Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä syksynä Vantaalla vietettiin poikkeukselliset hautajaiset. 27-vuotiaana kuolleen Akin siunaustilaisuuteen ei tullut yhtäkään vierasta.

Vierailija
28.10.2025 |

hyvästeltäväksi, mutta ketään ei saapunut hyvästelemään.

Oliko parikymppinen mies elänyt täysin eristäytyneenä ja syrjäytyneenä yhteiskunnasta? Millainen hänen elämänsä ylipäätään oli?

IS alkoi selvittää yksinäisen vainajan mysteeriä ja löysi pysäyttäviä vastauksia.

Aki kuoli vain 27-vuotiaana yksikään läheinen ei tullut hautajaisiin

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011577204.html

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ketään ole tulemassa omiinkaan hautajaisiini. Elän silti modernissa yhteiskunnassa ja olen ollut sen rakentaja ja kehittäjä. Näin se elämä menee, hyvää vai huonoa?

Jos jokainen olettaa, että tuolla menee hyvin, niin on helppoa juuri omalla kohdalla siirtää asia muille. Enemmän surettaa ihmiset, joilla ei oikeasti ole ketään. Käsitys ihmiskunnasta, Suomesta ja ihmisarvoisesta elämästä on jäänyt täyttymättä ennen kuolemaa. Yksinäisyys. 

Vierailija
22/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitusta tuskin auttaa jotta KAIKKI on Maksumuurin takana...

Sen takia tämä onkin mutu-keskustelu lapsen elämästä, jonka vanhemmat ovat pilanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tullut? 

Koska ketään ei kiinnostanut/ketään ei vaan ollut.

Sellaisiakin onnettomia on olemassa. 

Entä jos ei ole ketään kuka olisi kertonut sukulaisille tai tuttaville kuolemasta? Kukaan ei tiennyt. 

Kyllä tuon ikäisen kuolemasta nyt tieto menee ainakin vanhemmille. 

Kenen toimesta muka? Kuka ilmoittaa? 

Poliisi ilmoittaa.

Vierailija
24/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes haluaisi. Enkä ole syrjäytynyt tms.  Ei siitä ole enää iloa kellekään olla hautajaisissa.  Tietenkin on niitä jotka  haluaisi muistettavan ja noudattavan vanhoja hyviä tapoja, mutta enää ei kaikki välitä. Kutsuttuna menisin.

Vierailija
25/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tullut? 

Entä jos ei ole ketään kuka olisi kertonut sukulaisille tai tuttaville kuolemasta? Kukaan ei tiennyt. 

Poliisi ilmoittaa.

Ai vaikka kuolisi sairauteen sairaalassa? 

Vierailija
26/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisempaa se on, että hautajaisissa ollaan teeskentelemässä surevaa, jos eläessä ei olla oltu tekemissä tai väleissä. Joku voi myös itse valita niin, että ei halua hautajaisiin ketään, koska ei ole oikeasti ketään läheistä. Ei vainajaa enää kuoleman jälkeen kiinnosta ketä siellä arkulla on. Tärkeämpää on se, mitä eläessä tapahtuu.

Vierailija
27/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan perhesurmaajien hautajaisissa ketään? 

Vierailija
28/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sanonu vaimolle ettei mitään hautajaisia pidetä, ruumis polttoon ja tuhkat vaikka kaatopakalle.

Miksi haluat evätä vaimollesi mahdollisuuden surun käsittelyyn? Luulisi ettei sillä kuolleelle ole väliä

Vierailija
29/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ketään ole tulemassa omiinkaan hautajaisiini. Elän silti modernissa yhteiskunnassa ja olen ollut sen rakentaja ja kehittäjä. Näin se elämä menee, hyvää vai huonoa?

Jos jokainen olettaa, että tuolla menee hyvin, niin on helppoa juuri omalla kohdalla siirtää asia muille. Enemmän surettaa ihmiset, joilla ei oikeasti ole ketään. Käsitys ihmiskunnasta, Suomesta ja ihmisarvoisesta elämästä on jäänyt täyttymättä ennen kuolemaa. Yksinäisyys. 

Kun nyt puhutaan juhlallisesti ihmiskunnasta, niin siihen kuuluu kaikenlaista hiihtäjää.  Tahallisesti tai rahattomasti yksinäisiäkin. Geenit. 

Vierailija
30/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuo! Isän avopuoliso kuoli syöpään. Sitten isälle tuli puhelinsoittoja, et "saadaanko tulla hautajaisiin, kun oltiin jos koulukavereita" tai jotain. Isä ei osannut kieltäytyä. .... Tuumasin itse, että miksi pitää tulla hautajaisiin, jos ei ole kouluaikojen jälkeen pitänyt yhteyttä??? .... Ilmeisesti jotain selvittämättömiä juttuja, joista halusivat itse päästä eroon, henkisesti (narsismia?) ?

...

Miettinyt tässä, että eroaisinko kirkosta? Koska evl ei enää edusta sitä samaa asiaa/kantaa, mitä itse koen. Kiikunkaakun olen, vieläkin. Toistaiseksi olen päättänyt jäädä - minut on siunattava, arkussa. Paikalla ei ole muuta kuin pappi. Arkun (minut voi tuhkata) aivan sama.

Muutenkin, se hautapaikka tai muistolaatta on vaan maallinen muisto, itse muistelen sekä ilolla että surulla edesmenneitä, heidän iloja ja suruja; hyviä neuvoja ... kuin myös niitä, että "sen olisit voinut kyllä jättää tekemättä" -juttuja.

Vierailija
31/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tullut? 

Poliisi ilmoittaa.

Lopeta tuo trollaaminen, vai oletko oikeasti yksinkertainen? Jos kuolee sairaalassa, ilmoitetaan sairaalasta kuolemasta. Jos muuten, ilmoittaa poliisi. 

Kiitos, panoksesi keskusteluun on annettu. Voit jatkaa toisaalla.

Vierailija
32/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan perhesurmaajien hautajaisissa ketään? 

Kyllä monet vanhemmat menevät lapsensa hautajaisiin, vaikka tämä olisi murhamies. Minä tiesin yhden tyypin joka tappoi kaksi ihmistä ja oli huumekauppias ja tunnettu sekopää. Kuulemma hautajaisissa oli kuitenkin sukulaisia. En käsitä miksi. Mitä tuollaista muistelemaan.

Vierailija
33/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voi käydä myös, jos on lapseton mutta elää tosi vanhaksi. Yhdellä sukulaistädillä kävi noin eli jotain 90- vuotiaaksi, niin esimerkiksi oma äitini, joka piti yhteyttä oli jo kuollut. 

Haudattiin niin, että me nuoret kaukaisemmat sukulaiset ei edes saatu tietoa. 

Vierailija
34/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tullut? 

Poliisi ilmoittaa.

Lopeta tuo tro

Ei nuoremmat oikeasti tiedä miten asioita hoidetaan jos ei ole omaa kokemusta.

Vierailija
35/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

R.I.P. Aki.

Vierailija
36/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä surullista, mutta yhä vähemmän "poikkeuksellista". Hautajaisista ilman ainoatakaan muuta osallistujaa kuin pappi, kanttori ja suntio on ollut eri medioissa juttuja jo usean vuoden ajan ainakin silloin tällöin. 

Vierailija
37/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä toimittaja sai tiedon näistä hautajaisista, jos siellä ei kerran ollut ketään?

Vierailija
38/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammais ap postaa jotain Extra-schaibaa mitä harva pääsee lukemaan.

Omat veikkaukset:

-Aki kuoli huumehisiin 27v(huom ikä)

-Ei perhettä koko elämänä, vanhemmat umpikalluja, jos isä edes tiedossa. 

-sijaisperhettä ja huostaanottoa koko elämä.

Eli minkäst teet, jos Akilla "ei ole ketään" läheistä, kun ovat kuolleet aiemmin tai ei muuten vain kiinnosta. Tämä on melko perustarina varmaan suurimmalla osalla kurvin nistejä(ja heidän vihreissä vessoissa tekemiensä jälkeläisten kanssa).

-"akilla oli vaikea suhde äitiin"(=äiti vieroituksessa, vankilassa, hoidossa, kuollut)

Osuinko miten kauas? Voisiko joku uutisen lukemaan pääsevä kertoa?

Vierailija
39/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hautajaisiin tulee vain yksi henkilö, veljeni, mikäli onnistuu elämään minua kauemmin. 

t. Sosiaalisesti syrjäytynyt

Vierailija
40/99 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 30-vuotisjuhliin tuli vain viisi ihmistä, vaikka kutsuin 50.

Tiesin sen jälkeen paikkani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi