Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KesäHeinät vko 16***

16.04.2007 |

color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia,

Yritin tällä kertaa katsoa vielä tarkemmin josko kukaan olisi pinoa aloittanut. En kyllä ainakaan nähnyt. =)

Tänään aamulla oli neuvolalääkäri siis. Lääkärinä oli sellainen 60+ nainen. Aika rauhallisesti otti, luki ensimmäiset 10 minuuttia Felicitaksen epikriisiä ja totes et jaa =) Sitten sisätutkimus, sf-mitta oli 25cm, mutta valitti kokoajan, että mun vatsanpeitteet oli niin timmit ettei oikein päässyt kokeilemaan. Joten en yt ihan heti menisi luottamaan tuohon mittaan. Kuulemma tunsi hyvin päälaen kokeillessa, joten poitsu on asettunut jo tuloasentoon (jonka kyllä ihan itsekin olisin voinut kertoa, koska kaikki potkut tulee kylkiin)

Muuten kaikki ok, hemppaa ei mitattu, pissassa ei mitään ja verenpaineet ihan normaalit. Ja nyt poitsu kostaa mulle kun se paineli sitä heti aamusta niin rajusti.

Mainitsin siitä tiputtelusta, mutta lääkäri sanoi vaan, että ihan normaalia jos muutama tippa tuli eikä ole sen jälkeen uusiutunut. Joten ei kannata häitäillä noitten kanssa jos vaan kerran tulee joskus.

Kivoja uutisia Veruskalta, onnea tytöstä! Kiva et meidän pojjaat saa deittikavereita ;)

Ja CÄlle sen verran, että täällä töissä ei mitään muuta kuulekaan, kun että maha on ISO. Varsinkin kun oli kaksi viikkoa lomalla välissä niin perjantaina oli hirveä kuittailu jokaiselta vastaantulijalta (ja niitähän meidän firmassa ei ole kun se tuhannenkunta).

Notta joo, nyt taas " ahkerana" työntekoon. Hyvät viikonalut kaikille.

Vierailija
2/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistaudun tänne kirjoittamaan nyt oikein pitkästi korvaamaan pitkää kommentoimattomuutta.

Toivottavasti Melballa on kaikki lääkärissä hyvin. Tosi kurjaa olisi joutua sairaslomalle, vaikka tietysti onhan se tärkeintä, että lepää jos jotain lepoa vaativaa ilmenee. Toivon mukaan ei!

Hienoa, että @nikillä ja Ellulla sokerit ok. Toivon, että itsekin selviän testistä, joka on torstaina edessä. Taidanpa kysyä neuvolassa tuosta väristelystä, jos se voisi liittyä jotenkin vauvan verensokeriin. Omani on ollut neuvolassa ok (mitattu kahdesti), mutta voi kai vauvalla silti olla tilanne toinen. Millaista @nikki se teidän esikoisen väristely oli ja menikö helposti ohi? Epäiltiinkö, että olisi voinut väristellä/kärsiä alhaisista sokereista jo kohdussa?

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista Veruskalle, Palsille, Mistille, Kuuttarelle, Fiikukselle ja Koalalle. Hyvä, että tuo Veruskaa askarruttanut sf-mitta osoittautui vääräksi hälytykseksi. Vähän sattumankauppaa tuntuvat nuo mittaukset olevan.

Kuutar, sinulla tukivyöstä on ollut apua? Olen jo pitkään miettinyt hankkimista (minulla myös kävely sattuu), näköjään kannattaisi. Mistä ostit omasi? Fiikukselta myös vinkinjanoisena kyselen, mistä ostit vaippakuoret, netistä vai jostain ihan lastentarvikeliikkeestä? Samalla kysyn yleisesti kaikilta kestovaippoja käyttäneiltä, onko tavallista, että joku malli ei istu tms.? Mietin vain, kuinka monet uskaltaa etukäteen ostaa, vai pitäisikö ostaa yhdet-kahdet useita eri malleja ja sitten lisää, kun tietää?

Miiu, hyvä, että pääset yötöistä eroon. Viestistäsi olin päättelevinäni, että ei teilläkään ole edelleenkään asiat työpaikalla ihan kunnossa. Toivottavasti saat sitten saikkua, niin pääset pois. Koalallakin enää parikymmentä (arki?)aamua, hienoa! Ja kiva kun Kihara olet saanut uuden työntekijän. Toivottavasti on reipas tyyppi, että pääset levollisin mielin sinäkin ansaitun vapaan ja levon viettoon. S@ndellakaan ei pitäisi olla enää pitkään töitä. Jaksamista raksalle!

Toivottavasti Cityäippäkin on jo päässyt paremmin nukkumaan. Minäkin pyörin kamalasti öisin, ja aamuisin se polvien väliin laitettu tyyny löytyy milloin mistäkin. S@ri@sta oli myös kiva kuulla kuulumisia. Mihin vaunuihin päädyit? Besero kyseli Nikolai-oluesta. Alkuraskaudessa join sitä aika useinkin sillä lopputuloksella, että jossain vaiheessa pelkkä tölkin näkeminenkin sai kuvotusreaktion aikaiseksi. Nyt viikonloppuna mökillä sain pitkästä aikaa saunassa sitä juoduksi. Eihän se samalta maistu kuin kunnon olut (minä olen mm. suuri alejen ystävä), mutta ihan kelvolliselta kuitenkin.

Ikävää kuulla, että Löllöriinillä on selkäkipuja (miten muuten Melban selkä?). Auttaisiko mikään kiropraktikko tai vastaava? 3 kk selkäkipuisena ei totisesti kuulosta hyvältä, vingu vain apua kaikilta mahdollisilta lääkäreiltä ym.!

Äp81 kyseli tarjonnoista. Minulla ei sitä ole vielä määritelty, eikä varmaan voisikaan, sillä liikkeistä päätellen hän mahtuu vielä hyvin pyörimään. Hiukan itse vain perätilaa ¿odotan¿, koska hän ei tunnu viihtyvän pää alaspäin lainkaan. Saan potkuja ylävatsaan lähinnä vain maatessani selälläni. Kun istun, hän melkein aina potkii alas, jos makaan vasemmalla kyljellä, potkuja tulee vasempaan kylkeen jne. Vain hyvin harvoin potkuja tulee navan yläpuolelle istuallaan, silloinkin vain löhöasennossa puolimakuuasennossa.

Kovin erikokoisia masuja tuntuu kesäheinillä olevan; Peetalla päivitellään pientä kumpua ja toisilta kysellään päinvastaista. Minulla on viimein maha kasvanut, ja nyt sitten oikein rytinällä parissa viikossa. Kun siinä tuota tavaraa on muutenkin, se näyttää nyt valtavalta, eli kuulun nyttemmin siihen porukkaan, jonka mahasta voisi kuvitella viikkoja olevan huomattavasti enemmän. Viimein olen jopa joutunut ostamaan uusia vaatteitakin. Mahdun vanhoihin edelleen aamuisin, mutta osaan housuista en enää illalla, kun maha turpoaa niin kovin päivän mittaan.

En ole varma, olenko minä se ryökäle, jota Misti tarkoitti ¿ varmasti joku muukin vastasi siihen Mistin ulkohousukysymykseen, että vielä menevät vanhat päälle. Minä se kuitenkin kirjoittelin niistä putoilevista housuista ja enää eivät putoa! Vinkiksi muille isokokoisille, että minä löysin sopivia vermeitä Nanson mallistosta. En halunnut perinteisiä mammavaatteita, mutta Nansolta löytyi pehmeitä ja kiristämättömiä vaatteita, myös meidän isojen tyttöjen kokoja, joten ne saavat nyt ainakin toistaiseksi käydä äitiysvaatteista minulle. Ja kaikki eivät ole mitään retrokuosia, ihan kaikennäköisiä löytyi.

Kiitos Senniina, mutta yritän kuitenkin olla ruikuttelematta liikoja (tuntuu, että aina kun kirjoitan tänne, niin aina on jotain valittamista...). Edelleen jostain syystä mietin ja pelkään hirveästi vauvan kuolemaa. En vain pääse eroon siitä ajatuksesta, että jokuhan niihin tilastoihin joka vuosi päätyy, joten miksi se en olisi minä ¿ mutta en todellakaan tiedä minkä takia tämä ajatus koko ajan kiusaa. Sitten on näitä muita iänikuisuusmurheita kuten työpaikka- ja perheongelmia. Niiden takia ja/tai jostain muusta syystä on koko ajan mieli maassa ja mikään ei huvita. Ei oikein saa hommiakaan tehtyä, ihan kuin olisi jollain hidastetulla vaihteella koko ajan. Väsyttääkin kyllä, kun en oikein nuku (hirveitä, todentuntuisia painajaisia joka yö). No, kai tämä tästä, joskus, pakkohan sen on.

t. 27. viikolla perässä hiihtelevä Tassu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vielä saadaan nauttia kesäkelistä, mutta sitten taas viilenee :( Viikonloppu menikin pitkälti pihalla ollessa ja ihan hyvin saatiin hommia tehtyäkin. Ja koska mies siis on nyt tämän viikon lomalla, niin toivottavasti saadaan vielä jatkettuakin. Meillä kun tää remppa on aina menossa, niin tänään tulee taas siirtolava pihaan, jonne kasataan sitten oikein kunnon kaatsikuormaa.

ElluP:llä oli hyvä lääkärikäynti. Se on kiva se. Vai on sulla liian timmit vatsalihakset :) No, mulla oli myös aikoinaan esikkoa odottaessa, mutta " lohdutuksena" voin kertoa, että kyllä ne siitä löystyy, jos lapsia siunaantuu useampi :) Vaikka nytkin lähtötilanne mulla oli se, että bmi oli 21, eikä siis ylipainoa, niin kyllä vaan tää reppu alkoi kasvaa ihan heti alkumetreistä.

Kissantasuille tukivyöstä sen verran, että huutiksesta ainakin saa niitä tosi edullisesti ja ovat yleensä vähän käytettyjäkin ja siistejä. Minäkin sellasen hankin, mutta hyvin vähälle käytölle on kuitenkin jäänyt.

Meilläkään vauva ei ole vielä päättänyt, missä asennossa parhaiten viihtyisi. Potkuja tuntuu milloin missäkin ja viimeksi neuvolassakin oli poikittain. Eli hyvin mahtuu vielä tämäkin tapaus liikkumaan. Toivottavaa olisi kuitenkin, että ymmärtäisi jossain vaiheessa alkaa killua pää alaspäin, jotta ei tarvitsisi edes miettiä sektion vaihtoehtoa :/

Meidän huushollissa on flunssa nyt tosi sitkeässä. Esikoinen (kohta 13v) lähti juuri miehen kanssa lääkäriin, kun jo ohi menossa ollut flunssa muuttuikin tod.näk. korvatulehdukseksi. Kuume nousi yöllä ja korva oli tosi kipeä. Mutta tää on tätä, kun on monta sairastajaa.

Jaha, nyt kuopus kaipaa äitiä, joten päivän jatkoja kaikille!

Misti ja masu rv 28+3

Vierailija
5/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itse asiassa kolmekin tukivyötä, joista kaksi on sellaisia vatsaa tukevia, toinen sellainen putkilo ja toinen säädettävää mallia, mutta ne eivät kyllä sitten auta noihin liitoskipuihin, eli sellaisia ei kannata hankkia, jos niistä kärsii. Nyt en äkkiseltään löytänyt sen mun parhaimman tukivyön laatikkoa, liekö tallessakaan, mutta laitapa googlaten esim. Thuasne Ortel® P, SI-vyö -> oikea vyö on se alimmainen, joka siihen sivulle ilmaantuu... Eli se vyö tulee tohon todella alas ja laitetaan tiukkaan :)

Hinnasta: noi SI-vyöt on justiinsa niitä kalliimpia (ne mahaa tukevat vyöthän on n. 15-45¿) ja tuo näyttäis maksavan n. 80¿.. Mä ostin yhdeltä tutulta käytettynä. Eli kannattaa tuollaisiakin tsekata esim. huutonetistä tms. että löytyiskö käytettyä versiota. Toki paras on jos pääsee sovittamaan ennen ostamistaan; mä olin ihan varma, ettei se mun kaverin tukivyö mulle mahdu (kun olin lukenut vyön kokorajat), mutta itse asiassa tuohan on melkein isokin.

Nyt en ehdi muuta kommentoida, huomenna on ruotsin suullinen tentti :( Paremmalla ajalla enemmän :)

Kuutar & E-L. rv29+6

(nuo nimikirjaimet on vähän niinkuin meitin pikkuisen nimikirjaimet :) Jos tuo nimi nyt sitten pitkään säilyy oikeana, meillä oli jo yksi toinen nimi varmaksi valittuna, niin reilun vuorokauden päästä mies sitten sanoikin, ettei se nimi ehkä sittenkään...)

Vierailija
6/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko alkoi ja 18 työpäivää jäljellä!

Olin viime viikolla ja tänään NKL:lla tutkittavana tämän oman sydänvian ja aikaisemman tosi voimakkaan likinäön vuoksi. Olen ollut ihan puolisokko (-10,5 diopteria molemmissa silmissä), mutta laser-leikkauksella näkö korjaantui normaaliksi. Verkkokalvot silti vielä tutkitaan, ja arvioidaan silmänpohjaa synnytyksen kannalta. Ja samoin vielä tutkitaan omaa sydäntä vähän lisää. Saapi nyt sitten nähdä, päädytäänkö sektioon vai synnytykseen alateitse. Kunhan vaan Ilmari nyt pysyisi masussa ainakin tutkimustulosten valmistumiseen asti, niin ei tarvitsisi arpoa synnytystapaa ilman kunnon etukäteisarviointia.

Olen kyllä voinut todella hyvin ja aika paljon riittää vielä virtaa. Saan ihan hyvin nukuttua, mikä tietenkin auttaa asiaa. Ilmari potkii kovasti, mutta sehän on tietty vaan positiivista eikä tarvitse ainakaan olla huolissaan.

Kiinnostaisi tietää, onko kellään muulla voimakasta likinäköä ja onko teille koskaan sanottu mitään synnyttämisestä alateitse?

Varsin omanapaista oli juttu, mutta kovasti terkkuja kaikille. Aurinkoista viikon alkua!

Koala ja Ilmari (rv 29+5)

Vierailija
7/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla kuulumisiasi Kissantassut :) tosin tuo masennus ei tietenkään ole mukavaa. Eläkä yhtään mieti että valittaisit täällä liikaa!!! Tämähän on hyvä paikka tuuulettaa pelkojaan ja purkaa niitä, kyllä tänne mahtuu jokaisen ajatukset ja valituksetkin, tosin mielestäni raskaana oleva nainen ei valita jos kertoo peloistaan. Valitus on jotain ihan muuta! Mulla myös kuvioissa mukana pelkoja joille en näemmä voi mitään, hassua kun luulisi jo olevan kokemusta, mutta silti sitä pelkää vauvalle tapahtuvan jotain :(

ja mulle on jostain syystä iskenyt kauhu perätilasynnytyksestä!

Kaikki lapset ovat syntyneet ihan normaalisti ja synnytykset menneet hyvin ja nopsakasti, joten siihen yritän tämänkin vauvan kanssa päätyä ajatuksissani.

Je Veruskako tuo lisäystä tyttövauvojen jengiin? Toivottavasti muistan oikein henkilön :) ja muiltakin oli ihania ultrakuulumisia, niitä on mukava lukea.

Minä sitten päädyin ostamaan ne Emmaljungan ceroxit (tyttöni osti ne jovi airit) ja saan ne toukokuun aikana. Ja pesin jo vauvan vaatteitakin vähäsen, loput jätän lähemmäksi laskettua aikaa. Tosin mulla nämä supistukset lisääntyneet ja tänäänkin kun ajelin autolla, alkoi kiristellä ihan tiuhaankin ja loppupäivän olen sit ottanut rauhallisesti. Mulla tuota kohdunsuuta on katsottu pari kertaa, viimeksi viikolla 21 ja luulisin että ensi viikolla katsotaan, ainakin pyydän jos eivät meinaa katsoa. Multahan neuvolan täti poisti nuo lääkärikäynnit neuvolassa, koska käyn tayssis sen diabeteksen vuoksi. Viimeksi mulla on ollut neuvola 2.3 ja seuraavaan vielä reilu viikko. Ei kuulemma tartte käydä niin usein sielläkään kun olen tuolla tayssin seurannassa.

Sitä prothapania olen pistellyt nyt reilun kaksi viikkoa, 8 yksikköä iltaisin, mulle vaan iski siitä paukamia, kuin hyttysen pistoja. Ei mulle aikaisemmin tullut minkäänlaisia jälkiä siitä. Eivät kuitenkaan sanoneet olevan mitään " vakavaa" kun soitin taysiin ja kysyin, voi olla EHKÄ allergiaa tai pistän väärin neulaan ihooni. Raudan olen saanut nyt pysymään sisälläni, mutten tiedä onko alkanut hemppa nousta, koska sitäkään ei ole mitattu nyt vähään aikaan. Muuten menee okei, tänään ollut ihanan kesäinen ilma ja nautinkin päiväkahvit takapihalla.

Ja mä en taaskaan muista! mitä kukakin oli kirjoitellut, mutta silti, kaikille yhtälailla mukavaa odotusta ja tsemppiä.

terkuin s@ri@ ja peppi-lotta 28+3

Vierailija
8/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa helpottavaa kuulla omat päätelmänsä oikeiksi sen tiputtelun vuoksi. Mähän ajattelin, että se painelu aamulla siellä neuvolassa oli niin voimakasta, että jotenkin se vaikutti siinä vessakäynnillä. Niin tai näin, pääasia, ettei tarvii huolestua, huh!

Mullahan on seuraava neuvola vasta 25.4. - ja TOINEN lääkäri silloin vasta...

Esikkoa odottaessani en muista raskausaikana kenenkään epäilleen niitä sokereita, tosin oma paino kehittyi niin voimakkaasti, että varmaan luulivat vauvankin kasvavan ihan kunnolla. No, synnytyksessä kätilö totesi istukan olevan jo kovin rappeutunut/kalkkeutunut, että se varmaan aiheutti synnytyksen käynnistymisen kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa?! Poika oli pieni -20% keskiarvolapsesta ja glukoosia todella pisteltiin koko sairaalassa oloajan, kun arvot oli hällä niin (liian) alhaiset. En tiedä, eikä oikein muutkaan ole sitä osanneet kertoa, että miksi näin kävi. Mun oma kroppani kai käytti kaiken sokerin ja siksi meille tuli pienipainoinen vauva.

Mä en näitä nykyisiä värinöitä ole osannut aikaisemmin edes ajatella, mutta täällä palstalla, kun niistä oli puhetta, niin tulipa mieleeni se eka raskaus, koska niitä omituisia väristyksiä tuntuu mullakin... Vaikea kuvailla, miltä ne tuntuu; ei kipeeltä ollenkaan, mutta kauheen nopeilta, että jotenkin kai niiden täytyy olla tahdostariippumattomia?! Ei mun mielestä kukaan voi lihaksilla saada niin nopeita liikkeitä aikaan. Jos olet nähnyt kesällä, kun esim. lehmä tai hevonen hätistelee iholtaan pois kärpäsiä sillä lailla ihoa " tärisyttämällä" , niin voisin ajatella tän näyttävän/tuntuvan samalta. En tiedä, voisiko se olla myös lapsivesi joka " resonoi" lapsen liikkeitä.

Kertokaahan viisammat, jos olette törmänneet samaan?

Jotain piti vielä, mutta meni ja vihelsi mennessään, että palataan asiaan tuonenpana, mikäli muistuu mieleen. CIAO!

Vierailija
9/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kesäheinät!

Vieläkö teidän kanssa mahtuu kirjoittelemaan? :) Olen jo ihan alkuraskaudesta ilmoittautunut joukkoonne, mutta sairastuin vakavasti, ja kirjoittelu jäi. Heinämasuihin on tullut msn:n puolella jonkun verran nyt rustailtua.

Eli täällä kirjoittaa annam, joka pitää nähtävästi ihan listan häntäpäätä, laskettuaika on varmistunut 11.7. Ja jos mennään yhtään samaan malliin kuin esikoisen kanssa, niin yksin pidän varmasti listaa pystyssä vielä tuossa heinäkuun lopussakin. Esikoinen, 1v5 kk, syntyi 9 pvää la:n jälkeen.

Yritän lukea teidän kirjoittamat viestit, ainakin tältä päivältä oikein kunnolla läpi vielä. Nopeasti luin, ja huomasin että ainakin vauvan väristämisestä oli ollut juttua. Minulla esikoinen värisytteli masussa aika useinkin, neuvolantäti oli sitä mieltä, että voi johtua siitä, että vauva pissaa tuolloin. Miniväristyksiä esikolla tulee vieläkin pissatessa, eli voisiko olla sitä? Meillä esikolla on kyllä myös diagnosoitu epilepsia, ja sitäkin on sanottu, että värisytys mahassa on voinut johtua myös siitä. Epilepsia on kyllä toooosi helppohoitoinen, tabut vaan aamulla ja illalla, ja asiaa ei tarvitse muuten edes miettiä.

Odotus on mennyt muuten hyvin, mutta sairastuin tuossa kymppiviikolla autoimmuunisairauteen (luultavasti) joka aiheutti muutamat oikeanpuoleiset halvaukset. Nyt onneksi ollaan kunnossa; kop-kop :) Ja voi siis keskittyä vaan heinäkuun odotteluun ja " keskivartalon" kasvattamiseen.

Mukavaa iltaa kaikille kesäheinille!

annam rv27+5

Vierailija
10/49 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys annam ja toki tänne mahtuu! Saako kysyä, että mikä noita toispuoleisia halvauksia aiheutti? Meillä on ollut lähipiirissä niin paljon kaikenmoista autoimmuunisairautta että kohta alan olla jo " pikkulääkäri" . Se on kyllä jännä et usein nämä autoimmuunisairaudet pysyy raskauden aikana aika hyvin kurissa, kun ilmeisesti vauvan takia ihmisen omaa vastustuskykyä lasketaan alemmas. Ainakin minulla on ollut poikkeuksellisen helppo allergia- ja astmakevät ja ilmeisesti monella muullakin odottajalla.

Mä kävin tänään lääkärissä ja pikkupoika oli tallessa ja aika pikkuinen eli 1,3 kg vain. Siksi kutsun pikkuiseksi, vaikka kai ihan normaali tälle 28 viikolle olikin, kun esikoinen huomattiin just tällä viikolla makrosomiseksi eli oli 1,8 kg eli puoli kiloa isompi jo samalla viikolla! No siitä jouduttiinkin melkoiseen seurantaan. Ehkä tässä auttaa, et nyt on eri isä vauvalla.

Supisteleehan mulla niin maan vietävästi, mutta eivät olleet tehneet hallaa kohdunsuulle, joten saan jatkaa töidentekoa, jee!

Vierailija
11/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään Melban kanssa sitten samoilla linjoilla! Samat painot poikasilla, ja ei oo supparitkaan tuhoja tehnyt.. Ihan hyvä siis! :)

Kiva kun Annam ilmoittauduit! Kuulostaa ihan hurjalta noi toispuoleiset, oot reipas kyllä kun oot pärjännyt!! Ja kun on vielä esikoinenkin niin varmaan tuo omat järjestelyntarpeensa..

Mutta lisää illalla, jatkan töitä!!

-pals 29+4

Vierailija
12/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Annamista pitkästä aikaa ja hienoa, että olet toipunut vakavasta sairaudesta ja kaikki on hyvin!

Itse olen ollut aika hiljainen, kun unettomuus vie kaikki voimat. Yritän tässä klaarata työt ja muu jää sitten vähemmälle. Luen kuitenkin päivittäin kirjoitukset, mutta voimat ei riitä omaan turinointiin.

Eilen meinasi joku s:tanan kusipää ajaa moottoritielle menevää ramppia pitkin väärään suuntaan suoraan mun eteen. Säikäytti ja tuli mieleen, miten pienestä kaikki voi tässä elämässä olla kiinni. Onneksi selvisimme säikähdyksellä.

Hyviä vointeja kaikille! Huomenna sitten maaginen rv30 puhkeaa:-)

Vierailija
13/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurikoista kevätpäivää kaikille! Taas herää vähän niinku eloon, kun ilmat on tälläset.

Mutta omaan napaan...kaikenlaista krenkkaa taas. Mun verensokerit on laskenut välillä todella alas ihan yhtäkkii ja huimailua on ollu ihan kiitettävästi. Pari kertaa on ihan taju meinannut mennä. Verenpaineetkin on ollu aika alhaalla välillä, etenkin iltasin. Eilen sit menin neuvolaan juttusille, kun tosin toi viikonloppu oli vähä huono. Se laitto mut sokerirasitukseen ja otettiin maksa-arvot, kilpirauhaskokeet ja sappikokeet. Kävin niissä tänä aamuna. Iltapäivällä sit neuvolaan ja katotaan et mitäs sitten. Tod. näk. huomenna neuvolalääkärille ylimääräsenä. Saikkuu ois viel huominen, mut voi olla et jatkuu. Oli se aika kova juttu se sokerirasitus. On mulle kyllä se ennenkin tehty, mut kai se tuntuu rankemmalta näin raskaana ollessa.

Siis ongelmana on ollut nyt lähinnä se et verensokerit laskee liian alas ja yhtäkkii. Heti tulee oireet tosi rajuna. Kotona pystyy syömään vähä välii jotain, mut sama ei onnistu töissä. Ja tää hoitoalan työ kuluttaakin ihan kiitettävästi.

Mä sanoin neuvolantädille eilen et oon ollu välillä niin väsynyt töiden jälkeen et oon itkenyt ja töissäkin jo kerran aloin itkee. Se sano et " nyt kuule nainen...sulle ei mitää tähtiä ym. kunniamerkkejä jaeta kun sä jaksat olla töissä. " Ja oikeessahan se on, itteeni ja vauvaahan mun täytyy ensisijasesti ajatella. Voi olla et mä en enää mee töihin, 6 viikkoo ois viel jäljellä enne mammalomaa.

Mä oon kyllä niin tyytväinen tähän meidän neuvolaan, täällä otetaan kaikki kyllä niin tosissaan ja tutkitaan perusteellisesti. Tosi turvallinen olo. 10 pistettä ja papukaija merkki.

Supistelujakin on nyt tuntunu enemmän, sellasii et tuntuu et keuhkotkin supistuu.

Mutta joo, täytyy mennä vähä pötköttää ennen ku täytyy taas lähtee.

peetta ja juuso 29+4

Vierailija
14/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaihan se taitaa tänään olla, jotenkin alkaa mennä päivät sekaisin. Tällä viikolla olen joka arkipäivä jossain päin Suomea reissussa :-( Onneksi kohta helpottaa ja saan palata " normaaliin" toimistoarkeen (eli vain 1-2 reissua vkossa). Istuminen autossa/junassa ei ole enää mitenkään miellyttävää. Vaavi liikkuu tosi paljon ja tuntuu että koko maha heiluu mukana. Kaveri oleskelee jännästi mutkalla, niin että pää on vasemmalla puolella alhaalla ja peppu sitten oikealla puolella alhaalla ja jalat jossain mutkilla. Aamuvenyttelyt tuntuu sitten aikasta erikoisilta meikäläiselle :-)

Saatiin sitten miehen kanssa vaunutilaus tehtyä. En tiedä uskallako edes sanoa mihin päädyttiin.. sellaiset juppicitykärryt otettiin, että oksat pois.... Merkki on Bogaboo :-)

ÄP:n vaatteet on nyt pesty, lukuunottamatta peittoa, makuupussia ja toppapukua. Ne kun vielä veivaa, niin sitten on kaikki pestynä. Ostaa joutuu vielä lisää kuteita, sain viikonloppuna vietyä kaikki nykyiset vaatekappaleet exceliin, niin näkee helposti mitä kokoa ja lajia kaapista löytyy (helppoa kun eka vekara, ja tavaraa ei vielä ole juuri ollenkaan :-))

Vaippakuoret (ImseVimse) ostin Jyväskylästä Pikku-Eero nimisestä liikkeestä kun kulutin kaupungilla aikaani. Tampereelta niitä olisi saanut Ruohonjuuresta. Myyjän mukaan nuo ostamani Imse Vimse Organic Cotton (koko newborn 3-6 kg) ovat yhdet suosituimmat mallit. Toivottavasti sopivat, olen ajatellut että alussa mennään näillä kuorilla ja ihan tavallisilla harsoilla kolmiotaitoksella. Sitten kun kokoa tulee lisää, hankitaan taskuvaippoja. Ne on sitten miehellekin mukavammat laittaa.

Liinaa olen kanssa ostamassa. Haluaisin ohuen trikooliinan josta ei tulisi kovin paksua pakettia. Se juppiliina Hug-a-Bub kiinnostaisi, mutta onko markkinoilla vastaavaa halvempaa/suomalaista liinaa?? Tiedättekö?

mutta jees, nyt pitääkin lähteä Kuopion junaan :-)

t. Fiikus

Vierailija
15/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiikus oot kyl reipas reissaaja!! Ne on ihanat ne vaunut, mitkä otitte, kattelin itekki samaisia, tosi tyylikkäitä! Itse tein ohuen trikoisen liinan kun löysin ihanaa Nanson trikoota alesta. Muista liinoista ei sitten olekkaan kokemusta.. Aika hintava se Hug-a-bub mut tosi kivan näköinen ja varmaan laadukas.

Peetta, ota tosiaankin rennosti! Kasvatat vauvaa rauhassa kotona jos on jo itkuisuuttakin. Nautit keväästä etkä ota työstressiä tai huonoa omaatuntoa saikusta! Tärkeintä on nyt ihan muut ku työt :) Minkä selvästi itekkin tiedät, mutta itsellä ainakin ottaa koville rauhottuminen välillä. Tai siis se, että ei töissä ole, kun ei välttämättä tunnu niin sairaaltakaan koko ajan, mutta sehän se tavote onkin että äitikin voi hyvin! Jos hän voi hyvin vaan kotona, niin sitten ollaan kotona!

Senniina, toivon kovasti että sun unet paranee. Koska varmasti jaksamiselle on käyttöä sitten kun pieni tulee ulos.. Ootko ollu töissä nyt koko ajan? Saitko saikulla ollessa nukuttua paremmin? Toivottavasti unitilannekkin rauhottuisi edes kun jäät äitiyslomalle.. Ja tosi hyvä, ettei käynyt mitään liikenteessä, tommonen tilanne kyllä voi säikäyttää pahanpäiväisesti :/

Hohhelis hoijjaa. Tekee mieli herkkuja taas kamalasti.. Ei vaan jaksa leipoo, eikä edes kauppaan. Alan maata :)

-pals 29+3

Vierailija
16/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pals, töissä olen ollut vuorotteluvapaan jälkeen 1.3 alkaen ja 14.5 olis eka mammalomapäivä. Saikulla en ole vielä ollut yhtään. Pahempaa unettomuutta on ollut pari viikkoa, tosin viime yö meni ihmeen hyvin ja se tuntuu heti voinnissa.

Fiikus, itse ajattelin ensin hankkia Didyn kantoliinaksi, mutta se se vasta kallis onkin. Ei taida alle satasen lohjeta. Joku osti liivit touhutoukan kautta ja siellä näin MamEco liinan ja se alkoi kiinnostaa materiaalin ja halvemman hinnan vuoksi. Muitakin liinoja siellä näyttäisi olevan. www.babyidea.fi tai www.touhutoukka.com löytyy tuo ajattelemani liina. Muuten en aio olla kovin ekomamma, vaan ostan ihan tavan vaippoja, vaikka niiden ikikestävyys luonnon puolesta harmittaakin.

Muuten eipä tässä ihmeempiä. Oletteko saaneet äippä/vanhempainrahapäätöksiä? Omani pitäisi tulla huomenna tai ylihuomenna, kun kyselin sitä Kelasta. Saa nähdä meneekö kerralla oikein...

Vierailija
17/49 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se Senniina ollutkaan saikkua, vaan sitä vuorotteluvapaata.. Meni sekasin, mutta muistelin että sulla oli töihin paluu sillon joku aika sitten. Mutta niin.. Itsellä mennyt tätä nykyä alkuyöt tosi levottomasti, ja herään todella väsyneenä aamulla, vois jatkaa unta vielä monta tuntia..

Koitetaanpas nukkua tänä yönä hyvin,

t. pals

Vierailija
18/49 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kaikille,

Annam:lle tervetuloa mukaan taas. Hienoa, että voit paremmin.

Melballe: mulla ei lääkärikäynillä annettu mitään painoarviota pikkuisesta. Johtunee siitä, että se eläkkeelle kuuluva lääkäri valitti noista mun tiukoista vatsalihaksista eikä meinannut saada sitä sf-mittaa edes.

Harmi että Peetta voi huonommin. Saitko jatkoa saikulle?

Tsemiä Fiikukselle istumiseen, itse kävin loppuviikosta Lahdessa ajelemassa ja se kolme tuntia kokonaisuutena oli jo tuskaa ajaa. Pitäisi vielä kuukauden päästä ajella parina viikonloppuna appivanhempien mökille itään, 3h per suunta. Saa nähdä jääkö tekemättä. Junassa tietty saa edes vähän paremman asennon.

Mä alan jakamaan ton palsin herkkujen haluamisen. Tähän asti ei ole tehnyt mieli oikein mitään hyvää, mutta esim eilen kaupasta oli pakko ottaa mukaan mars patukka. Miehelle ostin tippaleipiä (onneksi en itse tykkää niistä).

Senniinalle: mä sain päätöksen ja sen mukana kyselylapun siitä kun vaadin saada päivärahan puolen vuoden tulojen mukaan. Sen palautin viime torstaina postiin (18.4 mennessä piti palauttaa KELAan). Sen jälkeen en ole kuullut mitään KELAsta, eli täällä odotellaan jännityksellä myös. Mun tulot on reilusti yli 20% korkeemmat kun 2005 vuonna, joten pakko saada viimeisin 6kk mukaan. Äitiyspakkauksesta päätös tuli myös viime viikolla, joten se tullee tässä loppuviikosta tai ens viikon alusta postiin.

Toivottavasti saitte nukutta paremmin viime yönä. Mulla uni on ohutta, eli katkeilee aamuyöstä mutten herää kunnolla. Johtuu varmaan osittain kateista kun ne pomppii siihen aikaan edes takaisin jalkopäässä. Meidän poikakissa Juuso (peetta huom nimi!) on ihan mahdoton läheisyysaddikti, nytkin makaa tuossa työpöydän kulmalla kun kotitoimistolla töitä teen.

Omaan (.) ei sen ihmeempää, viimeisen viikon aikana on vessassakäynti lisääntynyt eksponentiaalisesti, taitaa herra nojailla nykyään tuonne virtsarakkoon enemmän. Ja välillä aika tuskaista tuossa rintalastan kohdilla kun poitsu venyttää itsensä sinne alle. Mutta yleisesti siis ihan ok menee.

Hyvät päivänjatkot kaikille.

Vierailija
19/49 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasituskokeen tulokset ok, en mä epäillytkään siinä mitään häikkää olevan. Maksa-arvot kans ok. Kilpirauhas-ja sappikokeiden tulokset tulee sit myöhemmin. Hb laskenut jälleen, nyt sitä sitten vedetään maksimiannokset rautaa ( 80 tippaa Maltoferia), enempää ei enää voi. Että ei ihme et tää mamma on valkonen kuin lakana ja vähä väsyttää. Ja ei myöskään ihme et välillä vähä huono olo, kun on matala hb, matala verenpaine ja matala verensokeri. Onneks rr ja vs ei oo ihan kokoajan matalat.

Tänään ois viel se lääkäri, se sit päättää mun sairasloman kohtalon. Mut terkkari jo kysy jo eilen et ootko jo asennoitunut, et jäät kotiin lepäämään, et muutamasta päivästä ei oikeen ole mitään hyötyä.

Olen asennoitunut siihen, oikeestaan oon helpottunut. Ei tarvii yrittää jaksaa " vielä tätä päivää" . Vaikka eihän mun aikasemminkaan ois tarvinnu, mut kun jotenkin mun on ollu niin vaikee mennä pyytää saikkuu. Et oikeestaan isoin kiitos kuuluu mun ihanille työkavereille, jotka patisti mut terkkarille. Siinä vaihees olin kyllä itekki jo ihan valmis mut olisin saattanut yrittää jaksaa viel päivän pari. Kuullostaa varmaan todella hölmön hommalta, mitä se onkin, MUTTA....

Munkin unet on alkanu olee vähä sitä sun tätä. Tai siis nukahdan sekunnissa kun pääni tyynyyn painan, mutta aamu yön sitten pyörin ja nukun tosi katkonaisesti. Ja väsyttää sitten koko päivän.

Mutta kirjottelen myöhemmin uudelleen, kunhan käyn lekurissa.

Hyviä päivänjatkoja kaikille!!

P.s. Hyvä nimi teidän kissalla ElluP =D

peetta ja Juuso 29+5

Vierailija
20/49 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etusivulle. Tänään tuli kelan päätös ja kaipa se on ihan oikein. Miten se kuitenkin tuntuu niin pieneltä palkan jälkeen..Tosin saanhan alkuun ihan täyttä palkkaa ja tosikirpasu tulee vasta, kun jään hoitovapaalle. Ja sen aion tosiaan tehdä. Äitiysavustus on tilillä 26.4. ja pitäis nyt miettiä, mihin sen käytän. Liinaan menee iso osa. Sitten on sitä pientä puuttuvaa sälää.

Tänään hain vaunut kaverilta. Ne olivat siellä lainassa. Pikkuhiljaa tässä kai sitten alkaa tavaroita laittelemaan:-)

Väsymys on taas kova. Viime yö meni kehnosti, kun mies tuli kaverinsa luota pikkutunneilla ja kuorsasi sitten komeesti. Tuskaa se nouseminen seiskan aikaan:-(

Tuli nyt omaa napaa..

S+E rv30