Tehkää itse kimchinne
Turha ostella kalliita valmiskimchejä, valmista tulee muutamassa tunnissa.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
En tee, hyi olkoon.
Et siis osaa.
Kerro minulle kuinka tehdään. Olen hyvin köyhä joten älä kerro jos ainesosat ovat eksoottisia. Minä en ole koskaan maistanut kimchi.
Hyvä ehdotus, ap. Asioita kannattaa osata tehdä itse, sitten on valmiimpi yllättäviin tilanteisiin ja muutenkin pätevämpi ihminen.
Joku pikaversio ehkä valmistuu parissa tunnissa, mutta ei siinä ajassa mitään fermentoitumista ehdi tapahtua.
Nyt on kotimaisten kiinankaalien satokausi parhaimmillaan.
en todellakaan osta mitään kiinankaalia jos voin tehdä ihan kunnon kaalista hapankaalia
Vierailija kirjoitti:
Joku pikaversio ehkä valmistuu parissa tunnissa, mutta ei siinä ajassa mitään fermentoitumista ehdi tapahtua.
Ei kimchin tarvitse fermentoitua ollakseen hyvää ja syömäkelpoista. Osan voi syödä vaikka heti ja osan voi fermentoida.
Vierailija kirjoitti:
Turhin vihannes mitä kaupassa voi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin en kaipaa sinne 80-luvulle jolloin salaatti oli kiinankaalia 🤮
Vierailija kirjoitti:
en todellakaan osta mitään kiinankaalia jos voin tehdä ihan kunnon kaalista hapankaalia
Samalta tilalta ne tulevat. Vai kuvittelitko että kotimainen kiinankaali tulee kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaan osaa.
Osaatko muuta kuin jankuttaa?
Vierailija kirjoitti:
No tee kimchiä muista vihanneksista. Kimchiä on noin 250 erilaista versiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalta tilalta ne tulevat. Vai kuvittelitko että kotimainen kiinankaali tulee kiinasta.
Mutta ne eivät ole sama kasvis sillä kiinankaali on täysin turha tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kimchin tarvitse fermentoitua ollakseen hyvää ja syömäkelpoista. Osan voi syödä vaikka heti ja osan voi fermentoida.
Ei ole kimchia ilman fermentaatiota. Jotain maustettua (kiinan)kaalihässäkkää ehkä, mutta ei kimchia. Ei hapankaaltakaan tehdä pelkästään silppuamalla kaalta lautaselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin en kaipaa sinne 80-luvulle jolloin salaatti oli kiinankaalia 🤮
Eli et osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kimchia ilman fermentaatiota. Jotain maustettua (kiinan)kaalihässäkkää ehkä, mutta ei kimchia. Ei hapankaaltakaan tehdä pelkästään silppuamalla kaalta lautaselle
Kyllä on. Kimchiä syödään kaikissa vaiheissa.
Kiinankaalin ravintoarvo on huonoin mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tee kimchiä muista vihanneksista. Kimchiä on noin 250 erilaista versiota.
Sinä voit painua sinne vìnosilmien maahan, minä teen ranskalais-italialaista ruokaa. En myöskään hakkaa koiria kuoliaaksi ja syö niitä.
Persuus paistaa osaamattomuutena ja tyhmyytenä.
En tee, hyi olkoon.