85v äitini on alkanut pummimaan kyytejä tuntemattomilta
Jos en pääse kuskaamaan häntä kauppaan tai lääkäriin, niin kertoo sitten käyvänsä kävellen tai taksilla. Jälkeenpäin sitten selviää, että on pihalla mennyt koputtamaan jonkun tuntemattoman auton ikkunaan ja kysynyt, että ei sattumoisin ole kaupaan/Kotikujalle/mihin milloinkin menossa. Ja on sitten päässyt kyydissä. Ilmaiseksi ei ole ajellut, kuulemma maksaa aina sen 2e. Mitäs mieltä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä kohdalle sitten sattuukin sellainen kyyditsijä jolla ei olekaan hyvät aikomukset...
On siinäkin taas rakenteellista keskustelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä kohdalle sitten sattuukin sellainen kyyditsijä jolla ei olekaan hyvät aikomukset...
On siinäkin taas rakenteellista keskustelua
Menisitkö itse pummimaan kyytiä ventovierailta kun kaikenlaisia saatanan vatipäitä, myös erivärisenä, on nykyään olemassa. Yhtään ei voi tietää toisten mielenliikkeistä ja -laadusta ja siitä onko täyspäinen.
Sitten onkin kivaa kun äitisi osuu koputellessaan romanien kohdalle...
Höppänöitynyt. Anoppi teki samaa niihin aikoihin kuin alzheimer diagnosoitiin. Oli aika hurjaa, että kaikenlaiset hampparit kuskasi anoppia ja rahaa katosi. Hän nosti lompakkoon vaikka 2000 Euroa ja sieltä sitten tunki muutaman kilometrin matkasta satasia kouraan kiitokseksi. Siinä rahajutussa meni kyllä noin 10 000 Euroa hukkaan, kunnes saatiin rahavarat pois omasta hallinnasta. Sääli sinänsä, koska kyse oli vähävaraisesta mummusta, jolla oli pienet säästöt.
Taksikorttien saaminen on melkosen vaikeaa koska kunniss on palvelubussit joissa pyörätuolilla, rollaattorilla helppo matkustaa. Bussimatkan hinnalla. Se on tilattava yleensä edellisenä päivänä ja sovittava myös paluuaika.
Fiksu Äiti, kyllä määki mieluusti matkustaisin 2 eurolla, bussilippukin maksaa enemmän. Tarttee vaan odottaa että vanhenee, kyllä sitä sitte säälistä kuskataan;)
Kyllä kai hänen ikäinen jo tietää ettei ihmiset kehtaa kieltäytyä. Ja todennäköisesti oppinut jo tunnistamaan vaaralliset ihmiset yhdellä vilkaisulla?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai hänen ikäinen jo tietää ettei ihmiset kehtaa kieltäytyä. Ja todennäköisesti oppinut jo tunnistamaan vaaralliset ihmiset yhdellä vilkaisulla?
Ellei sitten ole jonkun mainitsemaa muistisairautta tulossa. Toivottavasti ei.
Minulla äitini kuollut. Ex-anoppi vietti juuri
synttäreitään, lady yhä hyvässä kunnossa.
Teki juuri rivarikolmiosta kaupat ja muutti
takaisin pk-seudulle pienempään kotiin.
Minulla omat syyni tilata ostokset kotiin
suurina erinä, vaikka olen urheilijanaisia.
En ole koskaan liftannut nuorenakaan,
enkä järkevänä menisi tuntemattoman
kyytiin missään iässä. Jopa taksikuskit
nykyään r-isk44vat.. Skarppina saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin tai myöhemmin joku kyyditsijä käyttää mummoa hyväkseen. Huijaa rahat, jotka tietty käteisenä tai urkkii pankkikortin tunnusluvun.
Kerran näinkin päin - tähän asti ahne sukupolvi on käyttänyt muita hyväksi.
Neuvo äitiä hankkimaan moottoripyöräkortti ja harrikka. Pääsee nopsemmin määränpäähänsä.
Eräänlaista muiden hyväksikäyttöä tuokin, jos se tapahtuu jatkuvasti.
Isän luona alkoi käymään "kotitummia". Isä kehui heidän ulkonäköään. Kysyin, et oliko rahaa hävinnyt? - Ei.
Sitten, viikon tai parin päästä kuulin, et taas olivat käyneet, silloin kilahdin ja huusin: Jos ne piip alkaa täällä jatkuvasti pyörimään, niin TÄSSÄ TALOSSA VAIHTUU ISÄNTÄ! :)
Isä oli sitten sanonut, että poika (siis minä) ei oikein tykkää siitä, että te täällä käytte, ja loppui siihen.
....
Tuli se tunne, että osa "kotitummista" on oikeasti uskoontulleita, olevat toisista oikeasti huolissaan. Mutta millä sen erottaa, kuka on kuka ei?
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole kivaa.
Sossut kotikäynnille, ja taksikortti.
Se on kyllä todella vaikea saada, mutta kannattaa edes yrittää. Vaatii lääkärintodistuksen.
Tämän jälkeen taksi 3e/ 18 matkaa kuukaudessa. Ei voi käyttää lääkärissä käyntiin, kela -taksi on eri, ja se pitää itse maksaa. Siinäkin maksukatto, mutta korkea.
Naapuri voisi tehdä huoli - ilmoituksen. Tai sinä.
Ei tuommoista asiointimatkakorttia myönnetä terveelle vanhukselle kuin ehkä siinä tapauksessa että hän asuu paikassa jossa ei ole julkista liikennettä ollenkaan.
Lokkeilu on sallittu vain nuorille urheilijoille joiden kotona ei ole rahaa pankissa tai käteisenä.
Lokkeilu on myös sallittu vanhuksille jotka opettavat nuoria urheilemaan.
Minä kyllä nauroin aloitusta. Vanhempia ihmisiä pitää kunnioittaa. olisipa enemmän tuollaista että ihmiset veisivät vanhuksia perille kaikesta