Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** SUURPERHEIDEN vk 16 **

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kummempaa. Pyykkejä pitäisi mennä ulos laittelemaan. Yksi kaveri on tulossa äitiyspakkausta katsomaan. Saa taas ihastella pieniä vaatteita... Käsittämättömän pieniä niiden vauvojen täytyy olla, kun vaatteet tuntuu niin olemattomilta. Miten sen niin äkkiä unohtaakin, vaikka kuopus on vasta reilu parivuotias??

En muista joko kommentoin tuota viimeinen vauva asiaa... Meillä ei asiasta vielä mitään tietoa. Vähintään neljä oli haaveissa ja nyt tuo minimi on täyttymässä. Aikaisemmin ajateltiin miehen kanssa, että kolmevitoseksi asti on aikaa ja sitten ei enää meille vauvoja tule. Nykyään ei olla enää niin ehdottomia. Ikä tekee tehtävänsä. =) Tosin tuohonkin on vielä matkaa kolme vuotta, joten ehtisi sitä ainakin yhden vauvan vielä ennen sitä. Alkuraskaudesta ajattelin, että varmuuden vuoksi suhtaudun tähän raskauteen kuin viimeiseen enkä koko ajan ajattele, että sitten ensi kerralla... En minä kumminkaan niin osaa vielä ajatella, että oikeasti olisi viimeinen vauva meille. Nyt ainakin tuntuu, että mahtuisi meille vielä lisääkin lapsia. Mutta katsotaan, kun saadaan tämä lapsonen maailmaan ja vähän kasvamaan. Onneksi ei tarvitse asiaa tässä päättää. =) Minä tosin taidan olla sitä naistyyppiä, joka kärsii liki kroonisesta vauvakuumeesta, että joskus kai sitä on asia ratkaistava järjellä, vaikka kuinka vielä lisää tekisi mieli.

Mutta nyt niitä pyykkejä viemään. Aurinkoista päivää!

Meiramiina 26+5

Vierailija
22/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, monta päivää jo mennyt, etten ole ehtinyt mitään kirjoittaa :) Meillä mies lomalla tämän viikon ja siksi aika kuluu nopeasti ja muissa hommissa. Ollaan saatu joku yhteinen pesänrakennusvietti-kohtaus, kun yläkerta on pistetty uuteen uskoon ja pihalla on jo toinen siirtolava täyttymässä. Sinne siis on heitelty talven aikana kertynyttä remonttijätettä ja nyt vielä ylimääräiset kamat nurkista on saanut samalla hyvin hävitettyä. On se vaan ihme, miten ihan vain uusilla verhoilla ja muilla tekstiileillä saa ihmeitä aikaan. Ja kun vielä vaihtaa huonekalujen järjestystä, niin tuntuu ihan kuin olisi muuttanut :)

Viikonloppuna saatiin jo piha kuntoon ja grillikausi avattua, joten kesä saisi minun puolestani tulla. Ei vaan oikein hyvältä näytä, kun sääkarttoja katselee. Ihan harmittaa jo etukäteen, jos kukkivien kukkien ja hyvin kasvamaan lähteneiden raparperien päälle vielä heittää lunta :(

Uusiakin oli joukkoon taas tullut. Tervetuloa minunkin puolestani! Itsestäni sen verran, että meille odotellaan viidettä syntyväksi heinäkuun alkupäivinä. Ennestään meillä on tyttö -94, poika -97, poika -00 ja tyttö -04. Tämän uuden tulokkaan sukupuolesta on muutakin kuin arvaus olemassa, mutta annettakoon sen olla vielä salaisuus ;) Itselläni ikää nyt 32v ja mies 35v.

Levinialle tosiaan kärsivällisyyttä ottaa rauhallisesti. se ei aina ole ihan helppoa, mutta kuten itsekin sanoit: mitäpä sitä ei vauvan eteen tekisi.

Pipsalle nostelen täältä hattua. Mahtavat viikot sinulla ja vielä jaksat olla ja touhuta. Onneksi kohta saat vauvat maailmaan ja sitten helpottaa ainakin oma olo :)

Ja minjuskalle tsemppiä vuotojen kanssa myös. Se, jos mikä, on hermoja raastavaa.

Meiramiina oli jo saanut ä-pakkauksen. Minä vielä hetken pihtaan kelan papereita ja toivon saavani sen uuden pakkauksen. Vaikka eipä sen sitten niin väliä ole, kumpi sieltä aikanaan tulee, uusia ja ihania vaatteita ja kamppeita on kuitenkin laatikko pullollaan. Ja kuopus saa taas hypistellä oikein olan takaa. Hän on jo kaikki vanhat vauvan vaatteet, jotka olen esille kaivellut, katsastanut ja viikannut sataan kertaan :) Muutenkin hän on oikein neiti noissa vaate asioissa.

( .) voi ihan paksusti. Välillä jo ihan vatsanahkaa kiristää, varsinkin illalla. Vauva potkuttelee ja hikkaa tasaisesti ja pyörii kyllä vielä ihan ympärikin. Neuvolakäynneissä on vielä se 4 viikkoa väliä, mutta seuraavan kerran jälkeen alkaa kuulemma kahden viikoin välein juokseminen. Meillä on muuten ollut lähes joka kerta kuopus mukana ja on aina ihan tohkeissaan, kun kuulee vauvan sydänäänet :) Vauva siellä kuulemma " poukuttaa" :)

Sellaista piti vielä kyselemäni, että minkälaisista alakerran tilanteista te muut olette lähteneet synnyttämään? Siis lähinnä esikoisen jälkeen. Mulla kun yleensä aina synnärille mennessä paikat on hätinä sormen kärjelle auki ja kanavaakin jäljellä. Ja silti synnytykset on olleet ihan nopeita, esikoisen jälkeen :) Kun tuntuu vaan, että kaikkilla muilla uudelleensynnyttäjillä lähtötilannekin on jo monta senttiä auki ja mulla ei yleensä ole ollut...

Jeps, nyt lähden jatkamaan hommia, kun tuo aurinkokin vielä paistaa ja muu porukka häärii tuolla pihalla.

Misti ja masu rv 28+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Minä ainakin puhuin viimeisestä mutta yritetään Wilhelmi saada ehyenä kotiin ensin ;) Mies on sen verran vanhempi, ettei haluta enää myöhemmin lapsia. Pitää antaa murkuillekin mahdollisuus nauttia isänsä seurasta kun hän on vielä voimissaan. Ettei tarvis kuopusta rollaattorilla eskarista hakea ja pojat sais moponkorjaajaa avuksi.

Tähän viitoseen ryhdyttiin viimein sen takia, että kolistelin miehen egoa : Hän tykkäsi, että tehdään iltatähti myöhemmin ja mä sanoin, että mun ikä kyllä kestäis vaikka 10 v. päästä mut eri miehen kans ;) (Meillä ikäeroa kymmenkunta vuotta..)

).) Öklötys jatkuu, eipä muita oireita. Sitä samaahan minäkin pelkään ettei vk 12 ketään olekaan paikalla.

Nyt Wilhelmi päätti, ettei iskää viihdytetä illalla. Toiveikkaana isukki kömpi illalla saman peiton alle ja minä siihen varovaisesti, että ihan mielelläni kulta jos sua ei sit haittaa jos mä joudun kesken ponkaseen oksentamaan. . Ilmeisesti haittas kun vieritteli oman peiton alle ;)

Iltaisin on oikeasti paha olo ja nukkumaanmeno on ainoa konsti välttää pöntön halailu. En ole edes töissä ja silti on kaamea väsy.

Että sellaista tällä erää..

Neppis ja W 7+4

Vierailija
24/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. Vannomatta paras, ettäkö tämä jäisi viimeiseksi vauvaksi.. En pysty tuohon lupailemaan mitään.. =)

Ikää minulla siis 30 ja minun lapset -94, -96, -99 ja miehellä pari lasta, jotka joka toinen viikonloppu ja lomilla meillä.. Kyllä moni on selkeästi ollut ihmeissään kuullessaan raskaudestani, että yhteistä vielä " jonon jatkoksi" tehdään, mutta lähipiiri on päin vastoin jopa hieman odottanut tätä uutista.. =) Tiedä vaikka tälle tulevalle yrittäisi vielä kaveria.. ;)

Täällä nautin olostani, tänään alkoi reilu parin viikon loma! Saa hieman noita hommia tehtyä ja remonttiakin pitäisi aloitella eteisessä ja wc:ssä..

Olo on jo suht pyöreä ja lapset jaksavat ihmetellä äidin paisuvaa olemusta! Ovat kai tottuneet näkemään äitinsä hoikkana.. =)

Kauppaan tästä kai pitäisi lähteä.. Keskimmäisen ruoka toivomuksena oli kyljyksiä ja perunaa.. Hyvältähän tuo kuulosti!

Piiu ja 007 rv 21+6

Vierailija
25/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massu tays lasagnea on kiva hetki istuskella viestittamaan...

Synnytyksista, etta mulla nelonen oli kolmatta viikkoa ' kahdelle sormelle' auki, ja taa muori aivan puhki ja poikki neljankymmenen asteen helteissa, joten kaynnistettiin sitten neitia puoltatoista viikkoa aiemmin ja nopeesti lahti tipalla; klo 7.30 laittoivat ja neiti maailmassa 9.15!!

Muutenkin synnytykset ovat sujuneet ' mukavasti' : esikko aikanaan halusi tanne 3 vk aiemmin aikaansa (klo 03 alkoi- 9.30 syntyi) ; kakkonen lasketulla viikolla (klo 00 alkoi ja 5.05 syntyi); kolmosta sitten ' pihtailin' kotosalla viime tinkaan - klo 8 alkoi supistella ja 11.30 menin sairaalaan ja 11.50 syntyi!! Toivon ainoastaan etta jaksaisin tasta viitosesta odotella noita oikeita normaaleja suppareita, eika tarvitsisi oman jaksamisen vuoksi enaa kaynnistella! Ja lahetan vetoomuksen ylakertaan etta saisin myos imettaa talla kertaa!

Mites teilla muilla on imuteltu?

Mulla esikko oli laiska (ja pieni) joten sai pulloa alusta asti. Soi tuttia sitten senkin edesta! Kakkonen tissutteli 7kk lopetti itse siihen, tutinkin jatti pois alta vuoden ikaisena. Kolmonen ei syonyt tuttia ollenkaan, tissilla olikin sitten senkin edesta; 1v 3kk!! Nelosesta ei noussu maito ollenkaan...mutta tuttia senkin edesta imutteli.

Ja mulla on sentaan kunnon ikaeroilla nama tyttoset! Mutta joka kerta niin erilainen ja eriluontoinen lapsikin!

Mutta nyt riittaa juoruilut ja voikaahan hyvin

- levinia ja Hope rv 18+5-

Vierailija
26/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mullakaan kohdunsuu ole kummemmin auennut ennen kuin synnytys on ollut käynnissä. Pitkän matkan takia (toista tuntia hyvälläkin kelillä) olen sairaalaan mennyt epämääräisten supistusten ja vain vähän auenneen kohdunsuun kanssa. Vähän on ollut sairaalassa sellainen vastaanotto, että mitä kummaa tääällä vielä teet. Kunnon supistukset vaan kun mulla alkaa niin sitten se on menoa. Tilanteesta, jossa kohdunsuu auki kolme senttiä ja supistuksia 10-15 minuutin välein on alkanut äkkirytinä ja tunnissa vauvat ovat olleet maailmassa. Varmaan lähden tälläkin kertaa " liian" aikaisin. Ei huvittaisi matkalla synnyttää...

Imetyksestä oli juttua myös. Mulla kaikki vauvat ovat olleet täysimetyksellä sen puoli vuotta ja sitten on aloiteltu kiinteitä. Enempi vähempi tissillä lapset ovat olleet yli vuoden ikäisiksi, kaksi ekaa taisivat olla noin 13kk ja kuopus vielä vähän vanhempi. Imetys on käynyt aina helposti, joten siitä nuo pitkät imetykset. Ihanaa puuhaa, jota oikein odotan. Toivottavasti sujuu tälläkin kertaa.

Eilen kävi yksi ystävä äitiyspakkausta kanssani penkomassa. Kiva, kun on muitakin raskaanaolevia lähipiirissä. Eihän näitä vauvajuttuja jaksa muut ainakaan kovin pitkään. Aika monet kaveripiiristä ovat saaneet mielestään perheensä valmiiksi ja suunnanneet takaisin työelämään. Heidän kanssaan elämänpiirit tuntuvat tällä hetkellä kovasti erilaisilta. Siksi on ihanaa, kun jotkut vielä ovat vauvojakin saamassa. Mitenkä teidän lähipiirissänne on vauvoja tai raskaanaolijoita?

Mutta nyt pitää valmistautua töihin lähtöön. Kahden kuukauden päästä olen jo äitiyslomalla... Sitä odotellessa...

Mukavaa päivän jatkoa!

Meiramiina 26+6

Vierailija
27/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksistä

Minä olen ollut kiinni synnytykseen asti kanava on tainut noissa viimeisissä hävitä ainakin osittain. En kyllä yhtään muista enää mutta kiinni on paikat olleet viimeisessä lääkärin tarkastuksessa mille viikolle se sitten osuukin sinne loppuun.

imetyksestä

Minun tissit toimii niin että maitoa tulee niin kauan kun jaksan/vauva jaksaa herätä myös öisin syömään. Kun yöllä ei syödä maitoa riittää n.2kk. Esikoinen nukkui yönsä(6-8h) jo sairaalasta kotiutuessa joten häntä olen imettänyt n.2kk. Kakkonen heräili ekan kuukauden ja maitoa riitti n.3kk. Kolmonen heräili 8kk jonka jälkeen vieroitin hänet yötissistä kun en tuota logiikkaa vielä ollut tajunnut ja sai rintaa siis 10kk. Nelonen sitten sai yötissinsä 10kk asti ja maitoa riitti 1v asti ja on ainoa joka ei ole korviketta saanut. Katsotaan nyt kuinka lahjakas nukkuja meille on tulossa. En kyllä ala vauvaa herättelemään yöllä syömään jos ei painon kanssa tai muuten tule ongelmia. Siirrytään sitten suosiolla korvikkeeseen. Toki toivon että maitoa riittää mahdollisimman pitkään. Kolmella ensimmäisellä olen aloittanut kiinteät 3-4 kk iässä nelonen on täysimetetty 6kk asti.

Maha voi hyvin ja ilmeisesti kasvupyrähdys on menossa sillä koko viikon olen vain nukkunut ja syönyt. Kokoajan vain väsyttää ja on kamala nälkä vaikka mitä söisi ja kuinka isoja määriä. Nyt sitä oikein jo odottaa ensi keskiviikon ultraa että näkee onko tuo kasvanut vai oma mahalaukkuko vain on venynyt ylettömästi =).

nuttu rv 21+

Vierailija
28/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin loppui taas kesäpäivät lyhyeen,jospa tämä räntäsade ei kauan kestäis ja pääsisi taas nauttimaan lämpimistä.

Tänä aamuna kävin sokerirasituksessa. Mulla on yksi raskausdiabetes takana, ja nyt sitten pitää käydä kaksi kertaa, plääh. No, arvot oli tosi hyviä, ei siis hätäpäivää ainakaan tässä vaiheessa. :)

Nelivuotiastakin kiikutin neuvolaan, ja aikaahan siellä vierähti kun ei oikein jaksanut innostua kaikesta mitä piti tehdä. Mutta saatiin kuitenki kaikki suoritettua.

Synnytyksistä täällä puhuttiin. mulla on kaikilta ollu paikat valmiiksi auki 2-5 senttiä. Kolmonen oli kyllä ennätys, paikat 5cm auki monta viikkoo, ja yli meni...Oli ne lääkäritki ihmeissään että tuossa vaiheessa synnytys on yleensä kovasti jo käynnissä...Meikä on tämmönen sitkiä sissi, tosin ihan väärässä asiassa. Oishan se mukava kun yksi lapsista syntyis sitte ajallaan, mutta ei...

Kaikki on käynnistetty, paitsi kaksi. Kakkonen ja kuutonen. ja kun omilla suppareilla mennään niin aika on kortilla. Nämä " ite" syntyneet on syntyneet tunnissa. Toinen kesti 1h10min ja kutonen 1h2min. Että hädin tuskin ollaan ehditty sairaalaan, matkaa suoraa tietä 25km. Ja perillä n. 10 minuuttia kun on nyytti sylissä ;)

Käynnistykset on kestäneet ekan 6 tunnista 2,5 tuntiin.

Saapa nähdä miten lujaa tän kans mennään ;D

Mutta nyt siivoilemaan.

heppu rv 15+4

Vierailija
29/32 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,odottelen viidettä vauvaani.laskettu aika on 2.10.

Vierailija
30/32 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Ihanaa, aurinko paistaa! Eilisen päivän kärsin päänsärystä.. Eipä ollut mukavaa.. Meillä on kaikki lapset " maailmalla" ja on kovin hiljaista.. Mieskin vielä nukkuu..

Näin eilen yhden vanhan kaverini vauvan.. Voih! Nyt en millään malta odottaa, että saa oman nyytin kainaloon.. =) Siitä onkin aikaa, kun vauva talossa viimeksi ollut.. Seitsemän vuotta.. Vieläkö sitä osaa pienokaista hoitaa...?

Onko täällä puolella muita, jotka olisivat saaneet esikoisensa suht nuorella iällä? Itse olin vasta 18 v ja jo naimisissa kun esikoinen syntyi..

Täällä jatkuu remontti.. Tänään lähtee tämän kerroksen vessasta seinät.. =)

Piiu rv 22+2

Vierailija
31/32 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kerran olen itseni pistänyt pinoon, enemmän tuolla toukokuisissa tulee notkuttua. Vauvansaamiset ovat jo aloittaneet, höh.

Suurperheelliset tulivat mieleen, kun miten lapsille (poika 6, tyttö kohta 5 ja tyttö 3 v) syksyksi harrastuksia. Tanssiseuran treenejä kävimme katsomassa. Koulukypsä olis sopiva ikä aloittaa. Itsellä ei sen enempää kunnianhimoa, muuta kuin että olisi sellainen harrastus, että lapset viihtyvät, kehittyvät, itse jaksaa kuljettaa ja ettei kesken tarttis jättää. Pienimmille, la 26.5. ei tietenkään juuri mitään, muuta kuin kotona oloa.

Musiikkileikkikoulut on ja vanhimmalla koulu. Niin ja kerho. Ehkä pitää taas katsoa syksyyn ja kalenteria silloin. Ehdottomasti pitää olla aikatauluttomia päiviä. Haaveilen myös lähteväni kaukomatkalle, tytöt ja vauva mukanani.

Jotenkin on vaikea elää tässä hetkessä. Vappuviikonlopuksi ajattelin karata kotoa arkea pakoon, mutta lähtemisfiilikset sitten laskevat, kun lapset ovat villinä, itseä väsyttää, jalat ja maha pakottaa makuulle. Juu, siivottu ja sisustettu on uutta varten, mutta eihän se työ lopu koskaan. Pihalla on yksi nurkka harattu, oksia ja pitkää heinää olis tietty vielä krapaamatta monta nurkkaa. Eilen palelin tuolla viimassa, parempi laittaa vaan lapset pihalle ja ikkunasta seurata :-)

Että jos jotain kysyisi, niin noista harrastuksista ja onko muissa suurperheissä isä todella väsynyt.

Minna rv 35+1 ja kolme isompaa

Vierailija
32/32 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin lapsen teon 22vuotiaana. Olihan sitä nuori äiti mutten ihan teini kuitenkaan ;o). Vielä tuolloin ei oltu naimisissa mutta sitten parin lapsen jälkeen saatiin sekin asia hoideltua niin että en imettänyt tai ollut jo raskaana =).

Joku kyseli myös lasten harrastuksista. Meillä esikoinen on ollut noin 3 vuotiaana vuoden jumpassa. Sitten tytöt on harrastaneet pieninä 3-5 vuotiaina kansantanssia ja pyhäkoulussa ovat myös käyneet ennen kouluikää. Sellaisia pieniä harrastuksia vaan alle kouluikäsillä. Nyt kun viime syksynä esikoinen aloitti koulun niin aloitti oikean oman harrastuskenkin eli partiossa käy kerran viikossa ja on tykännyt. Tänä syksynä aloittaa kakkonen koulun ja ollaan ajateltu laulamisesta tykkäävälle tytölle kuoroharrastusta tai sitten menee siskon kanssa partioon.

Tällä hetkellä siis esikoinen 8v on partiossa, kakkonen 6v eskarissa ja pyhäkoulussa käy kun jaksaa, kolmonen 4v käy 2x viikossa seurakunnan kerhossa sekä perhekerhossa kuten myös 1,5v käy perhekerhossa. Lisäskis kahdelle isoimmalle on ostettu 10 kerran uintiliput joten uimassakin yritetään käydä aina kun ehditään. Aika paljon aika menee ihan arjen pyörittämiseen pyykkiin ja kaupassa käyntiin ym. Lapset tykkää leikkiä paljon kavereiden kanssa ulkona. Meillä mies osallistuu harrastuksiin vientiin aika kun ei ole töissä. Tosin tuo 8v jo menee yksinkin partioon pyörällä nyt kun lumetkin on sulaneet ja pääsee nopeasti.

nuttu rv21+6 keskiviikkon rakenneultraa odotellan jo kovasti