Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies hengaa jatkuvasti luonani

Vierailija
29.10.2025 |

En kestä tätä, kun mies asuu koko ajan kodissani, vaikka hänellä on oma koti. Olen ottanut tämän useasti esille, mitta hän ei voi kuulemma oleilla siellä kotonaan kuin ehkä 5 päivää kuukaudesta. Epäilen, että hän lyhytvuokraa sitä tai jotain muuta outoa, mutta hän väittää, että ei. Onhan tämä todella raivostuttavaa. Pitääkö erota kokonaan tämän takia? Mielellään seurustelisin eri asunnoista käsin, mutta en halua yhteisasumista. Ja mies tietenkään siis ei maksa täällä olosta mitään, kun ei virallisesti asu täällä, enkä maksa vesimaksua hänestä tms. Välillä hän toi tänne paljon omia tavaroitaankin, mutta hikeennyin ja vaadin, että vei pois ne ja suurimman osan veikin.

Kommentit (339)

Vierailija
81/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Keski-ikäinen. On eronnut aiemmin, mutta hänellä on kuitenkin oma asunto.

Ap

Ootko varma että on? Siis asunto.

Olen varma että se on olemassa, mutta voi olla lyhytvuokrauksessakin ainakin välillä, tai jossain vastaavassa muussa käytössä. Olen miettinyt pääni puhki, että missä, koska ei kai yleensä ihmisillä ole varaa pitää asuntoa tyhjillään.

Ap

No onhan sillä varaa, kun kerran asuu sinun luonasi. Nyt vaan selkeitä rajoja peliin. Kehotat hankkimaan oman asunnon, mistä on helpompi työmatka. Sanot, että voit auttaa uuden

Aikuisen ihmisen auttaminen pienissä asioissa ja aikuisen ihmisen _asumisesta vastuun ottaminen_ ovat hyvin kaukana toisistaan. Olisi ok odottaa kumppanilta apua vaikka muuttoon pakkaamiseen, mutta ei siihen, että kumppani ottaa vetovastuun uuden asunnon etsimisestä ja sisustamisesta toisen puolesta (tai muuten on velvollinen majoittamaan tämän omassa kotonaan).

Ota sinä itse tuo Lokki kotiisi jos haluat niin kovasti toimia aikuisen miehen äitinä. 

Vierailija
82/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänellä mitään asuntoa ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Ap

Tarkoitat kai, että hänellä OLI oma asunto. Ei oo enää, kun sinä majoitat ilmaiseksi. Muutaman päivän kuukaudessa voi olla vaikka jonkun kaverin luona, tai hostellissa.

Vierailija
84/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Ap

Olen varma että se on olemassa, mutta voi olla lyhytvuokrauksessakin ainakin välillä, tai jossain vastaavassa muussa käytössä. Olen miettinyt pääni puhki, että missä, koska ei kai yleensä ihmisillä ole varaa pitää asuntoa tyhjillään.

Ap

No onhan sillä varaa, kun kerran asuu sinun luonasi. Nyt vaan selkeitä rajoja peliin. Kehotat hankkimaan oman asunnon, mistä o

Kuka tässä nyt vastuunottamidesta on puhunut jos sanotaan että voi auttaa asunnon etsimisessä ja sisustamisessa 

Vierailija
85/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Tuntuu enemmän oikealta kodilta. Koska luonasi on siistiä, viihtyisää oletko ikinä edes nähnyt missä asuu. Voi olla kimppakämppä. Tai toisen kämppä. Ihan mikä vaan mutta sinun asuntosi tuntuu kodilta. 

Vierailija
86/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota ihmeessä selvää miksi näin? Missä on miehen asunto? Perähikiällä vai suuressa kaupungissa, missä helppo vuokrata päiväksi pariksi turisteille? 

Tutki tarkkaan ne vuokrasivustot jos asunto löytyis sieltä? Olet varmasti käynyt miehen luona jotenka osote tiedossa?

Syökö sun piikkiin?

Jotenki luulen että mies on mielestään nyt löytänyt mukavan, lämminsydämmellisen  henkilön jota kuppaa surutta niin kaun kun mahdollista.

Ap sun on laitettava rajoja, mies ei halua tilannetta muuttaa koska hyötyy.

Vierailija
87/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Ap

Ap

No onhan sillä varaa, kun kerran asuu sinun luonasi. Nyt vaan selkeitä rajoja peliin. Kehotat hankkimaan oman asunnon, mistä o

Auttamisesta tässä on koko ajan puhuttu, kukaan (paitsi sinä) ei puhunut mistään vastuun ottamisesta.

Sisustuksessa auttaminen on ihan normaalia jos ap:n mies pitää apn asuntoa kodikkaana joten mieltää varmaan että heillä on yhtenäinen sisustusmaku, ihan hyvin ap voi tarjoutua sisustamaan myös miehen asuntoa jos haluaa avuksi olla.

Vierailija
88/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijän toinen tyttis on fiksumpi ja majoittaa lokin vain kerran viikossa. 

Vierailija
89/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ota ihmeessä selvää miksi näin? Missä on miehen asunto? Perähikiällä vai suuressa kaupungissa, missä helppo vuokrata päiväksi pariksi turisteille? 

Tutki tarkkaan ne vuokrasivustot jos asunto löytyis sieltä? Olet varmasti käynyt miehen luona jotenka osote tiedossa?

Syökö sun piikkiin?

Jotenki luulen että mies on mielestään nyt löytänyt mukavan, lämminsydämmellisen  henkilön jota kuppaa surutta niin kaun kun mahdollista.

Näin miehenä tarvii kyllä sanoa että en ikinä ajattele että naisystäväni kuppaa minua vaikka asummekin minun asunnossani, tämä on isompi ja keskustassa. 

Olen onnellinen että naisystäväni haluaa viettää aikaa kanssani. 

Ap:lle suosittelen eroa, mies haluaa enemmän suhteelta kuin sinä. Varmasti löydät jonkun miehen joka haluaa vain satunnaisesti nähdä. 

Vierailija
90/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äijän toinen tyttis on fiksumpi ja majoittaa lokin vain kerran viikossa. 

Tai sillon käy äitiään tapaamassa ja yöpyy äitylin luona.

Vierailija
91/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jäätävä tilanne. Itse jouduin eroamaan, kun mies alkoi tosissaan puhumaan mun luo muuttamisesta. Sitten myöhemmin selvisikin, että sillä oli omaan kämppäänsä usean kuukauden vuokrat maksamatta.

Vierailija
92/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin hämärä tyyppi, ootko ollu sen asunnossa viikonloppua? Nyt joku ei täsmää. Huijari toi mies

Vierailija
93/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en totta puhuakseni nyt oikein ymmärrä logiikkaa. Toisaalta naiset harmittelevat, kun mies ei sitoudu eikä suunnitella yhteistä tulevaisuutta, ei vietetä aikaa yhdessä jne. Aloittaja taas harmittelee sitä, että mies haluaa mitä ilmeisimmin olla hänen seurassaan ja suhteen, jossa ollaan yhdessä paljon.

Voi kun osaisitte ihmiset jo treffivaiheessa puhua avoimesti siitä, minkälaista parisuhdetta etsitte. 

N41

Niin toivomuksissa on varmaan että mies olisi aviomiehen roolissa eikä parasiitin. Tämä mies on parasiitti.

Vierailija
94/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tuohon tilanteeseen voi edes ajautua. Siis mies on apn luona yhden yön, ei näytä tekevän lähtöä mihinkään, eikä ap sano "kiva kun kävit, saatanko sut bussille vai käveletkö yksin? Nähdäänkö vailla ens viikon torstaina uudestaan?" Ja jos äijä sanoisi "ei kun ajattelin jäädä nyt tänne seuraavaksikin yöksi" niin siihenkö ap sanoi sitten vaan aijaa, no niin kai sitten sen sijaan että olisi nauranut hyvälle vitsille "haha joo joo hassu, laitan nämä astiat pois ja lähdetään sitten, käyn samalla kävelyllä. Älä unohda ottaa noita sun pyykkejä mukaan". 

Vierailija
95/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Ap

Se on ne 5 päivää kuussa äitinsä luona. Kiltti poika - käy katsomassa usein äitiä. ;)

Vierailija
96/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökö sun piikkiin?

Näin miehenä tarvii kyllä sanoa että en ikinä ajattele että naisystäväni kuppaa minua vaikka asummekin minun asunnossani, tämä on isompi ja keskustassa. 

Ap:lle suosittelen eroa

Majoittuiko sun uusi tyttis siis kotiisi kutsumatta, ja mitään maksamatta, ilman etukäteissopimusta? Jäi vaan parien treffien jälkeen sinne ja kantoi ilmoittamatta tavaransa sisään? 

Vierailija
97/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökö sun piikkiin?

Niin sinun miehenä kuuluukin. Nainen sietää miehen ä päriä asunnossaan,ei loisivaa miesvauvaa

Vierailija
98/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökö sun piikkiin?

Näin naisena sanoisin, että tarinan miestä ei ole luvattu asumaan aloittajan asuntoon. Ap Ei halua avoliittoa.

Sinä haluat. Siinä on se ero putkiaivo.

Vierailija
99/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset osaa sanoa: ET TULE MUN KOTIINI, MENE OMAAN KOTIISI, ET JÄÄ EDES YÖKSI. Ja avain pois.

Täällä neuvotaan vaan tekemään huonoo ruokaa tai olemaan palvelematta. Ei! Kokonaan pois kun AP haluaa asua yksin.

Vierailija
100/339 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tää nykyajan meininki.

Kun me nuorina tavattiin, seurustelu syveni pian rakkaudeksi ja lopulta ei yksinkertaisesti voitu elää erossa toisistamme vaan haluttiin ja rakennettiin se yhteinen pesä. Ja siinä ollaan pysytty. Toki välillä muutettu uuteen ja isompaan pesään perheen kasvaessa.

Mutta se yhdessäolo on tärkeää ja ihanaa. 

Ap:n tilanteessakin olisi hyvä yhdessä puhua siitä, mitä kumpikin odottaa ja toivoo suhteelta. Jos ei ole yhteistä näkemystä tulevaisuudesta pariskuntana, pitäisi päästää irti, ettei kumpikin tuhlaisi rajallista aikaansa turhaan luulemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi