Suomalaisten polarisaatio alkaa näkyä ihan normaalissa katukuvassa
Meillä on paljon hyvin pärjääviä ihmisiä. Nämä ovat kouluttautuneita, työssäkäyviä. Heitä näkee kaduilla juoksemassa palavereista toiseen. Hyvävoimaisia ja hyvin pukeutuneita ihmisiä. Ja sitten on todella paljon ihan romahtaneita ihmisiä enkä puhu pelkästä peukkukansasta. Kun kaikki näyttää siltä, että ei ole enää työelämään menijöiksi. Huonovointisia ja näköisiä ihmisiä. Eikä kukaan sellaiseksi tule kahdessa vuodessa, että turha syyttää hallitusta. Miksi niin suuri osa on pudonnut elämänsyrjästä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 49: "En lähde ikinä mihinkään likaisissa tai rikkinäisissä rytkyissä tai tukka likaisena. Ei tuo kuvaus kerro työkyvyttömyydestä vaan henkisestä huonovointisuudesta.
T Työkyvytön, mutta henkisesti hyvävoimainen"
Ymmärrän pointtisi, mutta mä en todellakaan ala pesemään hiuksiani voidakseni käydä lähikaupassa ostamassa maitoa. Ja vien koirani ulos tasan niissä rönttävaatteissa kuin haluan. En voi henkisesti huonosti, pikemminkin ihan päinvastoin. Mulle henkistä hyvinvointia on nimenomaan se, että voin olla oma itseni muista välittämättä. Joillekin kuten varmaan sulle henkistä hyvinvointia on näyttää hyvältä. Ja se on ihan oikein. Kenenkään ei pitäisi joutua esittämään yhtään mitään muuta kuin mikä mukavalta tuntuu. Paitsi silloin, jos siitä esittämisestä maksetaan.Voi pyhä yksinkertaisuus!
Mikä yksinkertaisuus? Sun mielestä kukaan ei saa pukeutua ja laittautua ihan kuten itse haluaa? Jos joku tykkää laittautua vaikka viemään roskia, niin keneltä se on pois? Tai keneltä se on pois, jos joku käy viemässä roskat hiukset kampaamatta ja pyjamassa? Miksi ei saa olla sellainen kuin haluaa? Jos siis ei ole menossa mihinkään sellaiseen tilaisuuteen, jossa on edustamassa ( = mistä maksetaan)?
Vierailija kirjoitti:
On tämä Suomi mennyt jotenkin ihmeelliseksi maaksi.
Täällä on kaikenmoista ilkeyttä monella taholla niin paljon, ettei pian voi tavallinen ihminen kulkea rauhassa enää missään.
Roskaaminen. on aivan käsittämätön ilmiö ja kukaan ei tee mitään.
Samoin huumeidenkäyttö ja sen tuomat julkeudet ympärillämme.
Häiriöt junissa, busseissa ja kaduilla ovat koko ajan lisääntyneet.
Kaupoista rosvoaminen, liikenteessä törttöilyt ja ilkivalta rehottavat kaikkialla...ja kukaan ei tee mitään.
Miten tällainen voidaan sallia? Miksi ei lakeja muuteta sellaisiksi, että kunnon ihmiset voivat olla rauhassa?
Haluan muutosta ja pian tähän yhteiskuntaan.
Vihervasemmistolainen Unelma on Toteutunut.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset puvuissaan lapsineen ravintolassa. Köyhällä ei oo varaa pukuun, lapsiin saati ravintoloihin.
Ravintolan ikkunan takanako olet ollut kurkkimassa? En voi ymmärtää tällaista kateutta. Ei minua harmita, jos hanhenmaksaan ei ole varaa, vaikka jollain muulla olisikin. Elän oman vaatimattoman elintasoni mukaan. Hengissä kuitenkin pysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei alunperinkään anneta mahdollisuuksia ja tähän on itse erittäin vaikeaa, ehkä jopa mahdotonta vaikuttaa tai muuttaa tilannetta parempaan. Apuakaan ei saa mistään mininkään.
Potentiaalisiin pudokkaisiin tuhlataan yhteiskunnan rahoja yli 100 000 euroa 18 ensimmäisen elinvuoden aikana (lähde: THL), koska tukea on saatavilla synnytyssairaalasta lähtien. On apua ja omahoitajia ja järjestöjen tukea, itse ei tarvetta tehdä mitään. Tilanteen saisi paremmaksi vaikka miten, mutta kun ei kiinnosta.
Kerro miten tilanteen saa paremmaksi, kun kerta tiedät. Jättämällä joku kielitaidoton muuttaja täysin omilleen takaat vain sen että tästä tulee väkivaltainen huumekauppias, koska kukaan ei suostu vapaaehtoisesti nälkään kuolemaan jos töihin ei oteta.
Miksi ihmiset aina käyttää jotain metusalemia esimerkkinä, kun se on kaikista helpoin ongelma korjattavaksi?
Paljon vaikeampihan sellaisiin ongelmiin on puuttua, joita ei yksinkertaisesti voi poistaa meidän yhteiskunnasta, kuten suuren osan yllä mainituista voi.
-eri
No mä varmaan oon se köyhimys kun vaatteet ei kiinnosta enkä leiki kiirehtivää. Ei mulla rahasta ole puutetta ja paljon on tekemistä. Moni nahjuinen onkin elämänsyrjässä kiinni. Moni ei ole sitä miltä näyttää. Saattaa olla ihan persaukisia.
Mun korkeasti koulutettu mieheni pukeutuu todella hyvin. Kiirehtii palaveriin kalsarit ja paita päällä.
Juuri tuon takia muutin Kauniaisiin. Täällä harvoin näkee muuta kuin hyvinvoivaa keskiluokkaa. Onnellisten kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei alunperinkään anneta mahdollisuuksia ja tähän on itse erittäin vaikeaa, ehkä jopa mahdotonta vaikuttaa tai muuttaa tilannetta parempaan. Apuakaan ei saa mistään mininkään.
Hyvinvointivaltioko ei ole apua?
Ei tää ole enää mikään hyvinvointivaltio. Muutaman sadan kk tuilla ei eletä hyvin.
Mikäli tarkasteluväli on viimeiset 2v niin tuona aikana maahan on tullut paljon sotapakolaisia. Se selittänee aika paljon.
Tavan tallaajat ovat yhä olemassa mutta he ovat kadonneet katukuvasta siksi koska miksi ihmeessä he kaupungille menisivät. Siellä on vain paikkoja ihmisille joilla on ylimääräistä rahaa (kaupat,kahvilat,ravintolat,harrastuspaikat) ja toisaalta nisteille (puistot,asemarakennukset). Taviksilla ei ole turhuuksiin rahaa mutta he eivät myöskään käytä huumeita joten mitä siellä kaupungilla oikein tekisi.
Minä syytän hallitusta. Vuodessa romahdin itse. Meni työ ja sitten koti, parisuhde ja siinä haaveet ja kaikki rakennettu. Parisuhde meni osin siksi, että muutuin työttömyyden jatkuessa. Myöhäistä itkeä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Lähes kaikkeen on näennäisesti apua tarjolla. Jos itse apua tarvitset, tulet huomaamaan, ettei se olekaan niin yksinkertaista. Resursseja käytetään todella paljon auttamisen leikkimiseen oikean auttamisen sijaan. Mutta ilmeisesti on tärkeintä, että kulissit ovat kunnossa.
Ulkkisten tuomaa. Tunnustat, jos olet rehellinen!