Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin, että kun syön epäterveellisesti niin paastoan aina vähintään vuorokauden sen jälkeen?

Vierailija
30.10.2025 |

En halua lihoa ja lisäksi ahdistaa ne kaikki aineet mitä kehooni saan sellaisesta ultraprosessoidusta hötöstä. Silti rakastan syödä. 

Eilen söin kolme suklaapatukkaa ja 150 g sipsejä. Nyt tulee vuorokausi täyteen paastoamista, jota jatkan ainakin huomiseen saakka. 

Ajattelen, että autofagian avulla myös autan puhdistamaan kehoa noista myrskyistä mitä siihen välillä tungen suun kautta. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedin kans sellaset viina överit, et nyt paastoan vähän aikaa. Joulukuussa uudestaan.

Vierailija
2/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavalla jää saamatta tarpeelliset ravintoaineet, ei ole terveellistä. Ensin syöt höttöä ja sitten et mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse paastota vaan syö rasvatonta raejuustoa ja parsakaalia seuraavan päivän. Niin pariisittaret tekee. 

Vierailija
4/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tavalla jää saamatta tarpeelliset ravintoaineet, ei ole terveellistä. Ensin syöt höttöä ja sitten et mitään.

Syön minä normaalisti tosi terveellisesti. Paljon kasviksia, kananmunia, juustoja, lihaa. Eilen söin siis kyllä kaalipataa kaksi kertaa ja illalla herkuttelin. En herkuttele viikottain. Ap

Vierailija
5/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oikein KOLME suklaapatukkaa 🤣😁

T. Salilla treenaava mies joka voi syödä kaksi suklaalevyä illassa. 

Vierailija
6/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoaminen ei ole väärin ihan siitä riippumatta mitä söit eilen.

Vierailija
7/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minäkin "voisin" mutta nuo kolme suklaapatukkaa riitti hyvin ja nykyään nuo maistuvatkin paskalle, ihan jollekin pahville. Rakastan herkutella mutta eilen syödessäni sipsejä ja patukoita niin maistuivat oudolle. Ihan pahvia. Niin seuraavaksi alan panostamaan kyllä laatuun että saa edes jotain nautintoa. Ap

Vierailija
8/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin syön överisti ja arkisin kolme kertaa päivässä lohi- tai kantarellikeittoa.

Vierailija
9/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä ei ole tullut terveysongelmia, niin siitä vaan. Jotkut paastoaa säännöllisesti vaikkei ahmisikaan. Siihen ei todellakaan kuole, kuten läskit aina väittää.

Tähtää siihen, että saat jossain vaiheessa ruokavalion kuntoon. Kun se on kunnossa, ei ole tarvetta myöskään ahmia. Tällaiset mieliteot jää pois.

Vierailija
10/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse paastota vaan syö rasvatonta raejuustoa ja parsakaalia seuraavan päivän. Niin pariisittaret tekee. 

Just näin. Ei se paastoaminen mitään haittaakaan, mutta itselleni kyllä tulee herkästi vatsavaivoja, jos olen pidempään syömättä, eli sitten kun taas syö, on maha kipeä. Parempi pyrkiä syömään edes jotenkin säännöllisesti.

Seuraavana päivänä höyrytettyä parsakaalia, jonka päälle jotain kevytlevitettä ja vähän suolaa, on musta hyvääkin. Ja hedelmiä, mieluiten appelsiinia tms. 

Mutta monelle on helpompaa olla syömättä mitään kuin pidättäytyä koko päivä kevyissä ruuissa.

Vierailija
11/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siitä ei ole tullut terveysongelmia, niin siitä vaan. Jotkut paastoaa säännöllisesti vaikkei ahmisikaan. Siihen ei todellakaan kuole, kuten läskit aina väittää.

Tähtää siihen, että saat jossain vaiheessa ruokavalion kuntoon. Kun se on kunnossa, ei ole tarvetta myöskään ahmia. Tällaiset mieliteot jää pois.

Joo sulla oli ihan hyviä pointteja mutta siivoisit vähän suutasi. Valitettavasti ihmisiä on uskoteltu vuosikymmeniä säästöliekeillä ja muuta paskaa jauhettu. Minä en näkisi niinkään vikaa yksilöissä vaan järjestelmässä. Tosin jokaisella vastuunsa ottaa niistä asioista selvää mitkä ei itselle toimi ja mitkä toimii. En kuitenkaan lähtisi haukkumaan tuolla tavoin, ei tee hyvää. Ap

Vierailija
12/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit oli kai yks epäterveellisimmistä jutuista, mitä kehoon voi laittaa...

Vierailija
13/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Ei se paastoaminen mitään haittaakaan, mutta itselleni kyllä tulee herkästi vatsavaivoja, jos olen pidempään syömättä, eli sitten kun taas syö, on maha kipeä. Parempi pyrkiä syömään edes jotenkin säännöllisesti.

Seuraavana päivänä höyrytettyä parsakaalia, jonka päälle jotain kevytlevitettä ja vähän suolaa, on musta hyvääkin. Ja hedelmiä, mieluiten appelsiinia tms. 

Mutta monelle on helpompaa olla syömättä mitään kuin pidättäytyä koko päivä kevyissä ruuissa.

Kevytlevitettä, älä nyt naurata! Voita kasvisten päälle laitetaan.

Vierailija
14/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä välissä, että miksi suositellaan just parsakaalia?

Vierailija
15/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista sanonko mikä. Hieman eri asia olla vaihdevuosi-ikäinen nainen. 

Vierailija
16/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön minä normaalisti tosi terveellisesti. Paljon kasviksia, kananmunia, juustoja, lihaa. Eilen söin siis kyllä kaalipataa kaksi kertaa ja illalla herkuttelin. En herkuttele viikottain. Ap

Siinä tapauksessa yksi paastopäivä ei vie sua keripukkiin. Jos se tekee sulle paremman olon satunnaisen herkkupäivän jälkeen, niin hyvä. Ja kuten joku sanoi, niin ei sitä tarvitse olla kokonaan syömättä vaan voi keventää. Itse teen sitä joskus. Mulla on luvallinen herkuttelupäivä joka toinen lauantai, ja sitten sunnuntain otan tosi kevyesti. Aamupäivällä ei edes tee mieli mitään, mutta yritän välttää syömästä sunnuntai-iltana, ettei tule liikaa energiaa ja nukahtaminen vaikeudu.

Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Jos kuitenkin 90% ajasta syö riittävästi ja terveellisesti, niin go for it.

Vierailija
17/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hieman syömishäiriöltä.

Vierailija
18/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa yksi paastopäivä ei vie sua keripukkiin. Jos se tekee sulle paremman olon satunnaisen herkkupäivän jälkeen, niin hyvä. Ja kuten joku sanoi, niin ei sitä tarvitse olla kokonaan syömättä vaan voi keventää. Itse teen sitä joskus. Mulla on luvallinen herkuttelupäivä joka toinen lauantai, ja sitten sunnuntain otan tosi kevyesti. Aamupäivällä ei edes tee mieli mitään, mutta yritän välttää syömästä sunnuntai-iltana, ettei tule liikaa energiaa ja nukahtaminen vaikeu

Keneltä sä sen "luvan" olet saanut?

Vierailija
19/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä välissä, että miksi suositellaan just parsakaalia?

No mä suosittelen ihan maun vuoksi:-) Siis sen vuoksi, että siinä on makua toisin kuin monessa muussa kasviksessa. Ihan yhtä hyvin voi olla kukkakaalia tai porkkanaa tms. Usein laitankin vaikka kaikkia näitä.

Voi on nykyään pahaa, en tiedä, miksi. Siksi ingmariinin voi, öljy, merisuola noiden päälle, jälleen kerran ihan maun takia.

Kun keventää niin saa silti maistua hyvältä.

Vierailija
20/21 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minäkin "voisin" mutta nuo kolme suklaapatukkaa riitti hyvin ja nykyään nuo maistuvatkin paskalle, ihan jollekin pahville. Rakastan herkutella mutta eilen syödessäni sipsejä ja patukoita niin maistuivat oudolle. Ihan pahvia. Niin seuraavaksi alan panostamaan kyllä laatuun että saa edes jotain nautintoa. Ap

Kumma juttu, minustakin niin monet entiset herkkuni maistuvat ihan oudolta ja suorastaan järkyttävän pahalle! Millä ne meitä myrkyttää?? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme