Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyykö sinulta 20 senttiä, 20-vuotias Hanna kysyi asiakkaaltaan kaupan kassalla: "Housuissa mulla olisi yksi, jos haluat nähdä"

Vierailija
29.10.2025 |

Hanna kysyi asiakkaalta vaihtorahaa vastaus järkytti

Häirintä kaupan alalla on 20-vuotiaan Hannan mukaan lähes arkipäivää.

Löytyykö sinulta 20 senttiä, 20-vuotias Hanna kysyy välillä asiakkailtaan kaupan kassalla.

Vastaus arkiseen kysymykseen on järkyttänyt useamman kerran.

Housuissa mulla olisi yksi, jos haluat nähdä, Hanna kertoo erään asiakkaan vastanneen.

Pian neljä vuotta kaupan alalla työskennellyt Hanna kohtaa työssään lähes päivittäin häirintää, josta iso osa on seksuaalista. Aiheen arkaluontoisuuden vuoksi Hanna ei esiinny tässä artikkelissa omalla nimellään. Hänen henkilöllisyytensä on toimituksen tiedossa.

IS kysyi hiljattain lukijoiltaan, millaista häirintää kaupan alan työntekijät joutuvat kokemaan työssään. Kymmenet työntekijät kertoivat IS:lle kokemuksistaan. Hanna oli yksi kyselyyn vastanneista.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011588503.html

Kommentit (509)

Vierailija
441/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset on pilannut tämän maailman kun vaatii kaikkia elämään omien ahdistusten ja mieleterveys ongelmien ehdoilla. Nuoret naiset vaatii kaikki mielestolemään ja elämään näiden naisten ehdoilla mutta nämä itse ei suostuta tekemään mitään muiden hyväksi eikä todellakaan suostunolemaan edes asiallisia varsinkin miehiä kohtaan. Kaikki johtuu siittä että itsekkäämpää ja omahyvöis3mpåä olentoa ei maapallolta löydy mitä suomalainen muori nainen on. Ja kaiken tämän jälkeen nämä samaiset naiset vielä kehtaa ihmetellä minkä takia viha heitä kohtaan vain kasvaa ja kasvaa

Jätä naiset rauhaan, niin eivät sinua häiritse. Aattele, jos kaikki miehet jättäis naiset rauhaan, jos eivät osaa käyttäytyä, ketään miehiä ei kukaan haukkuis! Mieti sitä hetki. 

Vierailija
442/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kauheaa, oisko terapian paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä jo mainitsikin, etteivät miehetkään säästy ahdistelulta. Oma kokemukseni on ensimmäiseltä kesätyöpaikaltani, jossa kaksi vanhempaa naista puristeli minua perseestä päivittäin, kikatellen samalla todella perverssejä juttuja. Huumorilla yritin asian ottaa, ja sellaiseksi se oli ehkä tarkoitettukin, mutta kyllä se oli aika ahdistavaa. Olin vasta 15-vuotias. Jos mies olisi tehnyt saman 15-vuotiaalle tytölle, olisi se ihan lööppikamaa, mutta näin päin ei mitään. Pojat ovat ilmeisesti vapaata riistaa.

Miehet ylläpitää kulttuuria, jossa poikien pitää pysyä hiljaa kokemastaan ahdistelusta ja olla kiitollisia. "Kumpa olisin ollut minä", "Missä tällaiset hottisopet oli silloin, kun minä olin teini" ja "poika sai pesää, surp, surp" kommentit tulee toisilta miehiltä r

"Toki, naisetkin osaavat olla aaseja ja käyttäytyä huonosti, mutta toisaalta sellainen on harvinaisempaa ja naiset tuomitsee aaseilun saati rikostelun. Tietenkin olisi kiva, jos aaseilevat asiakkaat voisi vaan bannata yrityksen tiloista yms, jotta muut asiakkaat sekä aspat saisivat olla rauhassa ja tehdä ostoksiaan/työtään turvallisin mielin."

No toivotaan, et se laki 'yrityslähestymiskielto" hoitaa tämän. 

Vierailija
444/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sedillä mieli mustenisi ja potenssi menisi, jos nuoret naiset antaisivat tulla samalla mitalla takaisin. 

20-senttiselle olisin sanonut, että laittaa sen nyt heti vaan kassakoneeseen.

Ukin ikäiselle treffipyytäjälle ilmoittaisin, että isoäiti tulee mukaan. Jne.

Vierailija
445/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä meille miehilleki raskasta. Mitä noille voisi tehdä?

Viedä saunan taakse piestäväksi vai?

Voisi vaikka itse tilanteessa, jossa jotakuta ahdistellaan, aukaista se suu. Osoittaa paheksuntaa sellaista käytöstä kohtaan. Sama pätee myös ihan omassa piirissä siihen miten naisista ja miehistä puhutaan. 

Meillä kiellettiin miesten yleinen haukkuminen. Kun tytär teininä alkoi sitä tehdä. Asiallisesti ja yksilöiden saa tietty kertoa kokemistaan tai tapauksista. Yleistää ei saa. Ehkä pieni juttu jonkun mielestä, mutta tosiasia on, että puheet ja valitut sanat vaikuttavat ajatuksiin ja mielipiteisiin. 

Vierailija
446/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin sanonut, että Suomessa ei kaksisenttisiä käytetä. Ja että kysyin 20 senttiä.

Itse olisin kysynyt (toki kaverin puolesta), että eikö 18 senttiä riitä...

Vierailija
447/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä kassana nauranut kippurassa, hyvä vitsi! hyvä vitsi!.

Vierailija
448/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sedillä mieli mustenisi ja potenssi menisi, jos nuoret naiset antaisivat tulla samalla mitalla takaisin. 

Kimppaa. Nam!

Vierailija
449/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sedillä on, kuten myös meidän ikäluokan tädeillä, hyvä huumorintaju. Ei meitä kaksimieliset vitsit haittaa, piristävät päivää.

Vierailija
450/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassat ovat tunnetusti tuhmia tyttöjä. Päässeet rahan makuun.

Vierailija
451/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tytöt joutuu kestämään ja sinustakin se on ihan ok, koska sinuakin on puristeltu.  

Hohhoijaa tätä miesvihaa. Mies kertoo että häntä ahdisteltiin työpaikalla vanhempien naisten toimesta hänen ollessaan vasta 15-vuotias, ja sinä tulkitset asian noin?! Missä kohtaa hän totesi noin? Mutta tottakai hänen täytyy ajatella juuri noin, koska on ällöttävä pervo mies! Kaikki miehet ovat ahdistelijoita, tai vähintään hyväksyvät sen! Eikö niin?!

Ei todellakaan kaikki ole! Nyt sinä teit omaa tulkintaa. Tässä ketjussa useimmat miehet puolustelee noita törkeilijöitä, aika harva tuominnut.

Eri

Varo, ettet itse tee omaa tulkintaa kirjoittajan sukupuolesta silloin, kun kirjoittaja itse ei mainitse sitä. Hyvin harvat miehetkään ovat puolustelleet törkeilijöitä tai törkeilyä. Sen sijaan ihmeteltävän monet ovat kovalla paineella purkaneet höyryjään väännettäessä siitä, yltääkö joka ikinen mauttomuus välttämättä törkeyden asteelle vai ei.

Toinen eri

Vierailija
452/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että asiakkaat vähän näpäyttävät ahdistelija-Hannaa. On epäasiallinen kysymys. Voisi kysyä, löytyykö 0,20 euroa. Mikä pakko vetää alapäävitsiksi noilla hannoilla aina kaikki.

Kylläpä olet hauska. Taattua setämieslaatua. Öhö öhö.

Tätinaisena eläminen on varmaan vaikeaa

Ei ollenkaan. Mukavampaa kuin nuorena naisena. Välttyy suuremmilta törkeyksiltä.

Vierailija
453/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä mitään 20centtiä ollu😂

Vierailija
454/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hirveää. Kyllä minä nyt mieleni pahoitin ja järkytyin syvästi. Missä on ihmisten huumorintaju? Ymmärrän jos jokainen pervopetteri vihjailee joka päivä ja jatkuvasti, mutta satunnaiset tilanteeseen sopivat vitsit EI voi järkyttää noin paljon.

Ei tuo ole tilanteeseen sopiva vitsi edes. Pidä 2 senttisesi ihan siellä housuissa ja opettele käytöstapoja.

Vierailija
455/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kassa kysy "löytyisikö", vaan "tästä puuttuu vielä 20cnt"!

Kyllä ne kysyy, jos loppusumma on vaikka 10.20 ja tarjoat kaksikymppistä niin silloin ne voi kysyä onko sitä kahtakymmentä senttiä.

Ja sehän tässä on pointtina, että onko juuri noilla sanoilla kysytty, ei se miten usein kassat saavat jotain irstaita heittoja kuulla.

Ei kysy. Eri asia, jos asiakas itse ehdottaa, ettei joutuisi ottamaan paljon kolikoita.

Kyllä usein kysyy.

t. asiallisesti käyttäytyvä asiakas, ei aasiakas 

Vierailija
456/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun joku ei esiinny omallaan nimellään artikkeleissa, niin niissä on jostain syystä pakko lukea tuo ärsyttävä lisäys: "Hänen henkilöllisyytensä on toimituksen tiedossa." Ööö, ketä kiinnostaa? :D Siinäpähän sitten on, mutta mitä lukijat tekevät tuolla yksityiskohdalla?

Kylläpä sinä ärsyynnyt olemattomista asioista.

Vierailija
457/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä häirintää? Vastasi halukkaan kysymykseen halutulla tavalla. Takahuoneessa olisi voinut sitä hetkeksi lainata. Ei sitä muuten tarvitse puraista todetakseen, ettei ole väärennetty!

Minkä ihmeen halukkaan kysymykseen halutulla tavalla? Kuvitteletko jokaisen haluavan sinua ja minimunaasi? 😡

Vierailija
458/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sedillä on, kuten myös meidän ikäluokan tädeillä, hyvä huumorintaju. Ei meitä kaksimieliset vitsit haittaa, piristävät päivää.

Jostain syystä se hyvä huumorintaju ei kuitenkaan riitä siihen että teidän itsenne kustannuksella vitsaillaan.

Vierailija
459/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että asiakkaat vähän näpäyttävät ahdistelija-Hannaa. On epäasiallinen kysymys. Voisi kysyä, löytyykö 0,20 euroa. Mikä pakko vetää alapäävitsiksi noilla hannoilla aina kaikki.

Kylläpä olet hauska. Taattua setämieslaatua. Öhö öhö.

Tätinaisena eläminen on varmaan vaikeaa

Ei ollenkaan. Mukavampaa kuin nuorena naisena. Välttyy suuremmilta törkeyksiltä.

Näin juuri. Ja voi vastata samalla mitalla takaisin mitä nuorempana ei oikein tohtinut. Ei ne toista kertaa tule törkeyksiä laukomaan kun kerran ovat nenilleen iskun  (siis arkaan paikkaan) saaneet.

Vierailija
460/509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että tätä tapahtuu VIELÄKIN. Itse olin nuorena kassaneiti kymmeniä vuosia sitten, eikä mikään ole näköjään muuttunut. 

Ehkä jopa vain pahentunut? Koska en itse sentään hirveän usein näitä juttuja kuullut. Enemmänkin siihen aikaan oli pelottavia asiakkaita myymälävarkaiden muodossa.

Tosin taitaa sekin olla taas tulossa muotiin tämän ihmisten köyhdyttämisen myötä.