Miten jaksatte ihmisten yliherkkyyttä
Joku koko ajan ahdistuu jostain tai pahoittaa mielensä. Kiellettyjä puheenaiheiden lista on pitkä. Ihan niinkuin asiat katoaisivat sillä, että niistä ei puhuta. Itseään ja kroppaansa tulkitaan ja analysoidaan ja aina tuntemuksiin syynä on joku muu.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on niin yliherkkä AVIOMIES (kyllä, luitte oikein, tällä kertaa siis AVIOMIES) että hän suuttuu tai alkaa pitämään mykkäkoulua ihan vaikka on itse aiheuttanut jonkun asian pieleen menemisen ja siitä häntä huomauttaa tai jos sanoo oman mielipiteensä poliittisesta ilmapiiristä niin heti hän herkistyy ja laittaa sormet korviinsa ja käskee minun mennä muualle puhumaan tuollaisia. Näin naisena olen enempi kuin ihmeissäni, olenko hiiren kanssa naimisissa ?
Onneksi olkoon, hyvä rouva, olet nainut kastemadon. Voimia. Tulet todella tarvitsemaan niitä tuollaisen kanssa.
En jaksa! Rasittavampaa ihmistyyppiä ei ole olemassakaan kun käytännössä pakottaa kaikki ympärillä olevat kulkemaan niin sanotusti munankuorilla ettei vahingossakaan pahoita erityisherkän mieltä kun siittä käynnistyy lähes maailman loppu. Erityisherkkä ei välitä muista tippaakaan mutta kuitenkin vaatii että kaikkien muiden on tehtävä kaikki erityisherkän ehdoilla ja määrittelemällä tavalla
Vierailija kirjoitti:
En jaksa! Rasittavampaa ihmistyyppiä ei ole olemassakaan kun käytännössä pakottaa kaikki ympärillä olevat kulkemaan niin sanotusti munankuorilla ettei vahingossakaan pahoita erityisherkän mieltä kun siittä käynnistyy lähes maailman loppu. Erityisherkkä ei välitä muista tippaakaan mutta kuitenkin vaatii että kaikkien muiden on tehtävä kaikki erityisherkän ehdoilla ja määrittelemällä tavalla
Herkkä ja erityisherkkä eivät ole täsmälleen sama asia, tutki ensin ja hutki vasta sitten !
Mua ahdistaa kovistelu ja kovikset. Ei herkkyys. Jos joku sanoo jostain, voi todella olla liikaa melua, hälyä, valoa, hajuja ja joku pielessä.
Jos ihmisellä on halu kommunikoida ja keskustella asioista, kestän yliherkkyyttä paljon paremmin kuin esimerkiksi ap:n jyrkän mustavalkoista suhtautumista asiaan.
Ap on jo päättänyt kantansa herkkiä ihmisiä kohtaan avausviestissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkä ja erityisherkkä eivät ole täsmälleen sama asia, tutki ensin ja hutki vasta sitten !
Minun näkemyksen ja kokemuksen mukaan ei ole mitään merkitystä onko erityisherkkä vai muuten vaan herkkä, yhtä rasittavia vollottajia molemmat kun sama meno molemmilla. Kaikki pitää tapahtua heidän ehdoilla tai heidän psyyke romahtaa ja alkaa järkyttävä pikkulapsi tyylinen itku, parku ja vollotus "kuinka kukaan ei huomioi minua ja kuinka kukaan ei suostu toimimaan minun ehdoilla kuinka kukaan ei ajattele minua" kumpikaan ei kuitenkaan suostu tekemään mitään muiden hyväksi vaikka molemmat vaatii että muiden on tehtävä kaikkensa näiden hyvöks7
"Tunteilla ei pitäisi olla minkäänlaista sijaa koulujärjestelmässä."
Tarkoittaa mitä? Jos tulee koulukiusatuksi, ei ole väliä, miltä tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit erityisherkän narsistin, et erityisherkkää ihmistä.
Helposti, kun kestän omatkin tunteeni. Kylmien ihmisten seuraa en siedä enempää kuin on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole keskenkasvuinen, niin silloin tuo munankuorilla kävely ei ole tervettä käytöstä, vaan konfliktin välttelyä ja herkkiksen toiminnan mahdollistamista. Lähes yhtä tyhmää sekin siis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun näkemyksen ja kokemuksen mukaan ei ole mitään merkitystä onko erityisherkkä vai muuten vaan herkkä, yhtä rasittavia vollottajia molemmat kun sama meno molemmilla. Kaikki pitää tapahtua heidän ehdoilla tai heidän psyyke romahtaa ja alkaa järkyttävä pikkulapsi tyylinen itku, parku ja vollotus "kuinka kukaan ei
Johan paskakirjoituksen lykkäsit. Amerikkalainen huippupsykologi on tutkinut juurikin erityisherkän ihmisen ominaisuuksia ja hyviä ominaisuuksia on valtavasti, mutta potentiaali niiden käyttämiseen rajoittuu siihen, että erityisherkän ominaisuuksia puntaroi täysin tyhjät turhapäät. Erityisherkkä kykenee nimittäin poimimaan MUKA hyvää tarkoittavasta tavasta puhua ivaa, jota tyhjäpäät eivät kykene erottamaan. Ristiriitaisuudet näiden kahden henkilön välillä ovat mittaamattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit erityisherkän narsistin, et erityisherkkää ihmistä.
Einole merkitystä on herkkä, erityisestiherkkä tai narsisti kun kaikilla on samanlainen ajattelu tapaa, "minäminäminäminä ja minun tunteet ja minun hyvinvointi eikä muilla ole väliä minulle"
Minulla on niin yliherkkä AVIOMIES (kyllä, luitte oikein, tällä kertaa siis AVIOMIES) että hän suuttuu tai alkaa pitämään mykkäkoulua ihan vaikka on itse aiheuttanut jonkun asian pieleen menemisen ja siitä häntä huomauttaa tai jos sanoo oman mielipiteensä poliittisesta ilmapiiristä niin heti hän herkistyy ja laittaa sormet korviinsa ja käskee minun mennä muualle puhumaan tuollaisia. Näin naisena olen enempi kuin ihmeissäni, olenko hiiren kanssa naimisissa ?