Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40 vuotta sitten minulle opetettiin että puhelimeen pitää vastata koko nimellä. Nyt niin ei kuulemma enää saisi tehdä

Vierailija
30.10.2025 |

Tytär  ystävineen opasti että jos tuntematon numero,pitää sanoa vain "haloo" Eikä paljastaa nimeä. On kuulemma turvallisuusriski.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin vastaan kertomalla koko nimeni, osoitteeni, henkilötunnukseni, sähköpostiosoitteeni ja pankkitunnukseni.

Vierailija
22/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär ystävineen taitaa olla vähän hitaita.

Ehkä salaiseen numeroon jonka haluaa pitää salaisena voi tuo päteä, mutta mun numerolla saa jo mun nimen selville. On kyllä ihan älytön tietoturvariski, että mun numeroon soittaja saa selville, että minä vastasin puhelimeen.

Hohhoijaa näiden irrationaalisten pelkojen kanssa. 

Itselle tulee toiseen numeroon soittoja kaiken maailman humpuukki kaupittelu firmoista jotka kysyvät aina tiettyä henkilöä, kun vastaan että ei ole enää hänen numero nii alkaa kysely "no kuka te olette" "mikä teidän nimi on" niin en ala kertomaan vaan käsken laittaa soittokiellon.

Edeltävä haltija näemmä jakanut kaikkialle numeroa, ei auta markkinointi kielto koska antanut numeron suoraan yrityksille tilauksissa ja vastaavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä salaiseen numeroon jonka haluaa pitää salaisena voi tuo päteä, mutta mun numerolla saa jo mun nimen selville. On kyllä ihan älytön tietoturvariski, että mun numeroon soittaja saa selville, että minä vastasin puhelimeen.

Itselle tulee toiseen numeroon soittoja kaiken maailman humpuukki kaupittelu firmoista jotka kysyvät aina tiettyä henkilöä, kun vastaan että ei ole enää hänen numero nii alkaa kysely "no kuka te olette" "mikä teidän nimi on" niin en ala kertomaan vaan käsken laittaa soittokiellon.

Edeltävä haltija näemmä jakanut kaikkialle numeroa, ei auta markkinointi kielto koska antanut numeron suoraan yrityksille tilauksissa ja vastaavissa.

Vastaavassa alkoi yksi perkele suoraan sujuvasti myymään tuotetta minulle kun tajusi että ei ole tavoitettu henkilö puhelimessa.

Vierailija
24/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa keino päästä eroon soittelusta on juurikin se että sanoo soittajalle ettei tarvitse enää soitella ja nimenomaan pyytää poistamaan kaikki tietonsa heidän listoiltaan. Näin annettu kielto on firmakohtainen ja heidän on sitä myös noudatettava.

Vierailija
25/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eipä se tilanne sen huonompi ole, vaikka vastaisit nimellä. Ihan samalla tavalla voit käskeä laittaa soittokieltoa.

Vierailija
26/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaako jotkut muka vielä puhelimeen? Itse pidän aina äänettömällä.

Totta kai vastaan. Ihan asiasta on aina soitettu. Esim. hammaslääkäri on perunnut ajan ja pankista on myös soitettu.  Muutenkin kavereiden kanssa soitellaan eikä viestitellä, jos on vähän enemmän asiaa. 

Vierailija
27/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa alkoi yksi perkele suoraan sujuvasti myymään tuotetta minulle kun tajusi että ei ole tavoitettu henkilö puhelimessa.

Ja mitäs se haittaa?

Puhelinmyyjistä pääsee eroon kun sanoo, että ei kiinnosta, kiitos ja hei ja lopettaa puhelun. Kiittelytkin voi jättää väliin, jos se tuntuu pahalta. Mulla on toiminut 100% tapauksissa. Melkein kaikille ei tarvitse edes luuria lyödä korvaan, vaan he yleensä toivottavat hyvää paivanjatkoa ja heipat.

Vierailija
28/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten puhelimeen vastaamattomuus sai itseni kiehumaan yhdessä aiemmassa työpaikassa. Meillä oli käytäntö, että asiaskasta tavoiteltiin ensin meidän tiketöintijärjestelmän kautta 3 krt. 4.s kerta oli soitto, aika monesti tätä asiakasta et saanut kiinni, hän ei syystä tai toisesta vastannut, tai puhelin oli jopa kiinni. Suljimme tiketin, ja kommenttilla asiakas ei vastannut. Joissain tilanteissa meni muutama päivä, niin tämän asiakaspuolen it-organisaatio soittaa, kun tämä asiakas oli soittanut heille, ja halunnut tietää, missä vaiheessa asia meidän päässä on. Joutui sanomaan, että häntä on tavoiteltu, ei vastannut, voi avata 7 pv:n sisällä tämän pyynnön uusiksi. Tätäkään ei aina tehty. Yritä tässä sitten auttaa ihmisiä, ja säilyttää oma järkesi siinä sivussa.

Vierailija
29/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eipä se tilanne s

No jos ne ei minun nimeä lähtökohtaisesti tunnu tietävän niin ei se niille kuulu jos kyselevät ensin toisen perään, en ala kadulla feissareillekkään esittäytymään.

Vierailija
30/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietenkin riski, mutta en minä osaa olla niin epäkohtelias että sanoisin vain "haloo" kun näen että tuntemattomasta numerosta soitetaan. Koko nimellä minäkin vastaan, tutuille pelkällä etunimellä.

Vierailija
31/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan "Huomio", niinkuin intissä aikoinaan opetettiin.

Vierailija
32/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain tuntemilleni henkilöille tai jos odotan puhelua jostain tietystä paikasta. Tutuille moi tms. ja odottamaani puheluun etunimellä.

33/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkymmentä vuotta sitten eli vuonna 1985 puhelimeen ei tullut kovinkaan usein soittoja huijareilta, jotka nauhoittavat puhelimeen sanotut sanat myöhempää vastaajan haitaksi koituvaa käyttöä varten.

M60

Vierailija
34/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten puhelimeen vastaamattomuus sai itseni kiehumaan yhdessä aiemmassa työpaikassa. Meillä oli käytäntö, että asiaskasta tavoiteltiin ensin meidän tiketöintijärjestelmän kautta 3 krt. 4.s kerta oli soitto, aika monesti tätä asiakasta et saanut kiinni, hän ei syystä tai toisesta vastannut, tai puhelin oli jopa kiinni. Suljimme tiketin, ja kommenttilla asiakas ei vastannut. Joissain tilanteissa meni muutama päivä, niin tämän asiakaspuolen it-organisaatio soittaa, kun tämä asiakas oli soittanut heille, ja halunnut tietää, missä vaiheessa asia meidän päässä on. Joutui sanomaan, että häntä on tavoiteltu, ei vastannut, voi avata 7 pv:n sisällä tämän pyynnön uusiksi. Tätäkään ei aina tehty. Yritä tässä sitten auttaa ihmisiä, ja säilyttää oma järkesi siinä sivussa.

Ei tullut sitten missään vaiheessa mieleen, että käytäntö kannattaisi muuttaa toimivammaksi? Jatkoitte vaan pään hakkaamista seinään?

Vierailija
35/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon vain etunimeni. Ennen tosiaan lankapuhelinaikaan sanoin koko nimeni, se oli yleinen tapa siihen aikaan. Työpaikoilla oli melko pitkäkin litania sanottavana, työpaikan nimi, alaosaston nimi ja sitten vielä oma nimi.

Maalla vastattiin talon nimellä. Jos siis olit vaikka Matti Meikäläinen, joka asui talossa nimeltä Itikkaranta, niin puhelimeen sanottiin vaan se Itikkaranta.

Vierailija
36/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vastaan naapurin nimellä.

Yleensä vastaan tuntemattomaan numeroon "Pelastusarmeijan panssarivaunuvarikolla"

Vierailija
37/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken soi puhelin "DNA soittaa". Vastasin "haloooo, mulla on Telian määräaikainen kun Elisa ja DNA ei täällä toimi". Jätkä toivotti hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
38/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Neljäkymmentä vuotta sitten eli vuonna 1985 puhelimeen ei tullut kovinkaan usein soittoja huijareilta, jotka nauhoittavat puhelimeen sanotut sanat myöhempää vastaajan haitaksi koituvaa käyttöä varten.

Nykyään tulee soittoja jotka katkaistaan ennen kuin niihin ehtii vastaamaan jotta numeroon soitettaisiin takaisin. Välillä puheluun saa vastattua mutta toisesta päästä ei kuulu mitään ja soittaja odottaa linjalla että puhelu katkaistaan.

En vastaa tuntemattomiin numeroihin enkä soita takaisin ellen löydä fonectan haulla numeron omistajaa.

Kaiken huippu oli yksi kännykkäoperaattori joka esitteli itsensä ja kysyi ensimmäiseksi että kenen kanssa hänellä on kunnia keskustella. Vastasin Tuntemattoman Sotilaan tyyliin että kai se pitäisi perkele olla tiedossa kun kerran osasit tähän numeroon soitella. Vai näppäilettekö te siellä summamutikassa numeroita ja katsotte onko sille liittymää.

Sitten änkytellään että pitäisi saada sotu että voi varmistaa antavansa onlyforyoumyfriend-tarjouksen oikealle henkilölle. Keskustelu päättyy tähän kohtaan. Minä en ole puhelua soittanut enkä tiedä kenen kanssa puhun joten mitään tietoja en rupea jakamaan.

Vierailija
39/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan puhelimeen Hellurei 

Vierailija
40/58 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Täältä löytyy näköjään lisää irrationaalisia pelkoja.

Tuo on kyllä ihan käsittämätöntä, miten jotkut uskovat näihin huuhaajuttuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän