Koira ja hygienia
Ihan mielenkiinnosta, itsekin koiranomijstanana. Miten tarkka olette omasta hygieniastanne koiran kanssa, asteikolla 1-10
Tässä siis 1: Annan koiran pusutella, koira saa maistaa ruokiani
ja 10: pesen käteni aina silitettyäni koiraa.
Olen itse ehkä 9: silitän koiraa ja saatan jopa halata sitä tai nuuhkaista sen turkkia, mutta jos käsissäni on koiranruokaa, koiran kuolaa, tai olen käsitellyt kakkapusseja tai pyyhkinyt koiran tassut, pesen automaattisesti käteni. Koira ei nuku vuoteessa eikä sohvassa.
Kommentit (28)
Koira ei saa nuolla naamaa tai käsiä, mutta sängyssä saa nukkua vieressä.
Tuolla asteikolla ehkä 2. Koira saa nuolla kasvojani ja nukkua sängyssäni. En kuitenkaan syö yhteiseltä lautaselta tai samalla lusikalla vuorotellen koiran kanssa, joten olen hygienisempi osa omistajista.
Kiva kun koira istuskelee siellä täällä paljaalla takamuksellaan joka pyyhitään tai pestään kerran vuodessa.
Paijaan lemmikkejä joka päivä harjaamalla ja puhdistamalla. Sen lisäksi ne ei juurikaan tule rapsuteltavaksi. Keittiössä pyörivät joskus. Pesen kädet aina rapsutuksen jälkeen, mutta en osaa sanoa, paljonko johtuu allergiasta. Jos en pese, se kostautuu nopeasti, joten on pakko pestä. Siihen tottuu ja se on automatisoitunut. Välillä pitää muistuttaa itseään ettei pese ts. koske lemmikkiä jatkuvasti, jos on vieraita. Huolestuvat vielä tuosta läträämisestä 😑
Vierailija kirjoitti:
Paijaan lemmikkejä joka päivä harjaamalla ja puhdistamalla. Sen lisäksi ne ei juurikaan tule rapsuteltavaksi. Keittiössä pyörivät joskus. Pesen kädet aina rapsutuksen jälkeen, mutta en osaa sanoa, paljonko johtuu allergiasta. Jos en pese, se kostautuu nopeasti, joten on pakko pestä. Siihen tottuu ja se on automatisoitunut. Välillä pitää muistuttaa itseään ettei pese ts. koske lemmikkiä jatkuvasti, jos on vieraita. Huolestuvat vielä tuosta läträämisestä 😑
Ja sanomatta selvä tietysti että ei nuole naamaa koskaan. Enkä kyllä anna nuolla käsiäkään tai muuta ihoa. Opetan pienestä asti siihen.
Vierailija kirjoitti:
En ole tarkka hygieniasta, mutta en jaa ruokaani koirien kanssa tai anna niiden nukkua sängyssä. Sohvalla saavat oleskella vapaasti.
Pesen kädet ennenkuin syön tai kun tulen ulkoa sisälle ihan riippumatta siitä onko niillä silitetty koiraa tai ei. Turha hygienia koirien suhteen on loppupeleissä huono asia, koirien pöpöt parantaa ihmisenkin vastustuskykyä.
Mulla sama suhtautuminen koiraan. Sänky on ainoa paikka mihin koira ei saa tulla. Koira on turkkikoira, joten pesen sen pari kertaa kuussa. En pese käsiäni hysteerisesti, mulla on käsiekseema, joten en voisikaan.
27 jatkaa, ettei koira saa maistella ruokaani. Sillä on omat kipot, joita pesen usein. Käsiä ja naamaa saa nuolla, mutta koirani ei hirveästi tee sitä.
Ok. Sinulla on joku sairaus? Tsemppiä sen kanssa. Kyllä sinä pärjäät!