Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka lampun johdot tunnistetaan jatkuvuusmittauksella yleismittarilla?

Vierailija
28.10.2025 |

Kerro

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee siitä valaisimesta, kruunuvalaisin, siellä on kaksi ruskeaa virtaa tuovaa ja yksi sininen paluu, sekä keltavihreälle paikka ruuvin alla. Ihan kokeilemalla selviää. Ne ruskeat tulee samaan katosta tulevaan ruskeaan jos ei ole kahta johdinta, sininen siniseen ja se keltavihreä siihen metalliseen runkoon.

Vierailija
42/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos linkkiä ohjeisiin olisin kiitollinen tai kirjaa aiheesta?

Minä olisin kiitollinen ellet yrittäisi tehdä mitään sähkötöitä. Patterin vaihtaminen taskulamppuunkin alkaa kuulostaa pelottavalta.

Jaa jaa. Vain niin. Minä olen kuule ammattimies. Homma hoidetaan nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen näkee siitä valaisimesta, kruunuvalaisin, siellä on kaksi ruskeaa virtaa tuovaa ja yksi sininen paluu, sekä keltavihreälle paikka ruuvin alla. Ihan kokeilemalla selviää. Ne ruskeat tulee samaan katosta tulevaan ruskeaan jos ei ole kahta johdinta, sininen siniseen ja se keltavihreä siihen metalliseen runkoon.

Ei ole johdoissa värejä. Yritä keskittyä.

Ap

Vierailija
44/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin kiitollinen ellet yrittäisi tehdä mitään sähkötöitä. Patterin vaihtaminen taskulamppuunkin alkaa kuulostaa pelottavalta.

Pelkuri 🤢

Vierailija
45/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule pelkurista kunnon miestä

Vierailija
46/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatanan paskahousu!

Vierailija
47/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole johdoissa värejä. Yritä keskittyä.

Ap

Ei niin, mutta sen voi selvittää kokeilemalla kytkemistä kaksi johtoa kerralla että löytää ne ruskeat, mutta ei pidä mennä silloin koskemaan valaisinta virta päällä, etenkään jos ei syty, koska saattaa olla jännitteinen. Sähkökynä pitää olla vähintään. Onhan se vähän hasardi. 

Vierailija
48/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se edes maadoitettu vai kruunu kytkimeltä?  Mittarin vastus ohmi puolella mittaat polttimon kantaan ja kierreosaan erikseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi