40 vuotta sitten minulle opetettiin että puhelimeen pitää vastata koko nimellä. Nyt niin ei kuulemma enää saisi tehdä
Tytär ystävineen opasti että jos tuntematon numero,pitää sanoa vain "haloo" Eikä paljastaa nimeä. On kuulemma turvallisuusriski.
Kommentit (58)
Jos on joku lehtimyyjä tms. niin Penttinä vastaankin Sirpa. Taattu pasman sekoittaja.
Nykyään pitää pelätä kaikkea. Aivan kaikkea. Ennen vanhaan jaettiin kotiin paksuja kirjoja, joissa oli ihmisten nimet, osoitteet ja puhelinnumerot.
Mikäli joku kaveri soittaa, niin vastaan yleensä Moi. Numero, mitä en tiedä, niin pelkällä sukunimellä.
Itse vastaan kyllä yleensä kanssa haloo tai vastaavaa. Ennen vastasin jooh, jeep tai vastaavaa mutta tajusin että ei ole ehkä paras tapa nykyään
Vastaako jotkut muka vielä puhelimeen? Itse pidän aina äänettömällä.
Sanon vain etunimeni. Ennen tosiaan lankapuhelinaikaan sanoin koko nimeni, se oli yleinen tapa siihen aikaan. Työpaikoilla oli melko pitkäkin litania sanottavana, työpaikan nimi, alaosaston nimi ja sitten vielä oma nimi.
Joo, maailma muuttuu. Vaikutat vielä siltä, että aivot toimivat, joten opit varmasti uuden käytännön.
Nykyään ihmiset eivät edes ymmärrä vastata tutuistakaan numeroista tuleviin puheluihin. Yksinkertaisimmatkin työasiatkin pitäisi muka hoitaa kaiken maailman tekstiviestisovelluksilla kun asian voisi hoitaa helposti soittamalla eikä pitää yllä jotain runopiiriä.
Painan vihreää luuria, olen hetken aikaa hiljaa ja sanon sitten haloo. Leikin, että olisin muka jo sanonut nimeni, mutta se olisi mennyt soittajalta ohi.
Minä vastaa, meillä minä puhelimessa :D
Tuntemattomiin numeroihin vastaan painamalla punaista luurinkuvaa !
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiset eivät edes ymmärrä vastata tutuistakaan numeroista tuleviin puheluihin. Yksinkertaisimmatkin työasiatkin pitäisi muka hoitaa kaiken maailman tekstiviestisovelluksilla kun asian voisi hoitaa helposti soittamalla eikä pitää yllä jotain runopiiriä.
Joo mutta kun ne soitot tulee yleensä aina huonolla hetkellä ja ei jouda puhumaan.
Tytär ystävineen taitaa olla vähän hitaita.
Ehkä salaiseen numeroon jonka haluaa pitää salaisena voi tuo päteä, mutta mun numerolla saa jo mun nimen selville. On kyllä ihan älytön tietoturvariski, että mun numeroon soittaja saa selville, että minä vastasin puhelimeen.
Hohhoijaa näiden irrationaalisten pelkojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaa, meillä minä puhelimessa :D
Sanotko myös: "Kaksoispiste kapiteeli dee!"?
Vierailija kirjoitti:
Jos on joku lehtimyyjä tms. niin Penttinä vastaankin Sirpa. Taattu pasman sekoittaja.
"Ruumishuoneella, ruumis puhelimessa."
Vierailija kirjoitti:
Vastaako jotkut muka vielä puhelimeen? Itse pidän aina äänettömällä.
Entä jos soittaja onkin vaikka joku johon pitää oikeasti reagoija? Lääkäri, verotoimisto, poliisi?
Sain eilen yhdestä terveydenhuollon yksiköstä useamman puhelun johon vastasin etunimi sukunimi. Eikö perkele joku lehtimyyjä onnistunut soittamaan siinä välissä ja vahingossa kiireessä vastasin samalla tavalla nimelläni, vaikka yleensä vastaan vain haloo ja kun soittaja kysyy onko langan päässä se-ja-se, kysyn mihin hän tarvitsee sitä tietoa, mistä hän on saanut numeron kun on puhelinmyyntikielto tehtynä ja pyydän poistamaan tietoni heidän listoiltaan.
Koko nimella vastaan, jos näkyy teksti "lääkäri soittaa" ja odotan sitä puhelua.
Muutoin, haloo tai tutuille etunimi tai "moi Matti/Maija".
Mä vastaan yleensä "joo" 😃 tai jos joku työkkärikela soittaa, ni etunimellä. Päikyn puhelimeen päikyn nimi ja etunimi