Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan elimistö kestää jatkuvaa viinanjuontia?

Vierailija
10.08.2011 |

Jos päivittäin juo vaikkapa puhdasta alkoholia 3,5 dl:n verran, missä vaiheessa elimistö alkaa pettämään? Mihin pitkäaikainen alkoholinkäyttö vaikuttaa ensimmäisenä?

Läheinen sukulaiseni juo kirkasta viinaa päivittäin (7 iltaa viikossa) ja tuo mainitsemani määrä tuntuu tätä nykyä olevan minimi, useimmiten menee enemmänkin. Tätä on jatkunut jo reilun kymmenen vuoden ajan. Ei kai elimistökään ihan mitä vain kestä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pulloa kossua joka päivä ja välillä enemmin?

Tuo on paljon :| jos totta puhuit.

Eihän se kerkiä edes palaamaan.

Vierailija
22/37 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yhteydenpito esimerkiksi alkoholistin puolisoon? Entäpä alkoholistin levittämät valheet ja loukkaukset jotka koskevat minua ja perhettäni? Tulisiko minun vain mukisematta ja puolustautumatta antaa hänen panetella itseäni ja perhettäni?

Mun mielestä puolisoon voi pitää yhteyttä ihan niinkuin yleensäkin. Hänen ja alkoholistipuolisonsa välit ovat kokonaan heidän asiansa, eikä sinun pidä niihin puuttua. Alkoholisti varmaan pelkää että te yhdessä puolison kanssa puhutte hänestä ja ehkä suunnittelette hänelle pakkohoitoa tms. Sitähän hän ei halua, jos ei ole itse valmis lopettamaan.

Alkoholistin pahoista puheista ja panettelusta minä viis veisaisin. Kuitenkin kaikki jotka teidät ja hänet tuntevat, tietävät miten asia oikeasti on.

Toivon että sukulaisenne herää ongelmaansa ja päättää haluta muutosta. Silloin hän kyllä tarvitsee tukeanne ja kannustusta, ei syyttelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse alkoholisti. Sukulaisten, ystävien, ja omaisten huomauttelu ja perheestä eristäminen on vain lisännyt juomistani. Samaa seurasi lapseni huostaanotosta. Kumpikaan meistä (lapseni ja minä) ei hyötynyt asiasta, emmekä ole siitä selvinneet vaikka aikaa on kulunut yli 10 vuotta. Huostaanotto on laillinen rikos ihmisyyttä vastaan. Olen ollut hoidoissa, ei mitään hyötyä. Minuun pumpattiin uutta markkinoille tullutta lääkettä, josta seurasi psykoosi kotiin palattuani.  Juomisen aloittaminen uudestaan "paransi" vaivan. 

Tässä valossa tuntuu todella pahalta kommentoijien mielipiteet juovasta, pahasta ja ilkeästä ihmisestä, joka täytyy hylätä. Minut on hylätty - entäs nyt? Vastaus: Jatkan kyynisesti hymyillen omaa elämääni... omalla tavallani.

Vierailija
24/37 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä, oireet ovat yksilöllisiä.He, joihin minä olen törmännyt, ovat kolmekymppisiä. Eivät enää kykene huolehtimaan itsestään, siksi laitoshoito.

Vierailija
25/37 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotta tuo ainakin itselläni on kestänyt. Pidän tosin 1-3 kk tauon joka vuosi ja yhden vuoden taukokin mahtuu noihin vuosiin.

Vierailija
26/37 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setämies kiskoi 50 vuotta.

Piti kerran viikossa aina selvän päivän.

Ei kuollut viinaan. Vaan koronaan 80 vuotiaana.

Oli aika uskomaton jamppa, järki pelas ja hommat hoitu. Ikinä ei aamulla juonut.

Neljän jälkeen iltapäivällä vasta sai korkata ensimmäisen.

Vierailija
27/37 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vastaa omasta kehostaan. Jos sitä tuhoaa päihteillä niin eipä siinä ole pakko olla semmosen kanssa naimisissa. Ottaa eron. Kuka edes viitsii elää juopon kanssa.

Vierailija
28/37 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vastaa omasta kehostaan. Jos sitä tuhoaa päihteillä niin eipä siinä ole pakko olla semmosen kanssa naimisissa. Ottaa eron. Kuka edes viitsii elää juopon kanssa.

minä elän   kakskyt vuotta jo juopoteltu onpi

Vierailija
29/37 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää vuosikymmeniä ilman mitään vaikutusta mihinkään. Ainakin jos päivät tekee töitä, liikkuu ja juo vain iltaisin. Isälläni kesti elimistö mutta pää ei. Joi kyllä monen viikon putkia aamusta iltaan, sitten katkon kautta muutama viikko selvinpäin ja eikun uudestaan. Pää lopulta petti. 

Vierailija
30/37 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kestää koko elämän.

Vierailija
31/37 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

charles bukowski eli kahdeksankymppiseks ja kittas koko ajan

Vierailija
32/37 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

74-vuotiaaksi eli

Vierailija
33/37 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäukko on ryypännyt viimeiset 40v päivittäin ja vielä sätkii. 76 vuotias.

Vierailija
34/37 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästä ja monesta muusta tekijästä. Yleensä vuosikymmeniä. Yleensä tupakoitsijatkin saavat oikeita ongelmia vasta noin 20 vuoden polton jälkeen. Mutta niitä ongelmia ei sitten voi enää korjailla kuntoon. Monelle ajatus on absurdi ja kuvittelevat että kyllä lääketiede parantaa kaiken mutta totuus on hieman eri. Hoitaa kyllä, mutta paranna ei.

Vierailija
35/37 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se perunakoira kestänyt 42 päivää putkeen kun testaili

Vierailija
36/37 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan elimistö kestää jatkuvaa viinanjuontia?

Aika yksilöllistä, joidenkin vähemmän aikaa joidenkin pitempään, mutta ainahan se vaikuttaa tuhoavasti.

Meidän naapurin mies kun olin lapsi, joi joka päivä ja paljon. Tosin kävi tunnollisesti töissä  mutta jo bussipysäkillä korkkasi ensimmäisen viinapullon joka tyhjeni ennenkuin ehti kotiin. Sitten seuraava pullo. Muista nettä hänellä oli sellainen ruskea salkku missä ne pullot olivat. Kiltti mies, ei riehunut eikä ollut väkivaltainen paitsi kerran kun heitti ulos heidän yläkerran vuokralaismiehen joka viinapäissään pahoinpiteli perhettään. Sitä hän ei sietänyt.

Muistan miten hänen terveytensä alkoi luhistua. Viimeinen talvi; vaimo kävi potkukelkalla bussipysäkillä hakemaan miehen kotiin. En tiedä veikö aamullakin. Mies sinnitteli töissä kunnes joutui lopettamaan ja sitten jäikin sängynpohjalle. Siinä vaimo hoiteli, oli kuulemma sisäelimet kaikki romahtaneet. Kuoli kotonaan, 48-vuotiaana.

Omassa työssäni sairaalassa näki monia viimeisiä aikojaan eläviä. Ei ollut kaunis näky. Nuorimpia olivat kolmekymppinen mies, hänellä jo aivotkin tuhoutuneet niin että kärsi alkoholidementiasta. Varmasti oli tullut juotua muutakin kuin viinaa, ja toinen samanikäinen nainen, hänellä kuten miehelläkin niin paha neuropatia jaloissa että istui pyörätuolissa. 

Sitten on ollut kuusikymppisiä, ei paljon sen vanhempia jotka ovat sinne asti sinnitelleet.

Vierailija
37/37 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholivaurioiden vaikutusten tuntumaan alkamiseen jonkin verran lienee vaikutusta muilla elintavoilla.

Alkoholin suurkulutus vaikuttaa aivoista alkaen kaikkeen elimistössä.

Ruuansulatuselimistö, maksa, aivot, suolisto, munuaiset...

Jostain se alkaa, jos päivittäin tuota rataa jatkaa.

Ennen pitkää saattaa maata lasaretissa vaipoissa aivoperäisten syiden takia... Tai sitten kuolee suorilta jaloilta sinne missä sattuu olemaan.