Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukevat rintsikat on ikävän tuntuiset päällä mutta kaarituettomat ei tue riittävästi ja vaatteet ei istu kunnolla

Vierailija
27.10.2025 |

Jonkun aikaa on kaarituelliset ihan ok tuntuiset, mutta iltapäivästä alkaa painaa inhottavasti. Välillä laitan pidentäjän että löystyy ympärysnauha mutta sitten alkaa olkaimet valumaan. Käytän kaarituellisia kumminkin työpäivinä kun ei vaatteet istu nätisti jos on vaan jotkut bralettetyyppiset pehmorintsikat. Kaikenlaisia malleja olen kokeillut mut ei ole löytynyt hyviä. Kaarituelliset on oikean kokoiset, mutta olen tullut jotenkin tosi herkäksi kaikelle paineelle kropan ympärillä, sukatkin pitää olla kaikki nykyään sellaisia superjoustoresorisia ettei yhtään purista. Farkkuja en ole käyttänyt vuosiin. Ja ei, en ole edes lihava ettei siitäkään johdu, kun joku kumminkin sen asian ottaa esille. 

En tiedä mikä pointti tässä on, kunhan kitisen kun ärsyttää ja ehkä jos sais vertaistukea ja vinkkejä hyvistä, lähes kaarituellisen veroisesti tukevista kaarituettomista liiveistä? 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi syy olla iloinen pienirintaisuudestaan: tämä ketju.

t. liivitön seikkailija

Vierailija
42/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoikka, mutta tarvitsisin tukevat liivit. En tiedä mistä löytyy enkä kohta jaksaa enää etsiäkään. Funky ladyssa olen käynyt ja tyhmyyttäni ostin ne, mitä minulle puoliväkisin myytiin. 80 euroa meni sen siliän tien.

Nyt on käytössä Stockalta ostamani proteesi(!)liivit, koossa S. Ei kaaritukea eikä erityisen hyvää tukea muutenkaan, mutta pidän liiveissä ne "täytteet) ja ne vähän tukee. Ympärys on sopiva, sitä tapahtuu harvoin. Tarvitsisin 65cm ympäryksen. Sokokselta kysyin, niin tarjonta oli ei oota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ainakaan törmännyt yksiinkään kaarituettomiin liiveihin jotka tukisivat tarpeeksi arjessa (jos urheiluliivejä ei lasketa). Kyllä sellaisissa voi muutaman päivän kulkea, mutta ei jatkuvasti, kun tulee jonkun verran käveltyä paikasta toiseen. Olen kyllä nähnyt vähän tukevamman näköisiä kaarituettomia (esim. Miss Mary, Anita, Swegmark), mutta omaa kokoa niistä ei löydy joten ei kokemusta.

Minulla on koko 95G. Käytän arjessa usein Miss Maryn kaarituettomia Keep Fresh -liivejä. Ovat todella mukavat ja tukevat, mutta asettavat jonkin verran rajoitteita vaatteen kaula-aukolle. https://www.missmary.fi/fi/keep-fresh-non-wired-bra-beige

Vierailija
44/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoikka, mutta tarvitsisin tukevat liivit. En tiedä mistä löytyy enkä kohta jaksaa enää etsiäkään. Funky ladyssa olen käynyt ja tyhmyyttäni ostin ne, mitä minulle puoliväkisin myytiin. 80 euroa meni sen siliän tien.

Nyt on käytössä Stockalta ostamani proteesi(!)liivit, koossa S. Ei kaaritukea eikä erityisen hyvää tukea muutenkaan, mutta pidän liiveissä ne "täytteet) ja ne vähän tukee. Ympärys on sopiva, sitä tapahtuu harvoin. Tarvitsisin 65cm ympäryksen. Sokokselta kysyin, niin tarjonta oli ei oota.

Kokeilepa Miss Maryä, on paljon kokoja ja ovat tukevia. Itse ainakaan en enää osta muualta. Aikoinaan kun kävin Sokoksella etsimässä kokoa 70 G, niin myyjä totesi että monilla on nykyään silikonit. No ei ole minulla. Lindexillä puolestaan nuori myyjä nauroi ja sanoi, ettei mitään G-kuppia ole olemassakaan. Stockalla on sentään aina myyjät olleet asiallisia, mutta ei sielläkään ole ollut sopivia kokoja. 

Vierailija
45/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia ajatuksia kuin aloittajalla. Kaarituet ovat epämukavat päällä, liivien mallista ja valmistajasta riippumatta. Jossain vaiheessa päivää ne alkavat painaa ikävällä tavalla. 

Olen itse siirtynyt pitkälti käyttämään rintaliivitoppeja ja urheilurintsikoita vaatteiden alla. Minusta ne tukee hyvin, mutta ovat paljon mukavammat kuin kaarituelliset liivit. Tietenkään ne eivät näytä yhtä hyviltä kuin kaarituelliset rintaliivit, ja osa litistää rinnat. 

Vierailija
46/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olisi hyvä valikoima noita Miss maryjä? Jos tilaan ilman sovittamista joudun ostamaan kymmenen eri kokoa niin mieluummin sovittaisin paikan päällä.

Vierailija
47/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapauttanut itseni rintaliiveistä, kotioloissa, en ole enää työelämässä. Kaarituelliset ihmisten ilmoille lähtiessä. 

Vierailija
48/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa Miss Maryä, on paljon kokoja ja ovat tukevia. Itse ainakaan en enää osta muualta. Aikoinaan kun kävin Sokoksella etsimässä kokoa 70 G, niin myyjä totesi että monilla on nykyään silikonit. No ei ole minulla. Lindexillä puolestaan nuori myyjä nauroi ja sanoi, ettei mitään G-kuppia ole olemassakaan. Stockalla on sentään aina myyjät olleet as

Kunnon mummoliivit nuo kyllä. Kauheat.

Vierailija
49/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa Miss Maryä, on paljon kokoja ja ovat tukevia. Itse ainakaan en enää osta muualta. Aikoinaan kun kävin Sokoksella etsimässä kokoa 70 G, niin myyjä totesi että monilla on nykyään silikonit. No ei ole minulla. Lindexillä puolestaan nuori myyjä nauroi ja sanoi, ettei mitään G-kuppia ole olemass

Kunnon mummoliivit nuo kyllä. Kauheat.

Siis kaikki 249 malliako ovat sinusta mummoliivejä? Minusta siellä on kyllä aika paljon valinnanvaraa. 

Vierailija
50/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olisi hyvä valikoima noita Miss maryjä? Jos tilaan ilman sovittamista joudun ostamaan kymmenen eri kokoa niin mieluummin sovittaisin paikan päällä.

Kärkkäisellä on ainakin joitakin malleja.

Mutta sivuilla on myös mittataulukko, jos mittaa rinnan alta ja sitten mittaa rinnan päältä ja katso kokotaulukosta. Ei tarvitse ottaa kymmentä kokoa, riittää kun tilaa pari rinnakkaiskokoa. Sen jälkeen kun oma koko on selvillä, onkin helppo tilata lisää. 

Vierailija
51/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku kertoa, miksi ne kaaretuet täytyy olla rautaa, jotka ekassa pesussa puhkoo kankaan ja tulee tökkimään kainaloa tai rintalastaa?

Eikö niitä pysty valmistamaan sellaisiksi että pysyvät kujassaan?

Mulla on kymmeniä kaarituellisia rintaliivejä, joista puuttuu toinen kaarituki. Miten saan ne korjattua? Nyt ne on toispuoleiset.. 

Vierailija
52/52 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa Miss Maryä, on paljon kokoja ja ovat tukevia. Itse ainakaan en enää osta muualta. Aikoinaan kun kävin Sokoksella etsimässä kokoa 70 G, niin myyjä totesi että monilla on nykyään silikonit. No ei ole minulla. Lindexillä puolestaan nuori myyjä nauroi ja sanoi, ettei mitään G-kuppia ole olemassakaan. Stockalla on sentään aina myyjät olleet as

Kiitos vinkistä, mutta liian isoja ovat. Ympärysmitta ei voi olla 70cm. Tuo 65cm on ihan maksimi. Ostaisin 60 jos olisi. Kaarituellisia tilasin Bravissimolta aikoinaan. Ne oli hyviä, mutta en halua enää kaaritukia. Joskus kokeilin ottaa kaarituen pois. No, koko liivit lörpsähti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä