Mielenosoitus hallituksen työttömien potkimista vastaan
Miksi työttömät eivät lähde osoittamaan mieltään? Eikö ysärillä järkätty mielenosoituksia, miksei nyt? Itsekin voisin lähteä, jos vapaapäivälle sattuisi
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut ysärillä mitään työttömien mielenosoituksia. Aika meni sen sumplimiseen miten selvitä päivästä toiseen ja kaatuuko firman velkataakka omaan niskaan.
Kyllä ysärillä oli ainakin kaksi suurmielenosoitusta Helsingissä, jotka johti myös tunteiden kuumenemiseen ja pidätyksiin. Poliisi kielsi silloin ministereitä tulemaan puhumaan väkijoukolle, kun pelkäsivät näiden hengen puolesta,
Muistan nämä hyvin. Itsekin olin mukana senaatintorilta alkaneessa mielenosoituksessa. Osa jengistä oli tuhannen päissään ja meno alkoi olla levotonta.
Kertonee miksi moni onkin työtyömänä. Työpaikassa kun pitäisi olla selvin päin.
Ei nykyään jaksa ja viitti miekkareihin lähteä kuin harvat. On mukavampaa olla himassa lämpimässä ja katsella netflixiä ja youtubea.
20 vuotta erihallitusten SAAMATOMUUTTA! Noh näemmä koko EU on ongelmissa.
Älkää viitsikö TYPERYKSET jankuttaa yhden hallituksen tai yhden maan huonoudesta. Soinivaara joaiuemin sanoi, että Eifelin tornia ollaan pian huutokaupaamassa.
Ei tämä lammaskansa lähde mihinkään mielenosoituksiin.
Alapeukuttajat: miksi olette vastaan?
Itse olen sitä mieltä, että liittojen pitäisi järkätä yleislakko. Koska jäsenten oikeuksista (eli ihmisistä jotka käyvät töissä tai haluaisivat käydä töissä) pitäisi pitää huolta eikä vaan odotella että jos tilanne menisi paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut ysärillä mitään työttömien mielenosoituksia. Aika meni sen sumplimiseen miten selvitä päivästä toiseen ja kaatuuko firman velkataakka omaan niskaan.
Kyllä ysärillä oli ainakin kaksi suurmielenosoitusta Helsingissä, jotka johti myös tunteiden kuumenemiseen ja pidätyksiin. Poliisi kielsi silloin ministereitä tulemaan puhumaan väkijoukolle, kun pelkäsivät näiden hengen puolesta,
Sen verran uhmakasta ja jopa agressiivista meno oli noissa, että varmaan ihan oikea päätös poliisilta. Mikäli Esko Aho tai Iiro Viinanen olisi päästetty kansan eteen, joku olisi todennäköisesti päästänyt heidät hengiltä. Helsingin poliisilla oli silloin muutenkin täysi työ pitää kansaa aisoissa, kun porukkaa tuli kymmeniä tuhansia. Protestijunia muualta Suomesta tuli Helsinkiin näihin mielenosoituksiin paljon enemmän, kuin ehkä oli varauduttu.
Vierailija kirjoitti:
Kernaasti lähtisin jos vain Tampereelle tulisi. Ei ole rahaa matkustaa Helsinkiin asti. Mellakoihin lähtisin kans mut eihän niitä ole ja yksin on turha alkaa mellakoimaan;)
SAK ja muut liitot maksavat matkat, joten voit tulla.
"Mielenosoituksilla ei ole ollut minkäänlaista merkitystä. Olen pikemminkin laitellut netin kautta valituksia Suomen toimista kansainvälisille ihmisoikeusjärjestöille sekä työjärjestöille. Tätä kannattaisi muidenkin tehdä"
Tämähän on myös hyvä idea! Itse olen laittanut puolueille palautetta (huonoa). Olen järkeillyt että torin puoluekojuilla eläkeläiset vaativat ja saavat sitten, niin itse vaadin mieluummin netissä. Kohta kukaan ei pääse kuitenkaan eläkkeelle ja nykyiset eläkeläiset kuolevat niin kohta työttömät suurin äänestäjäryhmä😃
Ap
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin!
Hallitus on tehnyt kaikkensa sen eteen ettei työpaikkoja syntyisi ja nykyisetkin häviäisivät pois.
Miksi kansa ei lähde kaduille kuin 90-luvulla, vaikka työttömyys nousee ja hallitus leikkaa? Asiantuntijat vastaavat
Ysärillä ollut miekkareita. Miksei nyt?
Nepalissakin nuoret kaatoivat hallituksen kun hallituksen politiikka huonoa. Ja onhan meilläkin ollut sisällissotaa historiassa eli ei olla (ainakaan oltu) ihan niin lampaita kuin aina sanotaan
Ei nämä nykyiset nuoret viitsi muuta kuin valittaa ja vetää päihteitä. Markkinatalous on tehnyt heistä velttoja lampaita.
Milloin Suomessa mielenosoituksista jonkun asian puolesta tai vastaan olisi ollut mitään hyötyä hallituksen ratkaisuihin? Ei mitään hyötyä tarpeetonta teatteria.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa kunnon mellakat pystyyn. Olisi viihdyttävää seurata. Suomi kaipaa heräämistä ja äksöniä.
Heti kun sellaset tulee niin täysillä olen mukana. Pitää vaan muistaa että köyhien omaisuutta ei tuhota, ainoastaan rikkaiden.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne mielenosoitukset lisää työpaikkoja tuo. Eli turhaa energian tuhlausta.
Eikö kovin mielenosoitus olisi mennä töihin ja luopua työttömyydestä?
Se on aika pieni osa, joka työttömistä on sellaisia, mitä ihmiset tässä kuvittelevat, että lähtevät pirteänä ja innokkaana täysissä voimissa kaduilla marssimaan reippaasti ja käyttämään kovaa ääntä ja heiluttelemaan lippuja.
Valta osa työttömistä on kuitenkin: alkoholisteja, narkomaaneja, vammmaisia, mielenterveystapauksia, rikollisia, muutoin sairaita, jne.
Kannatan mut kaikilla ei ole varaa matkustaa Hkiin. Monelle paikkakunnalle miekkari!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa kunnon mellakat pystyyn. Olisi viihdyttävää seurata. Suomi kaipaa heräämistä ja äksöniä.
Vasurilla tällainenkin unelma sitten.
Tarvitsemme kyllä ihan oikeasti heräämistä. Siihen millaisessa tilanteessa Suomi makaa. Kun on tarpeeksi massaa niin tuolla rupeaa olemaan jo vaikutusta, siinähän ilmaistaan että lupaukset on rikottu ja luottamus päättäjien arvostelukykyyn menetetty. Hyvässä yhteiskunnassa tätä saa koettaa muuttaa paremmaksi myös joukkoprotesteilla.
Vierailija kirjoitti:
Se on aika pieni osa, joka työttömistä on sellaisia, mitä ihmiset tässä kuvittelevat, että lähtevät pirteänä ja innokkaana täysissä voimissa kaduilla marssimaan reippaasti ja käyttämään kovaa ääntä ja heiluttelemaan lippuja.
Valta osa työttömistä on kuitenkin: alkoholisteja, narkomaaneja, vammmaisia, mielenterveystapauksia, rikollisia, muutoin sairaita, jne.
Enpä usko että on pulaa niistä ihan tavallisista ex -työllisistä tällä hetkellä.
Vasurilla tällainenkin unelma sitten.