Ahdistaa olla osa työyhteisöä jossa kenenkään ei voi luottaa.. kaikki juoruilee. Ei varaa irtisanoutua
Kommentit (15)
Koita etsiä uusi työpaikka ennen irtisanoutumista. Noita kauheita paikkoja on joka alalla, kaikki työpaikat ei ole samanlaisia.
Kannattaa varjella omaa yksityisyyttään kaikilla mahdollisilla tavoilla eikä jutella mistän henkilökohtasista asioista työ kavereiden kanssa. Ja samalla kattella muualta töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Rakennusala
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksessa tätä
Samoin sosiaalialalla
Ikävää. Lohduttaudu sillä että kaikki tietävät kyllä miten paskoja ihmisiä ne juorujen levittelijät ovat, kukaan vaan ei uskalla sanoa päin naamaa mitään koston pelossa (kuten et sinäkään uskalla mikä ihan inhimillistä ja ymmärrettävää.)
Sellaista se monella alalla on. Älä puhu mitään todella henkilökohtaisia asioita työssä. Yritä olla sellainen kaikkein kaveri. Älä välitä siitä että ihmisistä puhutaan pahaa, mutta siihen ei tarvitse osallistua, voi vaan sanoa; että en oikein tunne henkilöä, enkä ole muodostunut hänestä mitään mielipiteitä... älä myöskään kerro eteenpäin mitä näistä henkilöistä oot kuullut... koska juuri sitä moni ihminen haluaisi, että ne jutut leviää ja saadaan sillä aiheutettua draamaa..
Outoa. Juorukellot kalkattaa oli aihetta tai , sille et mitään mahda. Itsestä taas on kiinni antaako aihetta. Jos joku keksii juttuja sinusta se tulee viedä eteenpäin pomolle tai HR:n tai työsuojeluun/luottikselle jollei mikään muu tehoa.
Eikä piudä antaa muille aseita itseä vastaan. Minä olen ollut 30v työelämässä enkä ole ikinä yhdessäkään työpaikassa kertonut kenellekään mitään henkilökohtaista. Siis sellaista jota en voisi kertoa kelle tahansa satunnaiselle keskustelukumppanille. Toisia tämä on tietnekin ärsyttänyt mutta minä en ole tilivelvollinen asioistani enkä vastuussa kenenkään uteliasuuden tyydyttämisestä. Puhukoot vaikka siitä pjaskaa päivät pitkät jolleivät muuta keksi XD
Siksi olen itsekin nyt saikulla. Sairaslomistani keskustellaan siellä yleisesti. Siinäpähän keskustelevat, etsin sillä aikaa uuden työn.
Niinpä :( Persuja on pesiintynyt raksoillekin myrkyttämään ilmapiirin. Toisinajattelijoilla tapaturmariski...
Jos olet hoitoalalla, niin löydät kyllä helposti uuden työn. Sote-alan tutkinnolla voi tehdä muutakin kuin hoitotyötä. Anoppini esimerkiksi on tehnyt jo 15 vuotta etätöitä, ammatiltaan labrahoitaja. Kyllästyi noihin sairaalamaailman ihmissuhdepeleihin.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä :( Persuja on pesiintynyt raksoillekin myrkyttämään ilmapiirin. Toisinajattelijoilla tapaturmariski...
Persufobi ei vapaapäivää pidä näköjään.
Kuvottavaa. Kannattaa silti lähteä oman mielenterveyden takia.