Miss Suomen UNIVersum-asut julkisettu!
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/bf1afe6f-7a6d-4682-bc3f-007a58…
Fantasia puku jälleen tylsä. Täysin kliseinen ja liian tavallinen ja mielikuvitukseton. Ei noi osaa tätä hommaa. Viime vuonna Matilda Wirtavuoren UNiverse kilpailun voitto kaatui rum aan ja tylsään puvustukseen. EI!
Kommentit (61)
Puvun valkoinen väri kuvastaa metsien usvaa ja pohjoisen lumisia maisemia. Kultaiset yksityiskohdat symboloivat eläviä juuria ja elämän jatkuvuutta, ja kruunua muistuttavat sarvet edustavat muinaisten metsien viisautta ja luonnon voimaa. Asu kertoo tarinaa siitä, miten juuret eivät ole vain menneisyyttä, vaan myös tekoja ja yhteyksiä, jotka sitovat meidät toisiimme ja maahan, jota suojelemme.
Jos minä saisin vapaat kädet teksin hopeakiiltoisen ( vaaeansinisenä) pitkän mekon ja siihen lumihiutaleita painettuna . Päälle valkoinen viitta jossa olisi tupsuja ( lumipalloja).
Olen ollut muotialalla.
Eikö ole ollut varaa personal traineriin tälle kilpilijattarelle? Miksi ei edes yritetä? Kuten joku totesin, painoa pitäisi lähteä 10-15 kg ihan kisalavoja varten, taviksena toki upea tuollaisenaan. Missä lihasten ja luuston erottuvuus? Tuosta kansallisasusta tulee mieleen joku muotiohjelman askarteluprojekti jossa on ollut 6 h aikaa tehdä tyhjästä fantasia-asu, yhdistelmä xena warrior princessiä, kalevalaa ja vegas show girliä.
Vierailija kirjoitti:
Puvun valkoinen väri kuvastaa metsien usvaa ja pohjoisen lumisia maisemia. Kultaiset yksityiskohdat symboloivat eläviä juuria ja elämän jatkuvuutta, ja kruunua muistuttavat sarvet edustavat muinaisten metsien viisautta ja luonnon voimaa. Asu kertoo tarinaa siitä, miten juuret eivät ole vain menneisyyttä, vaan myös tekoja ja yhteyksiä, jotka sitovat meidät toisiimme ja maahan, jota suojelemme.
Jos minä saisin vapaat kädet teksin hopeakiiltoisen ( vaaeansinisenä) pitkän mekon ja siihen lumihiutaleita painettuna . Päälle valkoinen viitta jossa olisi tupsuja ( lumipalloja).
Olen ollut muotialalla.
No enpä ihmettele ettet ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ollut varaa personal traineriin tälle kilpilijattarelle? Miksi ei edes yritetä? Kuten joku totesin, painoa pitäisi lähteä 10-15 kg ihan kisalavoja varten, taviksena toki upea tuollaisenaan. Missä lihasten ja luuston erottuvuus? Tuosta kansallisasusta tulee mieleen joku muotiohjelman askarteluprojekti jossa on ollut 6 h aikaa tehdä tyhjästä fantasia-asu, yhdistelmä xena warrior princessiä, kalevalaa ja vegas show girliä.
Niin ja joku orientaalivaikutekin tulee tuosta helman kirjailusta. Onko ajateltu että kun mennään Thaimaahan niin kopsaillaan vähän inspiraatiota heidän puvuista tms?
Ei mitään omaperäisyyttä tuossa fantasiapuvussa. Täynnä fantasiapuku kliseitä. Rohkeus, näyttävyys, erikoisuus, erottovuus puuttuu. Ei kukaan huomaa tuota pukua. kaikki on vaan silleen "jaahas, ja sitten seuraava"
Muodin huipulle ohjelmassa tuon asun suunnittelija tiputettaisiin pois kilpailusta. "One day your in and next day your are out. "
Vierailija kirjoitti:
Hirveät vaatteet. Säästäisin vain nuo poronsarvet kaikista asuista. Mutta niin mitäänsanomaton missi, että ei onneksi haittaa. Näyttää ihan keski-ikäiseltä täti-ihmiseltä. Matilda oli sentään upea viime vuonna.
Aasiassa paoronsarvijauhetta syövät potenssilääkkeenä. Jospa sittenkin voittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut muotialalla.
------------Te jotka alapeukutatte olette rääsyläisiä ,vasemmistoroskaa jotka vihaatte kaikkea kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa noista puvuista ei myös sovi yhtään hänen kropanmallilleen. Hänellä näyttäisi olevan ylhäältä aika leveä lantio, joka levenee jyrkästi heti vyötärön alapuolelta. Tuollainen kroppa näyttää helposti tätimäiseltä ja päärynämäiseltä väärissä vaatteissa. Noissa vaatteissa on useampi joissa on tuota ongelmaa. Fantasiapuku tuossa mielessä ok, mutta sen alla oleva sateenkaarensävyjä sisältävä iltapuku huono.
Hänen kauniisti kaartuva lantionsa on yksi hänen parhaimpia puoliaan, jota olisi saanut korostaa enemmänkin. Suomalaiset ovat tottuneet tasapaksun mallisiin vartaloihin ja eivät ymmärrä sitä, että mittasuhteilla 90-60-90 on ennenkin pärjätty missikisoissa jne.
On joo, mutta nuo samat mitat omaavalla voi olla hyvin eri mallinen kroppa. Esim. latinoilla jotka usein pärjää näissä kisoissa, lantio levenee loivemmin ja levein kohta on alempana. Se vartalonmuoto usein näyttää useimmissa vaatteissa paremmalta. Itselläni myös aina olllut tuollainen korkealta leveä lantio, ja vaikka olisi kuinka hoikka niin vähänkin väärät vaatteet niin näyttää tukevalta ja kömpelöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut muotialalla.
No enpä ihmettele ettet ole enää.
🤣🤣👍
Puvutus ei todellakaan tee oikeutta missimme olemukselle eikä puvuissa ole mitään näyttävyyttä ja puvut ovat kuin jostain tavaratalon tangosta kiireessä mukaan napattuja. Missimme puvustuksen taso ei kyllä ole millään mittapuulla tasokas. Onneksi sentään meidän presidentin puoliso on näyttänyt maailmalla, että suomalaisetkin suunnittelijat todella osaavat tehdä näyttäviä ja kauniita vaatteita. Kerätään seuraavalle misille kolehtia, että saa kisoihin mukaansa puvustuksen joka on suomalaisten huippusuunnittelijoiden käsialaa ja jota ei tarvitse hävetä.
Kuka tuon temu-fantasia puvun on suunnitellut ja tehnyt. Joku nuori lupaava suunnitelija? Viim e vuonna Matilda itse sunniiteli sen fanatsiapukunsa äitinäs kanssa :D Sitten Amerikan missit tulee lavalle 100.000 euroa maksavassa puvuissaan.
Ei tuolla vartalolla tulla voittamaan. Vai onko kuvakulmat vain jotenkin ihan väärät.
Noista poronsarvista olisi voinut kehittää jotain näyttävää. Mutta ei, kun piti kehittää minimalismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen fantasiapuku on vuodesta toiseen kilpailun tylsimpiä. Perinne siis jatkuu. Ihan kivahan tuo asu on, mutta se ongelma on nimenomaan se "ihan kiva". EI kukaan muista tuota pukua ja koko kilpailijaa, kun amerikan missit saapuu näyttävinen asuineen lavalle.
Miss Suomella ei ole samanlaista taloudellista mahdollisuutta fantasiapukuun tai missikisa-assistenttiin kuin monen muun maan missillä. Eteläamerikkalaisten missien trimmaus kisoihin ja fantasiapukujen teko on kestänyt vuosikausia. Jos puhtaan jostain suunnittelijan ex tempore inspiksestä, se on lähinnä tarinankerrontaa. Ne fantasiapukujen rungot on piirretty ja kaavoitettu vuosia sitten.
Tämä!
Kaikki on kiinni rahasta.
Jostain syystä pukuihin ei panosteta yhtään. Organisaatiosta tämä on kiinni.
Missi- ja suunnittelijaparka.
Miss universum ja kaikki osallistujat ovat maasta. Nuo kisat on erittäin yksipuoliset.
Vierailija kirjoitti:
Miss universum ja kaikki osallistujat ovat maasta. Nuo kisat on erittäin yksipuoliset.
Totta. Itse venuslaisena olen aika loukkaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut muotialalla.
Niin minäkin. Muoti on sitä, mitä ihminen silmillään näkee. Ei taustatarinaa. Itse tekisin oman version siitä, millaisia pukuja on viime vuonna ollut top5: ssä. Miksi ihmeessä painettuna? Näen silmissäni karmean lopputuloksen. Ommella ne pitää, ja niitä pitää olla paljon.
Kaunis hän kyllä on. Valloittava hymy
Hänen kauniisti kaartuva lantionsa on yksi hänen parhaimpia puoliaan, jota olisi saanut korostaa enemmänkin. Suomalaiset ovat tottuneet tasapaksun mallisiin vartaloihin ja eivät ymmärrä sitä, että mittasuhteilla 90-60-90 on ennenkin pärjätty missikisoissa jne.