Elämä on aivan liian ankea Suomessa. Mä en keksi enää miten sitä jaksaisi.
Ei tapahtumia, ei ihmisiä ympärillä, ei mitään kivaa kokonaisuutta elämässä. Ole ole iloa, lämpöä ja innostusta. Harrastuksissa käyt ja tuut takaisin kotiin. Silti on tyhjiö sisällä. Kaipaa elämässä läsnäolevia ihmisiä ja fyysisestikin läsnä. Uutisia ei voi edes avata eikä palstoilla voi jutella kun on pelkkäö sekopäitä.
Masentavaa.
Kommentit (54)
Ei olla ihan vielä kehitysmaa mutta lähellä jo. Vähän vielä lisää väkeä tänne mena-maista niin avot!
Pimeetä täällä ainaki on... Kylmää ja märkää. Mut eipähän oo kauheita paukkupakkasia ollu enää vuosiin.. Jumalan kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa muutat vaikka Venäjältä Ukrainaan, iigori? Siellä on vielä oikeita ihmisiä, eikä pelkkiä sotarikollisia.
Sinun kaltaisesi tekevät palstankin todella epämiellyttäväksi.
Se on tarkoituskin: tehdä iigorien olo epämiellyttäväksi.
Ettekö sitäpaitsi tajua, että aina kun tulee kymmenen alapeukutusta minun viesteilleni, te kerrotte olevanne iigoreita, sillä muita ei kiinnostaisi?
Olette sitten typeriä.
Lähde ulkomaille. Joko lyhyemmäksi tai pidemmäksi aikaa. Sellaiseen maahan, missä on kaipaamiasi asioita.
Itse lähden Norjan Bergeniin sairaanhoitajaksi. Päätös oli helppo tehdä, kun Suomessa vain vähennetään Sote-alan työntekijöitä eikä se potilasmäärä työntekijöitä vähentämällä pienene. Norjan palkkaus on aivan eri luokkaa, samoin hoitajien mitoitus ja samoin työvuorojen määrittely puolen vuoden jaksoissa. Hakeminen oli helppoa, heti ensimmäisestä paikasta soitettiin perään. Pystyy suunnittelemaa omaakin elämää. Ja voihan Suomessa käydä lomilla..
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden Norjan Bergeniin sairaanhoitajaksi. Päätös oli helppo tehdä, kun Suomessa vain vähennetään Sote-alan työntekijöitä eikä se potilasmäärä työntekijöitä vähentämällä pienene. Norjan palkkaus on aivan eri luokkaa, samoin hoitajien mitoitus ja samoin työvuorojen määrittely puolen vuoden jaksoissa. Hakeminen oli helppoa, heti ensimmäisestä paikasta soitettiin perään. Pystyy suunnittelemaa omaakin elämää. Ja voihan Suomessa käydä lomilla..
Ja nyt tuli MUUTTAKAA POIS MAASTA!
Voi teitä.
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu. Bergen on kaunis paikka. Itse myös suunnittelen Norjaan lähtöä, Suomessa on huonot palkat ja ankea ilmapiiri. Norja on positiivinen, ihmisillä on rahaa kuluttaa, norjalaiset matkustavat paljon, heillä on RAHAA. Suomi on kehitysmaa Norjaan verrattuna. Olen itse lentoemäntä ammatiltani, haen Osloon SAS:lle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Lähde ulkomaille. Joko lyhyemmäksi tai pidemmäksi aikaa. Sellaiseen maahan, missä on kaipaamiasi asioita.
Tämä. Mulla on useampikin tuttu, jotka asuvat talvet Välimeren maissa ja keväällä palaavat taas Suomeen. Tekevät siis etätöitä, joten tämä onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu. Bergen on kaunis paikka. Itse myös suunnittelen Norjaan lähtöä, Suomessa on huonot palkat ja ankea ilmapiiri. Norja on positiivinen, ihmisillä on rahaa kuluttaa, norjalaiset matkustavat paljon, heillä on RAHAA. Suomi on kehitysmaa Norjaan verrattuna. Olen itse lentoemäntä ammatiltani, haen Osloon SAS:lle töihin.
Suomalaisten ei enää tarvitsisi kuin löytää öljyesiintymiä niin meistäki tulisi positiivisia, rikkaita ja matkustelevia.
Mulla on rakkaus, ihana lapsi, läheisiä, mukavia harrastuksia sekä ruokaa pöydässä ja katto pään päällä. Jollain toisella on sitten aina mielessä joku kellä on enemmän.
Ankeaa on elämä :( Persutki vaanii synkeissä puskaíssa ja nurkkien varjoissa valmiina hyökkäämään tälläisen köyhän vammaisen, ei-arjalaisen, kimppuun... Nirhatakseen jollain kammottavalla keinolla...
Vierailija kirjoitti:
Mitä syvemmällä talvea kohti mennään sen enemmän kyllä omat tunteet synkistyvät. Siksi matkustan. En jaksa suomalaisten kostonhimoista asennetta, että jos mulla on tylsää muillakin pitää olla tylsää. Se asenne huokuu jo kadulla vastaan.
Suomi on kyllä kuin kaksi eri maata kesäisin ja talvisin. Touko-syyskuun ihan siedettävä paikka ja ihmiset avoimia ja iloisia, loka-maaliskuu pimeää ja synkkää, niin ihmiset kuin ilmasto.
Kuule, et sinä pääse itseäsi pakoon minnekään, vaikka muuttaisit maailman ääriin. SINÄ olet ankea.
Ankeaa on. Teen suomi-vilmit ja sitte huudetaan : SE MENI KOSKEHE ! Voi kuinka kauhiaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa muutat vaikka Venäjältä Ukrainaan, iigori? Siellä on vielä oikeita ihmisiä, eikä pelkkiä sotarikollisia.
Luulet että kukaan suomalainen ei aidosti voisi tuntea itseään onnettomaksi 2020-luvun sieluttomassa lama-Suomessa? Että pakko olla venäläisten trollailua, poikkeuksetta? Mietipä nyt hetki vielä.
Noh, kymmenen kertaa päivässä samalla kirjoitustyylillä on HIEMAN läpinäkyvää, iigori.
Just tollasen kiusaajien ku sä takia tääl on yhä ankeempaa. Vtun vainoharhaiset hullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet että kukaan suomalainen ei aidosti voisi tuntea itseään onnettomaksi 2020-luvun sieluttomassa lama-Suomessa? Että pakko olla venäläisten trollailua, poikkeuksetta? Mietipä nyt hetki vielä.
Noh, kymmenen kertaa päivässä samalla kirjoitustyylillä on HIEMAN läpinäkyvää, iigori.
Just tollasen kiusaajien ku sä takia tääl on yhä ankeempaa. Vtun vainoharhaiset hullut.
Mä on siirtynyt ulkomaalaisiin FB ryhmiin. Siellä on porukka kiva ja kohtelias.
Nämä suomea vihaavat igorit voivat lähteä Venäjälle. Suomi on paras, onnellisin ja varakkain maa maailmassa! Paratiisi!
Semmoista se on jos valitsee elää yksin, ilman parisuhdetta ja ilman perhettä, eikä innostu edes kimppakämppään muuttamisesta.
Elämä on valintoja.
Jos haluaa, että ympärillä on ihmisiä, niin sen eteen täytyy itse tehdä jotain.
Ennen vanhaan matkustettiin aina välillä Neuvostoliittoon. Siellä hävisi ajatukset siitä, että elämä olis ankeaa Suomessa. Hyvin tyytyväisiä oltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S
meidän älypää puolueet pistäisi niitä heti lihoiksi ja ulkomaalaisille omistajille. Ei Suomi rikastuisi millään kun logiikka on toi
Suomi on nykypäivän DDR.