~*Enskat vko16; 16.-22.4*~
Ei voi olla totta, että vielä ei uutta viikkopinoa ole... No, tässäpä se ja linkki myös viime viikon pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10018862&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (55)
Kiitos vastauksista ja kommenteista kaikille. Mulla tämä odottamisen odottaminen on edenny jo siihen vaiheeseen että sitä kuvittelee olevansa raskaana jo ilman mitään ihmeempiä oireita ja jopa tätiaikoina. No testihän sen totuuden taas paljasti. eli negaa.
Carrye: Älä vielä luovuta, ethän? Ei me kyllä poisteta sinua miltään listalta, (vai mitä Sara-Maria?). Onko teillä lääkärintutkimuksia tehty? Tuntuu niin typerältä alkaa puhumaan lääkäristä ja tutkimuksista meidän nuorten ja terveiden ihmisten kesken, jotka vaan toivotaan ensimmäistä vauvaa. Se on jotenki niin iso askel ku ensin aikansa toivoo ja sitte on pakko " luovuttaa" ainaki ajan kannalta, että meillä tämä vaan vie pitempään ku muilla. Mie aion tämän kuun tikutella joka päivä ovista kunnes ne viivat löytyvät. Pupuillaan joka toinen päivä. Sitte onki jo lääkäri seuraavien mahdollisten kuukautisten jälkeen. Ja tärkeintä tässä kaikessa on kuitenki se että mahdollisuudet ei lopu kesken enää nykyaikana. Nyt ei tarvitse tyytyä lapsettoman kohtaloon, ainakaan helpolla ja sittenki voi vielä adoptoida. Eikä me sinne asti mennä ees. Paljon plussatuulia sinulle! :)
Hermione: Moro. Kiva kuulla sinustaki välillä! Onko ollu mukava katella kasvavaa masua? Joko oot ostanu potkupukuja ja pikkusia sukkia?
Maisi: Onnea ja oikein onnellista odotusaikaa!
Mitä kuuluu teille: Saikku, Nellamaija, Dajm ja Aqua, Häpo, Pingu, Rouvavauva, Hätähousu, HMH82, fiiu? Huhuu, oottako vaan palstatauolla kaikki vai siirtyny jo muualle?
Entäs teille: Dizku, Bubus, Amalia, Agnetha, -mem-, Rapu74, Miirulainen, Hyntty ja kissaäiti?
Marge: Miten sujuu? Onko kaikki tohinat lapsettumiseen täydellä teholla päällä? Kerrothan uutisiasi aina välillä?
Baulie piinailee: Tsemppiä! ++++
Ai niin, HOYT menee naimisiin lähipäivinä (kurkkasin o-puolelta). Paljon paljon onnea!!! (jos käyt täällä lukemassa meidän kuulumisia)
Vilkutuksia Mary, Juli ja Sara-Maria ja muut jotka nyt jäi mainitsematta!
Plussatuulia kaikille puhallellen lopputyön pariin,
s-k- kp 5/28-35
Jonriik: Onko tilanne muuttunu? Tuliko täti vai sittenki se plussa? Käy kertomassa uutisia.
tsemppiterveisin s-k-
Tuli aivan ihana olo, kun olit minua huhuillut! Välillä siis salaa lueskelen teidän tuttujen kuulumisia ja toivon teille ihania uutisia¿Valitettavastii vain vierailut saavat edelleen aikaan sen pienen katkeruuden pistoksen (älkää murut ottako itseenne¿). Sitä maailman ihaninta lahjaa, kun toivoo itselle niin kovaa ja tietää, että se ei voi olla mahdollista ilman apuja, niin vauva-uutiset ottavat koville. Mutta aina sieltä pohjalta jollain kummalla voimalla noustaan ja elämä voittaa!
Olen kirjoitellut tuolla lapsettomuuspuolella ja aivan mieletön tukiverkosto onkin! Siellä on niin huippu hyvää porukkaa <3 Turhaan jännitin sinne siirtymistä, vaikka kova paikka se oli henkisesti myöntää, että sinne kuulun!
Hoidot meillä siirtyy syksyyn, ehkä (toivon) elo/syyskuulle. Erilaisia hormonihoitoja kokeiltiin, mutta eivät tuottaneet tulosta. ¿Vikana¿ on minun herkät munikset. En saanut tuotettua muutamaa munarakkulaa, vaan kokonaisen armeijan. Näitä kokeiltiin siis yksityisellä. Lääkäri päätti helmikuussa astua syrjään ja ohjata meidän eteenpäin. Hoitona siis seuraavaksi ivf. Eli nyt verikokeita otettu ja muutamaa vastausta odotellaan. Muuten paperit siis lähetystä vaille valmiit, ollaan siis julkisella hoidossa. Toiveissa olisi pääsy jo toukokuussa ensikäynnille ja meidän asiat siihen mallille, että syksy toisi hoidot tullessa! Katsotaan nyt¿
Mutta on tästä lapsettomuudesta seurannut myös jotain hyvääkin, jos näin voi sanoa. Elämä hymyilee kaikin puolin mallikkaasti¿Miehen kanssa suhde on syventynyt ja rakkaus vaan kasvaa. Kun on pakko puhua vaikeistakin asioista ja selvittävä oma mielipide ja kunnioitettava myös toisen mielipiteitä¿Ollaan ehkä onnellisessa asemassa siinä, että meillä asiat on näin, joillakin pareillahan se lapsettomuus on erottava tekijä...
Olen tyytyväinen pieniin asioihin, eikä tule valitettua pienistä asioista, elämässä on niin paljon muutakin. Ehkä tämä on siis jo pieni voitto!
Paljon voimia sinne, tekin olette valitettavasti joutuneet odottelemaan kauan ja pettymään aina uudelleen! Vaatii paljon voimia myöntää ja ottamaan se ensiaskel! Toivon hartaasti, että nähdään siellä o-puolella =) Ihanaa kevättä ja rutistuksia <3
Huiskutuksia ja haleja myös muille tutuille :)
-marge-
Tämä viesti nyt taas yllätysyllätys täyttä omaa napaa... Oli vain ihan pakko tulla heti kertomaan.
Mulla on krapula ja tänään olisi pitänyt taas lähteä porukalla liikenteeseen. Taisipa mulle nyt vain langeta kännikuskin osa, sillä.......................................
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Siis mitä helv...? Mulla ehti olla jopa yhdet luomumenkat. =o
Sydän hakkaa, kädet tärisee. Onko tämä totta??? Selvisipä syy jatkuvalle väsymykselle ja vatsakivuille.
Anteeksi taas tämä itsekkyyteni. Lupaan parantaa tapani...
Iso halirutistus ja vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan! =D
Maisi: Onnea hurjasti! Minähän sanoin, että menkkaoireet on tälläkin palstalla joskus olleet raskausoireita! Eipä taida enää ahdistaa ;)
Hermoine: Moi! Juu, lakin saan, kiitos onnitteluista.
Baulie: Juu, ihan pikkusesta oon näyttelijäksi halunnut! Ja kyllä musta vielä sellanen tulee¿ peukutusta sinne, ja paljon tädinkarkoitusonnea!
Carrye, kyllä meikäläinen ainakin sinut muistaa. No, toivottavasti teillä tärppää ilmankin tätä palstalla kuumeilua!
Seela-matilda: Kyllä nuo kuvailemasi oireet on tuttuja oviksen ajoilta, joskus tosin vielä nipistelee alavatsasta. Ja ei kyllä kannata niin nipottaa tästä touhusta, että aikatauluttaisi melkein koko pupuilun, oman fiiliksen mukaan, löysin rantein ja nauttien sitä on menty, muuten tää alkaisi tuntua liikaa lapsen ¿teolta¿. Toivottavasti nyt tuo oireilu tietää ovista, että pupuiluintoa sinne vain!
Jonriik: mikä tilanne?
s-k: Moikkista moi! Juu, mäkin oon joka päivän pinot tuolta o-puolelta lukenut, ja huomasin, että hoyt rouviintuu¿ ei vaan sinne kehtaa pistää onnitteluviestiä. Mutta onnea kyllä paljon minunkin puolestani tulevalle avioparille.
Marge: Kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Mä oon kyllä kurkkinut teidän tuttujen juttuja sieltä l-puolelta, pakko myöntää. Tsemppiä rutkasti sinulle ja miehellesi! Ihana kun suhteenne on syventynyt tän myötä, mukava kuulla!
Wowowoww!!! PASSIONATE, sä teit sen! Onnea todella paljon! Nyt vaan vauvaliimaa ja tarrasukkia, äläkä ota huonoa omatuntoa krapulasta, sillä et olisi voinut tietää (ja alkiolla ei ole vielä istukkaa, jonka kautta saada alkoholin myrkyt)! Ihana juttu, piristi kyllä mun iltaani!
Oma napa ).(
En mä päässy sitten Teakin jatkoon. Better luck next time! Nyt vaan katse tulevaisuuteen :) Ihan iloisin mielin sitä ollaan, vaikka olishan se ollu kiva sinne päästä, ihme tosin myös. Tänään kp25/28, ja siellä pääsykokeissa lorahti jo pikkupöksyyn ehkä teelusikallinen kirkasta verta. Kun tulin kotiin, verta valu pitkin reisiä ja pöksyt meni litimäräksi. Mä olen ihan äimän käkenä, ei tädin vielä pitänyt tulla! Tättärä on aina tullut ajallaan, ja nyt liian aikaisin :( En ymmärrä, kaipa nyt sitten onkin kp1/24-28 ja yk12 (?!) Eka ajattelin, että se olis ollu jotain kiinnittymisvuotoa, mutta e-hei... :/ No, tänään bilettämään, niin lähtee paha mieli pois.
Niin, ja en ole teille ehtinytkään kertoa, mutta meille tulee ensi viikon perjantaina pikkuinen rääpäle---> perhoskoira uros! Vielä pentueensa pienin, joten jää normaalia papillonia pienemmäksi. Nyt sitten saan ainakin koiravauvan hoivattavaksi, se nostattaa mieltä. Perhe siis kasvaa minun, avokin, kissan ja hamsterin lisäksi pikku hauvavauvalla! :)
Viikonloppuja!
-Mary
ainakaa viel, koputtaa puuta, testin tein tänään taasen nega, veikkaan että kierto on jotennii vinksallaan. ihanaa ku te ootte kaikki ottanu mut tänne tervetulleeksi :D oli ilo nähä vointi kyselyitä :D oon vaan hirmu huono vatailemaan kellekkään henk.koht :D mut kertoilen tällei aina yleisesti :D onnea plussanneille! ja vauvaliimaa ( limaa :D ) ja peukkuja kaekille ! näkystellään :D mie lähen kattoo yöllöä ja juomaan sitruunavettä ( on niiiiin hyvvää ) tsaukkista
jonriik
Ihana ilma taas ulkona! Aurinko paistaa, ja on taas kevät. *nauttii*
Ihan hirmu paljon onnea plussanneille, mahtava juttu! Maisi ei kauaa meitin joukossa " viihtynyt" :) :)
Tulin taas vaan pikaisesti kommentoimaan, tänään on ainoa vapaapäivä ja tarttee siivota kämppä lattiasta kattoon. Se on yleensä aina mun sunnuntain ohjelma. :)
Tais olla muuten joku Galluppikin... Oisko meillä nyt yk4 tai 5. Ikuisuudelta tää ainakin on tuntunut. *vrn*
Baulie: Mikä tilanne siellä????? *jännää*
Nyt kun tuo kesä on tulossa, niin koskas immeisillä on kesälomaa? Ja onko jotain reissu- tms. suunnitelmia?
Itselläni alkaa jo juhannuksen jälkeen, eikä mitään suunnitelmia. Voin mennä minne vaan. :)
ON: Kp:t huitelee kai jossain 15 tienoilla eli todennäköisesti ovis aika käsillä... tai sit se on vasta tulossa. Mitään ovis-tuntemuksia ei sen kummemmin ole. Ja ehkä hyvä niin, mies kun loukkasi selkänsä perjantaina, ja nyt hädintuskin pystyy kävelemään niin ei pysty kyllä peittojakaan pöllyttämään. :(
Onkon paaru, Kata sun muut villintyneet ihan kun ei ole viikonloppuna näkynyt? ;)
Jahas, sit rätti käteen ja siivoamaan!
-Janna-
Passionate: ONNEA!!! Ihanaa. Oikein paljon tarrasukkia pikkuiselle!!
MaryRose: eihän se ihan tavatonta ole, että vuoto alkaa ja silti vielä plussaa. Nyt kun pääsykokeet on ohi, niin voit taas täysillä panostaa näihin vauvapuuhiin ja ensi vuonna sitten pääset kouluun sisään!
Jonriik ja Baulie: teillähän näyttää kanssa lupaavalta, kunhan vaan ei täti löydä perille, ainakaan ihan pitkälle vierailulle. Paljon plussaonnea!! Olisipa kiva saada oikein kunnon plussa-aalto enskoihin.
Minä vielä palloilen täällä ja olen kyllä käynyt kurkkimassa tuolla odotuspuolellakin, mutten ole vielä uskaltaunut sinne pinoutua. Kohtahan voin varmaan Passionaten sieltä löytää.
Oikein paljon aurinkoisia plussasäteitä kaikille enskoille!
-Maisi
Ja tietty paljon vaaviliimaa ja tarrasukkia matkaan =)
nythän ne tän kuun parit plussat onkin sit taas tullut enskoihin...
Janna tais kysellä kesälomista,hmm. Mulla loma alkaaheinäkuun lopussa koska jonkun pakko olla töissä hinnottelussa vastuussa ku kaikki samaan aikaa ryntäämäs lomalle sielä =( ja lomasuunnitelmia ei ole,kun toi ukkoki lähtee koko kesäks (3kk) saaristoon kesätöihin kun sen opiskelut loppuu.
Että aikalailla yksin taidan kesän viettää,jos ei lasketa että joskus piipahdan ukkoa katsomaan =)
Pitäis vaan potkia sitä persuuksille,että koittais ettii kunnon työtäkin mihin menis kesän jälkeen tammikuuhun asti ainaski ku sit pitäis sen häippästä inttiin.
No tulihan tässä taas höpistyä.
~tätiä odotteleva marzu~ kp 24/26-28 ei piinailun häivääkään...
PASSIONATE: Onnea onnea onnea :) Mahtavaa! Lomailu ja paikanvaihdos taisi tosiaan antaa simpoille energiaa ;)
MARYROSE: Harmittavaa, kun ei pääsykokeet menneetkään niin hyvin :/ Onnea ensi kerralle :) Ihanaa, kun perheeseenne tulee karvainen " lapsi" ! Noh, en mä tota meidän turrikkaa millään tapaa lapsena pidä, vaikka sanonkin itseäni äidiksi ja miestä isäksi... Hassua, naapurit ja tutut ehkä ihmettelevät kun kuulevat, mutta ei kai tuo kovin harvinaista/vaarallista ole :D Koiranpennut on niin hellyttäviä ja lutusia...
JONRIIK: Onko tilanne muuttunut suuntaan tai toiseen? Tsemiä :)
JANNA@: Meitsillä ei ole kesälomaa muuta kun koulusta ;) Menen siis kesätöihin tavarataloon, samaan paikkaan kun viime kesänä. En tiedä tarkempaan millon työt kunnolla alkaa. Miehellä on ehkä noin viikon pituinen kesäloma jossain vaiheessa, toivottavasti omat vapaapäivät sattuisi hyvin samalle ajalle, että pääsisi käymään edes jossain yhdessä. Esim. Tampereella tai Hesassa, huvupuistoissa ja shoppailemassa jos ei muualla. Miten miehesi selkä jaksaa?
OMA MASU: Ei tärpännyt. Viimeksi kun kirjoittelin, niin oli niin toiveikas olo. No, samana iltana (kp 27) alkoi tuhruvuoto ja lauantai-aamuna lämmöt oli jo laskeneet normaalille tasolle. Tuhru jatkuu edelleen, tosin on jo niin runsasta että tätsykin varmasti kohta saapuu paikalle. Missä vaiheessa tuhruvuodon sanotaan olevan epänormaalia (=kuinka monta päivää tiputtelua)? Siis että olisi keltarauhasen toiminnassa ongelmia.
Kyllä harmitti. Nyt siis olemme virallisesti yrittäneet lasta vuoden, se tästä tekikin masentavaa. Suurin osa kierroista on tosin ollut sitä tjot-meininkiä, mutta yhtälailla silloinkin voi raskaaksi tulla. En jää näitä pettymyksiä pitkäksi aikaa märehtimään, joten nyt olo on jo aika hyvä. Päätin, että kalenterin viskaan mäkeen, enkä edes mieti mahdollisia tärppipäiviä...
Mutta, jos jotain negatiivista, niin positiivistakin :) Ainakin ovuloin! Lämmöt kun oli koholla yli viikon, ekaa kertaa :) Vatut siitä, että ovulaatio tapahtui vuoden sisällä ekan kerran; nyt toivon että niin tapahtuu myös jatkossa. Jatkossa olisi siis ihan eri mahdollisuudet tulla raskaaksi kuin aikaisemmin. En tiedä, miten ovulaatio vaikuttaa vuodon " koostumukseen" (anteeksi kuvailuni...), mutta tuhru on nyt erilaista kuin aikaisemmin!? Enemmänkin kunnon valkovuotoa, joka on ruskeaa. Aikaisemmin tuhru on ollut melko " kuivaa" . Hehee xD
Pidän nyt vähän hiljaiseloa, ainakin hetken. Tulen kyllä lukemaan enskojen palstaa, mutta omia kuulumisia ehkä hitusen vähemmän. Katsellaan sitten lähempänä loppukiertoa! Oikein paljon plussaonnea kaikille enskoille :)
-Paula-
kp (vielä) 29/28-30
Ihan kohta siis kp 1.
Heipä hei,
Hetken vietin hiljaisuutta. Väsymys ja työt painoi päälle, kuten tekevät edelleen, mutta nyt päätin raahautua palstalle käymään.
Janna - eli vastaus tuossa yllä: ei tod mikään villi viikonloppu :)
Passionate - Onnea kahdesta syystä. Luin, että olit saanut viran ja nyt vielä päälle tämä kaikista parhain uutinen! ONNEA!!!! Vakivirka ja äitihommat sopivat yhteen tosi hyvin! :) Ajatella, ihan oikea äitiysloma! Sellaista tällainen pätkäläinen ei osaa edes haaveilla. ONNEA siis rutkasti. Ja pikkuiselle hyvät sukat, joilla tarrata äitiin oikein kunnolla kiinni.
Maisi - sullakin tais olla komea plussa. ONNEA!!
Mary-Rose - Pahoitteluni teakin takia. Ens vuonna sit uudella tarmolla! Ja noista verihommista, muisteles vaan mitä Pricilla täällä palstalla kävi pari viikkoa sitten läpi.. Miten sun vuoto on jatkunut vai onko? Eihän kirves vielä kaivossa ole??? Ei??? Jännittää täälläkin toi sun tilanne!
Jonriik - Jännäksi menee sullakin... :) bdbdbdbd
Baulie - voi itku! Pahoitteluni sulle. Nyt se maaginen vuosi sitten tuli täyteen. Mitäs eteen? Ihan hyvä varmasti, että jättää nuo tärppipäivät laskematta. Tekee psyykkeelle ja sitä myötä varmasti myös fysiikalle hyvää. Tsemppiä teille konttitolkulla! Koettakaa jaksaa. Mulla on ehkä sata tuttua, jotka " vakavan yrityksen" lopetettuaan ovat yhtäkkiä pamahtaneet raskaaksi. Eli... Onnea matkaan!
Marzu - Vai ettei piinailuta? Mites moinen? Ihan normi olo siis? No, toivottavasti sitten pääsette pian uuteen yritykseen! :)
Omas navas meininki alkukierron leppoisa. olisko kpt tuolla seiskan pinnassa nyt tai jotain, en oo niin tarkkaan laskenut. Pitää pikkuhiljaa aktivoitua tuolla makuukamarin puolella kun on tuo täti saatu häädettyä.. ;) Ei stessiä, kattellaan.. yk 3 siis nyt.
Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille,
Paaru
eiköhän se parin päivän sisään tuu, ois vaan niiiiin ihanaa ku ei tuliskaa mut parempi olla tämmösellä nega linjalla nii ei niin pety... näköstellään taasen..
baulie: tsemeä sinne!
jonriik
täti kaahasi paikalle kesken pyörälenkin.. no nähdään taas, jos hetken ois syrjässä ja nuolis haavojaan.. nauttikaa auringosta!
jonriik
Ihanaa kuulla plussauutisia!Hirmusesti onnea...
Niin ja niille kellä ei vielä plussaa ole näkynyt, niin toivon oikeina paljon jaksamista ja uskomista asiaan...ihan kun kukaan ei ois tätä aikasemmin sanonut. Ite en oo vielä ruvennut lämpöjä mittailemaan enkä paljon muutakaan.Omaa kehoa tulee kyllä seurailtua tarkkaan ja pistoksenomaista kipuilua on nyt ollut eilen ja tänään oikealla alamahalla ja samalla painontunnetta. Onko muilla samankaltaista oviksen aikoihin?
Entä kuinka orjallisesti ootte peuhannu pedissä joka toinen päivä...ite jotenkin tuntuis, et vieläkin vois peuhata enemmän, et varmasti siimahännät löytäis perille...ehkä tulee pohdittua asioita liiankin tarkkaan?!?
Olen vielä aika pihalla kun nyt uusi täällä olen, mutta enköhän pikkuhiljaa pääse mukaan keskusteluihin...
mukavaa viikonloppua kaikille!