Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä 4 hengen ruokapöytä olisi hyvä?

Vierailija
29.10.2025 |

Tietääkö kukaan mitään järkevän kokoista ruokapöytää johon mahtuisi neljä ihmistä ja tuolia siten että siinä mahtuu istumaan ja syömään?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin meillä on ollut sellaisia perus neliskanttisen mallisia sotka/jysk ruokaryhmiä neljällä tuolilla. Pöytälevyn mitat noin 120cm x 90cm. Ja aina, jos on enemmän ihmisiä pöydän ääressä kuin minä ja vaimo niin ahdasta tulee. Oon jotenkin ajatellut että pyöreä pöytä vaatisi kauheesti enemmän lattiatilaa ja tilaa ympärilleen kuin kulmikas pöytä mutta juuri ennen joulua hankittu pohjanmaan kalusteen pyöreä pöytä ja siihen pinnatuolit kaveriksi muutti mielen, en enää vaihtaisi pyöreestä pois eikä tuo vie kyllä sen enempää tilaa kuin neliskanttinen. Jos teille sopii pyöreä pöytä tilan puolesta niin kokeilkaa ihmeessä, itseä lähinnä harmittaa ettei aiemmin tajuttu tuollaista hommata. 

Vierailija
42/101 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt kyse hengistä eli jo kuolleista tyypeistä sielun muodossa koska ne mahtuisi pienempää tilaan..ihmiset toki vaatii enenpi tilaa. Semmonen jatkettava keskeltä lisäpala hyvä. 


Oletko koskaan katsonut mainoksia tai käynyt huonekaluliikkeessä? Käypäs kaupoilla, siellä myydään ruokailuryhmiä esim. 4 hengelle. Lukee tarkalleen 4 hengen ruokailuryhmä hintaan x. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu käytössä olevasta tilasta.

Vierailija
44/101 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukeva, siirrettävä. Puuta. Sellainen joka käy olohuoneen pöydäksi työhön myös.

Vierailija
45/101 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä teetin puusepällä mittatilaustyönä meille sopivan umpikoivuisen ruokapöydän.

Vierailija
46/101 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Ikean n. 140x90 pöytä. Hyvin mahtuu 2 aikuista ja 2 teiniä syömään sen ääressä. 

Kyllä kai 6-hengen pöydän ääreen täytyykin hyvin mahtua 4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/101 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi elämässä on muitakin asioita kuin netti.

Vierailija
48/101 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, mikä meemi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/101 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene takas ulilaudalle postailemaan niitä sammakoita jonne

Vierailija
50/101 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreä pöytä on tilavin syödä, mikäli se muuten mahtuu kyseiseen tilaan. Ota mitta mukaan myymälään ja levitä tuolit pöydän alta esille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/101 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika.

Vierailija
52/101 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä ap:lta vaan puuttuu huumorintaju.

Vierailija
54/101 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole sielua T. Simpsonien jakso. Next!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/101 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Vierailija
56/101 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artek

Vierailija
57/101 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöreä pöytä on tilavin syödä, mikäli se muuten mahtuu kyseiseen tilaan. Ota mitta mukaan myymälään ja levitä tuolit pöydän alta esille.

Kaikkein hankalin, tuolit mahtuu hyvin, mutta varsinainen pöytäala jää vajaaksi kun kummaltakin puolelta kaareutuu, soikea on parempi jos pitää olla. 

Vierailija
58/101 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä Askon 50-luvun ruokapöytä 4 hengelle tuoleineen (jotka juuri kunnostin). Uutta en ostaisi kun eivät ole edes puuta ja jos ovatkin niin pehmeää mäntyä johon tulee naarmu joka kolahduksesta. Hanki antiikkia tai vintagea, koivua tai tammea. Ei ne enempää maksa kuin huonekaluliikkeittenkään vastaavat mutta täyspuisina kestävät taatusti kauemmin ja ovat kunnostettavissa.

Vierailija
59/101 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan tilasta ja käyttäjistä, budjettia unohtamatta. Meidän keittiö on suunniteltu pyöreälle ruokapöydälle. Katon pistorasia on sijoitettu sellaisen kannalta optimaalisesti, tavallinen ruokapöytä ei asetu keskelle. Tuumattiin jotta pyöreä pöytä olisi kiva ja toimiva sekä meidän kannalta että tilaan mutta kun nyt sattuu olemaan tämä nykyinen pöytä josta pidämme niin ei turhaan vaihdeta. Ehkä joku päivä jaksaa laittaa koukun kattoon niin saadaan lamppu keskelle pöytää 😂

Sanon siis ostakaa pyöreä pöytä. Juvissa hyviä täyspuisia 

Vierailija
60/101 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ikea.com/fi/fi/p/skogsta-poeytae-akasia-30611886/, aika seppä oot, jos tuon hajalle saat. Ja varmasti mahtuu 4 henkeä pöydän ääreen, jopa 6 jos otat päädytkin käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän