Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa klo 13 saakka,

Vierailija
16.04.2007 |

jos kysymyksiä riittää.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa, vauvalla kaikki ok, sekä virtaukset ok ja istukka toimii hyvin..pitäskö mun vaatia lisätutkimuksia vai mitä?lääkäri ei ollut nähtävästi huolissaan asiasta.

Vierailija
22/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko nykyään kaikki entiset lastenhoitajatkin kätilöitä? Onko lähihoitajalla mitään mahdollisuuksia päästä synnytyssairaalaan/lapsivuodeosastolle töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista vähän ihmeellistä asiaa kyselisin, kun mun alapää on alkanut oudosti tuoksahtaa. Keskiraskaudessa alkoi. Aina kun harrastetaan miehen kanssa seksiä, tuoksahdus häviää muutamaksi päiväksi. Mistä voi johtua tällainen?

Sitten toinen kysymys: Pari päivää sitten noustessani sohvalta tuntui, kuin alavatsaani olisi isketty puukko. Jalat lähti alta kivusta. Kipu helpotti heti kun pääsin kippuraan lattialle. Hiukan vielä juili pari minuuttia, mutta sitten koko juttu oli ohi. Kipu oli samanlainen, kuin kohdun venymiskipu, mutta paljon paljon voimakkaampi. Edellinen syntyi sektiolla ja näin miettimään, ettei vaan ole mitään vakavaa?

Kiitos!

Vierailija
24/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voit unohtaa koko asian, koska se on jo tutkittu ja kaikki oli hyvin.

klö

Vierailija
25/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai onko nykyään kaikki entiset lastenhoitajatkin kätilöitä? Onko lähihoitajalla mitään mahdollisuuksia päästä synnytyssairaalaan/lapsivuodeosastolle töihin?

Vanhan lastenhoitajan koulutuksen saaneita tai kätilöitä, lähihoitajia en tiedä, että missään olisi kuin korkeintaan harjoittelussa.

klö

Vierailija
26/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu ponnistamaan aika kovaa, eilen sitten emättimen suulle ilmestyi sellainen pahkura, kun olin joutunut punnaamaan. Mikä on ja haittaako raskautta/synnytystä?

Vierailija
27/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lyön lisää- kuka sitä aiemmin oli lyönyt?

Itse ehdotti että on menossa VAATIMAAN lääketieteellisiä asioita...

en muuten ole klö vaan av-mamma, täällä on ihan tapana käyttää värikästä kieltä eikä hymistellä että vaadi vaan ja älkää muutkaan raskauksien välillä laihduttako kun aina kun vaatii, palvelu pelaa... ;-)

Vierailija
28/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tällaista vähän ihmeellistä asiaa kyselisin, kun mun alapää on alkanut oudosti tuoksahtaa. Keskiraskaudessa alkoi. Aina kun harrastetaan miehen kanssa seksiä, tuoksahdus häviää muutamaksi päiväksi. Mistä voi johtua tällainen?

Sitten toinen kysymys: Pari päivää sitten noustessani sohvalta tuntui, kuin alavatsaani olisi isketty puukko. Jalat lähti alta kivusta. Kipu helpotti heti kun pääsin kippuraan lattialle. Hiukan vielä juili pari minuuttia, mutta sitten koko juttu oli ohi. Kipu oli samanlainen, kuin kohdun venymiskipu, mutta paljon paljon voimakkaampi. Edellinen syntyi sektiolla ja näin miettimään, ettei vaan ole mitään vakavaa?

Kiitos!

Voisit käyttää gefilus tuotteita tai otain maitohappobakteereita suun kautta tai paikallisesti emättimeen, se voisi tuoksahdukseen auttaa. Kannattaisi myös tulehdusnäytteet ottaa neuvolassa.

Kipukohtaus voisi olla lihasvenähdys tai häpyliitoksen venähdys, mutta arvailuahan tämä vaan tutkimatta asiaa on. Tuskin huolestuttavaa, jos jo mennyt ohi.

klö

Vierailija
29/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoitko tosiaan sen edellisenkin sektion aikaan 165 ja sektio oli helppo??

mikäs noita toistuvia sektioita aiheuttaa, perätila?

terv utelias

Vierailija
30/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joutuu ponnistamaan aika kovaa, eilen sitten emättimen suulle ilmestyi sellainen pahkura, kun olin joutunut punnaamaan. Mikä on ja haittaako raskautta/synnytystä?

Olisiko kohdun laskeumaa tai emättimen seinämän laskeumaa? Tarkistuta seuraavalla neuvolakäynnillä. Suolta pehmentävää ruokavaliota tai lääkettä kannattaa käyttää.

klö

Vierailija
31/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että tämähän se henki täällä tuntuu olevan, että aivan asiallisia vastauksia saa harvoin.

klö

Vierailija
32/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä synnytyksen jälkeen?

Vierailija
33/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa vielä, kun viikkoja on niin vähän ja eihän ole edes varmaa, onko laskeuma, se täytyy nähdä ja tutkia ensin.

klö

Vierailija
34/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä keskustelin lääkärin kanssa 2 päivää synnytyksen jälkeen kun olin kiinnostunut miten sektio onnistui. Lääkäri sanoi että sektio oli täysin normaali ja helppo. Ei ollut mitään ongelmia. Sujuikin hyvin nopeasti. Ainut ongelma oli vain tämä puudutuksenlaitto josta minulle jäi traumat. Sektion syynä oli vauvan perätila.

Vierailija
35/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todennäköistä, että selviän kolmannestakin ilman isoja repeämiä tai leikkausta?

Synnytysten väli 3-4 vuotta.

Pelkään repeämistä kovasti:(

Vierailija
36/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievänä ei välttämättä mitenkään, pahempana painontunne alas ja jos kohdunsuu tulee ihan emättimen aukolle, voi se hankautua ja ärtyä.

klö

Vierailija
37/37 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmin selviät ellei lapsi ole hyvin oleellisesti isompi kuin edelliset, esim kiloa suurempi.

klö