Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä on aivan liian ankea Suomessa. Mä en keksi enää miten sitä jaksaisi.

Vierailija
28.10.2025 |

Ei tapahtumia, ei ihmisiä ympärillä, ei mitään kivaa kokonaisuutta elämässä. Ole ole iloa, lämpöä ja innostusta. Harrastuksissa käyt ja tuut takaisin kotiin. Silti on tyhjiö sisällä. Kaipaa elämässä läsnäolevia ihmisiä ja fyysisestikin läsnä. Uutisia ei voi edes avata eikä palstoilla voi jutella kun on pelkkäö sekopäitä.

Masentavaa. 

Kommentit (54)

41/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syvemmällä talvea kohti mennään sen enemmän kyllä omat tunteet synkistyvät. Siksi matkustan. En jaksa suomalaisten kostonhimoista asennetta, että jos mulla on tylsää muillakin pitää olla tylsää. Se asenne huokuu jo kadulla vastaan. 

Suomi on kyllä kuin kaksi eri maata kesäisin ja talvisin. Touko-syyskuun ihan siedettävä paikka ja ihmiset avoimia ja iloisia, loka-maaliskuu pimeää ja synkkää, niin ihmiset kuin ilmasto.

Mulle oli syksyt ja talvet aiemmin tosi väsyttäviä, kun kuvittelin, että pitäisi 365 päivää vuodessa jaksaa olla avoin ja iloinen. Kun hyväksyin sen, ettei tarvitse olla kuin valoisaan vuodenaikaan, ei enää haitannut pimeä vuodenaikakaan. Mulla on lähipiirissä meksikolainen, joka perimästään huolimatta on introvertti, ja hän on sanonut, että Suomi on introvertin paratiisi. Riippuu siis ihmisestä, viihtyykö täällä vai ei. 

Vierailija
42/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa muutat vaikka Venäjältä Ukrainaan, iigori? Siellä on vielä oikeita ihmisiä, eikä pelkkiä sotarikollisia.

Sinun kaltaisesi tekevät palstankin todella epämiellyttäväksi. 

Se on tarkoituskin: tehdä iigorien olo epämiellyttäväksi.

Ettekö sitäpaitsi tajua, että aina kun tulee kymmenen alapeukutusta minun viesteilleni, te kerrotte olevanne iigoreita, sillä muita ei kiinnostaisi?

Olette sitten typeriä.

Nyt todistit olevasi mielenvikainen kiusaaja. Yksi esimerkki siitä millaisia vainoharhoja 2000 - luvun Suomeen on vaivihkaa kasvanut.

Todella säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on halu muuttaa ulkomaille jonnekkin lämpimämpään maahan enemmän kuin koskaan. Työasiat ei vaan salli. Miten saada töitä ulkomailta ja sitten muuttaa?

44/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on halu muuttaa ulkomaille jonnekkin lämpimämpään maahan enemmän kuin koskaan. Työasiat ei vaan salli. Miten saada töitä ulkomailta ja sitten muuttaa?

Alat etsiä töitä ulkomailta. Jos työpaikka löytyy, haet ko maasta työperäistä oleskelulupaa. Tai sitten hakeudut ensin johonkin sellaiseen suomalaiseen/kansainväliseen  firmaan töihin, mistä voi päästä esim expatiksi ulkomaille. 

Vierailija
45/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se on jos valitsee elää yksin, ilman parisuhdetta ja ilman perhettä, eikä innostu edes kimppakämppään muuttamisesta.

Elämä on valintoja.

Jos haluaa, että ympärillä on ihmisiä, niin sen eteen täytyy itse tehdä jotain.

Saatpa sen kuulostamaan helpolta! Todellisuudessa ei vaan asiat suju aina niin! Itse seurustelin ihanan miehen kanssa ja uskoin että perustamme perheen. Mitä vielä - hän jätti minut yhdellä viestillä jonkun toisen takia juuri kevään kynnyksellä, kun olin suunnitellut meille kaikkea kivaa. Sitten halusi palata syksyn tullen takaisin, ku minä pitkin hampain huolin. Sitten jonkin ajan päästä selvisi, että tämä pukki kävi sen saman muijan luona koko ajan!

Mulla meni pitkäksi aikaa luotto miehiin, enkä löytänyt enää ketään, jossa olis ollu ainesta JA joka olis halunnu perheen mun kera. Olin hoikka ja iloinen 2-kybänen, mutten löytänyt ketään, n. kahdestasadasta yrityksestä huolimatta.

Nyt olen yksinäinen keski-ikäinen hieman ylipainoinen masentunut työtön. Tahdonvastainen lapsettomuus on hirveä taakka, joka päivä asia muistuttaa itsestään. Elämässä ei ole mitään järkeä näin :'(

Vierailija
46/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se on jos valitsee elää yksin, ilman parisuhdetta ja ilman perhettä, eikä innostu edes kimppakämppään muuttamisesta.

Elämä on valintoja.

Saatpa sen kuulostamaan helpolta! Todellisuudessa ei vaan asiat suju aina niin! Itse seurustelin ihanan miehen kanssa ja uskoin että perustamme perheen. Mitä vielä - hän jätti minut yhdellä viestillä jonkun toisen takia juuri kevään kynnyksellä, kun olin suunnitellut meille kaikkea kivaa. Sitten halusi palata syksyn tullen takaisin, ku minä pitkin hampain huolin. Sitten jonkin ajan päästä selvisi, että tämä pukki kävi sen saman muijan luona koko ajan!

Mulla meni pitkäksi aikaa luotto miehiin, enkä löytänyt enää ketään, jossa olis ollu ainesta JA joka olis halunnu perheen mun kera. Olin hoikka ja iloinen 2-kybänen,

On aivan uskomattoman vaikeeta löytää miehiä jotka pystyisivät sitoutuu suhteeseen. Aivan mahdotonta.

47/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 45: Mä ymmärrän sua, mutta oikeasti aika monessa muussa maassa, missä on "niin onnellista ja ihanaa", miehet on varsinaisia häntäheikkejä ja on vaimon tehtävä sulkea silmänsä siltä, että miehellä on muitakin suhteita. Jopa katolinen kirkko hyväksyy nämä rakastajattaret ja syrjähypyt, kunhan mies muistaa vaan säännöllisesti käydä ripittäytymässä. Että ei se niin auvoista välttämättä ole muuallakaan maailmassa. 

Vierailija
48/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kunnollista miehistä on kai aina ollut pulaa, siksi kilpailu :'(  Ja ns. tsägä vaikuttaa asioihin paljon myös, että olet oikeassa paikassa oikeeseen aikaan... Ei yksilöä voi syyttää teolleen. Meidän taustatkin poikkeavat toisistaan. Usein päättää sanonta 'Jos on lusikalla annettu, ei voi kapustalla ottaa'. Olen opiskellut hulluna suunnilleen koko ikäni, mutta silti en saa töitä ja olen kokenut elämässä paljon kiusaamista ja syrjintää. Koska ihmiset kai vaan ovat semmoisia, apinoita.

Vierailija
49/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 45: Mä ymmärrän sua, mutta oikeasti aika monessa muussa maassa, missä on "niin onnellista ja ihanaa", miehet on varsinaisia häntäheikkejä ja on vaimon tehtävä sulkea silmänsä siltä, että miehellä on muitakin suhteita. Jopa katolinen kirkko hyväksyy nämä rakastajattaret ja syrjähypyt, kunhan mies muistaa vaan säännöllisesti käydä ripittäytymässä. Että ei se niin auvoista välttämättä ole muuallakaan maailmassa. 

En ole koskaan kuvitellutkaan, että ulkomaiden miehiin voisi noin vain luottaa (toisin kun moni ystäväni, jotka etsivät juuri ulkomailta ukkoa itselleen). Päinvastoin, halusin nimenomaan kivan ja älykkään Suoni-miehen. Löysin ääliöitä pullistelijoita, päihteiden nauttijoita, lisää pukkeja, ylimielisiä varakkaita jotka etsivät poikaa...

En enää tarvitse miedtä, kun lisääntymisikä ohi. Terveisiä sängyn pohjalta, köyhän paras harrastus.

Vierailija
50/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harraste palstoillakin tapellaan ja kiusataan toisiaan.

Suomessa on henkisesti aivan liian raskas energia joka paikassa ja suurta näköalattomuutta. Sellaista pienisieluisuutta. Eikä auta vaikka kuinka muuta ja seikkailet 

Raskas energia johtuu materialistisuudesta. Ateismi, ruoka, raha, omaisuus ... Missä musiikki, taide, kauneus, harmonia? Paasto, luonto, ym.?

Leikkasivat ja tuhoavat suomalaisen kulttuurikentän. Kiitos perskokkareet. Ateismi sentään on valopilkahdus. Mutta vaikka itsekkin pseunkestävä pakana, voisihan sitä larpata henkisyyttäkin välillä.

Vierailija
51/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä syvemmällä talvea kohti mennään sen enemmän kyllä omat tunteet synkistyvät. Siksi matkustan. En jaksa suomalaisten kostonhimoista asennetta, että jos mulla on tylsää muillakin pitää olla tylsää. Se asenne huokuu jo kadulla vastaan. 

Ei oo varaa matkustaa, kun pitäs maksaa lainoja ja velkoja yksineläjänä kaikki niin kallista nykyään. Tai saisin säästöön jos istuisin vaan kotona, haluan edes joskus käydä viihteellä ja ravintoloissa syömässä. En tiedä miten taas jaksan tän pimeän kauden yli. 

52/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

En ole koskaan kuvitellutkaan, että ulkomaiden miehiin voisi noin vain luottaa (toisin kun moni ystäväni, jotka etsivät juuri ulkomailta ukkoa itselleen). Päinvastoin, halusin nimenomaan kivan ja älykkään Suoni-miehen. Löysin ääliöitä pullistelijoita, päihteiden nauttijoita, lisää pukkeja, ylimielisiä varakkaita jotka etsivät poikaa...

En enää tarvitse miedtä, kun lisääntymisikä ohi. Terveisiä sängyn pohjalta

Mä en mennyt koskaan edes avoliittoon saati sitten naimisiin lasteni isän kanssa. Sen verran reilu olin, että kerroin jo etukäteen, että en käytä e-pillereitä. Kaksi lasta mulla on. Nyt jo keski-ikäisiä. Siihen maailmanaikaan ei vielä olisi sinkkunainen saanut keinohedelmöitystä. 

Vierailija
53/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja.

Mulla meni pitkäksi aikaa luotto miehiin, enkä löytänyt enää ketään, jossa olis ollu ainesta JA joka olis halunnu

Jep, kokemusta on 6v ajalta, kun erosin viimeisestä pitkäaikaisesta suhteesta. Taidan luovuttaa :/

Vierailija
54/54 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja.

Mulla meni pitkäksi aikaa luotto miehiin, enkä löytänyt enää ketään, jossa olis ollu ainesta JA joka olis halunnu

On aivan uskomattoman vaikeeta löytää miehiä jotka pystyisivät sitoutuu suhteeseen. Aivan mahdotonta.

Jep, kokemusta on 6v ajalta, kun erosin viimeisestä pitkäaikaisesta suhteesta. Taidan luovuttaa :/