Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies hengaa jatkuvasti luonani

Vierailija
29.10.2025 |

En kestä tätä, kun mies asuu koko ajan kodissani, vaikka hänellä on oma koti. Olen ottanut tämän useasti esille, mitta hän ei voi kuulemma oleilla siellä kotonaan kuin ehkä 5 päivää kuukaudesta. Epäilen, että hän lyhytvuokraa sitä tai jotain muuta outoa, mutta hän väittää, että ei. Onhan tämä todella raivostuttavaa. Pitääkö erota kokonaan tämän takia? Mielellään seurustelisin eri asunnoista käsin, mutta en halua yhteisasumista. Ja mies tietenkään siis ei maksa täällä olosta mitään, kun ei virallisesti asu täällä, enkä maksa vesimaksua hänestä tms. Välillä hän toi tänne paljon omia tavaroitaankin, mutta hikeennyin ja vaadin, että vei pois ne ja suurimman osan veikin.

Kommentit (257)

Vierailija
61/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteleva ihminen haluaa viettää aikaa seurustelukumppaninsa kanssa, eikä edes lokkeile, kyllä on hirveää. 

Vierailija
62/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurusteleva ihminen haluaa viettää aikaa seurustelukumppaninsa kanssa, eikä edes lokkeile, kyllä on hirveää. 

Juu ja jos ei halua viettää aikaa, niin seurustelu pitää lopettaa siihen paikkaan. Simppeliä vai kuinka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nö ap? Mitä teet?

Vierailija
64/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Keski-ikäinen. On eronnut aiemmin, mutta hänellä on kuitenkin oma asunto.

Ap

Ootko varma että on? Siis asunto.

Olen varma että se on olemassa, mutta voi olla lyhytvuokrauksessakin ainakin välillä, tai jossain vastaavassa muussa käytössä. Olen miettinyt pääni puhki, että missä, koska ei kai yleensä ihmisillä ole varaa pitää asuntoa tyhjillään.

Ap

No onhan sillä varaa, kun kerran asuu sinun luonasi. Nyt vaan selkeitä rajoja peliin. Kehotat hankkimaan oman asunnon, mistä on helpompi työmatka. Sanot, että voit auttaa uuden (tai vanhan) asunnon sisustamisessa kotoisammaksi. Kerrot hänelle, että tarvitset enemmän tilaa (henkisesti). Että haluat, että vietätte välillä aikaa hänen kotonaan (oletko edes käynyt siellä?). Jos kerran tiedät jo vastaukset siihen, miksi haluaa olla mielummin sinun luonasi, niin mietit valmiiksi nämä vastaehdotukset, joilla torppaat hänen selittelynsä.

Vierailija
65/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana kyllä tuli mieleen että mies on "reissuhommissa" luonasi ja ne 5 päivää sitten kotonaan perheensä kanssa. 

Vierailija
66/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän mahtaa sinulle selittää syyksi sille ettei voi oleilla kotonaan kuin viitisen päivää kuukaudessa?

Että on kivempi täällä luonani, on ikävä muualla, luotani lyhyempi matka töihin, kotini tuntuu enemmän oikealta kodilta jne.

Ap

Tuo on sitä ylistämällä alistamista. Pari kaunista sanaa ja nainen on kuin sulaa vahaa.

Vierailija
67/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki kaipaa mitään perskärpästä vierelle nuuhkimaan 24/7. Kyllä aikuinen ihminen usein  tarvitsee myös omaa aikaa seurustellessaan. Minullakin kasvaisi otsaan kyllä hyvin nopeasti vastaavanlainen nainen. 

Mun MP on että miehellä ei ole seurustelukokemusta tai muutoin henkisesti jäänyt lapsen omaiselle tasolle. Olette siis jonkinlaisessa teinisuhteessa.

Vierailija
68/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki kaipaa mitään perskärpästä vierelle nuuhkimaan 24/7. Kyllä aikuinen ihminen usein  tarvitsee myös omaa aikaa seurustellessaan. Minullakin kasvaisi otsaan kyllä hyvin nopeasti vastaavanlainen nainen. 

Mun MP on että miehellä ei ole seurustelukokemusta tai muutoin henkisesti jäänyt lapsen omaiselle tasolle. Olette siis jonkinlaisessa teinisuhteessa.

Mun MP on, etta ap on jälkeen jäänyt samoin tää lokkeilija.

Vierailija
69/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en totta puhuakseni nyt oikein ymmärrä logiikkaa. Toisaalta naiset harmittelevat, kun mies ei sitoudu eikä suunnitella yhteistä tulevaisuutta, ei vietetä aikaa yhdessä jne. Aloittaja taas harmittelee sitä, että mies haluaa mitä ilmeisimmin olla hänen seurassaan ja suhteen, jossa ollaan yhdessä paljon.

Voi kun osaisitte ihmiset jo treffivaiheessa puhua avoimesti siitä, minkälaista parisuhdetta etsitte. 

N41

Kun meitä naisia ja miehiä on erilaisia. Toiset haluaa elää symbioosissa ja sulkea koko muun maailman ulkopuolelle. Toiset taas haluavat elää omannäköistään elämää ja saada tilaa tehdä omia juttujaan. Molemmat, ja kaikki siltä väliltä, ovat ihan ymmärrettäviä ja ihan yhtä oikeita tapoja, kunhan se on molemmille ok. Usein nämä tilaa tarvitsevat, minäkin, ovat jo nuoruuden ohittaneita. Parikymppisenä minäkin halusin nopeasti suhteen, jossa asuttiin yhdessä ja vietettiin paljon aikaa yhdessä. Nelikymppisenä kun erottiin ja muutin lapsen kanssa kahdestaan asumaan, totesikin nauttivani, että olen ainoa aikuinen talossa. Päätin silloin myös, että kenenkään kanssa en muuta yhteen niin kauan kun lapsi asuu kotona. Kun hän sitten joidenkin vuosien päästä muutti pois, huomasin, miten paljon nautin yksinasumisesta enkä todellakaan suunnittele yhteenmuuttoa. Meillä on hyvä näin, vietämme paljon aikaa yhdessä, molemmilla on omat kodit, yhdessä mökkeilemme. Emmekä ole ainoa tuntemani pariskunta, joka elää näin. Ilmeisen onnellisina, koska monet muutkin kun meidän suhteemme on kestänyt vuosia, joillain jo parikymmentä vuotta.

Vierailija
70/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susiparin ongelmia. Tänään sulla, huomenna muualla.

Vauvapalsta auttaa - tai sitten ei.

Vierailija
71/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Ap

Olen varma että se on olemassa, mutta voi olla lyhytvuokrauksessakin ainakin välillä, tai jossain vastaavassa muussa käytössä. Olen miettinyt pääni puhki, että missä, koska ei kai yleensä ihmisillä ole varaa pitää asuntoa tyhjillään.

Ap

Äijä käyttää Air'Bnb:tä asunnossaan, tienaa siitä mukavat summat ja loisii siitä ilosta ilmaiseksi asunnossasi. Heitä pihalle se!!

Vierailija
72/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Ap

Ap

Äijä käyttää Air'Bnb:tä asunnossaan, tienaa siitä mukavat summat ja loisii siitä ilosta ilmaiseksi asunnossasi. Heitä pihalle se!!

Tää aloitus on Provoosta.

Vierailija
73/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Ap

Ap

Mutta hei jos tilalle iskeytyy toinen etäsuhteileva mies kerta naisen luona ei saa olla kuin vähän aikaa niin miksi tilanne edelleenkään tulee? Ja toisaalta laadukkaampi mies ei kyllä tuollaista osa-aikaista kevyt-kumppania omalla kämpällään johon saa rajoitetun vierailu ajan naisen mukaan pitkään katso joka ei ole valmis sitoutumaan.

Vierailija
74/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"1Mutta hei jos tilalle iskeytyy toinen etäsuhteileva mies kerta naisen luona ei saa olla kuin vähän aikaa niin miksi tilanne edelleenkään tulee? Ja toisaalta laadukkaampi mies ei kyllä tuollaista osa-aikaista kevyt-kumppania omalla kämpällään johon saa rajoitetun vierailu ajan naisen mukaan pitkään katso joka ei ole valmis sitoutumaan."

Jatkossa loisitaan miehen kämpillä.👍

Vierailija
75/257 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkeilkaa puolin ja toisin.

Vierailija
76/257 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille vaan heipat. Nyt en huomaa mitään hyvää teidän seurustelussa sinun mielestäsi, psitsi eträ molemmat asuisivat omassa kodissaan. Jota hän ei siis tee.

Vierailija
77/257 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Ap

Ap

Mutta hei jos tilalle iskeytyy toinen etäsuhteileva mi

No eikö tuo ole semmoinen perustavaa laatua oleva asia, josta kannattaa kertoa jo heti alkuun, ennen kuin aletaan seurustella. Että ei halua sitoutua sillä lailla, että muutettaisiin yhteen. Jos toinen ehtii pysyvää kumppania, jonka kanssa jakaa kotinsa ja elämänsä, niin voi sitten siinä kohtaa todeta että emme ole toisille oikeat ja jatkaa etsintää.

Vierailija
78/257 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee kyttäämään ja kontrolloimaan sinua ja asumistasi. Samalla säästää elinkuluissa, kun sinä maksat ne. Näin tämä meni omassa ex-suhteessani.

Vierailija
79/257 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Ap

Ap

No onhan sillä varaa, kun kerran asuu sinun luonasi. Nyt vaan selkeitä rajoja peliin. Kehotat hankkimaan oman asunnon, mistä on helpompi työmatka. Sanot, että voit auttaa uuden (tai vanhan) asunnon sisustamisessa kotoisammaksi. Kerrot hänelle, että tarvitset enemmän tilaa (hen

Ap ei ole aikuisen miehen holhooja, eikä ole apn vastuulla etsiä miehelle mieluisampaa kotia ja vielä sisustaakin sitä! Aplla on kaikki oikeus kieltäytyä majoittamasta miestä ILMAN että hänen pitää löytää ja toteuttaa ratkaisu kaikkiin miehen tekosyihin. Mies ratkaiskoonsa syynsä itse, jos ap ottaa vastuun itselleen se vain vahvistaa miehen uskoa siihen että hänen ongelmansa ovatkin apn ongelmia ja apn tulee ne ratkaista. 

Vierailija
80/257 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen?

Ap

Ap

No onhan sillä varaa, kun kerran asuu sinun luonasi. Nyt vaan selkeitä rajoja peliin. Kehotat hankkimaan oman asunnon, mistä on helpompi työmatka. Sanot, että voit auttaa uuden (tai vanhan) asunnon sisustamisessa kotoisammaksi.

Ööh, oletko sä parisuhteessa? Onko sulla ystäviä?

Yleensä puolisoa/autetaan ja tuetaan, kyse ei ole mistään velvollisuudesta vaan siitä että välittää toisesta.

Jos ap:ta ei kiinosta niin eikö olisi vain parempi erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä