Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten viet auton huoltoon?

Vierailija
28.10.2025 |

Autosi pitää viedä huoltoon, joka kestää parisen tuntia. Odotatko huoltopaikan aulassa ajan kulumista, käveletkö jonkun lenkin jossakin vai mitä teet? Varsinkin, jos auton huolto on useiden kilometrien päässä kotoa tai kaukana työpaikkaa.

Vai hakeeko puolisonne teidät sieltä autohuollosta, entäs sinkut, onko aina joku kaveri hakemassa? Itse en ainakaan haluaisi vaivata ketään. 

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pidempään kestävä huolto, niin vien auton jo edellisenä päivänä ja haen töiden jälkeen. Tai sitten vien auton aamulla, teen töitä joko aulassa tai jatkan julkisilla töihin. En halua tuhlata vapaapäivää autohuoltoon, joten ei siinä lenkille lähdetä, mutta jos aikaa on niin miksi ei. 

Vierailija
62/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molempien autojen huollot otetaan aina miehen vapaapäiville. Mies vie auton korjaamolle ja pyöräilee takaisin. Iltapäivällä sama toisinpäin.

Ei meidän korjaamolla ole mitään "aulaa", jossa odotella 😂 

Naiset ovat noin yleisesti ottaen todella hyviä keksimään miehelle tekemistä tämän vapaapäiville. Sen sijaan naisen vapaapäivät ovat hänen omaa aikaansa ja ansaittuja hemmotteluhetkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin harva ottaa sijaisauton? Yleensähän ne on ilmaisia (eli kuuluu huollon hintaan) tai maksavat korkeintaan pari kymppiä. Itse varaan aina sijaisauton samalla kun varaan huoltoajan. 

No ei joka paikassa mitään sijaisautoja ole tarjolla. Sun varaukset ei kiinnosta yhtään..

Kyllä sijaisautoja löytyy ihan jopa pienimmistä nyrkkipajoistakin kunhan vaan avaa suun ja kysyy. Ja melkein aina ei edes maksa ekstraa.

Valitsen auton huollon / korjauspaikan tekijöiden osaamisen perusteella, en sijaisauton perusteella.

Juuri näin. Me käytämme kauempana olevaa korjaamoa, lähellä olevan sijaisautollisen korjaamon sijaan, koska siellä on parempi korja

Eli suomeksi sanottuna viette auton halvempaan paikkaan.

Vierailija
64/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen huoltamon niin, että se on sopivan matkan päässä työpaikasta, vien auton aamusta huoltamon pihaan odottamaan, kävelen töihin ja haen työpäivän jälkeen.

Vierailija
65/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien auton huoltoon ja jos siinä lähellä ostari tai joku niin menen sinne hengailemaan. Huollon aikana on myös aikaa tutkia ja koeistua uusia autoa. Kyllä se pari tuntia menee nopeasti.

Mitä uusia autoja? Ahmed ei kyllä niitä myy...

Vierailija
66/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vianoriin on se 500m, sinne tulee vietyä jos tarvetta on. Kävellen sit matkat.

Vierailija
67/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molempien autojen huollot otetaan aina miehen vapaapäiville. Mies vie auton korjaamolle ja pyöräilee takaisin. Iltapäivällä sama toisinpäin.

Naiset ovat noin yleisesti ottaen todella hyviä keksimään miehelle tekemistä tämän vapaapäiville. Sen sijaan naisen vapaapäivät ovat hänen omaa aikaansa ja ansaittuja hemmotteluhetkiä.

Okei. Meillä tämä taas menee niin että mies ihan itse varaa ne huollot, minä en ole niistä aina edes tietoinen, ennen kuin mies sinne lähtee. Mies ajaa sinne 10 minuuttia ja pyöräilee takaisin 20 minuuttia, ja loppupäivä on vapaata.

Ja kun minulla on vapaapäivä, niin laitan miehelle urakalla ruokaa työpäiviksi, pesen pyykkiä ja siivoilen, eli eikö tuo melko tasan mene 😉

Vierailija
68/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin harva ottaa sijaisauton? Yleensähän ne on ilmaisia (eli kuuluu huollon hintaan) tai maksavat korkeintaan pari kymppiä. Itse varaan aina sijaisauton samalla kun varaan huoltoajan. 

No ei joka paikassa mitään sijaisautoja ole tarjolla. Sun varaukset ei kiinnosta yhtään..

Kyllä sijaisautoja löytyy ihan jopa pienimmistä nyrkkipajoistakin kunhan vaan avaa suun ja kysyy. Ja melkein aina ei edes maksa ekstraa.

Valitsen auton huollon / korjauspaikan tekijöiden osaamisen perusteella, en sijaisauton perusteella.

Juuri näin. Me käytämme kauempana olevaa korjaamoa, lähellä olevan sijaisautolli

Eli suomeksi sanottuna viette auton halvempaan paikkaan.

Ei, vaan päinvastoin. Se halvempi korjaamo rikkoi autoa kerran, ja siitä piti taistella että korjasivat rikkomansa. Siksi viemme mielellämme sinne, missä on enemmän taitoa ja palveluhalua. 

Vierailija
69/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein otan työkoneen mukaan ja teen töitä siellä odotustilassa, kun on joku vuosihuolto tms. merkkiliikkeessä. Sitten kun on joku muu kuin vuosihuolto, esim. viime keväänä piti vaihtaa tuulilasi, käytin auton paikallisessa korjaamossa, johon vein auton edellisenä iltana ja kävelin pari kilometriä kotiin. Kävelin aamulla sitten töihin ja töiden jälkeen hain auton kävellen.

Mulla tuo olisi hankalaa.  Hermostuisivat jos alkaisin työkoneellani odotustilassa kaivelemaan.

Mutta autoni vien aina edellisenä iltana odottamaan ja ilmoitan noutavani seuraavana päivänä klo 16 jälkeen.

Vierailija
70/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoon 2 km, olen tilannut ajan, huolto kestää tunnin ja odotan paikan päällä tai lähden ulos kävelylenkille siksi aikaa. 

Vierailija
71/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun käytin autoa merkkiliikkeessä isossa huollossa, huolto sijaitsi melko lähellä Prismaa, jonne kävelin kahville siksi aikaa ja kävelin vielä melko hyvän kävelylenkinkin ennenkuin tuli viesti että auto on valmis.

Sittemmin on ollut vaan pienempiä öljynvaihtohuoltoja muualla kuin merkkarilla ja olen sen ajan odotellut paikanpäällä kun vieneet niin vähän aikaa. 

Yksi entinen auto oli pari kertaa noin viikon korjaamolla, ensin venttiiliremontissa, toisella kertaa jarrujärjestelmän- ja ruostevauriokorjauksessa. Sillä aikaa onnistuin käymään töissä bussilla vaikka hankalaa ja aikaa vievää olikin. 

Työvuoroista johtuen yksi auto piti viedä edellispäivänä odottamaan korjaamon pihaan ja seuraavana päivänä haku, jälleen bussikyytiä sen takia. 

Vierailija
72/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Meillä tämä taas menee niin että mies ihan itse varaa ne huollot, minä en ole niistä aina edes tietoinen, ennen kuin mies sinne lähtee. Mies ajaa sinne 10 minuuttia ja pyöräilee takaisin 20 minuuttia, ja loppupäivä on vapaata.

Ja kun minulla on vapaapäivä, niin laitan miehelle urakalla ruokaa työpäiviksi, pesen pyykkiä ja siivoilen, eli eikö tuo melko tasan mene 😉

Ai laitat vaan miehelle ruokaa, etkö itse syö mitään?

Vierailija
73/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viedä, kun puolison ansiosidonnaista leikattiin. Ja toinen puoliso käy autolla töissä.

Vierailija
74/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien auton edellisenä iltana tuttavan korjaamolle ja saan sieltä huollon ajaksi käyttöön toisen auton. Haen auton kun tulee soitti, että homma on valmis.

Vierailija
75/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun minulla on vapaapäivä, niin laitan miehelle urakalla ruokaa työpäiviksi, pesen pyykkiä ja siivoilen,

Ai laitat vaan miehelle ruokaa, etkö itse syö mitään?

Jankuti jankuti. Mä syön esimerkiksi tänään lounaaksi kaurapuuroa tilpehööreineen. Mies sen sijaan otti töihin lähtiessään evääksi 6 isoa purkillista ruokaa, eli yksi normi uunivuoka ei riitä työreissuilleen mitenkään. Plus välipalat ym. Että kyllä, pääasiassa todellakin teen miehelle ruokaa. Koita pärjäillä 😄

Vierailija
76/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee mitä teet. Miksi tuostakin ongelma pitää tehdä? Laita lenkkivaatteet päälle ja mene vaikka lenkille.

Onko vaatteiden värillä väliä?

Laita taas en läpikuultavat ilman pikkupöksyjä niin saadaa taas ihastella kamelinvarpaita.

Vierailija
77/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onneksi ole autoa riesana. Säästyy muutama euro ja aikaa todella paljon.

Säästyy paljon enemmän kuin muutama euro mutta auto tuo niin paljon vapauksia ja liikkumiskykyä että se on oltava.

Vierailija
78/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto tullaan hakemaan pihasta ja jätetään vara-auto,iltapäivällä sitten tuovat takaisin,näin siis Lexus huollossa.

Vierailija
79/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään huoltopäivästä vähän arjen luksusta sillä tavalla, että ollaan molemmat vapaa-päivällä ja otetaan korjaamoon mukaan lettutaikina, vohvelirauta, dronnigholv-hilloa ja kermavaahtoa. Pari tuntia kestää huolto ja odottaessa syödään paahdettuja lettuja ja paljon hilloa ja vaahtoa korjaamon nurkassa. Korjaamolla on kahvinkeitin.

Vierailija
80/80 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä viedään edellisänä päivänä tai aamuna, kotiin julkisilla tai nyt olemme löytäneet hyvän huoltamon, joka on parin kilometrin päässä, joten voi kävellä kotiin. Nouto iltapäivällä samalla tyylillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi