Miten viet auton huoltoon?
Autosi pitää viedä huoltoon, joka kestää parisen tuntia. Odotatko huoltopaikan aulassa ajan kulumista, käveletkö jonkun lenkin jossakin vai mitä teet? Varsinkin, jos auton huolto on useiden kilometrien päässä kotoa tai kaukana työpaikkaa.
Vai hakeeko puolisonne teidät sieltä autohuollosta, entäs sinkut, onko aina joku kaveri hakemassa? Itse en ainakaan haluaisi vaivata ketään.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies huoltaa meidän autot itse.
Eli ajatte vanhoilla p@skoill@ kun takuun voimassaoloa ei tarvitse huomioida. Monissa automerkeissä takuuta jatketaan sen virallisen loppumisen jälkeen aina vuodeksi eteenpäin jos teettää huollot merkkikorjaamossa.
Kyllä. Meillä on pari vanhempaa autoa, joita huolletaan ja korjataan. Uusilla autoilla ajavat pyytävät melko säännöllisesti lupaa päästä kyytiin.
- ohis
Kyllä meilläkin on pari vanhaa klassikkoautoa tallissa joita huolletaan ja puunataan itse, mutta käyttöautot on aina uusia ja käytetään vaan merkkihuollossa.
-toinen ohis
Viimeksi istuin odotustilassa kaksi tuntia, käytin läppäriä ja opiskelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin harva ottaa sijaisauton? Yleensähän ne on ilmaisia (eli kuuluu huollon hintaan) tai maksavat korkeintaan pari kymppiä. Itse varaan aina sijaisauton samalla kun varaan huoltoajan.
No ei joka paikassa mitään sijaisautoja ole tarjolla. Sun varaukset ei kiinnosta yhtään..
Kyllä sijaisautoja löytyy ihan jopa pienimmistä nyrkkipajoistakin kunhan vaan avaa suun ja kysyy. Ja melkein aina ei edes maksa ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies huoltaa meidän autot itse.
Eli ajatte vanhoilla p@skoill@ kun takuun voimassaoloa ei tarvitse huomioida. Monissa automerkeissä takuuta jatketaan sen virallisen loppumisen jälkeen aina vuodeksi eteenpäin jos teettää huollot merkkikorjaamossa.
Kyllä. Meillä on pari vanhempaa autoa, joita huolletaan ja korjataan. Uusilla autoilla ajavat pyytävät melko säännöllisesti lupaa päästä kyytiin.
- ohis
Kyllä meilläkin on pari vanhaa klassikkoautoa tallissa joita huolletaan ja puunataan itse, mutta käyttöautot on aina uusia ja käytetään vaan merkkihuollossa.
-toinen ohis
Me emme ole joutuneet tyytymään kehonkuljettimiin arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin harva ottaa sijaisauton? Yleensähän ne on ilmaisia (eli kuuluu huollon hintaan) tai maksavat korkeintaan pari kymppiä. Itse varaan aina sijaisauton samalla kun varaan huoltoajan.
No ei joka paikassa mitään sijaisautoja ole tarjolla. Sun varaukset ei kiinnosta yhtään..
Kyllä sijaisautoja löytyy ihan jopa pienimmistä nyrkkipajoistakin kunhan vaan avaa suun ja kysyy. Ja melkein aina ei edes maksa ekstraa.
Valitsen auton huollon / korjauspaikan tekijöiden osaamisen perusteella, en sijaisauton perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Teen vuorotyötä ja varaan huollot aina vapaapäiville. Viimeksi ne arvioi et siinä menee pari tuntia,päätin odottaa siellä. Oli eväsleipä,kuulokkeet ja kattelin sarjoja puhelimesta. Menikin vain tunti.
Hyvä kun et kenttäpatjalla varustaunut, jos huollossa menisi yön yli :)
Kauan sitten sitten mummoni, joka oli aika terävä mimmi, mutta ei kovin looginen puuhissaan jätti autonsa huoltoon ja käveli lähelle Lidliin ostoksille. Hänellä ei ollut matkapuhelinta (niitäkin jo silloin oli). Isot ostoskassit kourassa alkoi sitten ihmettelmään, miten pääsisi kotiin, kun ei jaksanut niiden kanssa kävellä montaa kilometriä. Näki sitten, että naapuriliikkeen pihassa oli taksi, ja yritti sitä varata, mutta sillä oli jo asiakkaita tulossa. No taksikuski sitten armahti väsynyttä ja tilasi mummolle taksin.
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyörän huolto on ainut mihin ei saa sijaispyörää ja silloin mies hakee ja vie minut mp-liikkeeseen kun en todellakaan halua jäädä paikalle odottamaan paksuissa ajovaatteissa.
Riippuu korjaamosta tuo maksullisuus ja hinta. Joillain on omia sijaisautoja (esim ATOY), jotkut käyttävät vuokraamoita (kuten Herz tai Europcar).
Ihan itse ajamalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy. Ja kaikki eivät tarvitse autoa liikkuakseen mihinkään. Myös jalat ja esim. fillari on keksitty.
Huollossa on kahviautomaatti ja mukavat penkit. Puhelimen kanssa kuluu aika. Vieressä on myös Tokmanni, joten siellä olen käynyt ajan kanssa kiertämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsen auton huollon / korjauspaikan tekijöiden osaamisen perusteella, en sijaisauton perusteella.
Juuri näin. Me käytämme kauempana olevaa korjaamoa, lähellä olevan sijaisautollisen korjaamon sijaan, koska siellä on parempi korjaaja ja palvelu.
Jätän aina auton päiväksi sinne, otan sijaisauton päiväksi. Tai kesäisin pyörän.
Odotan aulassa jos kestää vaikka muutaman tunnin. No jos mun auto menee huoltoon niin en pääse töihin. Muutaman kerran näin on käynyt. Kyllä sitä aina joku on joka kuskaa kotiin jos huolto kestää vaikka vuorokauden mutta töihin en saa kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse ajamalla
Paitsi silloin jos vika estää ajamisen.
Sijaisauto. On kuulunut huolenpitosopimukseen, ja nykyään käyn tutun omistamassa firmassa josta saan sen laina-auton.
Pääosin kaveri korjaa ja puolet halvemmalla mitä korjaamot ottaa. Ajamalla vien auton tai sitten hinataan jos autolla ei pysty ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä ihan kaikista, mutta monista löytyy. Se sijaisauto ei vaan välttämättä ole ihan omaa autoa vastaava. Mun auto kerran kolarin jälkeen vietiin hinurilla hinurikuskin suosittelemaan paikkaan. Olin sen rytäkän jälkeen varmaan vähän shokissa, enkä osannut sanoa, mihin haluan auton vietäväksi. Ei ollut edes ihan pieni nyrkkipaja, mutta sijaisautoksi annettiin 90-luvun puolivälin kuhmuinen ja ruosteinen Honda Civic. Kyllä hävetti viikko sillä romulla ajaa.
Vien auton huoltoon ja jos siinä lähellä ostari tai joku niin menen sinne hengailemaan. Huollon aikana on myös aikaa tutkia ja koeistua uusia autoa. Kyllä se pari tuntia menee nopeasti.
Arvioidusta öljynvaihdon tai isomman huollon kestosta riippuen joko odotan sen +- tunnin verran kunnes on valmista tai otan auton koeajoon ja käyn sillä hoitamassa mahdolliset muut asiointini.