös.

Samalla tavalla kuin se ruunattu eli palliton ori syö ruohoa ja käyttäytyy kuin lauma- ja pakoeläin: nämä ovat universaaleja hevosominaisuuksia. Yhtä lailla on universaaleja ihmisominaisuuksia ja sitten ne sukuhormonien sävyttämät käytösmallit päälle. Tässä ketjussa kysyttiin näitä ominaisuuksia ja ilmeisesti vastaus nyt sitten harmittaakin!

Vierailija
42/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitetaan varmaankin sitä, että sekä naisten että miesten tulisi kunnioittaa toisiaan sellaisena kuin he ovat. Kukaan ei ole stereotypia. Olisi tärkeää löytää itselle vastapari, joka kelpaisi sellaisenaan ja jota ei tarvitsisi alkaa muuttamaan. Jotkut naiset haluavat olla kotiäitejä, toivon että he löytäisivät puolison joka myös haluaa tätä. Jotkut miehet haluavat olla koti-isiä, toivon että he löytäisivät puolison joka myös haluaa tätä. Jotkut haluavat tehdä uraa, toivon että he löytäisivät puolison joka myös haluaa tätä. Jotkut rassata autoja, jotkut lukea runoja. Ja tämä kaikki pätee niin hetero- ja homoseksuaali- kuin LBQT suhteisiin ja kaikkiin sukupuoliin.

Tuossa siis tämä ilmeisesti mies, Vigelius (en tiedä kuka hän on) haluaisi, että hänet otettaisiin sellaisena miehenä kun hän on. En tiedä rassaako hän autoja, kuten sanoit, mutta jos rassaa ja kokee sen miehekkääksi, antaa hänen tehdä niin. Ei se ole väh

Miksi pitäisi löytää "pari"? Ihmisapinalle ei ole tyypillistä pariutua monogamisesti, eikä varsinkaan naaraan sulkeutuminen pieneen suljettuun tilaan koiraan kanssa ole luonnollista. Miehet toki tästä hyötyisivät kun näin saisivat kaikki itselleen ilmaispatjan jota käytellä, mutta olen aika varma että naisia ei kiinnosta tämä "pariutuminen" enää. Olkoot kaikki halukkaat sinkkuja ilman "pareja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehisyys on sitä että on sinut itsensä kanssa ja miehisyytensä kanssa.

Sukupuoli on vain yksi osa-alue meissä, persoonaan ja elämään vaikuttaa monta asiaa 😊

Vierailija
44/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sanoisin että vain sinä voit määritellä oman miehisyytesi. Itse tunnen itseni mieheksi tiskatessa ja imuroidessa. Omalta rekkakurssilta paras valmistunut oli nainen ja taittaa olla ainoa joka edelleen tekee niitä hommia. Epämiehisyyttä olisi mielestäni puolison tai lasten vähättely? Oma isä on perinteisen miehisyyden uhriintuma, joka kantaa vaarin sotakokemuksia omanaan ja huutaa kaikesta vaimolleen. Itse osaan siivota ja naida naista, joskus ihan kiva että nainen nai minua. Ehkä miehisyys on että menen rintamalle ja puolison ei tarvitse mennä, sekä lapset on turvassa. Eikö parempi kysymys olisi, mikä olen ihmisenä?

Vierailija
45/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää kommenttia miehiltä. Noita muutamaa naista nyt ei kannata kuunnella,kovin on myrkyllistä tekstiä.Ikävää jos teitä satutettu.Hyvä ja ihana nainen saa miehen tuntemaan itsensä mahtavallla tavalla miehekkääksi ja halutuksi osaksi yhteisöä. 

Kiitos teille äidit,vaimot,kumppanit ja ihan ystävät naisina jotka ymmärrätte miehiä ja nostatte meidät teidän kaunilla naisellisella hienovaraisella otteella paremmiksi miehiksi.

Vierailija
46/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä sanoisin että vain sinä voit määritellä oman miehisyytesi. Itse tunnen itseni mieheksi tiskatessa ja imuroidessa. Omalta rekkakurssilta paras valmistunut oli nainen ja taittaa olla ainoa joka edelleen tekee niitä hommia. Epämiehisyyttä olisi mielestäni puolison tai lasten vähättely? Oma isä on perinteisen miehisyyden uhriintuma, joka kantaa vaarin sotakokemuksia omanaan ja huutaa kaikesta vaimolleen. Itse osaan siivota ja naida naista, joskus ihan kiva että nainen nai minua. Ehkä miehisyys on että menen rintamalle ja puolison ei tarvitse mennä, sekä lapset on turvassa. Eikö parempi kysymys olisi, mikä olen ihmisenä?

Olet symppis. 

n50

Vierailija
47/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan veriset reviirikiistat kuuluvat oleellisesti miehisyyteen eli koiraiden ominaisuuksiin kaikilla eläinlajeilla. Naaraillakin on reviirit, mutta heillä on harvemmin verisiä yhteenottoja.

Vierailija
48/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mies jos on mies. Miehen kehoon syntynyt. Millainen mies kukin on sitten vaihtelee. On kivaa ja kusipäätä, ja kaikkea siltä väliltä (ja varmaan ympäriltäkin).

Vierailija
49/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella vaikeaa erotella miehisyys jotenkin omaksi kategoriakseen. Ei kai kukaan ole oikeasti tekemässä miehistä "vähemmän miehiä", väite vaikuttaa olkiukolta. Varmaan asiaan saisi parhaiten selvennystä, kun tämä Vigelius tarkentaisi, miten miehistä ollaan muka tekemässä "vähemmän miehiä"? Mielestäni mies ei ole yhtään vähemmän mies, vaikka hänellä olisi herkkyyttä ja olisi valmis hoivaamaan lapsiaan, ne piirteet jopa vahvistavat miehuutta.

Huonot piirteet, kuten esimerkiksi se, että kieltäytyy ottamasta vastuuta elämästään, ovat huonoja piirteitä myös naisessa.

N58

Vierailija
50/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on suojeleva, auttava, vahva, ennakoiva, turvallinen, näppärä käsistään, kykenee ratkomaan teknisiä ongelmia.

Tässä lyhyt koonti, mitä minä pidän tavoiteltavana miehisyytenä. Vahvuutta en tarkoita bodattuna kroppana, vaan että näyttää ruumiinmuodoltaan mieheltä ja kykenee nostelemaan raskaampia esineitä kuin nainen.

Vierailija
51/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on 9

Tässä lyhyt koonti, mitä minä pidän tavoiteltavana miehisyytenä. Vahvuutta en tarkoita bodattuna kroppana, vaan että näyttää ruumiinmuodoltaan mieheltä ja kykenee nostelemaan raskaampia esineitä kuin nainen.

Myös nainen voi olla suojeleva, auttava, vahva, ennakoiva, turvallinen, näppärä käsistään, ja kykenee ratkomaan teknisiä ongelmia.

Tuo ei mielestäni määrittele miehisyyttä.

Vierailija
52/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on jo lapsesta saakka ollut ahkera ja työteliäs. Hän on aina pitänyt perheestään huolta ja kun minulla oli pikkuinen lapsi tavatessamme niin yhtä rakas tytär on hänelle ollut kuin yhteinenkin lapsemme. Miehisyyttä ei vähennä se, että hän ottaa yhtälailla osaa kaikkeen kodin ylläpitoon. Nytkin lasten ollessa jo aikuisia ja heilläkin omat perheet niin hän on antanut jokaiselle aikaa aina vaikka onkin sellaisessa työssä, joka vaatii häneltä paljon.

Kun katsoo, kuinka mies pitää huolta lapsistaan niin se on kaikkein parasta.

Vierailija
53/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamalla Vigeliuksesta mallia.

Olenko vähemmän mies, jos en ole Vigelius. Mikä hänestä tekee oikeaoppisen miehen, sekö kun hän on äänekäs populisti joka osaa puhua puutaheinää. 

Vigeliuksesta tekee miehen se, että hän panee muita miehiä. On siis tosimies.

Vierailija
54/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolesta riippumatta. Ole oma itsesi. T:M48

Vierailija
55/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää kommenttia miehiltä. Noita muutamaa naista nyt ei kannata kuunnella,kovin on myrkyllistä tekstiä.Ikävää jos teitä satutettu.Hyvä ja ihana nainen saa miehen tuntemaan itsensä mahtavallla tavalla miehekkääksi ja halutuksi osaksi yhteisöä. 

Kiitos teille äidit,vaimot,kumppanit ja ihan ystävät naisina jotka ymmärrätte miehiä ja nostatte meidät teidän kaunilla naisellisella hienovaraisella otteella paremmiksi miehiksi.

"Kiitos kaikille naisille että saan olla kusipää mies, minä olen uhri ja te saatte olla miesten uhreja"?

Vierailija
56/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehisyys on turvallisuutta, vastuun kantamista, osallistumista yhteisöön sen tukipilarina, olemista mentorina nuoremmille ja kasvattajana olemista, sen hyväksymistä, että yhteiskunnan keskiössä on lapset, naiset ja sitten vasta miehet. Miehelle ei ole annettu mitään tärkeää uusintamistehtävää, joten hänen tehtävänsä on tarjota puitteet jossa lasten on turvallista kasvaa ja olla, siitä pidetään huoli pitämällä huoli naisten turvallisuudesta ja onnellisuudesta sekä osallistumalla jälkikasvun hoivaan ja kasvatukseen. Tämä tuee näkyä kaikilla yhteiskunnan tasoilla, jossa mies pitää huolen, että lapset ja naiset on turvassa ja heidän tarpeensa on täytetty. Mies on tehty tänne palvelijaksi, ei palveltavaksi. Mikään yhteiskunta ei toimi eikä ole onnellinen missä miesten tarpeet on keskiössä. Sellainen on vääristynyt yhteiskunta.

No nyt on taas feministinen postaus. Hieno ajatusmaailma :D

Vierailija
57/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle miehisyys on omilla jaloilla seisomista ja oman polkunsa kulkemista vaikka muut yrittävät lannistaa, muuttaa ja polkea alas. Se on heikompien auttamista ja kannattelua, vaikka et siitä mitään itsellesi saisi. Miehisyyttä on olla rohkea epämukavissa ja vaarallisissa tilanteissa. Miehisyyttä on olla fyysisesti ja henkisesti vahva. 

Mies määrittelee oman miehisyytensä mitan ja elää sen mukaan.

Vierailija
58/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos kaikille naisille että saan olla kusipää mies, minä olen uhri ja te saatte olla miesten uhreja"?

Mene siitoshullu muualle

Vierailija
59/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamalla Vigeliuksesta mallia.

Homostelemalla?

Vierailija
60/125 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim.

perheen suojeleminen

rohkeus

itsenäisyys

vahvuus

tunteiden hillitseminen

Tunteet saa kyllä näyttää, mutta aggressionsa tulee jokaisen aikuisen ihmisen kyetä hillitsemään.