Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi hyvä akkuporakone kotiin?

Vierailija
29.10.2025 |

Hei! Te jotka tiedätte enemmän akkuporakoneista niin minkä mallinen/merkkinen olisi hyvä? Tulisi siis ihan perus käyttöön. Huonekalujen kokoamiseen ja pienempiin porauksiin sekä ruuvinvääntöihin.

Kommentit (237)

Vierailija
221/237 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikoki ja moni muu merkki.

Mulla on Hikikomori, se on paras!

Vierailija
222/237 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat laitteen, jota on mahdollista huoltaa ja johon saa varaosia, osta Makita. Samat akut sopivat kymmeniin muihinkin Makitan tuotteisiin. Iskutoiminto on yleensä tarpeeton, joten valitse edullisempi malli jossa sitä ei ole.

Samaa mieltä, meillä myös ammattikäytössä. Muista tarkistaa että paketissa on laturi mukana, makitaa myydään myös ilman akkua ja laturia

Makitaa löytyy täältäkin, paras mitä mulla ikinä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/237 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäli haluat oikeasti tehdä rankkoja töitä niin 36 volttinen kone on ehdoton vaatimus.

Nämä sitten ovat myös todellisia ranteensurmia, jos ei ole tottunut käyttämään.

Ensimmäistä kertaa käyttäessäni kolmekutosta. aiemmin käyttämäni 18 volttisen sijaan, olin lähellä loukata ranteeni ennen kuin ymmärsin miten näitä tulee käyttää, Näissä on nimittäin vääntöä ja ranne sanoo kyllä poks helposti.

Ei se ihan niin yksinkertaisesti toimi, että enemmän voimaa = parempi.

Koska tehokkaampi kone on myös painavampi. Jos pitää koko pitkä työpäivä jumpata sen koneen kanssa niin mielummin otan pienen ja näppärän. Ellei sitten ole erityinen tarve lisäteholle. Jos vääntää pieniä ruuveja niin mielummin väännän ihan pienellä koneella jossa on pieni akku kiinni. Ennemin kuin se monsteri väännin jossa on koko päiväksi riittävä kilon painoinen akkujötikkä kiinni.

t. Oikeasti joskus töitä tehnyt

Vierailija
224/237 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollauksen 101 menossa toimestasi

Vierailija
225/237 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Vierailija
226/237 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huhhuh, mitä sä nyt taas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/237 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryyttä.

Vierailija
228/237 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäli haluat oikeasti tehdä rankkoja töitä niin 36 volttinen kone on ehdoton vaatimus.

Nämä sitten ovat myös todellisia ranteensurmia, jos ei ole tottunut käyttämään.

Ensimmäistä kertaa käyttäessäni kolmekutosta. aiemmin käyttämäni 18 volttisen sijaan, olin lähellä loukata ranteeni ennen kuin ymmärsin miten näitä tulee käyttää, Näissä on nimittäin vääntöä ja ranne sanoo kyllä poks helposti.

Ei se ihan niin yksinkertaisesti toimi, että enemmän voimaa = parempi.

Koska tehokkaampi kone on myös painavampi. Jos pitää koko pitkä työpäivä jumpata sen koneen kanssa niin mielummin otan pienen ja näppärän. Ellei sitten ole erityinen tarve lisäteholle. Jos vääntää pieniä ruuveja niin mielummin väännän ihan pienellä koneella jossa on pieni akku kiinni. Ennemin kuin se monsteri väännin jossa on koko päiväksi riittävä kilon painoinen akkujötikkä kiinni.

t. Oikeasti joskus töitä tehnyt

Yleensä niissä koneissa pitäisi olla se säädin, mistä vääntövoimaa saa säädettyä, sekä myös momentti mihin kireyteen. Akulla ei lopulta tämän asian kanssa ole mitään tekemistä. 

Samaa mieltä siitä, että mitä kevyempi laite sitä parempi ja helpompi käsitellä sitä laitetta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/237 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tykkää ajaa. En ymmärrä ollenkaan

Vierailija
230/237 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kuin pelikortit et tiedä mitä seuraavaksi saat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/237 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuuluuko tähän mutta vidi!

Vierailija
232/237 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumori on vaikea laji.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/237 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota syvään henkeä ja laske kymmeneen.

Vierailija
234/237 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaahtokarkki=100% sokeria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/237 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota itseäsi niin vakavasti!

Vierailija
236/237 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas jotakin. Päästiin vielä yhtaikaa tänne varvihyllylle. Levätään hetken ennen..

Vierailija
237/237 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paradoksaalinen aloitus.