Pankinjohtaja Erkki Liikanen lankesi "turvatili"-huijaukseen,40 000€ meni
Luulisi entisen Suomen pankin johtajan tietävän ettei mitään "turvatilejä" ole olemassakaan.
Kommentit (16)
Kaikenlaista ja kaikenlaisia ja jopa johtajissa.
Ihan oikea tili se on ja oikeannäköinen pankin kirjautumissivu missä itse käy sen tilisiirron tekemässä, päällisinpuolin ei näy mitään vaaraa, pelkästään linkin osoite on väärä. Kuinka moni tarkistaa merkki merkiltä että on varmasti oikea, mistään muusta et näe että on rikollisten hallussa.
Miksei pankki voi itse siirtää rahoja turvaan jos näkevät että huijaus menossa tai muuta ?Tai laittaa tilin kiinni ettei rahaliikenne liiku , tätä voisivat kysyä kun huijari soittaa .
Onhan näitä osaamattomia poliitikkoja tai poliitikkojen asemaansa nostamia osaamattomia ollut aina. Tuli tuossa mieleen Urho Kekkosen tehtäväänsä nostama Olavi J. Mattila, joka suhmuroi ensin valtionyhtiö Valmetissa, sitten omassa taloudessaan ja kruunasi homman erehtymällä lopuksi nigerialaiskirjeisiin. Luulisi diplomi-insinöörin ja kauppatieteen maisterin nyt kyenneen arvioimaan, milloin sijoitus on aivan liian hyvä.
Sellainen tuskin tuntuu tuon loisvesipään kukkaroissa.
Kauhea tapaus ! Meni hymypojalta melkein kuukauden ankaralla uurastuksella iso pää hiessä, vilua kärsien hankittu eläke !
Tämä oli Holkerin hallituksen valtiovarainministeri ja vei Suomen lamaan tyhmyyttään.
Täytyy vain jatkossa muistaa miettiä moneen kertaan kun tunnistautuu verkossa pankkitunnuksilla että mitä tapahtuu pahimmillaan jos pankkitunnukset menevätkin rikollisille.
Ylimääräiset tilit tietysti maksavat, mutta aika hurjaa käyttää käyttötilinä tiliä jossa on esim. Erkin 40 000 (aika vähän hänellä), monelta on mennyt satojakin tuhansia - jos olisi antanut vahingossa rikollisille tilin avaimet jossa on vain satasia, ei vahinko olisi nin iso, mutta tietysti Erkki on kuin Andy että täytyy olla aina vähintään kolkyt donaa, jos sattuu törmäämään johonkin joka kiinnostaa.
Erkki vakuutteli että oli ollut huoellinen, olisi kiva tietää mitä pankki on hänelle sanonut, ainakaan ilmeisesti 2024 pöllittyjä rahoja ei ole heti palautettu herra pankkiirille takaisin, kun oli huolellinen ja vika ei ollut hänen.
90-luvun lamassa monikin politiikko tai heidän lähipiirinsä oli saanut pankilta armoa kun pankkiin tehty sijoitus ei ollutkana tuottanut muuta kuin suuren tappion, pankki oli ottanut tappion omalle kontolleen.
Harmittaa niiden vanhusten puolesta jotka julkisuudessa ovat olleet kertomassa kuinka heiltä vietiin iso summa tililtä ja pankki vain syyttelee etteivät olleet huolellisia.
OHO ! Koko kuukausieläke kertalaakista ! Se oli sama ku meikältä varastushuijaroitais 904, 37 €
Aika pientä tuolta poliittiselta tyhjältä puvulta sannuliin joka tekstarilla lahjoitti Uniperin hätää kärsivälle saksalle.
Ei mitää häpyä ! Houruilta, täyttä ymmärrystä vailla olevilta eläkeläispapoilta kehtaavat huijaroida apteekki- ja ruokarahat !
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikea tili se on ja oikeannäköinen pankin kirjautumissivu missä itse käy sen tilisiirron tekemässä, päällisinpuolin ei näy mitään vaaraa, pelkästään linkin osoite on väärä. Kuinka moni tarkistaa merkki merkiltä että on varmasti oikea, mistään muusta et näe että on rikollisten hallussa.
Pankki tai muu viranomainen ei lähetä mitään linkkejä sisäänkirjautumiseen,huijari lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Miksei pankki voi itse siirtää rahoja turvaan jos näkevät että huijaus menossa tai muuta ?Tai laittaa tilin kiinni ettei rahaliikenne liiku , tätä voisivat kysyä kun huijari soittaa .
Asiakas on vastuussa kenelle antaa pankkitunnuksensa,mihinkään viestillä ilmestyneeseen linkkiin niitä ei pidä koskaan syöttää.
Minä olen hankkinut jo nyt itselleni toisen pankkitilin sitä varten, että kun lapseni ottavat edunvalvontani hoitaakseen. Laittavat sitten minulle viikkorahaa sille kakkostilille ja huolehtivat maksut jne ykköstilistä. En edes kuvittele, etteikö ikä tekisi minulle joskus tepposia. Siihen pitää varautua. Pankkitilin saa jo nyt sellaiseksi, että siltä voi nostaa rahaa vain pankkikonttorissa käymällä.
https://share.google/S8BZoXvd48sSzGYWV