Voiko köyhä omistaa auton?
Esim työttömänä, kun minä en meinaa pystyä siihen edes matalapalkkaisena duunarina. Tuli korjaukset eteen ja auto menee paaliin kun ei vaan ole 800 euroa laittaa korjauksiin.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ehkä jonkun vm. 2001 ruostetynnyrin jolla ajettu 419 000km. Muutaman kuukauden päästä kun se ei enää starttaa ja puskee savua niin omistaja tyrkkää sen satasella jollekin romanille joka tulee hakemaan sen kaverinsa romuttamoon.
Oikeasti nuo 80-90-luvun autot kyllä kestää parhaiten vaikka ois milli ajettu koneella :D kori nyt ainoastaan tuntuu ruostuvan, mutta joku jamppa kotitallissa laittaa kaljapalkalla ja osatkin maksaa muutamia euroja pääsääntöisesti tai romuttamolta saa.
No ei todellakaan kestä. Tasan tuon aikakauden Mercedekset kestävät miljoona kilometriä. Vain siksi, koska ne olivat aikanaan kalliita autoja joissa isohkot moottorit ja taotut männät sekä kampiakselit.
T
Miten tämä mitenkään mihinkään liittyy?
Ostin 3000€ auton, jolla oli ajettu 280 000. Nyt olen sillä ajanut 3:n vuoden aikana 50 000km. Hyvin käy ja kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulut riippuu aivan älyttömästi autosta ja siitä, osaako itse tehdä sille mitään.
Osaamisen lisäksi tulee tila- ja työkalukysymys.
Ei missään rivarin tai kerrostalon parkkipaikalla jarruremontteja tehdä ja ruostevaurioita paikkailla.
Niinhän sä luulet kun et osaa: parkkipaikalla vaihtanut palat, levyt ja jarrusatulatkin.
Ongelmat tulevat siinä vaiheessa jos ja kun pultit ruostuneet jumeksiin. Mulla oli tosin tuuria tuossa suhteessa...
Tuppaa parkkipaikat oleen aika ahtaita tekemiseen jos molemmin puolin autot. Ei vieruspaikkaset tykkää jos on perseenkuvia autonkylki täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulut riippuu aivan älyttömästi autosta ja siitä, osaako itse tehdä sille mitään.
Osaamisen lisäksi tulee tila- ja työkalukysymys.
Ei missään rivarin tai kerrostalon parkkipaikalla jarruremontteja tehdä ja ruostevaurioita paikkailla.
Niinhän sä luulet kun et osaa: parkkipaikalla vaihtanut palat, levyt ja jarrusatulatkin.
Ongelmat tulevat siinä vaiheessa jos ja kun pultit ruostuneet jumeksiin. Mulla oli tosin tuuria tuossa suhteessa...
Taloyhtiön säännöt yleensä kieltävät auton korjauksen parkkipaikalla/autokatoksessa jne. Jopa renkaanvaihto voi olla kielletty.
Osaan kyllä, olen vaihtanut kannentiivisteen parkkipaikalla, mutta se oli ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin auto täytyy olla, jos töitä hakee ja niihin meinaa päästä.
Miten auto liittyy tuohon? En ole ikinä omistanut autoa ja ihan hyvin päässyt töihin. Eri asia jos asuu jossain maaseudulla yms.
Olen työllistynyt parhaiten juuri auton ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autolla pääsee kauemmas köyhyydestä, ts. työhön. Työpaikka irtoaa helpommin ja keikkailu tulee mahdolliseksi. T. pienituloinen siivooja.
Riippuu paljonko autoon menee rahaa.
Jos laskee tarkkaan voi jäädä tappiolle kun ajelee ympäriinsä.
Jos ajelee ympäriinsä töiden perässä, saa veronpalautukset.
Minulla on 3 opiskelevaa lasta.
Kumpikaan vanhemmista lapsistani ei ole saanut ilta- ja viikonlopputöitä sellaisesta paikasta, johon pääsisi julkisilla ei myöskään kesätyötä. Nuorin ei saanut kesätöitä ollenkaan, kun ei päässyt millään kulkemaan töihin.
Vanhin lapsistani osti naapurin vaarin auton 700€:lla, minä otin vanhempieni muutaman satasen arvoisen auton nimiini ja annoin sen keskimmäisen käyttöön. Nyt heillä on työmatka-ajokit.
Nuorimmalla olisi edessä amiksen työharjoittelut, pitäisi löytää harjoittelupaikka, johon pääsee julkisilla kulkemaan, viimeisimpään ehdotettuun ei olisi päässyt.
T: isä Oulun paikallisliikenteen reunalta