Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet nykyisestä uskonto"kammosta" mikä monella vanhemmalla on?

Vierailija
29.10.2025 |

Tuntuu kyllä jotenkin ylimitoitetulta tämä nykyajan (kristin)uskokammo, siis ihan oikeastiko vanhemmat nykyisin uskoo, että heidän lapsensa menee jotenkin pilalle  ja muuttuu välittömästi joksikin kiihkuskovaiseksi pelkästään siksi, että vaikka nyt jossain joulujuhlassa sattuu olemaan mukana jokin kristillinen elementti.

Olisi kyllä huvittavaa nähdä nämä nykyvanhemmat  muutama vuosikymmen  jolloin itse kävin ala-astetta. Ei siinä pahemmin vakaumuksia kyselty, kun joka aamu opettaja luki jotain uskontoaiheista tekstiä ja laulatti virsiä. (Ja ei, kenestäkään meistä ei tullut ainakaan tietämäni mukaan mitään vakaumuksellista uskovaista)

Kommentit (232)

Vierailija
221/232 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhahan sitä on tuputtaa. Eipä tuo jokunen joululaulu haittaa mutta uskonnollinen opetus on onneksi vähentynyt.

Mun lapsuudessa peloteltiin vielä pikkulapsia helvetin tulella, oli kyllä muistiinjääviä juttuja. Hyi.

Miten niin turhaa? Lähetyskäskyn mukaan vähän pitää tuputtaakin. Lisäksi olisi todellinen viharikos katsoa vain hiljaa sivusta kun lähimmäinen kulkee kohti tuhoa. Vastuullinen ihminen siis varoittaa ajoissa. Henkilön itsensä asia sitten on ottaako onkeensa, vai jatkaako valitsemallaan tiellä.

Vierailija
222/232 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun sota syttyy ja kuolemanpelko alkaa olla taas läsnä niin kirkot täyttyvät ihmisistä

Kuoleman pelko? No pelkäsin kuolemaa siinä kohtaa kun mulla tämä kuolemaan johtava parantumaton sairaus todettiin. Tämä pelko on kohdattu ja käsitelty eikä todellakaan tullut pieneen mieleenkään lähestyä mitään kirkkoa enkä alkanut uskoa satuihin huolimatta siitä että jonkin aikaa kuoleman tuomion saatuani se minua pelotti. Ei minusta tullut hihhulia ennen eikä jälkeen kun minulle diagnoosini selvisi ja elinaikaa korkeintaan pari vuotta annettiin, olen täysin sinut asian kanssa, en tarvinnut satuja, kirkkoja ja mielikuvitus ystäviä tästä shokista selviämiseen. Mielenterveys siis säilyi kuoleman pelosta huolimatta. 

Niinhän tuota kirjoitit, lisäksi aloit höpistä ettei jumalasi ketään taivaaseen pakota. No minä en usko niihin jumaliisi enkä mihinkään taivaisiin, jonka myös tein mielestäni sinulle erittäin selväksi heti kättelyssä, joten nuo höpinäsi jumalastasi ja taivaastasi on täysin turhaa, mutta toki ymmärrettävää. Sillä eihän uskovainen vaan voi olla tuouttamatta uskomuksiaan keinolla millä hyvänsä, etkä sinäkään tehnyt poikkeusta tähän jo kauan sitten havaittuun faktaan tuosta teidän uskontonne pakko syötöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/232 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyselty silloin ja se on väärin.

Kadu syntejäsi ja rukoile.

Vierailija
224/232 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on täysin ymmärrettävää että vanhemmat kammoavat sellaista joka sekö satuttaa että traumatisoi heidän lapsiaan. Kirkot täynnä pedareita, aivopesua, pelottelua, kontrollointia, syyllistämistä, tuomitsemista jne. Jokainen järkevä ihminen suojelee lapsiaan tuolta ja kammoaa tuollaista. 

Vierailija
225/232 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyselty silloin ja se on väärin.

Kadu syntejäsi ja rukoile.

En todellakaan kadu, enkä rukoile näkymättömiä ystäviäsi kun en sellaiseen usko. 

Vierailija
226/232 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua lapsena vitutti ja ahdisti kaikki jeesusjutut, jo ala-asteen alussa. Oma äitini on kyllä himouskovainen, joten ehkä se vaikuttaa. Mun lapseni säästykööt tuolta kaikelta. 

Vierailija
227/232 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on täysin ymmärrettävää että vanhemmat kammoavat sellaista joka sekö satuttaa että traumatisoi heidän lapsiaan. Kirkot täynnä pedareita, aivopesua, pelottelua, kontrollointia, syyllistämistä, tuomitsemista jne. Jokainen järkevä ihminen suojelee lapsiaan tuolta ja kammoaa tuollaista. 

Kylläpäs on laiskaa trollaamista. Yrittäisit edes. 

Vierailija
228/232 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset kirkkoon pedarien kanssa. 

Vierailija
229/232 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä oli hauska kohu. Persujen Kaisa Garadew pillastui valtuustossa, että nyt on SETA vallannut koulut. SETA kuulemma oli ihan jatkuvasti lapsia wokettamiseen pakottamassa. 

Paikallis lehti tutki asian. SETA oli vieraillut kouluissa nolla kertaa. Kirkko oli vieraillut joitakin satoja kertoja. 

Taas saatiin konservatiivit, nuo analyyttisestä älystään tunnetut ja impulsiivisia kohtauksia kontroloivat yksilöt hyvään huutoon. Oli raivoa, uhkaa ja huolta. 

Uskovaiset ovat tyhmiä. Se vain on totta, anteeksi sen äänen sanomisesta. 

Vierailija
230/232 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika absurdia, että ei yhtä hanakasti kammoksuta huumeita, rikollisuutta, väkivaltaa, rasismia ynnä muuta paskaa, joka pursuaa yli joka päivä kaikkialla. Joku ruokarukous, ja siitä saatanallinen haloo! 

Vierailija
231/232 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika absurdia, että ei yhtä hanakasti kammoksuta huumeita, rikollisuutta, väkivaltaa, rasismia ynnä muuta paskaa, joka pursuaa yli joka päivä kaikkialla. Joku ruokarukous, ja siitä saatanallinen haloo! 

Mistä sä tiedät muiden mielipiteen noista?

Vierailija
232/232 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät muiden mielipiteen noista?

Päättelen siitä, ettei ainakaan palstatilaa noiden inhoamieni asioiden taivasteluun tunnu löytyvän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän