Kuka vanhempi antaa lapsensa kiertää kerjäämässä halloweenina? Minun ovikelloa on turha soitella!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Keitä ovat nuo vanhemmat, jotka leikkivät jenkkejä? Jotain imbesillejä? Miksi ihmeessä väkisin luodaan toisen maan perinteet tänne, jonne ne ei kuulu? Pääsiäinen kuuluu ja se riittää.
Entä jos toinen tai kumpikin vanhemmista on jenkkejä? 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tykkää. Meillä on ihana suomalainen perinne virpoa palmusunnuntaina.
Nyt kun ketjussa puhutaan karkki vai kepponen-kiertelystä, on moni sitä mieltä että virpominen on ok ja perinteikästä ja ihanaa. Kun pääsiäinen koittaa, täällä ei muusta vingutakaan kuin virpomisesta ja miten se on turhaa ja typerää kerjäämistä. :D
Se on kuitenkin perinne. Tämä uusi huuhaa halloveen-ilkeily ei ole eikä siitä saa tehdä perinnettä!
Miksei? Sama setti, eri vuodenaika. Hauskanpitoa lapsille.
Hauskanpitoa että saa luvallisesti sotkea ja rikkoa paikkoja jos ei karkkia tipu? Järjetöntä. Pääsiäisenä ei tehdä pahoja vaikka kaikilla ei karkkia olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun ketjussa puhutaan karkki vai kepponen-kiertelystä, on moni sitä mieltä että virpominen on ok ja perinteikästä ja ihanaa. Kun pääsiäinen koittaa, täällä ei muusta vingutakaan kuin virpomisesta ja miten se on turhaa ja typerää kerjäämistä. :D
Se on kuitenkin perinne. Tämä uusi huuhaa halloveen-ilkeily ei ole eikä siitä saa tehdä perinnettä!
Hauskanpitoa että saa luvallisesti sotkea ja rikkoa paikkoja jos ei karkkia tipu? Järjetöntä. Pääsiäisenä ei te
Kuka ja missä on sotkenut ja rikkonut paikkoja? Olen itse kuullut vain tosi harmittomista kepposista.
Voi olla, ettei vanhempi edes tiedä.
10 v lähtee pariksi tunniksi kaverilleen ja saavat siellä idean..
No, sinä olet sitten se jolle tehdään "kepponen". Sori siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksinen perinne ei suomalainen. Minun lapsuudessani tuota ei tunnettu
Minun lapsuudessani oli ortodokseja :O
Kaikki eivät asu korpikuusen kannon alla kuten sinä.
Oulu on kylläkin Suomen viidenneksi suurin kaupunki, ei ihan korvessa kuitenkaan. Kyllä täälläkin ortodokseja on. Tiesitkö että virpominen tehdään perinteen mukaan sukulaisille ja palkka haetasn seuraavana lauantaina? Tämä karkin kerjääminen on uusi tapa, ei perinne
Siinähän on vaihtoehto, jos "kerjääminen" noin ottaa nuppiin.
Itse valitsen aina kepposen. Aina menevät hämilleen tai sitten kuuluu naurun kanssa "ei oo!!"
N53
Se on kurjaa jos tulee jälkiseurauksena lasu, mutta niin siinä käy jos ei osaa olla ihmisiksi. Kenelläkään ei ole minkäänlaista velvoitetta sietää häiriköitä. Kerjää verta nenästäsi, saat verta nenästäsi.
Ei t o d e l l a k a a n kannata mennä sellaisille oville, missä ei halloween-koristeita näy.
Kuopiossa heittelivät kananmunia talojen seiniin, Vantaalla naista päähän. Kivoja "kepposia"?
Kuka näiden ilkivallan tekijöiden seinänpuhdistukset maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, ettei vanhempi edes tiedä.
10 v lähtee pariksi tunniksi kaverilleen ja saavat siellä idean..
Sinä tietenkin kunnollisena ihmisenä osaat ohjeistaa lapsiasi etteivät mene missään seurassa ihmisten oville uhittelemaan, että se ei ole ok. Ja muutenkin jos sun 10-vuotias menee missä lie missä seurassa tahansa etkä koe olevasi vastuullinen, olet surkean huono vanhempi. Sori, mutta se on koristelematon totuus.
Minä annan remmistä jokaiselle joka tulee rimpauttelemaan. Siinä on kepposta!
Vierailija kirjoitti:
Minä soitan poliisit paikalle jokaisesta pimputtajasta
Ovikellon soittaminen ei ole rikos.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että muinais-Vauva-palstoilla valitettiin tänne kuulumattomasta virpomisperinteestä. Perinteilläkin on alku ja loppu.
Minä olen viritellyt ovikelloon sähköiskuja antavan summerin. Pikku Halloweenkepponen nääs.🤭
Minä olen kaivanut ulko-oven eteen ansan. Tervetuloa kerjäläiset.
Eivät ole enää uskaltaneet tulla kun laitoimme kyltin porttiin että taloudessa vihainen koira. Todellisuudessa meillä on mäyräkoira joka iloisesti tervehtii murtovarkaitakin jos edes kuulee niitä. :D
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa heittelivät kananmunia talojen seiniin, Vantaalla naista päähän. Kivoja "kepposia"?
Kuka näiden ilkivallan tekijöiden seinänpuhdistukset maksaa?
Heittelin kakarana kavereiden kanssa kiviä liikkuvien autojen tuulilasiin ja juoksimme karkuun jos auto pysähtyi. Meistä se oli niin hauskaa emmekä tajunneet että auto saattaa ajaa kolarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskanpitoa että saa luvallisesti sotkea ja rikkoa paikkoja jos ei karkkia tipu? Järjetöntä. Pääsiäisenä ei te
Ne jotka sotkevat ja rikkovat paikkoja, niin he todennäköisesti tekisivät noita juttuja vaikka halloweeniä ei olisi koskaan keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että poliisia kiinnostaa tuollaiset asiat?